pfff relatie probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: pfff relatie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:00

Een ring is ook maar een ring, ik weet niet eens of ik er ooit een zal krijgen als ik bij mijn huidige vriend blijf :+

Als je de ring mooi vind, draag hem gewoon en ben er trots op dat je vriend iets moois voor je haalt. Je verlovingsring zal je echt nog wel wat trotser op zijn denk ik ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:00

En kind, je bent pas net 17! De wereld ligt voor je open, samenwonen en trouwen is toch nog toekomstmuziek dan? Jeetje, waarom die haast?

Tip van Lee, neem de tijd. Straks ben je 18, woon je samen en dan? Been there, done that, ik wou dat ik niet zo'n haast had gemaakt.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:02

het eerste wat in mij opkomt is arme vriend..hij geeft je een prachtig cadeau en jij bent niet blij..

misschien word het tijd om het verleden los te laten en te kijken naar de toekomst..een ring is geen huwelijk of samenlevingscontract maar gewoon een gebaar om te laten zien dat hij gek op je is en van je houd!

als jij echt van deze jongen houd en verder met hem wil denk ik dat jij degene moet zijn die actie onderneemt en je niet meer laten leiden door het verleden. kom op..je bent pas 17!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:06

Ts, ik schrik er ook wel een beetje van dat je pas 17 bent en al zo getekend door vorige relaties. Doe gewoon wat chiller aan. Als je geen vertrouwen in jongens hebt, zoek dan hulp. Werk aan jezelf, niet aan je omgeving.

Als je je heel erg focust op je vriend en samenzijn gaat er een hoop moois aan je neus voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:10

Ik snap werkelijk niet waar je je druk om maakt. Wees blij met een cadeau, en niet zo ondankbaar. Als je je hier al druk om maakt en het je verjaardag verpest vraag ik me af wat voor relatie je hebt. :+ Maar goed je bent 17, dus het zal ook wel aan de leeftijd liggen.. :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:19

Tja als ik iemand mijn liefde toon met bijvoorbeeld een ring en diegene doet het af als zijnde betekenisloos, dan zou ik me ook gekwetst voelen omdat ik met die ring juist iets heel betekenisvol wil uitdrukken. Ik zou denken wie ben jij om mijn gevoelens te degraderen tot niets. Los van het feit of je wel of geen ring wilt dragen, vind ik dat je dit niet goed hebt aangepakt. Als een olifant in een porceleinkast, zeg maar. Je projecteert jouw gevoelens op een ander.
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-07-13 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:20

funnygirl1 schreef:
Hij is ook lief dat zeker, hij wil er niet over praten jammer genoeg.
Ik heb veel meegemaakt dus voor mij betekend zo een ring dan niets.
Dat ligt natuurlijk aan mij naar ik dacht het gezecht te hebben.
Ook omdat hij laatst zij toen ik zij ik wil dat je écht van mij word hij zij dat gebeurd snel genoeg.
Voel me daardoor noggal in de maling genomen

Je bent 17... Denk je nou echt dat hij je ten huwelijk had gevraagd?

Ik krijg echt de kriebels van je bericht. Iemand is nooit écht van jou. Je bent altijd van jezelf. Of je nu getrouwd bent of niet, je bent verantwoordelijk voor jezelf.
En als je op zo'n jongen leeftijd blijkbaar al zo gekwetst bent in relaties zou het dan niet handiger zijn om even mak aan te doen?
Trouwen moet je pas doen als je zeker van elkaar bent, en ook zeker van jezelf. Trouwen met een ring is geen middel om iemand aan je te binden, maar is een manier om elkaar te beloven dat je voor elkaar gaat en er voor elkaar bent. En die ring is een symbool omdat hij rond is en er in gegraveerd staat en een leuke herinnering aan die dag, maar is geen zekerheid in je leven. Of je moet er een ketting tussen jou en hem aanmaken.

