gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 22:58

VivaLaVida schreef:
Dit heeft niks met anti homo zijn te maken vind ik... dit is net zoiets als dat je pa met een meidje van 20 thuis komt. Moet je het hem niet gunnen als het echte liefde is? Ja vast wel maar dan is het alsnog erg moeilijk.

Ik gun me pa alle geluk van de wereld maar met mensen die net zo oud zijn als mijn zus dat maakt het inderdaad erg moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:59

Op een of andere manier verwacht ik van een 24-jarige eerder een reactie als 'ik heb even aan het idee moeten wennen maar wat ben ik blij voor mijn vader dat hij nu eindelijk zichzelf durft te zijn' ofzo...
-O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:00

Mijn ouders zijn bijna 25jaar getrouwd geweest en inmiddels heeft mijn moeder alweer bijna 7 jaar een vriendin met wie ze samenwoont.

Ik heb er even aan moeten wennen maar ik zag al snel dat mijn moeder gelukkig was en dat is het belangrijkste. Ik snap heel goed dat jij het lastig vind, maar ik hoop ook dat jij je vaders geluk heel belagrijk vind. Als hij gelukkig is bij deze man, zou jij daar dan niet blij om moeten zijn?

Ook als degene een stuk jonger is dan je pa, misschien even wennen.. Maar als hij gelukkig is. In mijn ogen is dat het allerbelangrijkste.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 24-07-13 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Misschien is het heel moeilijk, maar gun je je vader niet liever een gelukkig leven met zijn vriend dan een een ongelukkig leven met een vrouw? Ik denk dat je vader het nog moeilijker heeft als hij jou niet meer ziet of spreekt. Praat er met je vader over een geef ook eerlijk aan wat je dwars zit. hij kan ook niet ruiken wat jou dwars zit toch?

sterkte met de situatie...
(ik heb zelf geen ervaring, maar ken het wel uit mijn omgeving)
Laatst bijgewerkt door suuzepuus op 24-07-13 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Uhhh sonja... ze is nu aan het idee aan het wennen ... takes time!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:02

Sonja schreef:
Op een of andere manier verwacht ik van een 24-jarige eerder een reactie als 'ik heb even aan het idee moeten wennen maar wat ben ik blij voor mijn vader dat hij nu eindelijk zichzelf durft te zijn' ofzo...
-O-

Nou dan stuur ik je nu even een pbtje met de voorgeschiedenis en hoor ik graag je mening hoe je er daarna over denkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:03

1 van mijn ooms heeft een vrouw die net zo oud is als zijn eerste dochter.
Zijn vrouw en dochter waren tegeljk zwanger.
Natuurlijk is zoiers gek in eerste instantie, net als jouw situatie, maar je bent volwassen en je vader ook.
Zijn leven is niet het jouwe en dat kun je beter proberen te respecteren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:03

En hoe oud was jij toen je met die vriend van 30 iets had? Volgens je profiel ben je nu 24. Dat betekent dat die vriend in kwestie minimaal 6 jaar ouder was dan jij.

Ik denk dat je jezelf eens moet afvragen hoe jij het had gevonden als jíj degene was die homoseksueel was en die een voorkeur heeft voor bepaalde leeftijdscategorie. Hou jezelf een spiegel voor. Zou je vader ook zo reageren als jij degene was die in dat schuitje zat of zou hij het accepteren allemaal?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:06

Hoezo is het erg dat jouw vader een relatie heeft met iemand die een stuk jonger is? Ik denk eerder dat het belangrijker is dat je vader gelukkig is met hem en niet wat jij er van vindt. Mijn vader heeft een relatie met een man -ja, ook mijn vader valt op mannen- die 3 jaar ouder is dan ik. Dat is pas een groot leeftijdsverschil gok ik zo maar. En weetje, het maakt mij niet uit, als hij maar gelukkig is, mijn geluk telt niet.

Ik heb het moeilijk gehad in de periode dat mijn vader 'uit de kast' kwam. En soms nog steeds, want ja, wat zullen andere mensen wel niet denken, hoe zullen ze reageren, zullen ze mij nu anders gaan zien .... Maar eigenlijk is het helemaal niet belangrijk wat zij denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:07

VivaLaVida schreef:

Snap ik hoor, is ook niet raar.
Het is vooral deze opmerking:

haffylover schreef:
maar eigenijk wil ik helemaal niks van zijn vriend af weten omdat ik hem dan niet meer zie als mijn vader.

Waarvan ik dan " -O- " denk...

Het is en blijft je vader. En die is blijkbaar jarenlang niet echt zichzelf geweest.
Ik snap best dat dat even wennen is. Maar ergens zou het toch ook hel 'fijn' (rare term misschien) moeten zijn voor hem...?

Maar goed, TS geeft vast ook niet voor niets aan dat er meer speelt.

