Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:18

Ik ben niet bewust single, maar wel tevreden en gelukkig met het leven wat ik heb :j
Over 2 jaar ga ik voor 12 maanden naar Australië dus waarschijnlijk ben ik tot die tijd toch wel single, omdat ik geen zin heb ik een kerel hier en ik daar :n :')

Wat ik in Australië aan de haak sla zie ik dan wel weer, en voor het zelfde geld blijf ik daar ook al die tijd single... Ik heb geen man nodig om mij gelukkig te voelen en een compleet leven te hebben :n Misschien speelt het ook wel mee dat ik geen kinderen wil, dus ook dat broedse/huiselijke gevoel niet heb.

Babeth

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:22

Ik ben bewust single. Na het stuklopen van mijn laatste relatie en waar ik echt mentaal een opdonder van heb gehad, wil ik echt de komende tijd geen vriend en gewoon heerlijk van mezelf, mijn vrienden en de wereld genieten.
Tuurlijk mis ik af en toe wel iemand om me heen, maar ik moet zeggen dat ik echt geniet van heerlijk met alleen mezelf zijn en dat voorlopig voor geen goud wil opgeven.
Maar je weet natuurlijk nooit wie je tegen het lijf loopt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:25

Liefbeestje schreef:
Bewust single ben ik niet, het is zo gelopen en ik ben er heel tevreden mee.
In mijn eentje heb ik ervoor gekozen om toch een kind te krijgen, want ik wilde zooooo graag moeder worden. Vier maanden geleden is mijn prachtige dochtertje geboren.
Mijn leven bevalt mij prima, het is wel iets meer georganiseer met een kindje erbij, vooral als ik naar mijn paarden en pony's wil. ( om over wedstrijden maar niet te spreken :) )
Het bevalt zo goed dat ik over een jaar of anderhalf heel graag nog wil proberen om een tweede kindje te krijgen.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik wel bijrijders heb hoor, want nu ik een kindje heb, heb ik wel wat minder tijd om intensief te rijden...

En wat anderen ervan vinden of over me denken kan me echt niet boeien hoor. Ik doe mijn eigen ding, als anderen het niets vinden, kijken ze maar de andere kant op...

Dat vind ik heel knap :j Moet er niet aan denken een kindje alleen op te voeden.

Nja ik wil eerst alles weer zelf op een rij hebben en dan pas weer een relatie. Heb nu wel gemerkt hoe ontzettend pijn iets kan doen en daar heb ik op het moment niks voor over. Ben van deze breuk al 8kg afgevallen :=

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:28

Ik zit er over te denken om bewust single te worden :D

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:28

Ik schaam me helemaal nergens voor hoor, mag gewoon openbaar ;)
Het heeft wel 3 jaar geduurd voor het lukte. Ik vond de wachtlijst bij de Nederlandse donorbank te lang (gezien mijn leeftijd). In overleg met een gynaecoloog in het ziekenhuis ben ik bij een Deense donorbank (Cryos ) terecht gekomen. Dit is wel particulier en het heeft me heel veel geld en stress gekost ( een rietje kost rond de 350 euro x 2 bij elke ovulatie ). Je moet alles heel goed plannen rondom je ovulatie en er rekening mee houden dat de rietjes er drie dagen overdoen om bij jou thuis bezorgd te worden. Dan is het gewoon een kwestie van ontdooien en zelf inbrengen. Helaas na een tiental pogingen lukte het nog steeds niet. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis bleek ik gewoon vruchtbaar, dus daar kon het niet aan liggen.

Ik ben toen zelf op zoek gegaan naar een donor in Nederland. Via de site bammam.nl ben ik in contact gekomen met een man die wilde doneren. We hebben een contract opgesteld waarin hij o.a. verklaart geen aanspraak te willen maken op het kind als vader en dat ik geen aanspraak zal maken op alimentatie. Toen was ik na de eerste inseminatiepoging meteen zwanger. Zo gelukkig was ik !
Ik heb jaren lang gewerkt met ovulatietesten en mijn cyclus, nu ik ben bevallen is dat wel afkicken hoor :). Het is een hele wetenschap hoor op deze manier zwanger worden, maar ik ben een hele trotse bam-mam !
Laatst bijgewerkt door Liefbeestje op 25-07-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:32

Hier inmiddels getrouwd, maar herken heel veel in jullie. Ik ben tot mijn 31ste vrijgezel geweest.