Ik vind het bovendien erg ondankbaar om je vriend zo af te wijzen als hij je een ring geeft. Hij heeft aan je verjaardag gedacht (dat is niet vanzelfsprekend bij mannen :+) hij heeft tijd en geld besteed om iets moois voor je uit te zoeken en jij gaat als stank voor dank lopen narren. Ik zou echt not amused zijn als ik je vriend was.

En om dit nou een relatieprobleem te noemen... Er zijn grotere problemen hoor... En ik ken maar weinig mannen die uit zichzelf precies het perfecte kado kopen :')

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:22

Misschien wat oneerbiedig gezegd hoor, maar meid maak er in hemelsnaam niet zon probleem van. Leg het hem uit waarom, waarschijnlijk is hij het al lang vergeten dat je dat toen gezegd hebt.... ik zou als ik hem was ook zo reageren.... hij heeft met alle liefde een ,naar zijn idee, fantastisch kado gekocht en jij reageert niet zoals hij verwacht.....
Overigens, als je dit al een relatieprobleem vind en er zon punt van maakt, krijg je het nog lastig in de toekomst......
Ook zeg jedat hij moet bewijzen ofzo dat ie bij je blijft..... waarom in hemelsnaam, hij IS bij je!
He maar iig toch een fijne verjaardag gewenst :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:22

verootjoo schreef:
funnygirl1 schreef:
Hij is ook lief dat zeker, hij wil er niet over praten jammer genoeg.
Ik heb veel meegemaakt dus voor mij betekend zo een ring dan niets.
Dat ligt natuurlijk aan mij naar ik dacht het gezecht te hebben.
Ook omdat hij laatst zij toen ik zij ik wil dat je écht van mij word hij zij dat gebeurd snel genoeg.
Voel me daardoor noggal in de maling genomen

Je bent 17... Denk je nou echt dat hij je ten huwelijk had gevraagd?

Ik krijg echt de kriebels van je bericht. Iemand is nooit écht van jou. Je bent altijd van jezelf. Of je nu getrouwd bent of niet, je bent verantwoordelijk voor jezelf.
En als je op zo'n jongen leeftijd blijkbaar al zo gekwetst bent in relaties zou het dan niet handiger zijn om even mak aan te doen?
Trouwen moet je pas doen als je zeker van elkaar bent, en ook zeker van jezelf. Trouwen met een ring is geen middel om iemand aan je te binden, maar is een manier om elkaar te beloven dat je voor elkaar gaat en er voor elkaar bent. En die ring is een symbool omdat hij rond is en er in gegraveerd staat en een leuke herinnering aan die dag, maar is geen zekerheid in je leven. Of je moet er een ketting tussen jou en hem aanmaken.

Ik vind het bovendien erg ondankbaar om je vriend zo af te wijzen als hij je een ring geeft. Hij heeft aan je verjaardag gedacht (dat is niet vanzelfsprekend bij mannen :+) hij heeft tijd en geld besteed om iets moois voor je uit te zoeken en jij gaat als stank voor dank lopen narren. Ik zou echt not amused zijn als ik je vriend was.

En om dit nou een relatieprobleem te noemen... Er zijn grotere problemen hoor... En ik ken maar weinig mannen die uit zichzelf precies het perfecte kado kopen :')

Voor de duidelijkheid TS, ze bedoelt hier (neem ik aan) niemand.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:23

Ik was anders heel blij toen ik 17 was en sieraden kreeg van mijn vriend. Ik zou inderdaad ook denken doe wat rustiger aan ts. Werk aan je onzekerheid. Samenwonen, is dat niet een erg grote stap als je nog maar 17 bent? Ik ben bijna 21, ben ruim 5 jaar samen met mijn vriend, maar wij hebben daar echt geen haast mee. Vind je geluk in de kleine dingen, dit moet niet afhangen van grote dingen zoals samenwonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:28

_Tara_ schreef:
Ik krijg echt de kriebels van je bericht. Iemand is nooit écht van jou. Je bent altijd van jezelf. Of je

:') Nee, iemand toch? Anders krijg je toch een dubbele ontkenning? Dan staat er niemand is nooit --> iedereen is wel.

