waarom zou jij WEL willen trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:51

ik vind een witte jurk en maagdelijkheid niets met elkaar te maken hebben...

NikkivanOlst

Re: waarom zou jij WEL willen trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:53

Het lijkt me geweldig om WEL te trouwen....

Gewoon heel de festiviteit er om heen, het idee van elkaar voor eeuwig trouw beloven, speciale herinnering, tot 'man en vrouw' verklaard worden, 'huwelijksreis', 'huwelijksnacht ( := )' en al die andere dingen er om.... Verloven, ring.... Ja, ik zie me al helemaal gaan over een jaar of niet te lang hoop ik :))

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:00

Op zich wil ik heus wel trouwen maar als ik dan naar mijn eisen/wensen pakket kijk ben ik nog niet klaar met sparen :D.

En buiten dat mocht het toch op een of andere manier na aantal jaar niet meer gaan kost het je ook weer een bulk met geld om van elkaar los te komen :o.

Nee, wij zijn zo zonder dat wij getrouwd zijn (en hebben ook geen samenlevingscontract etc.) gelukkig met elkaar. Hebben een leuk koophuis, twee kinderen en een goed leven als gezin.

En Juni 2014 zijn we 10 jaar samen <3.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:02

En wat zou jullie droom manier zijn om ten huwelijk gevraagd te worden? Of zijn er hier (niet lesbische) feministische vrouwen die zélf het heft in handen nemen en het vragen? (zoja, hoe zou je dat dan willen doen?)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:03

Noh mag ik nu geen antwoord op je vraag geven :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 20:05

Oh, jawel hoor :') Maar daar gaat het sowieso een vrouw zijn die het vraagt, en om de een of andere reden (die ik werkelijk waar niet snap) vinden veel vrouwen nog steeds dat het vanaf de man moet komen (het vragen tot een relatie als ook het huwelijk)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:08

XFiemoX schreef:
Op zich wil ik heus wel trouwen maar als ik dan naar mijn eisen/wensen pakket kijk ben ik nog niet klaar met sparen :D.

En buiten dat mocht het toch op een of andere manier na aantal jaar niet meer gaan kost het je ook weer een bulk met geld om van elkaar los te komen :o.

Nee, wij zijn zo zonder dat wij getrouwd zijn (en hebben ook geen samenlevingscontract etc.) gelukkig met elkaar. Hebben een leuk koophuis, twee kinderen en een goed leven als gezin.

En Juni 2014 zijn we 10 jaar samen <3.

Koophuis en geen samenlevingscontract? Weet jij hoe dat financieel geregeld is als een van jullie komt weg te vallen? En wat er met de kinderen gebeurt als jij weg mocht komen te vallen?
We zijn allemaal mensen van de dag, het kan zomaar over zijn. Voor mijn gemoedsrust zou ik zelf in jouw situatie toch wat geregeld willen zien. De kosten van een samenlevingscontract zijn echt niet hoog.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:10

Omdat ik 1 dag in zo'n mooie jurk wil.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:12

Cassidy schreef:
Ik heb mijn eerder bericht aangepast, maar bij deze hier nogmaals. Je bent niet getrouwd, je hebt een samenlevingscontract. Je hebt alles wettelijk geregeld, maar je hebt de keuze gemaakt om niet te trouwen. En dat maakt voor mij nog een verschil. En voor de wet ook.

Ik zie nog steeds:

Citaat:
Als je al met de instelling het huwelijk ingaat: het is maar een papiertje, voorspel ik dat je niet bereid bent om er echt alles aan te doen om dat huwelijk te laten slagen, en je een scheiding in je achterhoofd hebt.

Dan zeg ik: wie ben jij om dat voor anderen te voorspellen.

Geregistreerd partnerschap is overigens het oude homohuwelijk, samenlevingscontract is iets totaal anders. Ik kon mijn naam aanpassen (niet gedaan) en bij scheiding is er net zo goed alimentatieplicht.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 27-07-13 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:13

Na mijn scheiding wilde ik nooit meer trouwen, zag er de toegevoegde waarde niet, meer, van in maar dat was voordat ik na zes jaar toch trouwde met mijn vriend :D
Kan niet goed uitleggen waarom dan toch wel, het voelde gewoon goed maar het zegt niets over de intensiteit van de relatie vind ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:14

Cassidy, ik heb ook geen scheiding in mijn achterhoofd hoor, en ja het is me echt puur en alleen om het papiertje.

Wat het wit betreft: zo is het me gewoon vroegah altijd uitgelegd en ook al ben ik zelf niet religieus, dat zit gewoon in mijn 'opvoeding' gegrift ben ik bang :+
Uiteraard vind ik het bij een ander absoluut geen probleem hoor :)

Ten huwelijk vragen?
Ojee, denk je dat ze nog een datum vrij hebben voor dat ik geen leuke kleren meer pas O:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:17

Wij trouwden bijna 25 jaar geleden omdat we inderdaad aan familie en vrienden en de hele wereld wilde laten zien dat we bij elkaar hoorden.
We woonden al 6 jaar samen , wit trouwen hoort bij maagdelijkheid dus dat wilde ik niet, ben sowieso geen "overdreventrouwjurkenmens" maar een hele mooie jurk heb ik wel aangehad.

Het was niet overdreven groot, duurde de hele dag en we hebben enorm genoten en nog steeds fijne herineringen aan die dag :j

Het bleek een jaar later toen we een huis wilde kopen trouwens enorm handig want als jong koppel werden we toch voor vol aangezien.

