Buggy voor dummies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Buggy voor dummies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:50

Ik ga mee met tieme. Ik heb altijd veel gewandeld met mijn dochter en doe dat nu weer met mijn zoon. Vanuit wandelwagen bak gaan ze over in de zitting en daar heeft mijn dochter tot haar derde heerlijk in gezeten. Slapen kon ze er ook goed in en ik kan er aardig wat boodschappen in kwijt. Ik heb overigens een hele stabiele vierwieller.

Het is goed om te kijken naar de bekleding (is alles te wassen), gewicht en grootte (omdat ie mee moet in de auto) en het soort ondergrond waarop je het meest zal gaan rijden. In de stad stel je immers andere eisen aan de wagen dan in het bos.
Speelgoed in de wagen heb ik nooit gehad en is ook niet gemist

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:57

Ik heb veel wagens gehad maar het beste bevalt mij nog de Bayamo Torck, je kan namelijk hiervan de bak geheel kantelen waardoor je kleine goed kan slapen. (normaal gaat alleen de rug steun naar achteren)

Ik heb een quinny gehad maar vind die dingen vreselijk, ik wilde met alle geweld ook als eerste wagen een i'coo, toen die kleine nog in de wagenbak lag was dit ideaal, maar nu is formaatje hummer niet erg fijn meer.

Ik heb ook gekeken voor echte buggy's maar ik wandel ook veel en in veel van die buggy's krijg je al snel een babyshake (totaal geen vering)

Ik kan eventueel wel een foto maken om te laten zien wat ik bedoel :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 21:46

Ik zoek een buggy. :j

Een wandelwagen heb ik al, maar omdat we gaan emigreren en de baby dan niet meer in de wandelwagen hoeft doen we die de deur uit en dan schaffen we in Nederland een nieuwe aan. Scheelt ook weer met meubels en spullen vervoeren.

Wat is een normale prijs voor een buggy? Ik zie ze namelijk voor een paar tientjes en voor duizenden euro's.
Ik wil wel een fijne kwaliteits buggy waar veel kilometers mee gemaakt kunnen worden maar ik hoef ook weer geen Louis Vuitton designer buggy.

Ik krijg trouwens een meisje inderdaad. :D Maar ik denk dat mijn vriend niet met een neon ruzie buggy over straat wil.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:53

De wagen die ik heb staat wel als buggy, echter denk ik bij buggy echt aan:

Afbeelding
Die is vet cool btw, jammer dat mijn zoontje er niet in kan :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:54

Raponsje schreef:
Shetlander voor de buggy inspannen dan? :+

Maar een 4 wieler loopt dus lekkerder voor lange afstanden / dagjes weg dan een 3 wieler?
We zijn beide erg actief en willen zeker in Nederland lekker op pad met ons kindje. Of dat nu een dagje Efteling is of een wandeling maken. Goede kwaliteit is dus wel belangrijk, zou zonde zijn als ik mijn kind onderweg verlies ofzo.

Ik kom heel even binnenvallen, zag het woord Efteling :=. Ik werk er..
Zie ontzettend veel kinderen, ook kleiner, in buggy's voorbij hobbelen. Mijn zus heeft het ook gedaan met haar 2 kids. Een in een luxere met 4 wielen (2 achter en 2 voor) en banden van lucht, en een wat ouderwetse waar ik ook nog in heb gezeten. Wat mij vooral opvalt is dat kinderen in de buggy's zonder luchtbanden echt alle kanten op stuiteren. Veel terreinen zijn sterker dan zo'n buggy. En ook zijn meestal die buggy's net wat minder luxe, en kan een kindje echt hangen in het 'tuig'. Even het juiste woord vergeten :').
Ik zou persoonlijk 2e hands kijken, of lichtelijk investeren in een buggy met wat steverige omhuizing. Zeker als je al aangeeft flink wat meters te maken, zou ik dat zeker doen als je geen babyshaker wilt :=

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:00

De buggy mag van mij best wat kosten. Maar ik heb geen idee wat een normale prijs is voor een buggy.
Ik zie buggies voorbij komen van 6500 euro en modellen van 1200 en van 500, 250 en plastic rampmodellen van 25 euro. Moet ook zeggen dat ik geen idee heb waar ik op moet letten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:04

Raponsje schreef:
De buggy mag van mij best wat kosten. Maar ik heb geen idee wat een normale prijs is voor een buggy.
Ik zie buggies voorbij komen van 6500 euro en modellen van 1200 en van 500, 250 en plastic rampmodellen van 25 euro. Moet ook zeggen dat ik geen idee heb waar ik op moet letten.

Ik zou als ik jou was een beetje richting de gemiddelde's gaan kijken, en voor jezelf een grens gaan stellen. Ik denk dat je voor een max 600 euro een zeker goede buggy zal hebben. Of ben ik nu echt zo'n leek :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:05

Om te beginnen is het handig om je doel te weten.

Wil je er ook echt de natuur mee in kunnen? Dus bospaden enzo?
Of moet het een dingetje zijn die je vooral handig achterin de auto kan gooien en vooral niet te groot is?
Wil je een mandje onderin? Wil je een ligstand?

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:06

Voor veel wandelen de bugaboo :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:08

Ik heb een wagen van merk safety first
exact hetzelfde als een quinny, alleen plakt de merknaam er niet op ( zelfs de uitsparing voor het embleem zit er in)
je kan er eerst een maxi cosy op bevestigen, erna zo`n ligding en dan een buggy
meen dat ik nog geen 400- betaald heb, terwijl de versie met embleem 3 x zo duur is
Ik heb ook zo`n buggy wat klein op te vouwen is van de prenatal, wat een ***ding is dat zeg

Gewoon in de winkel paar modelletjes uitproberen

edit foto gevonden, alleen hier is de set niet compleet was toen te verkrijgen in rood, zwart en bruin
https://www.babyvalue.nl/index.php/cata ... 3godUCMAsQ
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 28-07-13 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:09

Persoonlijk heb ik de buggy enkel in de auto voor boodschappen.
Als ik iets onderneem wat langer dan 10 min lopen is dan neem ik dus de wandelwagen.
Een buggy is praktisch, maar niet comfortabel.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:09

Hier ook heel tevreden met de nuna pepp!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:10

Iris82 schreef:
Om te beginnen is het handig om je doel te weten.

