Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:23

De kerkklokken inderdaad.. Woon er nog geen 50 meter vanaf.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:23

Het gezoem van het luchtafvoersysteem, de hond die piept 's morgens, de trein die voorbij rijd en de bellen van de spoorwegovergang, de kerkklok (en die luid standaard iedere morgen om 7 uur 10 minuten lang... ) Voor de rest is het hier heerlijk stil, woon in een gat :D

Petra_O

Re: Wat hoor jij 's nachts voor geluiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:27

verkeer voornamelijk. Mijn slaapkamer ligt aan een drukke doorgaande weg. Met het raam open zoals nu hoor je dan toch best veel. En uiteraard de dronken fietsers, het fietspad loopt bijna onder mijn slaapkamerraam door. Met een beetje pech ook nog de escapades van de bovenbuurman.
Lang leven wonen in een flatje...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:28

Als de wind richting ons staat, het geluid van de treinen.
's nacht heel vaak de opfokpaarden die hinniken want die staan tegenover ons huis op de weides.
In het seizoen bronstige herten die ruzie maken in onze tuin... Akelig vies geluid en meestal als het donker is.
Katers die ruzie hebben om een poes en dan alles bijeen krijsen...
Nu gisteren het Harley-Davidson treffen geweest en dan horen we dat ook van vrijdags tot zondags...

Voor de rest, ik heb geen buren en ben omringd met bossen en weilanden :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 16:07

Wat een verhalen allemaal :D
Die krijsende kinderen lijkt mij nog het ergst trouwens.
Dat zijn van die schelle, harde stemmetjes. :+

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:09

Meestal slaap ik vrij goed door. Wat mij wakker krijgt: gigantisch onweer, binnenkort de boeren de hun land oogsten, vorige keer ratten in de dakgoot gehad (luidruchtige beesten) en soms is 1 irritante mug voldoende.
Ik heb naast m'n eigen wekker ook nog m'n katten de beginnen blèren om eten en anders de schapen van de buren die eveneens blèren om eten.
Als ik toevallig al (half) wakker ben hoor ik vossen en uilen, kikkers etc.

Het is hier heerlijk rustig en dat vind ik wel fijn. Maar vroeger woonde ik in een stad waar ik ook gewoon door de standaardgeluiden sliep. Een treinstation op 100m, onder een vliegroute van een kleine luchthaven, tram in de straat achter ons en de ring (groot verkeer) op amper een km in vogelvlucht. Kon ik allemaal doorslapen. Maar een tikkende wekker kan ik niet verdragen, ook toen niet. :P

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:11

Mensen die terugkomen van de Zwarte Cross :')

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:12

Eigenlijk niks :+
soms de bomen als het waait en het watervalletje bij ons in de tuin. Om 9 uur s'ochtends heb ik mijn paarden als wekker die niet later dan 9 uur naar buiten willen en blijven hinniken en stampen tot dat ik kom. :+
ohja, en schapen die onder m'n raam in het weiland blèren.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:26

Ik word standaard wakker van mijn hond die onder het bed kruipt (ze is nogal lomp en krast dan met haar nagels over het laminaat om zich vooruit te trekken ofzo)
's Ochtends rond 9u onze valkparkiet die aandacht wil. (Als je uit wil slapen)
De buren die ruzie maken. Dat gaat nooit zachtjes, en gebeurd ook nog wel eens in de nacht of vroeg in de ochtend. Erg rot wakker worden of gaan slapen.
En de boten die vertrekken toeteren. Maar daar word ik nauwelijks meer wakker van.
Ik wordt het lekkerst wakker als ik tegen m'n vent aanlig, en de hond me dan wakker maakt als ze tegen me aan komt liggen :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:27

Niks, en ik woon nog niet eens op het platteland of zo. Heel af en toe komt er een auto voorbij en in de zomer hoor je krekels.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:35

Wat ik vannacht vooral hoorde was de muziek van de buren
Verder hoor ik snacht's niet veel.. dan slaap ik :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:22

Ik hoor kerkklokken, ezels, koeien, schapen en kinderen :')
Woon gewoon in een straat met rijtjeshuizen maar als je hier de straat uitloopt zit je in de polder bij wijze van spreken dus vandaar de dierengeluiden :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:24

bij ons ook door de kerkklokken ik woon er naast maar dan alleen om zondag morgen... en snachts als ik wakker ben niks maar ik zie altijd schimmen in de spiegel van de badkamer brrrrr