Eerst had ik daar best veel moeite mee, was wel gelukkig, maar miste het wel (al wist ik niet wat) Op een gegeven moment toen ik een nieuwe baan kreeg, op een nieuwe stal kwam te staan en een nieuw huisje kreeg (dit alles binnen een paar maanden) Heb ik er ook vrede mee gekregen dat ik alleen was. Ik was al die tijd wel gelukkig, maar had de heel tijd het gevoel dat ik wat miste. Vanaf dat moment had ik dat niet meer en kon ik nog meer genieten van alles wat ik wel had.

Een half jaar later heb ik mijn huidige man leren kennen. En het voelde gelijk goed. Heb het geluk dat hij ook wat met paarden heeft. En ik hoef niks te laten voor hem, als ik een hele dag op stal wil hangen kan ik dat doen. Ik heb me eigenlijk niet hoeven aanpassen aan hem en hij niet aan mij. Het enigste wat er verandert is dat we met elkaar moeten overleggen en verder vult hij idd mijn leven aan zoals hij al was en ik de zijne. We zijn nu 2 jaar en 3 maanden samen waarvan 2 jaar samen wonen en op 7-6-2013 zijn we getrouwd.

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:40

[/quote] Dat vind ik heel knap :j Moet er niet aan denken een kindje alleen op te voeden. [/quote]

Als je het avontuur alleen aangaat weet je van te voren waar je instapt hoor. En ja ik moet er 's nachts uit voor haar er is niemand die het eventjes van me overneemt en dan ben je 's morgens wel eens uitgewoond... Hoort erbij. Ik had deze ervaring voor geen goud willen missen !

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:49

Wat dapper van je Liefbeestje! Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Geniet in ieder geval lekker van je kindje! :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:49

Wauw bijzonder Liefbeestje! Echt dapper dat je dat gedaan hebt.

Hier iemand die niet bewust single is, maar wel beseft veel beter af te zijn zonder relatie!
Kon nooit goed rekening houden met de ander. Wilde niet mijn energie in zijn leven steken, maar wat maken van mijn eigen leven. Het maakte mij chagrijnig dat ik niet de tijd in mijn paarden en vriendinnen kon steken zoals ik dat eigenlijk wilde. Heb er toen zelfs een opleiding voor aan de kant gezet die ik al vanaf klein kind wilde doen.
En eigenlijk mocht ik absoluut niet klagen, hij deed alles voor mij en was echt mijn beste vriend, aan hem persoonlijk lag het niet. Was sinds mijn 14e bij hem dus wist überhaupt niet hoe ik eigenlijk op eigen benen moest staan. Alleen stond ik voor mijn gevoel echt stil in het leven.

Hij is vreemdgegaan op het moment dat ik mijn paard in moest laten slapen en nogal wat familie omstandigheden had. Geloof niet dat ik een ander weer de kans wil geven om mij zo te laten kwetsen.
Mensen om mij heen laten ook heel vaak weten dat ik nu veel leuker en vrolijker ben geworden. Merk het ook aan mezelf, zit stukken beter in mijn vel.

Door dat besef zeg ik op dit moment: Laat mij maar lekker alleen! :) Heb nog tijd genoeg om het huisje boompje beestje idee voor elkaar te krijgen, nu eerst maar eens wat maken van mijn leven zoals ik mij daar goed bij voel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:51

Ik zou niet meer zonder mn vriend kunnen, zou niet weten wat ik moet als ik single zou zijn :n. Ben totaal geen type dat iets alleen zou willen doen. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:55

Carolaaxxxx schreef:
Ik zou niet meer zonder mn vriend kunnen, zou niet weten wat ik moet als ik single zou zijn :n. Ben totaal geen type dat iets alleen zou willen doen. :D

Oh daar had ik toen ik wel een relatie had ook geen problemen mee _O- 2 maanden door Europa gereisd in mijn uppie :+

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:57

yep ik ben bewust single.

