Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Begint nu wel wat ouderdomskwaaltjes te krijgen. Ik hoop eigenlijk dat hij de 20 haalt
Plien91 schreef:Mijn 16 jaar oude polo is onlangs vlekkeloos door de APK gekomen.
Heb tot nu toe 600€ in de auto gestoken, dat is het aankoopbedrag + nieuwe matjes + nieuwe wieldoppen + een nieuwe radio + de APK van dit jaar
Bij aankoop heeft mijn vader (hij werkt bij een grote VW-dealer) hem op de brug gehad en samen met een monteur goed bekeken. Ze hadden al een aantal auto's bekeken die toch verrot bleken aan de onderkant o.i.d.. Deze zag en ziet er nog piekfijn uit. Is alsnog geen garantie dat morgen de motor niet ontploft
Nr 2 een Suzuki Alto was nieuw toen ik hem kreeg (lieve Pappie
) is vlekkeloos door de keuring gekomen, maar als 4 jaar oude auto ingeruild op een nieuwe Alto. Die heb ik maar 1 jaar gehad, mijn Pa had iets met inruilen van die dingen
en nr 4 was ook een Alto. Dat was een drama. Nieuwe auto die de eerste de beste keuring (3 jaar dus) er al niet door kwam en elke maand wel met iets in de garage stond. Volgende jaar weer niet en het jaar erop toen hij 5 was had ik al de hulpsteunen van de ophanging verrot, en kwam die er weer niet door. Toen is die ingeruild op een Kia Pride. Ook nieuw en ook een drama geval
Met 20.000 km al de V snaar eraf liggen, waar geen garantie van gemaakt werd. En 3 jaar oud niet door de keuring komen. Dat jaar zijn wij verhuisd naar Duitsland, en is er gelijk besloten die auto niet mee te nemen. Bleek ook de goede beslissing want toen we hier een maand waren blies ik de motor van dat ding op
Hier hebben we een Golf gekocht, die wel door de keuring kwam maar ook geen lang leven beschoren was. Bij die ging de oliepomp net kapot toen ik mijn vaders auto, die toen net overleden was, naar Duitsland zou halen. Turbie, zoals hij liefkozend heet, is een Volvo 740. Die heeft een giga opknapbeurt gehad voordat hij hier kwam en de TUV was een fluitje van een cent. Turbie is van 91 en komt nog steeds zonder enig probleem door de TUV. En Turbo (het grote broertje van) een XC 90 is gekocht voor het trekwerk van de trailer, die is ook zonder problemen door de TUV gekomen, al heb ik er wel wat andere kosten aan gehad.
en als er iets niet lekker loopt zit ik ook niet meer fijn in de auto.
Ik rijd zo'n 15 jaar auto. Allereerst Suzuki Alto, afwisselend met Panda en daarna Citroen 2cv met het nodige onderhoud. Nu Ford Ka van 2001 met maar 33000 op de teller. En Ford Megane Cabrio met heel wat meer op de teller dus die zal wel geld gaan kosten dit jaar

Margreet schreef:Ik snap werkelijk niet waarom er zoveel mensen in zulke versleten hokken van auto's rijden dat een APK "spannend" is. En dan heb ik het niet over een kapot lampje.
"De schokdempers lekken niet en dus zijn ze nog goed", onbegrijpelijk.
)