Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
..heeft hier in NL niets te zoeken ....
Verder koop ik de meest diervriendelijke eieren die er in de supermarkt verkocht worden, maar ik heb gisteren een ei-verkopende boerderij gevonden dus voortaan echte scharreleitjes uit het dorp 

Mijn pony staat bij een varkensboer, nou dat vind ik een niet diervriendelijke manier van huisvesting
En hoe er met de varkens omgegaan wordt (een ziek dier dat aan zijn lot overgelaten wordt omdat inslapen geld kost) verdient ook geen schoonheidsprijs 

Kun je daar meer over vertellen? Kuggur schreef:Yamcha schreef:Ik ben nu zo'n 3 jaar eerst flexitariër
"Flexitarier", die moest ik googlen, doet me denken aan de zg. " little beady eyes vegetarier", die eten dus alleen dieren met kleine kraaloogjes.
dat wist ik dan weer niet dat dat bestond 

Geitenyoghurt heb ik al geprobeerd overigens, dat was geen succes
Hoewel ik zeer graag geitenkaas lust, vond ik de smaak écht niet bij yoghurt passen 
Je wil jouw dier geven wat het beste bij zijn natuur past, maar daar moeten andere dieren voor sterven.. In de natuur (wilde honden en andere roofdieren) gaat dat natuurlijk vanzelf en heel natuurlijk, maar met gedomesticeerde dieren is het toch anders..
Wordt gewoon overgegoten. Al zal dat ook wel per bedrijf verschillen.
Yamcha schreef:en als het kalf geboren is, krijgt het de melk van de moeder niet, maar wordt er direct bij weggehaald, en dat is geen dierenleed?

(zal niet gaan, want melk wordt dan een heel stuk duurder, maar voor een goed leven voor de dieren moet je wat over hebben, of niet dan
)
Desalniettemin verandert het niets aan mijn standpunt, omdat ik gewoon hoge diervriendelijke eisen heb en ik begrijp heel goed dat deze niet haalbaar (genoeg) zijn in Nederland
Je zal mij dan ook niet horen roepen dat alle dieren naar buiten moeten, want ik begrijp heel goed dat dat niet gaat. Echter, ik blijf dan wel bij mijn besluit om geen gebruik (meer) te maken van deze industrie 

verder drink ik mijn koffie fair trade met sojamelk en bak ik mijn vleesjes, visjes en vega ook in Alpro boter. En smeer ik alpro op brood.
.