Dat komt vooral door alles wat ik meegemaakt heb in het verleden.
Vroeger heel veel verdriet van gehad dat ik niet gewoon 'normaal' net als de rest een vriend kon krijgen.

Inmiddels heb ik het geaccepteerd, en besef ik me heel goed waarom ik geen relatie aan kan gaan.
Ik ben nu een stuk gelukkiger en vind het heerlijk om alleen te zijn.

Wel erg jammer dat de meeste mensen er meer moeite mee hebben dan ik, en niet willen of kunnen begrijpen dat je ook zonder man gelukkig kan zijn.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:59

Babeth schreef:
Ik ben bewust single. Na het stuklopen van mijn laatste relatie en waar ik echt mentaal een opdonder van heb gehad, wil ik echt de komende tijd geen vriend en gewoon heerlijk van mezelf, mijn vrienden en de wereld genieten.
Tuurlijk mis ik af en toe wel iemand om me heen, maar ik moet zeggen dat ik echt geniet van heerlijk met alleen mezelf zijn en dat voorlopig voor geen goud wil opgeven.
Maar je weet natuurlijk nooit wie je tegen het lijf loopt.

+1. Hier precies hetzelfde.
Daar in tegen heb ik het op het moment nog helemaal niet de behoefte aan een relatie (om die redenen vooral). Heb de nodige liefdesverklaringen al gehad maar ik wijs ze dan meteen glashard af omdat ik helemaal niks wil en er bang voor ben dat hoe aardig en leuk die gene ook lijkt er toch weer wat anders achter schuilt..
Maargoed je weet maar nooit misschien heb ik er ooit 'weer zin in' en komt er dan wel iets vertrouwds op mijn pad waar ik me goed bij voel en die dus niet glashard afwijs en me er meteen voor afzonder :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:01

Winged schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Oh daar had ik toen ik wel een relatie had ook geen problemen mee _O- 2 maanden door Europa gereisd in mijn uppie :+

Wauw dat vind ik knap :+
Zou ik niet willen, laat staan durven xd.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:04

Mij lijkt het juist vreselijk als je dat soort dingen niet alleen kan of wil. Toch wel fijn als je zelf een beetje stevig in je schoenen staat en voor jezelf kunt zorgen.
Stuur mij maar n jaar de wereld door, leuk juist. alleen dan heb ik een paard staan, das het enige wat me tegen houd haha ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:05

Ja, bewust single. Na een aantal mislukte relaties (lag in een aantal gevallen wel degelijk aan mezelf) had ik de man van mijn dromen gevonden. Zo verliefd was ik nog nooit geweest. Een man die mij zo begreep had ik nog nooit ontmoet. En hij kon me aan, dat lukt ook niet zoveel. Afijn, hij kreeg een hersenbloeding en is overleden. Ik ben de ergste klap denk ik wel te boven, ondanks dat ik nog wel veel aan hem denk en af en toe nog heel erg verdrietig kan zijn.
Maar ik weet wel dat mijn lat nu heel erg hoog ligt. Enigszins tippen aan hem en de gevoelens die ik voor deze man had/heb is iets wat volgens mij onmogelijk is. Daar heb ik mij al bij neergelegd. Dus blijf ik lekker alleen. Daar heb ik geen moeite mee eigenlijk.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:05

Teleurstellingen heb ik genoeg gehad, niet alleen in liefdesrelaties maar ook in vriendschappen.
Ik ben single (al 2,5 jaar en zelf destijds een eind aan de relatie gemaakt) maar ben het spuugzat om alles alleen te doen. Ik heb een hele tijd enorm genoten van het alleen zijn, alles zelf beslissen en vooral geen verantwoording af hoeven leggen maar zelfs dat ga ik nu missen...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:07

Tabaluga12 schreef:
Ik zit er over te denken om bewust single te worden :D

_O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:08

Ik heb een beetje hetzelfde als Sannejas en Queelens!

