wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: wanneer gingen jullie met je baby naar het strand/plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:01

2 van mijn kinderen zijn geboren in juni, en die gingen met een week of 3 echt wel mee naar de waterplas, het zwembad en zelfs naar het strand. Ik ben misschien dan wel strontmakkelijk maar t kan echt wel

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:22

Maar was dat ook bij temperaturen tegen en over de dertig graden die al een week aanhouden? Ik zou geen risico's nemen iig....

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:29

cam schreef:
Niet doen. Is nog veel te jong.
Niet alleen de warmte maar ook gesleep en de omgeving is voor zo'n kleintje te veel om te behappen.
De drie R zijn toch op deze leeftijd de beste handvatten
Rust,Regelmaat,Reinheid. En aan alle drie voldoet het uitstapje niet.

hier ben ik het mee eens! :j

het zou niet eens in mij opkomen om met een baby van 4 WEKEN deze uitstapjes te gaan maken..
Ik snap dat je er graag even tussenuit wil..helemaal met dat mooie weer.
maar regel dan een oppas voor een paar uurtjes of stel het nog even uit tot je kindje wat groter is.

bel anders het consultatiebureau/ziekenhuis voor advies als je het toch graag zou willen

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:43

Kwanyin schreef:
Maar was dat ook bij temperaturen tegen en over de dertig graden die al een week aanhouden? Ik zou geen risico's nemen iig....

ja hoor, ook met temperaturen van over de 30 graden. Parasol mee, en lekker genieten. Vrienden van ons wonen in Florida en die zitten echt niet constant binnen hoor met hun pasgeboren baby, die gaan gewoon lekker op stap, en ja, ook gewoon zwemmen (en zelfs met hun dochtertje van 5 weken naar Disneyworld)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:50

Wat mensen in florida (en bijv. Curacao) doen is de airco opzoeken, schaduw en windje e.d.
Niet vol in de zon gaan zitten...

Disney met een 5 weken oude baby.. my god.. sorry maar dat is gewoon zielig..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:01

Is niets zielig aan hoor, kindje slaapt heerlijk in de wagen, parasolletje er boven en af en toe eens in de airco. Je kunt nou eenmaal niet je hele leven op hold zetten als er een baby bij komt, zeker niet als je nog 5 andere kinderen hebt.
Ik zeg toch ook parasol mee, dan is er niets aan de hand. Ik heb 4 kinderen, ben op dit moment zwanger van nr 5, die in januari geboren gaat worden, maar was dat volgende zomer geweest ga ik toch echt niet binnen zitten met 4 andere kinderen, ons leven speelt zich nu ook af in het park, aan het water en op het strand, wij wonen op een flat, en hier binnen is het nu 34 graden en stikbenauwd, dus dan ben ik beter af buiten onder een parasol

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:06

waarom is niet naar Disneyland gaan je leven on hold zetten.
Ik ben er nog nooit geweest en ik kan je zeggen dat mijn leven echt niet on hold is

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:07

Je hebt koelte opzoeken in een park, of naar disneyland.. en idd.. disneyland is no way op holt zetten!
Ik had het met mijn kleine niet hoeven proberen toen!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:15

ik zou het ook niet doen.
tenminste als er geen schaduw is.
ik ben nu hoogzwanger als uk geboren is gaan we denk ik wel naar een zwemplas.
maar daar heb je veel schaduw waardoor er altijd een koel plekje is.

jij mag nog niet zwemmen toch?
pas na 6w toch?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:22

cam schreef:
Ik ben er nog nooit geweest en ik kan je zeggen dat mijn leven echt niet on hold is

Als je er vlakbij woont en je dochter speelt in een band die optreedt in Disneyworld en je gaat niet, is dat je leven toch echt wel on hold zetten voor een baby.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:29

Mits er de hele dag schaduw is, , kan dat best. De 3 r-en heb ik ook hoog in het vaandel, maar zeker als je meer kinderen hebt, gaat dat niet altijd.
Lekker luchtig kleden, goed insmeren en bij je houden (niet van hand Tot hand laten gaan) en je kindje merkt geen verschil tussen de zwemplas of de achtertuin

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:18

_Nadia_ schreef:
cam schreef:

Als je er vlakbij woont en je dochter speelt in een band die optreedt in Disneyworld en je gaat niet, is dat je leven toch echt wel on hold zetten voor een baby.