Maar goed :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:30

Ts ik denk niet dat die ring het probleen vormt, ook niet je vriend, maar jijzelf.
Ga daarmee aan de gang. Iemand kan nooit van jou zijn, je kunt iemand niet aan je vastketenen.
Het is niet gezond om zo in een relatie te staan en het zal juist averechts werken.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:31

Hoe ik jou verhaal lees, en dan het eerste wat me te binnen schiet: niet zo ondankbaar en doe niet zo verwend!
Draai de rollen eens om, dat hij zo ondankbaar reageert op het kadootje wat jij voor hen hebt gekocht.. Van die reactie word je toch ook niet blij?
Iig, ik zou de ring houden.. Gewoon als symbool dat hij van je houdt oid..
Succes :D

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:33

MarcoBorsato schreef:
En kind, je bent pas net 17! De wereld ligt voor je open, samenwonen en trouwen is toch nog toekomstmuziek dan? Jeetje, waarom die haast?

Tip van Lee, neem de tijd. Straks ben je 18, woon je samen en dan? Been there, done that, ik wou dat ik niet zo'n haast had gemaakt.
Daar ben ik het helemaal mee eens Lieveli en ook ik spreek uit enige ervaring :)

TS ik denk ook dat het misschien wel goed is als je wat hulp zoekt bij het verwerken van jouw negatieve 'ervaringen', zodat je bijvoorbeeld leert dat een ring vele betekenissen kan hebben en zeker niet alleen voor eeuwige trouw (???) staat. En dat het dus geen 'in de maling nemen' is van jouw vriend! Vergeet ook niet dat mannen en vrouwen dezelfde dingen totáál verschillend kunnen interpreteren...

Natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je toch nog een fijne dag hebt en ik hoop van ganser harte dat dit het grootste probleem in jouw héle leven mag zijn :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:36

funnygirl1 schreef:
Omdat ik dus alleen zoiets wil als hij zijn woord geeft, ik heb vaak weinig vertrouwen door vervelende ervaringen uit vorige relaties en zoek veel zekerheid.
Ik heb vaker een ring gekregen en daarna gebeurde er dingen waar de honden geen brood van lusten :(.
Ik wil niet weer rondlopen met iets wat 'weinig' betekend.

Een ring gaat jou geen zekerheid geven hoor. Moet je zelf doen, bij jezelf zoeken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:38

verootjoo schreef:
_Tara_ schreef:
Ik krijg echt de kriebels van je bericht. Iemand is nooit écht van jou. Je bent altijd van jezelf. Of je

:') Nee, iemand toch? Anders krijg je toch een dubbele ontkenning? Dan staat er niemand is nooit --> iedereen is wel.

Maar goed :+

Blond! Sorry :o Je hebt gelijk. Ik las een beetje over de nooit heen.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:40

Ik weet natuurlijk niet hoeveel meer bevestiging je zoekt in het dagelijkse leven, maar op deze manier bereik je juist het tegenovergestelde. Je duwt je vriend juist van je af omdat je zo iemand verstikt en niet de ware essenties achter zijn cadeau kan zien. Ik vind dit redelijk zwaar voor iemand van 17. Ga genieten, geniet van je vriend en wees blij met iets waar hij moeite voor gedaan heeft.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:42

Een 'relatieprobleem' om een ring? Ik denk dat het probleem niet echt is dat je vriend een ring voor je gekocht heeft; jij zit ergens anders mee en misschien is het een goed idee om hier eens aan 'te werken', in plaats van een probleem maken van een liefdevol bedoeld verjaardagscadeau.
'Een ring betekent niets' - maar zou een knuffelbeertje dat dan wel doen? Ik zie het probleem niet; het is niet aan je gegeven met de intentie dat dit een trouwring is, maar gewoon als een mooi sieraad, gegeven door jouw lief. Dat zou toch geen reden voor een probleem moeten zijn? Het verleden geeft geen garanties voor de toekomst; dat de vorige keer dat jij een ring kreeg er 'nare dingen 'gebeurden betekent dan toch niet dat het nu weer gaat gebeuren?