Wij besloten gewoon samen dat we het tijd vonden om te trouwen, aanzoeken hebben we beide nooit aangedacht :\

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:25

Maar ik zou toch wel t liefst gevraagd willen worden hoor

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:27

omdat ik het echt prachtig zou vinden de woorden man en vrouw! voor eeuwig gebonden heeft toch echt iets extra aan de persoon die je super graag ziet, waar je alles voor zou geven. Een trouwfeest en dito jurk hoeft niet zo. Maar gewoon dat ik dan de vrouw van zou zijn, moet super zijn!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:29

Wat doen jullie met de achternaam?

Ik hou uit praktische overwegingen mijn eigen, werd mij overigens ook aangeraden door de ambtenaar.
Kinderen krijgen wel de naam van mijn vriend/man.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:30

spatter schreef:
Wij trouwden bijna 25 jaar geleden omdat we inderdaad aan familie en vrienden en de hele wereld wilde laten zien dat we bij elkaar hoorden.
We woonden al 6 jaar samen , wit trouwen hoort bij maagdelijkheid dus dat wilde ik niet, ben sowieso geen "overdreventrouwjurkenmens" maar een hele mooie jurk heb ik wel aangehad.

Het was niet overdreven groot, duurde de hele dag en we hebben enorm genoten en nog steeds fijne herineringen aan die dag :j

Het bleek een jaar later toen we een huis wilde kopen trouwens enorm handig want als jong koppel werden we toch voor vol aangezien.

Wij besloten gewoon samen dat we het tijd vonden om te trouwen, aanzoeken hebben we beide nooit aangedacht :\

Haha geweldig, doet me denken aan dit filmpje :D

Geweldig vind ik dit! Zou zelf ook wel willen trouwen. Eerst maar eens een geschikte vent vinden O:)

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:30

Ik wil ook heel graag trouwen. Het voelt goed om zijn naam te dragen en ook voor om dan echt verbonden te zijn.
En ik mag hem dan letterlijk mijn 'man' noemen.
Hij wilt ook trouwen dus ik ben nog aan het wachten op het aanzoek.
Maar ik weet dat het binnekort gaat gebeuren. *\o/* :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:32

Zonder twijfel naam van partner. Ik vond t vroeger niet leuk dat mijn moeder een andere achternaam had dan wij. Ik wil de zelfde naam als mijn kinderen. En ik wil dat als de kinderen biologisch gezien de een van mij en de ander van m'n vrouw zou zijn dat mijn kinderen wel allebei de zelfde naam hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:32

ja, achteraf ik ook wel maar toen hebben we daar helemaal niet aangedacht, beide niet.
Krijg je als je al 6 jaar lief en leed deelt, eindelijk een eigen huisje hebt(huur, maar wel een huis met tuin) en dan gewoon graag een mooi feest wilt.

Het is bij ons in de familie ook geen gewoonte dat je op de bruiloft komt van neven en nichten dus we hadden beide nog nooit een bruiloft meegemaakt.
We waren zelf de eersten van de broers en zuster die trouwden.

Ik heb gelijk in achternaam van mijn man aangenomen maar nu ik weer werk in Belgie wordt ik gedwongen om mijn meisjes naam aan te nemen.
Is echt even wennen na al die jaren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:37

Mijn vriend mag mooi mij vragen :)) En ik neem ook zijn achternaam aan :j Lekker ouderwets! <3

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:37

Voor ons is trouwen opzich niet belangrijk..
onze liefde voor elkaar wordt bekroond door een prachtig kindje wat verwacht wordt begin volgend jaar :)

Voor die tijd gaan wij wel trouwen om alles geregeld te hebben.
minder omslachtig als een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap.

Daarnaast vind ik het wel heel belangrijk om als gezin dezelfde naam te dragen.

trouwen is in die zin voor mij dus wel belangrijk, echter een bruiloft met toeters en bellen wil ik dus niet ;)

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:39

Oja, enige eis bij mij is; ik hoef geen bruiloft, maar wel een origineel aanzoek!! :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:39

Sizzle schreef:
Wat doen jullie met de achternaam?

Ik hou uit praktische overwegingen mijn eigen, werd mij overigens ook aangeraden door de ambtenaar.
Kinderen krijgen wel de naam van mijn vriend/man.

Ik heb ook gewoon mijn eigen naam gehouden. Kinderen willen we niet dus dat was ook geen probleem.

Vrienden van me hadden (ongetrouwd) al 3 kinderen, zij vond het op een gegeven moment vervelend dat heel het gezin A heette en zij B. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Mannelijke collega, echt een broekie nog met kleffe verkering, vroeg laatst aan me of ik dat dan niet raar vond... Homohuwelijk.... Geen ringen of kettinkje... Ik keek hem samenzweerderig aan (met al mijn collega's erbij) en zei: maar wij hebben piercings genomen <<)

Collega in shock :') overigens zijn we gewoon piercingloze hetero's.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:41

Oo geweldig ikbenellen!!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:44

Madeliefje schreef:
omdat ik het echt prachtig zou vinden de woorden man en vrouw! voor eeuwig gebonden heeft toch echt iets extra aan de persoon die je super graag ziet, waar je alles voor zou geven. Een trouwfeest en dito jurk hoeft niet zo. Maar gewoon dat ik dan de vrouw van zou zijn, moet super zijn!

Dat vond ik ook 30 jaar geleden..
en nu nog steeds is dat de enige reden voor mij... <3
De rest is en was niet belangrijk..