Wil je er ook echt de natuur mee in kunnen? Dus bospaden enzo?
Of moet het een dingetje zijn die je vooral handig achterin de auto kan gooien en vooral niet te groot is?
Wil je een mandje onderin? Wil je een ligstand?

Alleen straat / winkel ondergrond, geen bospaden.
Hij hoeft alleen incidenteel in de auto te kunnen, ik wil juist een fijne buggy om zoveel mogelijk overal te voet heen te kunnen.

Lig stand hoeft niet, mogelijkheden om veel spullen mee te nemen zou wel ideaal zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:12

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:13

Om veel spullen mee te nemen heb je van die handige tassen die je eraan kan bevestigen. Ik heb qua buggy een McLaren Triumph, maar die is dus meer voor boodschappen en dergelijke. Zit standaard in de auto, als ik van thuis uit vertrek (maar dan ga ik geen winkel binnen) pak ik de wandelwagen. De buggy is meer voor winkelen/bezoekje aan de KA etc.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:15

Veel spullen meenemen gaat sowieso niet lukken. :(
Bij mijn wandelwagen wel:

Afbeelding

maar bij een buggy:

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:15

ik had eerst zo een goedkope kinder buggy van een eurootje van 40 gekocht bij de kruidvat maar na 20 boswandelingen begon dat ding aan alle kanten door te zakken wieltjes reden waardeloos en voor bos wandelingen echt waardeloos.
ik heb nu de koelstra outdoor met 4 bandjes 2 voor naast elkaar en 2 achter ...daar wandel ik uren mee met mijn zoontje er in ook met mijn mini paardje er naast...en dat gaat echt super voetjes kunnen ook omhoog en ze kunnen er bijna helemaal in liggen :D
ook ermee skeeleren vind ik goed om ermee te doen (en kan er overigens ook flink wat boodschappen in kwijt in me netje en aan de onderkant van de buggy)

http://www.allerlei.nl/foto.aspx?type=3 ... 004617.jpg
heb zelf enkel een bruine versie en hij lijkt hier op...
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-07-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:18

Die oranje buggy op de foto is een Mutsy Easyrider. Een hele fijne buggy.

Daarnaast ben ik ook fan van de Quinny Zapp vooral omdat ie zo lekker fijn inklapt en maar 3 wielen heeft. En dat stuurt zo veel fijner dan met 4.

Maar ik ga toch voor de wandelwagen net als veel mensen in dit topic. Zoveel meer comfort voor je kindje en voor jezelf. Je kunt echt wel 5 keer meer spullen meenemen.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 28-07-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:18

NathalietjeB: Wat een goed idee skeeleren! Had ik nog helemaal niet bedacht.

Maar wat is het verschil tussen een buggy en wandelwagen dan?
Ik dacht dat een buggy gewoon het vervolg is van een kinderwagen, waar ze dus in zitten en niet liggen.

Hij moet trouwens ook stevig genoeg zijn zodat ik er 1 a 2 keer per week rustig mee kan hardlopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:20

Ahhh, ik dacht al dat je er naast zat qua idee. :D

Nou je hebt dus een buggy: heel klein in te klappen en met kleine harde wieltjes en je hebt dus een wandelwagen die groter is en vaak met luchtwielen. De wandelwagen daar gaat eerst de reiswieg op, maar na een maand of 6 de 'buggyinzet'.

Het verschil is zoals ik je die foto's heb laten zien. Jij moet sowieso iets met luchtwielen als je gaat hardlopen anders dan overleven jullie het beiden niet.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 28-07-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:20

buggy is zo`n inklapbaar ding wat je voornamelijk meeneemt in auto als je ergens heengaat, voornameklijk gammel en slecht te sturen is mijn ervaring wandelwagen met zitgedeelte is steviger, groter, alleen iets minder klein in te klappen maar wel vele malen makkelijker in gebruik

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:21

Verder ga jij op zoek naar eentje met 3 wielen aangezien je ook wil gaan hardlopen.
Dat is veel wendbaarder en makkelijker.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:22

Maclaren zijn kwalitatief toch wel de beste buggy's. De maclaren techno voldoet wel aan je eisen. Heeft ook vering, wat vrij uniek is voor een buggy. Dat zorgt voor meer comfort voor je kindje, zodat hij/zij niet elk steentje en hobbeltje in de weg voelt. De 'duwstang' is in hoogte te verstellen en de zitting kan zowel rechtop als plat, zodat de kleine eventueel ook lekker kan slapen. De meeste buggy's zijn geschikt voor kindjes tot 15 kg, dus tot een jaar of 3 tot 4. Daarna kan de kleine op de a pony verder. :D Over het algemeen kun je in de boodschappenmandjes niet zo gek veel kwijt. je zou nog een boodschappen netje achter de buggy kunnen hangen, maar pas dan wel op dat je 'm niet te zwaar belaad, dat kan het frame niet goed aan (geld voor alle buggy's).

De techno is wel vrij prijzig in vergelijking tot andere buggy's, maar als je echt veel gaat wandelen is hij z'n geld zeker waard! Kijk is op de website van Prenatal, babypark, op babydump, daar vind je er genoeg!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:23

Welke kinderwagen heb je nu raponsje?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:26