Vertrouwen in mannen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Vertrouwen in mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:01

Sommige opmerkingen hier :') Sorry... lach me dood... Jullie weten dat vrouwen net zo goed vreemdgaan... 1 op de 4 is ooit onderzocht.... 1 op de 10 kinderen zegt "pappa" tegen de niet biologische vader... Maar nee... Mannen zijn verschrikkelijk...

Wat maakt het uit of iemand een man of een vrouw toevoegt... als het toch leuk klikt? Gewoon sociaal doen moet kunnen :) en met iemand praten hoeft niet meteen te betekenen dat ze het bed in willen duiken hoor ;)

Als je echt zo slecht over mensen denkt, dan kun je beter op een hutje op de hei gaan wonen... Ik ben er heel makkelijk in... En meiden die meiden niet vertrouwen tjah... sommige vrouwen doen gewoon heel overdreven en houden van aandacht.. zowel positief als negatief... Niet mijn favoriete mensen, maar ik negeer ze maar... En als mijn vriend er wel mee omgaat... tjah... die kijkt daar wel doorheen... Ik vind het zelfs grappig als ie er op in gaat :') Geniaal leedvermaak om te zien..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:19

Overigens is mijn huidige vriend bi, dus heb ik heel snel moeten leren vertrouwen. Toen hij bij zijn ex was heeft hij op eenzelfde avond met een jongen en een meid gezoend. Als ik hem nu nog zou wantrouwen zou ik gek worden denk ik. Dan zou hij echt met niemand meer kunnen praten zonder ik er iets achter kan zoeken.

Ik denk echt dat praten de sleutel is, zeker wat onzekerheid in een relatie betreft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:57

Blondie_ schreef:
Geen man is te vertrouwen.
Enige dat je kan, is genoeg zelfvertrouwen hebben om niet jaloers te zijn en accepteren dat ze vreemdgaan, zolang ze maar goed genoeg hun best doen het niet te laten merken

:wow: Heb je daar dan zoveel ervaring mee? Medelijden :(:)

Het is echt bullshit dat alle mensen niet monogaam zijn. Je moet gewoon goed met elkaar praten, erachter komen hoe monogaam ieder is, en aan de hand daarvan afspraken gaan maken (monogaam of open relatie) of erachter komen dat jullie niet bij elkaar passen. Als je een monogame relatie heb, mag je ook gewoon monogamie verwachten. Lichte jaloezie is gezond en hoef je iets aan te doen.

Veel praten en het belangrijkste is je partner laten merken dat je open staat voor al zijn problemen of frustraties. Zat mensen gaan vreemd omdat ze er niet over kunnen praten met hun partner.

Ik ben echt zo monogaam als het maar kan en uiteraard is mijn partner dat ook (anders gaat het gewoon niet). We praten wel over 'stel dat de een toch nieuwsgierig wordt' en of dat al eens is voorgekomen bijvoorbeeld.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:13

Hoi iedereen, bedankt voor de ervaringen/meningen die jullie hierover hebben. Inmiddels weet ik door omstandigheden waarom hij zo doet. Helaas is het privé maar het komt erop neer dat ik me druk heb gemaakt om eigenlijk helemaal niks. Zo zie je maar weer hoe gek je jezelf soms kunt maken. Praten helpt dus enorm! :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:29

Mooi zo, top dat het zo is gegaan ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:46

CleovG schreef:
100 lieve woorden, beloftes. Maar toch blijft het onderbuik gevoel. En blijven hopen dat her vertrouwen terug komt, maar ik betwijfel het steeds meer.

Ik zei altijd dat vreemdgaan het einde van de relatie was. Maar dat viel toch tegen

Het vertrouwen kan wel weer terugkomen, geloof me. :)
Maar dan moet je hem ook de kans geven om je vertrouwen terug te winnen.
Jij hebt ervoor gekozen met hem door te gaan, dan moet je het hem ook niet voor de voeten blijven gooien.

Hoezo heeft het jullie relatie geen goed gedaan dat hij is gaan stappen?
Je kunt toch niet van hem verwachten dat hij nu altijd binnen gaat zitten?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:50

Saskiaatje schreef:
CleovG schreef:
100 lieve woorden, beloftes. Maar toch blijft het onderbuik gevoel. En blijven hopen dat her vertrouwen terug komt, maar ik betwijfel het steeds meer.

Ik zei altijd dat vreemdgaan het einde van de relatie was. Maar dat viel toch tegen

Het vertrouwen kan wel weer terugkomen, geloof me. :)
Maar dan moet je hem ook de kans geven om je vertrouwen terug te winnen.
Jij hebt ervoor gekozen met hem door te gaan, dan moet je het hem ook niet voor de voeten blijven gooien.

Hoezo heeft het jullie relatie geen goed gedaan dat hij is gaan stappen?
Je kunt toch niet van hem verwachten dat hij nu altijd binnen gaat zitten?

Ja?

Nee binnen zitten hoeft natuurlijk niet. Maar het is ook wel een beetje de manier waarop het ging.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:52

Ik vraag me af hoe datzelfde vertrouwen weer terug kan komen. Zou eerder naar de oorzaak gaan van het vreemdgaan. Waarom heeft hij het gedaan? Misschien is hij wel gewoon geen monogaam type.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:55

Geryon schreef:
Ik vraag me af hoe datzelfde vertrouwen weer terug kan komen. Zou eerder naar de oorzaak gaan van het vreemdgaan. Waarom heeft hij het gedaan? Misschien is hij wel gewoon geen monogaam type.

Hij kan bewijzen dat hij (nu) wel te vertrouwen is. Ik heb ook kunnen bewijzen dat ik nu wel te vertrouwen ben. :)
En ja, het was moeilijk en ja, het heeft tijd gekost. Maar wij hebben er samen voor gekozen om voor onze relatie te vechten en nu zijn we alweer heel lang gelukkig samen.

Maar dat klopt, de oorzaak is het belangrijkst.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:59

Te vertrouwen, ja, maar als iemand niet monogaam (dat is natuurlijk niet altijd de reden van vreemdgaan) is moet diegene dus eventuele gevoelens/zin onderdrukken. Zo'n relatie moet je ook maar willen/aankunnen (zowel als vreemdgaander zelf als de partner).

Fijn dat jullie trouwens gelukkig samen zijn weer :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:18

Als je vertrouwen kapot is gemaakt, is het heel lastig dat vertrouwen weer te hebben zoals vroeger.
En als het telkens, keer op keer weer gebeurd, en je weer met je neus op de 'feiten' gedrukt word is het denk gewoon echt een keer klaar.
Ik denk dat het daarna nooit meer is zoals vroeger. Ook niet in de toekomst.
Je bent altijd wel wat voorzichtiger, en houd je ogen open. Denk dat het wel beter kan worden, dat iemand je vertrouwen weer kan winnen, als het echt goed voelt, maar dat heeft wel zo zijn tijd nodig.

Wel denk ik dat je er niet teveel mee bezig moet zijn! :)
Bedoel als je er elke dag over in gaat zitten, dan zit er ook al iets niet goed in je relatie. Tenminste mijn gevoel zei in mijn vorige relatie dat er altijd wel wat mis zat, en keer op keer had mijn gevoel gelijk. Het was doodvermoeiend en eigenlijk heb ik hier alleen maar uit geleerd dat ik naar mijn gevoel moet luisteren.