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:37

mijn kat die door het huis apekooit
mijn kat die aan mijn bank krabt
mijn kat die aan mijn klerenkast krabt omdat ze perse erin wil liggen
mijn kat die naar buiten wil
mijn kat die voor mijn raam staat te mauwen omdat ze weer naar binnen wilt
mijn kat die vervolgens aan mijn hor gaat krabben als ik doe of ik het niet hoor

kortom... mijn kat :O

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:48

Mw => LZP

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:31

Relaxed schreef:
Nou blijkbaar niks, want ik heb helemaal niks meegekregen van het noodweer vannacht :+ Terwijl het hier volgens mij Facebook vrienden behoorlijk tekeer is gegaan qua onweer.

Ik heb ook niks mee gekregen van het noodweer, en het ging echt keihard hier, zeiden me ouders :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:34

niets. muisstil 's nachts. en dat voor een drukke woonwijk :)

Mijn oppashuis, een boerderij op het platteland, nou... daar is het pas 'herrie' 's nachts! haha! Al die gekke nachtdieren die herrie gaan maken. En het huis ligt vlak langs een landweggetje waar 80 mag worden gereden. Dus als er eens een late auto voorbij komt dan is het net of die je bed in rijdt....

neeee... geef mij mn uberstille rijtjeshuis maar.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:35

Het getik van mn klokje. Gespin van mn kat(ten). Soms in de verte de treinen als de wind onze kant opstaat.. dat was het wel haha

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:37

Ik hoor met name eenden en ganzen. We wonen aan een hele grote vijver.
Daarnaast loopt een fietspad dus met name in het weekend komen er ook wel een groepjes terug-van-het-stappen mensen langs die schijnbaar niet in de gaten hebben dat ze niet meer hoeven te schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan :')

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:39

Ik woon naast de stad en hoor 's nachts dus niet al te nuchtere mensen terug komen van een avondje stappen. Dat gaat vaak samen met wat lawaai :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:40

De kinderen van m'n buren... ruzies, getik op de verwarmingsbuizen enz... _-:(

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:55

Ik hoorde vanmorgen de kinderen van mijn buren krijsen in het zwembad.
Die kids lijken niet normaal te kunnen spelen, zonder gegil en gejank. :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:56

Niks. Mij krijg je niet snel wakker :=

Ik woon achteraf en soms hoor je wel eens een hond blaffen of een uil krassen, maar meer dan dat eigelijk niet. Heerlijk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:26

Toen ik nog in de binnenstad woonde heel veel, ik zat echt in de centrale straat van het uitgaansgebied, mijn buren hadden zo'n stom wit k*tkeffertje dat ze 's morgens vroeg al op het balkon donderden en schuin onder ons zat... Jawel, een kinderdagverblijf -O-

Nu woon ik weer terug in een buitenwijk.
Wij hebben een serre waarvan het dak direct onder mijn raam zit, dat was van de week met het noodweer NIET leuk :n
De af en toe eens ruziënde buren neem ik maar voor lief, de buren hiervoor waren vele malen erger. :=
Deze week hoor ik helaas wel iedere avond tot 12/1 uur de kermis -O- -O- -O-
Oh en 's winters hoor ik de verwarming tikken, maar dat valt ook alleen maar op als ik toch al wakker lig. Het is meestal niet de reden dat ik wakker lig. :P

Ik heb ook nog in Rotterdam gewoond, ook in een buitenwijk, in een complex vol studenten, maar daar was het op het occasional aangekondigde feestje bij de buren na echt superstil 's nachts. Jammer dat daar wonen zoveel andere nadelen had. :')

Voor tikkende klokken ben ik echt allergisch, ik heb van de week de batterij uit die in de logeerkamer gesloopt, omdat ik die 's nachts in mijn kamer hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:33

Vogels, [***] met muziek en gelach tot een uur of drie (ook door de weeks), dronken mensen op straat, overdreven luid gegroet als er mensen bij iemand op bezoek zijn geweest, de Harley van de buurman, mijn konijn in de kooi, de fohn van m'n [***] 's ochtends, of stromend water van de kraan.
Soms een pauw of ezel van de kinderboerderij en vuurwerk.