Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:56

Wat Captain zegt is inderdaad ook waar. Maar daarom zou ik hem nog niet direct laten gaan. Zo lang TS heel voorzichtig is en niks overhaast is het denk ik wel oké.
Stel dat je in september echt zou gaan TS, ga je dan alleen? En waar ga je verblijven?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:57

Captain schreef:
Vergeet niet dat je ouders het beste met je voor hebben en dat zulke jongens Europese meisjes vaak gebruiken voor hun eigen bestwil en elke week een ander liefje hebben.

Oei... helaas maar al te waar. Zeker van die jongens die in een hotel werken. Als het met jou al zo snel 'makkelijk'ging hoe denk je dan dat het met andere meisjes daar gaat???

Maar goed, je bent oud genoeg en hopelijk niet naief.. Je kunt contact houden en in sept. nog een keertje terug gaan en maar even verder kijken.

Je had het al over een visum gehad enz... bedoelde jij of hij voor als hij in de toekomst naar NL zou komen???????

charysa

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:00

Eerlijk gezegd snap ik je ouders wel. Moet je is voorstellen dat jezelf een dochter hebt die verliefd wordt op een jonge in het buiteland. ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren in een vreemd land waarvan jijzelf de taal niet goed spreekt etc. TS ik zou als ik jou was heel goed nadenken en echt bedenken of je zoals hierboven al word gezegd geen speeltje was. En als je het toch wit proberen zou ik hem naar Nederland laten komen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:02

JNY024 schreef:
En als je het toch wit proberen zou ik hem naar Nederland laten komen!

En ook dan uitkijken.. Je moet namelijk garant staan en als hij het hazenpad kiest als hij hier is (lekkere makkelijke manier om hierheen te komen) heb je een probleem..

Ik ben er niet positief over, mannen uit het buitenland.. Is bij ons in de familie tot 2x toe mis gegaan met zulke mannen.. Dus de mooie praatjes zou ik niet geloven, al lijkt het nog allemaal zo romantisch.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:04

Ja uitkijken zoiezo! Maar liever dat je in je eigen land bent waarvan je de taal goed spreekt enzo dan in het buiteland?!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:04

Naar Nederland komen is misschien juist het gene wat hij graag wil... als hij moslim is zou ik gewoon bij hem afspreken met zijn ouders erbij en een tolk, heel normaal bij moslims die serieus met een vrouw zijn. Wil hij dat niet dat is het gelijk duidelijk!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:06

JNY024 schreef:
Ja uitkijken zoiezo! Maar liever dat je in je eigen land bent waarvan je de taal goed spreekt enzo dan in het buiteland?!

Is ook zo, maar misschien dat hij inderdaad gewoon naar Europa wil komen.. Het is zo lastig, het kan natuurlijk gewoon een hele lieve jongen zijn die het wel echt meent maar 95% van de jongens daar.. Nee, daar wil je echt niets mee te maken hebben.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:06

Wees alsjeblieft voorzichtig lieve TS. Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn met die buitenlandse gasten

Ik zou hem ook hierheen laten komen. Maar met mijn familie moest ie niets te maken hebben en ook niet weten waar ik woon. Kan gevaarlijk zijn je weet het maar nooit.

Ik hoop dat je niet naiëf bent, ga er achteraan als je overtuigt bent, maar wees niet blind.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:07

hmm ik zou het helemaal niet aan durven.. TS er lopen toch genoeg mannen in NL? Je hebt een leuke vakantie gehad hou het daarbij :j

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:08

Met Nederlandse mannen hebben we al moeite zat hihi :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:09

TS: verliefdheid is heerlijk en fijn maar heeft als onhandige bijkomstigheid dat je hoofd op hol slaat. Je kan minder rationeel denken. Natuurlijk matchen jullie interesses en gevoelens - maar je kent hem misschien 2 weken en je bent verliefd. Dan kan je echt niet beoordelen of hij serieus is of je naar de mond praatte. Je weet niet of hij jouw prins op het witte paard is of zich alleen voordoet als die prins.

En ondertussen weet je niet of hij niet tientallen andere liefjes heeft (gehad). Je vraagt jezelf niet af of hij wel op jou zit te wachten en wíl dat je terugkomt. Of hij er straks überhaupt nog werkt. Je staat niet stil bij de risico's - een land waar je de taal niet spreekt, een religie die je grotendeels onbekend is, zijn sociale omgeving die altijd zijn kant zal kiezen. En jij bent alleen.

Ken je de wetten en (ongeschreven) regels in het land en van zijn religie? Weet je wat je moet doen als er wél iets gebeurt? Of je op de politie kan vertrouwen of niet? Denk je daar over na?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:23

Ik vind dat je wel een beetje hard van stapel loopt, bij een vakantieliefde al direct uitzoeken hoe het zit met visums e.d.. Aan de andere kant, kan me voorstellen dat daarover fantaseren heel leuk is als je op je roze wolk zit. :)

Doe het rustig aan, neem de tijd om elkaar goed te leren kennen. Lang leven skype! Skype een tijdje en als het dan nog klikt, moeten jullie elkaar gewoon weer is opzoeken.
Pas op dat je je niet door de verliefdheid laat leiden en negeer geen enkele alarmbel! Spreek hier dan dus ook goed over met vriendinnen. Vaak als je verliefd bent, ben je geneigd een beetje met oogkleppen op te handelen. Is niet erg, overkomt iedereen :D

En verder met je ouders. Sja, je bent 22, dus je kan je eigen leven wel richting geven. Dat ze er niet zo blij mee zijn, kan ik me wel een beetje voorstellen. Je hoort immers veel verhalen over hoe buitenlandse jongens westerse meisjes gebruiken om in het westen binnen te komen.