Ik ben single, maar sta zeker open voor een relatie. Niet dat dat er snel inzit denk ik... ;)

Ook ik ben erg kieskeurig en ook ik heb het één en ander meegemaakt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het single zijn helemaal niet erg vind, maar dat zeg ik, als er een "Prins" komt ga ik het toch weer proberen!

Wel allemaal dappere vrouwen hier! Girlpower! _/-\o_ :j :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:11

Ik blijf ook bewust met de reden die jij noemt. Mocht er iemand op mijn pad komen dan zie ik wel verder. :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:12

Hier ook happy singel. Maar ja ik heb makkelijk praten. Ik ga nog zo goed met m'n ex om. De liefde is over maar de vriendschap hebben we kunnen houden. Dus uit eten gaan, bankhangen ed doen we nog steeds. Alleen de verwachtingen en verplichtingen hebben we niet meer. Zelfs het daten met anderen is geen probleem. Ik weet dat het uniek is en ben ook zuinig op deze vriendschap.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:13

IK! vrijgezel zijn is gewoon veel leuker dan een vriendje hebben. Geen gezeik, lekker partyen, scharrelen, flirten. Je zit niet zo geplakt dat je straks geen tijd meer hebt voor je vrienden/paarden/feesten. Geen verveling met dezelfde persoon de hele tijd.
I love the single life *\%/*

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:14

femke27 schreef:
Ja, bewust single. Na een aantal mislukte relaties (lag in een aantal gevallen wel degelijk aan mezelf) had ik de man van mijn dromen gevonden. Zo verliefd was ik nog nooit geweest. Een man die mij zo begreep had ik nog nooit ontmoet. En hij kon me aan, dat lukt ook niet zoveel. Afijn, hij kreeg een hersenbloeding en is overleden. Ik ben de ergste klap denk ik wel te boven, ondanks dat ik nog wel veel aan hem denk en af en toe nog heel erg verdrietig kan zijn.
Maar ik weet wel dat mijn lat nu heel erg hoog ligt. Enigszins tippen aan hem en de gevoelens die ik voor deze man had/heb is iets wat volgens mij onmogelijk is. Daar heb ik mij al bij neergelegd. Dus blijf ik lekker alleen. Daar heb ik geen moeite mee eigenlijk.

woow heftig... sterkte voor je..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:15

Queelens schreef:
Mij lijkt het juist vreselijk als je dat soort dingen niet alleen kan of wil. Toch wel fijn als je zelf een beetje stevig in je schoenen staat en voor jezelf kunt zorgen.
Stuur mij maar n jaar de wereld door, leuk juist. alleen dan heb ik een paard staan, das het enige wat me tegen houd haha ;)

Niet laten tegenhouden door een paard! Ik ben op het moment ook in mijn uppie een paar maanden aan het reizen en mijn lieve paardje staat een jaartje bij een super lief gezinnetje! Alles is mogelijk! :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:15

Ja ik, ben nu 50 plus, kunstschilder, nog niet kapot, moeizaam ter been of te paard, of krakkemikkig, en heb 2 eigen paarden en 2 leuke Shetten en ik heb gewoon geen zin meer om er moeite voor te doen. Voor een leuke dame.
Leuke (hele leuke, jongere!) meiden te kust en te keur, maar dan wat mij betreft het liefst een wat oudere dame die ook met paarden iets heeft. En daarmee iets kan. En wil.
In de paardenwereld kom ik genoeg hele leuke dames tegen, het merendeel daarvan is op dat moment al bezet (en dat is maar al te begrijpelijk!). Of voor mij veel te jong.

Dus vind ik dat single-gebeuren voor mezelf helemaal prima, kom ik een leuke paarden-vrouw tegen, zien we het dan wel weer.