Hoe het ook zij TS, ik hoop dat het idee went, dat jullie uiteindelijk allemal goed met elkaar om kunnen gaan, en dat je pa maar heel gelukkig mag zijn :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:08

Roosch schreef:
En hoe oud was jij toen je met die vriend van 30 iets had? Volgens je profiel ben je nu 24. Dat betekent dat die vriend in kwestie minimaal 6 jaar ouder was dan jij.

Ik denk dat je jezelf eens moet afvragen hoe jij het had gevonden als jíj degene was die homoseksueel was en die een voorkeur heeft voor bepaalde leeftijdscategorie. Hou jezelf een spiegel voor. Zou je vader ook zo reageren als jij degene was die in dat schuitje zat of zou hij het accepteren allemaal?

klopt maar het beeld 24-30
of het beeld 55 en 30?

en ik snap heel goed dat voor me vader ook niet makkelijk is.
Maar ik heb al meerdere keren met me vader of dit gepraat alleen maar ook met me broers en zussen erbi

En of hij zou accepteren als ik lesbie was. Hij heeft me ooit verteld dat hij het heel erg zou vinden als dat zo zou zijn

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:10

Sonja schreef:
VivaLaVida schreef:

Snap ik hoor, is ook niet raar.
Het is vooral deze opmerking:

haffylover schreef:
maar eigenijk wil ik helemaal niks van zijn vriend af weten omdat ik hem dan niet meer zie als mijn vader.

Waarvan ik dan " -O- " denk...

Het is en blijft je vader. En die is blijkbaar jarenlang niet echt zichzelf geweest.
Ik snap best dat dat even wennen is. Maar ergens zou het toch ook hel 'fijn' (rare term misschien) moeten zijn voor hem...?

Maar goed, TS geeft vast ook niet voor niets aan dat er meer speelt.

Hoe het ook zij TS, ik hoop dat het idee went, dat jullie uiteindelijk allemal goed met elkaar om kunnen gaan, en dat je pa maar heel gelukkig mag zijn :)

ik vraag mij af of jij je prive berichten wel leest want heb de indruk van niet

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:10

Age is just a number. :)

Je vader heeft zich waarschijnlijk lang geschaamd voor zijn homoseksualiteit en nu durft hij ervoor uit te komen. Dat is dapper en een hele grote stap. Als zijn dochter zich dan ook nog tegen hem keert, is dat enorm lastig.

Hij is je vader, of hij nou pimpelpaars is, homo is, een vriend heeft die 50 jaar jonger is dan hij.. hij blijft je vader. Dat verandert niet door dat soort details.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:11

haffylover schreef:
Roosch schreef:

of het beeld 55 en 30?

Maar ik heb al meerdere keren met me vader of dit gepraat alleen maar ook met me broers en zussen erbi

En of hij zou accepteren als ik lesbie was. Hij heeft me ooit verteld dat hij het heel erg zou vinden als dat zo zou zijn

Weet je ook waarom hij dat erg zou vinden? Waarschijnlijk door alle vooroordelen die je verdriet kunnen doen en hij je dat niet gunt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:11

haffylover schreef:
Roosch schreef:

of het beeld 55 en 30?

Ik snap het best dat hij het moeilijk zou vinden. Niet zozeer om het lesbi zijn, maar hij zal bang zijn dat jij hetzelfde staat te wachten als wat hij heeft doorgemaakt(zie ook mijn vorige bericht).

Helaas is homoseksueel zijn in deze maatschappij nog steeds niet volledig geaccepteerd. En is het nou eenmaal makkelijker om hetero te zijn.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:12

Ik snap je heel goed hoor, vooral met het leeftijdsverschil :j
Als het je vader gelukkig maakt.. Tsja, wie ben jij dan om te zeggen dat ie er mee moet stoppen (ik zeg niet dat jij dat hebt gezegd, maar bij wijze van). Liever dat ie zo gelukkig is dan dat ie met een vrouw (jouw moeder bijv. en again, niet naar bedoeld) van de zelfde leeftijd en ongelukkig.

Mijn mams gaf toe van een vrouw te houden toen ik 16 was. Héle nare periode gehad met ouders die wel-niet-wel-niet gingen scheiden en de hele mikmak erbij.
Ik moest echt wel wennen, maar het is onwijs gezellig nu!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 23:12

Rienn schreef:
Hoezo is het erg dat jouw vader een relatie heeft met iemand die een stuk jonger is? Ik denk eerder dat het belangrijker is dat je vader gelukkig is met hem en niet wat jij er van vindt. Mijn vader heeft een relatie met een man -ja, ook mijn vader valt op mannen- die 3 jaar ouder is dan ik. Dat is pas een groot leeftijdsverschil gok ik zo maar. En weetje, het maakt mij niet uit, als hij maar gelukkig is, mijn geluk telt niet.

Ik heb het moeilijk gehad in de periode dat mijn vader 'uit de kast' kwam. En soms nog steeds, want ja, wat zullen andere mensen wel niet denken, hoe zullen ze reageren, zullen ze mij nu anders gaan zien .... Maar eigenlijk is het helemaal niet belangrijk wat zij denken.

de relatie opzich is geen punt wel dat ik na 3 jaar het nog steeds neit fatsoenlijk heb verwerkt.
En wat andere over me vader denken dat boeit me ook niet veel en idd als hij maar gelukkig is.
Maar zijn nieuwe vriend leren kenne is voor mij een te grote stap.

