danielle_s schreef:En houd er wel rekening mee dat als je in beroep gaat, dat je alleen in beroep gaat tegen de niet ontvankelijkheid en dus niet tegen het wel of niet terecht zijn van de aanslag.
Helaas ken ik geen vergelijkbare gevallen.
Snap ik

Dat is ook het enige dat ik wil: dat ze gewoon mijn bezwaar in behandeling nemen.
Ze hebben mij gewoon een heel duidelijk onterechte extra bestemmingsheffing opgelegd.... dat weten ze ook dondersgoed maar ze proberen mij nu toch die 200 euro te laten betalen door het op die niet-ontvankelijkheid te gooien omdat mijn bezwaar niet binnen die 6 weken binnen was
Het is echt heel duidelijk dat ik niet onder die bestemmingsheffing val, ter info (wellicht hebben andere ruitershops hier nog iets aan
):Ik heb die extra heffing van 200 euro gekregen omdat ik onder de sportdetailhandel zou vallen volgens hen.
Ze hopen natuurlijk daarmee weg te komen, is toch weer mooi 200 euro die ze dan binnen kunnen hengelen.
Maar dit staat op hun eigen website:
Citaat:Voor de sport- en kampeerzaken (bestemmingsheffing MKB sportdetailhandel):
”De winkels met hengelsport en/of paardensport in het assortiment behoren niet tot de sport- en kampeerbranche, maar tot de dierenspeciaalzaken (47763).”
bron: http://www.hbd.nl/pages/14/Brancheafbak ... werp_id=22
Sowieso zijn ze erg willekeurig met het opleggen van heffingen, ondernemers met vergelijkbare shops krijgen allerlei verschillende facturen

De 1 alleen de basisheffing, de ander krijgt dan nog een heffing voor de sportdetailhandel erbij, of als dierenspeciaalzaak.... in mijn bezwaar heb ik er dus maar direct bij gezet dat ik ook niet onder die laatste val, omdat de kans natuurlijk enorm zou zijn dat ze er niet onderuit zouden kunnen om die sport-heffing eraf te gooien.... en dan daarvoor in plaats maar de dierenspeciaalzaak-heffing erop zouden gooien

Om dat voor te zijn (wederom een tip voor collega-webshop-ondernemers
) heb ik ook meteen maar deze quote van hun eigen website erbij gezet in mijn bezwaar, als aanvulling op de vorige quote:Citaat:Voor de dierenspeciaalzaken (bestemmingsheffing dieren- en dierenbenodigdheden):
“Hieronder vallen niet de ondernemingen in de ambulante handel (markthandel) en winkels die uitsluitend via internet verkopen (webwinkels).”
bron: http://www.hbd.nl/pages/14/Brancheafbak ... werp_id=22
Al met al is het volgens mij super duidelijk dat ze me alleen die basis-heffing op mogen leggen.
Maar ze willen daar nu onderuit komen door mijn bezwaar niet eens in behandeling te nemen, waardoor ik toch die onterechte bestemmingsheffing, waar ik dus duidelijk helemaal niet onder val met mijn bedrijfje, zou moeten betalen

zie o.a.: 
"