Tweede nationaliteit?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:11

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:45

Joyce_ schreef:
Rocamor: natuurlijk was dat een grapje. Ik heb allang verwerkt dat ik bruin ben ;)

Sorry, zal de warmte wel zijn....

Nienke89

Re: Tweede nationaliteit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:17

Ik heb een Nederlandse moeder en een Engelse vader en heb inderdaad ook 2 nationaliteiten, dat ging bij mij gewoon automatisch. Geloof dat het bij de kindjes die nu geboren worden niet meer zo is inderdaad, dat als 1 van je ouders Nederlands is en je in Nederland geboren wordt dat je dan automatisch gewoon alleen Nederlands als nationaliteit krijgt!
Wel leuk voor je dat je er 2 hebt ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:23

Joyce_ schreef:
Rocamor: natuurlijk was dat een grapje. Ik heb allang verwerkt dat ik bruin ben ;)

Bruin en lekker. :D

Ik vind het wel grappig dat je in de GBA twee nationaliteiten hebt en dat zelf niet wist. :))

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:12

Ik heb een Poolse moeder. Daarmee heb ik ook gelijk een Poolse nationaliteit.
In Polen geldt de regel: Iedereen uit een Poolse moeder heeft een Poolse nationaliteit en kan daar een paspoort aanvragen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:19

Mijn neef heeft ook 2 nationaliteiten op dit moment. Geboren in België, en een Belgische moeder en een Franse vader. Die moet over een tijdje kiezen geloof ik welke hij uiteindelijk wil aannemen, maar daar weet ik hoegenaamd het fijne niet van x)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:36

Ik heb ook dubbele nationaliteit : Belgisch en Nederlands. Ik heb 2 paspoorten.. Ik vind het soms wel lastig, eerlijk gezegd, maar mijn situatie is dan ook iets anders: mijn vader is Nederlands, mijn moeder is Belgische, ik ben geboren in België, ik woon in Nederland, ik ga al heel mijn leven naar school in België, ik heb een Nederlands rijbewijs, ik heb enkel Belgische vriendinnen en een Belgische vriend, maar ik heb een sterk Hollands accent. Zucht :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:04

Bij mij het zelfde verhaal.. Ik ben er ook achter gekomen via het GBA. Het is wel beter, want als Nederlander mag je geen nieuwe nationaliteit aannemen, tenzij je afstand doet van je nl's nationaliteit. Nu kan ik zonder probleem toch nog Israelische worden, Nederland stelt namelijk als dat ik die nationaliteit bezit, terwijl Israel nergens wat van af weet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:21

Mijn vriend heeft ook twee nationaliteiten (Nederlands en Amerikaans), maar volgens mij hebben ze dat wel apart moeten aanvragen destijds, zal het eens navragen ;)