Ik kan me best voorstellen dat je vriend het niet zo leuk vindt dat je boos op hem wordt terwijl hij ongetwijfeld zijn best heeft gedaan een mooi en lief cadeau voor jou te kopen. Je zegt dat jullie gaan samenwonen; dan zijn jullie toch best ver in jullie relatie. Het feit dat er dan nog ruzie gemaakt moet worden over een lief bedoeld verjaardagscadeautje....

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:48

Haha ik moest wel even lachen toen ik je topic las! Als dat relatie problemen zijn dan weet ik niet welke problemen ik achter de rug heb hahaha.
Mijn ex gaf mij nooit een verjaardagscadeau en achteraf bleek dat geld naar drugs te gaan, ik was heel blij geweest met een ring het is immers een lief gebaar. :Y)

Maar goed ieder zo zijn eigen ding en een van jullie zou inderdaad toch moeten schikken. In dit geval zal jij je erbij neer moeten leggen aangezien de ring er al is. Een goed gesprek aangaan misschien?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:57

Het is toch gewoon heel lief dat je vriend je een ring wil geven!
Gewoon blij zijn met het cadeautje en lekker genieten van je verjaardag
Draag hem met trots!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:00

Het is gewoon een lief cadeautje en jij gaat er drama van maken :') Ik was zo hard weggerend als ik hem was.. Sorry... Zie even in dat het jouw probleem is en ga eens lief sorry zeggen....

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:01

De ring is er, je kunt er weinig meer aan doen. Ik vind het enorm lief van je vriend! Als je het niet kunt waarderen, vraag ik me af wat de relatie jullie nog te brengen heeft en of je er niet beter nu direct een punt achter kunt zetten.
Een ring wil niet altijd zeggen; trouwen. Een ring is een mooi sieraad, en het is hartstikke leuk om zoiets kado te geven! Zet je eroverheen. Je krijgt ook heus wel een ring als je gaat trouwen hoor :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:06

Lianne86 schreef:
Het is gewoon een lief cadeautje en jij gaat er drama van maken :') Ik was zo hard weggerend als ik hem was.. Sorry... Zie even in dat het jouw probleem is en ga eens lief sorry zeggen....

+1 wat een dramaqueen zeg.....geef je uit liefde je vriendin een ring voor haar verjaardag, gaat ze lopen zeiken....ik zou daar zo klaar mee zijn :7

Als dit al relatieproblemen zijn, dan maak je borstjes maar nat voor het "echte" leven :+ :') want dit gaat echt nergens over.....

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:08

Jammer dat je slechte ervaringen hebt in je voorgaande relaties TS.
Maar projecteer dit niet op je vriend, hij heeft daar immers niks mee te maken. Hij probeert gewoon goed zijn best te doen voor jou, en als ik hem was zou ik me heel gekwetst voelen als je boos wordt en zijn cadeautje afkraakt.
Je bent net 17 en nu al plannen voor samenwonen? En je wil nu al ten huwelijk gevraagd worden? Loop je niet te hard van stapel? Als je trouwt heb je ook nog geen zekerheid. Zoek die zekerheid niet in hem, maar in jezelf. Jij hebt het nodig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:09

Ik vind dit eigenlijk best wel sneu voor je vriend. Denkt hij ook goed en lief te zijn krijgt hij zo'n reactie. Hij bedoelt het echt niet verkeerd en ik denk wat al vaker gezegd is dat je aan je eigen problemen moet gaan werken. Het is maar een ring daar ga je toch geen ruzie of problemen over maken.