Roosch

Re: gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:13

Geef dat dan aan bij je vader, dat het je een stap te ver is.. Het heeft ook tijd nodig. Maar laat niet de relatie met je vader bekoelen door een ander persoon.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:14

haffylover schreef:
Roosch schreef:

of het beeld 55 en 30?

55-30, lekker belangrijk, niet dus. Lijkt mij dat geluk vooropstaat.

Ik denk dat je vader je wilde beschermen, hij weet hoe het voelt om ergens vooruit te komen, wat helaas nog steeds niet volledig geaccepteerd is door de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:15

TS, nee, de reactie schreef ik voor ik jouw PB ontving.
En aangezien jij bepaalde info (terecht!!!) niet in het topic zet, pas ik mijn reactie ook niet aan. Je hebt een pbtje terug, gericht op wat je niet-openbaar schreef :)

Wat ik nog wel hier kan reageren: communicatie en wederzijds respect (dus óók van hem naar jou!) zijn nu cruciaal.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:16

Is hij er toen achter gekomen dat hij homo was omdat hij er met jou 30 jarige vriend wat deed? want dat lijkt zo een beetje uit te komen uit wat jij schrijft (ook omdat als het met een meis zou zijn als het met die geschiedenis gebeurt) Dan lijkt het me idd heel lastig om het te accepteren. Maar meer ook omdat er ander onverwerkt zeer zit?

En nu? je vader heeft een (andere) vriend. Kun je dit los zien van wat er vroeger gebeurd is? ook al is ook deze vriend jonger?

Als het echt zo gegaan is dan moet je eerst het oude zeer verwerken, voor je aan het nieuwe kunt werken.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:17

haffylover schreef:
de relatie opzich is geen punt wel dat ik na 3 jaar het nog steeds neit fatsoenlijk heb verwerkt.
En wat andere over me vader denken dat boeit me ook niet veel en idd als hij maar gelukkig is.
Maar zijn nieuwe vriend leren kenne is voor mij een te grote stap.

Logisch, dat heeft tijd nodig. Ga een gesprek aan met je vader, geef daar in aan dat je het nog steeds lastig vindt, maar het een kans wil geven en je daar nog wat tijd voor nodig hebt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:18

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik bijna 6 was, mijn moeder heeft toen een relatie gekregen met een jongere man die voor mij dus mijn stiefvader werd (met mijn echte vader heb ik geen contact meer) en helaas zijn zij ook na jaren uit elkaar gegaan en heeft mijn stiefvader ook relaties met mannen gekregen. In het begin was dat wel raar, zeker in de tijd dat hij ook zelf nog zoekende was om inhoud te geven aan zijn identiteit. Ondertussen is hij alweer jaren getrouwd met een man, die nu ook aanvoelt als familie.
Misschien helpt het je om de rollen die je vader heeft in zijn leven los te zien van elkaar. Jij bent ook anders op school dan thuis en anders bij goede vriendinnen dan bij je oma. Probeer de rol waarmee je moeite hebt (je vader als minnaar) even in de ijskast te zetten, bespreek dat ook met hem, en steun hem wel in de rol van vader. Dat geeft jezelf de tijd om je emoties een plekje te geven en de situatie te accepteren.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:18

Ja, maar mijn moeder is nu 36 en mijn stiefvader is 23, mijn moeder was 17 toen ze mij kreeg en mijn vader was 29. mijn vader is nu 47 en zijn vrouw is 32. Als je maar gelukkig bent toch?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:24

Je vader is 55, is recentelijk uit de kast gekomen en kan voor het eerst in zijn leven zichzelf zijn. Hij doet dat met bezigheden die jullie niet van hem gewend zijn, zoals het bezoeken van evenementen, met iemand die niet in jullie plaatje past: een veel jongere man. Sterker nog, een man die de leeftijd heeft van jouw ex-vriend. Het is logisch dat je daaraan moet wennen. Maar is het werkelijk zo'n groot verschil met een vader die in zijn midlife crisis (en ja, dat ding bestaat echt) ineens van je moeder gaat scheiden en daarna met een veel jongere vriendin langskomt? In beide instanties is het egostrelend dat een jonger iemand je nog aantrekkelijk en leuk vindt, aantrekkelijk en leuk genoeg zelfs voor een relatie. Dat moet voor je vader momenteel wel voelen als een lot uit de loterij. Het kan zijn dat het wow-gevoel lang aanhoudt maar het kan ook zijn dat dit een fase is. In beide gevallen kan hij hiervan leren en vooral van genieten. Dat gun je hem toch, ook al is het lastig? Bespreek het met hem en eindig met een dikke knuffel. Het is toch je vader, ook al begrijp je hem momenteel niet helemaal of heb je moeite met zijn vriend om dat wat er blijkbaar in het verleden is gebeurd.