En als je bang bent dat ze je paard gaan verkopen, dan koop je je paard van ze over en heb je die zorg ook niet meer.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:49

TS : als je hier op Bokt eens nakijkt op Bedoein en Tunesie, dan zie je ook de lelijke kantjes van het land en zijn bewoners ...

En om op je vraag te beantwoorden : denk 100x na.
Het heet niet voor niets 'vakantie'liefde.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:55

rea schreef:
TS : als je hier op Bokt eens nakijkt op Bedoein en Tunesie, dan zie je ook de lelijke kantjes van het land en zijn bewoners ...

Dat verhaal herinner ik me ook nog wel ja... Goede tip.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:06

Hoe goed ken je hem nou echt? Ik zou hem naar Nederland laten komen. Er zijn veel dingen gezegd hier waar ik het zeker mee eens ben. Speel het save en laat hem naar Nederland komen. Woon je op jezelf? Dan heb je het rijk alleen en kun je rustig kijken of het echt wat meer is dan een vakantieliefde.

En heeft hij geen geld? Dan werkt hij toch gerust een tijdje door tot hij geld heeft om je op te zoeken? :j

Je bent 22, dus je mag je eigen keuzes maken. Ga op je gevoel af. Als er iets niet klopt voor jou, stop er dan mee. Beste tip die ik je kan geven bij een raar voorgevoel.

Succes!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:11

Oh. En vertrouw ook op je gezonde verstand. Voordat je denkt 'mijn gevoel zegt dat-ie héél leuk is dus het zit goed!' :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:03

Ik wil geen negatieve spelbreker zijn. Maar het is zeker realistisch dat jij één van de zoveel Europese meiden bent waar deze jongen een "relatie" mee wil. Dat gebeurt in dit soort landen en dan vooral in het hotelgebeuren ontzéttend veel (en collega's zeggen dan uiteraard lekker niks ;) )

Dan hebben ze het hele jaar door iedere week een andere meid om hun p*kkie in te steken, die vaak nog verliefd genoeg zijn om geld te geven etc.....

Wil niet zeggen dat het zo is, maar houdt het wel in je achterhoofd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:17

Wees voorzichtig, probeer rationeel te blijven denken. Dit soort liefdes en dat soort jongens, het is toch anders dan de jongens hier.

September is nog ver weg, ik zou eerst voor jezelf kijken hoe het zich ontwikkelt. En nogmaals, blijf rationeel denken en verlies jezelf niet in een liefde die misschien niet oprecht is.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:19

Juulxx schreef:
Even voor de duidelijkheid, hij komt en woont in tunesie... we hebben elkaar ontmoet in het hotel waar hij werkt. Mijn ouders kennen hem.. en vinden hem uiteraard helemaal niks.. ja ik weet tot dit wel echt iets is..
en de allergrootste reden dat ik terug wil in september is om te kijken of het dan nog steeds zo goed gaat zoals het afgelopen tijd ging. en vanuit daar kan ik beslissen of ik hem wil opzoeken in tunesie of hij naar nl komt of iets..

Draai het eens om en vraag of hij naar jou toe komt.
Eens kijken of hij ook nog steeds zo enthousiast is :+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:20

Lien2 schreef:
Laat 'm anders eerst hierheen komen voor een vakantie. Als hij echt ook zo verliefd op je is heeft hij dat graag voor je over. Kan je gelijk uitvogelen of hij, in je eigen omgeving, nog steeds zo leuk is. Verder zou ik eerlijk zijn tegenover je ouders. Daarmee verdien je meer vertrouwen dan het verzwijgen.

Dat bedoel ik :+

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:31

Als je daarheen gaat, vraag dan ook eens of je zijn ouders mag otmoeten, vaak denken Moslim ouders net zo over Westerse meisjes, als Westerse ouders over Moslim jongens. Tenzij ze erg arm zijn, want dan is het een goede toekomst voor hun zoon, en zullen ze poeslief tegen je zijn :).
(Heb een jaar in Egypte gewoont, en 'gedate' )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:31

meisje schreef:
Is altijd uitkijken met een moslim uit het buitenland, begrijp bezorgdheid van je ouders wel.
Zou rustig aan maar eerst kijken of wel echte liefde en als het echte liefde is dan heeft toch allemaal geen haast.
Je bent jong alle tijd van de wereld nog.

Dit dus, als je mijn dochter had geweest had ik het ook niet geaccepteerd.....
Eerst maar eens zien of t echt is... Vaak niet, heb er zelf ervaring mee..gelukkig was ik niet verliefd en wou ik geen toekomst....maar hij wel een ticket naar Nederland!

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:39

ik vind september wel een mooie tijd om hem nog eens op te zoeken. Een afrikaan krijgt niet zo makkelijk een visum voor europa (woont hij in tunesie of turkije, welke nationaliteit heeft hij?), dus jet is sowieso makkelijker als jij naar hem toe gaat. Tot die tijd kun je je alvast inlezen in de tunesische/islamitische/turkse gebruiken en manieren (eventueel een taalcursus), en deze ook met je ouders bespreken.

Hoe zie jij het verder voor je? Ben je in staat je leven hier voor hem op te geven?

Ik denk dat je ouders inderdaad bang zijn dat het mis gaat, maar niet geschoten - altijd mis toch? Mits je het goed aanpakt kun je wel utizoeken of het echte liefde is :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:44

Mijn hemel pas goed op jezelf! Deze jongens zijn meestal op zoek naar die ene meid wat trapt in zijn 'val'. Er lopen maar weinig eerlijke tussen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:34