Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fiffill schreef:Als je al zo slecht eet moet je eerst dat gaan verbeteren, en eet je serieus elke avond aardappels met groente? Nooit wat anders?
Bhriseis schreef:TS, mocht je een tijdje zo gezond mogelijk eten en alle troep/suiker/witbrood en dergelijke achterwege laten, verandert je smakenpallet enorm. Je zal merken dat je verschillende groentes en fruit wél lust, en dat pakweg haribosnoepjes en witte boterhammen helemaal niet lekker meer zijn. Als je gezonde-voeding-inspiratie wilt, zijn er heel wat voorbeeldige lijstjes van bokkers te vinden in het 'Wat heb je vandaag gegeten-topic'
pak liever volkorenbrood en neem gezonder broodbeleg (niet alleen zoete dingen maar bijv zuivel of notenpasta's en lekker beleggen met groente).
En ik was zo verslaafd aan mijn ontbijt: een donkere boterham met een dikke laag choco én boter, maar nu vind ik havermout wel 10 keer lekkerder
Op een 'ondeugende dag' plan ik dan te ontbijten met een boterham met choco, maar ik heb er dan nooit écht zin in.
Maar denk dat ik dat gewoon door ga zetten. 
) ga je het niet redden, ook niet als je vlees eet. Als veganist of vegetariër zul je toch echt meerdere voedingsmiddelen moeten gaan leren eten. 
Ik vervang het vlees met gewone vleesvervangers. Ook op brood word de rosbief en kipfilet vervangen door kaas en vegafilet. Het smaakt prima en het voelt niet alsof ik iets mis maar mijn lichaam zegt iets anders. Supplementen vind ik eigenlijk zo'n onzin, ik zou zo moeten eten dat ik alles zelf al binnen krijg.
Ik eet inderdaad ook vaak de vleesvervangers van de AH, die zijn lekker! Verder eet ik wel af een toe een stukje kip of vis. Het belangrijkste is inderdaad (wat hierboven al meerdere keren aangehaald is..) je hele voedingspatroon. Als dat goed zit, dan moet die overstap prima mogelijk zijn. Maar zoals je eetpatroon nu is ga je geheid tekorten krijgen, en die heb je waarschijnlijk al. Ik hoor heel veel 'lust ik niet', daar moet je dan toch echt overheen wil je gezond blijven. Ik weet niet hoe oud je bent, je maakt je eigen eten niet las ik? Dat is ook lastig... Nouja, het is in ieder geval goed dat je naar je eetpatroon aan het kijken bent
Maar je kan echt heel veel leren eten, het is in het begin gewoon een kwestie van hap slik weg, al doe je het met je neus dicht en een maandje doorzetten, je kan er écht aan wennen. Maar dan moet je het wel willen. Zoals hierboven staat wil je op een gegeven niet anders meer! Verder kan een diëtiste je helpen bij gezonde keuzes. Of de lieve mensen van Bokt
Bhriseis schreef:Rauwkost heeft het langste geduurd. Elke middag iets van sla en andere groente vond ik zo saai, maar nu heb ik elke middag zin in mijn bordje rauwkost (met wat azijn en olijfolie, njammie!). Een gewone droog belegde boterham, bah nee, dat vind ik zo saai nu

.