Nou daar denk ik dan anders over.
Je had ook aan je dochter uit kunnen leggen dat haar baby zusje/broertje te jong is voor Disney.
Ik denk eerder dat jij graag wilde en geen rekening wilde houden met het feit dat je de verantwoording hebt voor een baby die zelf niet kan aangeven wat hij/zij als prettig ervaart.

Er is mits mis mee om even in hold te gaan voor de korte periode dat ze nog zo klein zijn.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:21

meiden jullie gaan enorm off topic

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:24

cam schreef:
Nou daar denk ik dan anders over.
Je had ook aan je dochter uit kunnen leggen dat haar baby zusje/broertje te jong is voor Disney.
Ik denk eerder dat jij graag wilde en geen rekening wilde houden met het feit dat je de verantwoording hebt voor een baby die zelf niet kan aangeven wat hij/zij als prettig ervaart.

Er is mits mis mee om even in hold te gaan voor de korte periode dat ze nog zo klein zijn.

Nou inderdaad....
Men wil wel graag een baby, maar het moet vooral niet te lastig zijn en het 'oude' leventje moet vooral door gaan. :n

Met zo'n klein babytje naar een pretpark, hoe kom je er op? Wat heeft de baby daar aan... Die wil gewoon lekker de hele dag bij mama liggen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:25

cam schreef:
Kanelly schreef:
Ja dat heeft dan de te maken met het bijgeloof/stukje cultuur als ze het over het boze oog hebben ;-)
Niet met de temperatuur.

Veel bijgeloof/cultuur is ontstaan uit handelingen die negatieve effecten bleken te hebben.
Ik denk dat men in die landen ontdekte dat baby's de warmte niet goed konden verdragen en dat dat in die vroegere jaren omdat men niet goed wisten waardoor het was ontstaan ze spraken van het boze oog.

nee hoor dat is dus niet waar.
waarom word er dan met geloof / cultuur een scherp voorwerp in bed gelegd of kinderen in blauw water gewassen. nee dat is dus echt onzin.

in andere landen gaan kids ook gewoon lekker mee maar niet op het heetst van de dag tussen 12 en 4.

zoek een schaduw plekje op goed insmeren ook in de schaduw en geldt ook voor jou niet in de volle zon. herstel van het lichaam/vloeien/hormonen dus kans op pigmentvlekken.
en soms is het bij mensen in huis warmer als buiten en die gaan ook niet buiten liggen met het kind.
gewoon lekker in de luier zo koel mogelijk afschermen. en zeker geen handdoek erop gooien en liefst kap van de wandelwagen naar beneden ivm goede doorluchting en dus een parasol gebruiken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:27

cam en diaz ik vind jullie erg overheersend ieder zijn eigen opvoeding en regels zullen we het daarbij houden. en niemand doet iets verkeerd maar doet het op zijn eigen manier. prima toch
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 18-07-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:28

_Nadia_ schreef:
cam schreef:

Zo heeft die even pech dan.. je bent als mama net bevallen, baby is nog te jong. punt..
Er is niets mis mee om sommige dingen for the baby's sake gewoon te laten op zo'n moment :Y)

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:28

Ik zou t niet doen meid. Het is heerlijk natuurlijk maar bij jullie in de tuin bv voor de baby veel lekkerder.

Mijn zoontje was 8 maanden ook ongeveer. Hij is 1 juli 2011 geboren en ik durfde toen niet ;)
We gaan zondag voor t eerst naar t strand ben benieuwd wat hij daar van vind ( zuiden he ;) hebben geen strand )

Doe vooral wat voor jouw goed voelt. Als moeder zijnde voel jij het beste aan wat jouw kind nodig heeft.
Geen enkele moeder doet iets verkeerd iedereen doet her op zijn eigen manier.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:43

Nell_ schreef:
Zijn er bomen? Want dan is het toch bijna hetzelfde als buiten in de achtertuin onder de parasol?

Wij gingen pas toen de kleine maand of 10 was.

De drukte en hygiënische omstandigheden zijn (hoop ik voor jullie :P ) wel anders dan thuis ;)
Vier weken geleden is het kind voor zijn ervaring betreft van Mars naar Pluto afgevuurd, hij ervaart zijn leven nog niet als losse elementen maar als een grote brij van indrukken en dan neem je hem ineens mee naar zo'n warme plaats boordevol prikkels. Nou ja, ik vind het te jong.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 23:27

heey meiden,

wij hebben besloten om het niet te gaan doen.. ik vroeg het me af wat jullie dachten omdat ik overall op internet vond gewoon doen..

helaas is het hier binnenhuis erg warm ( flat bovenste etage en veel oudjes die nog stoken) en op balkon ook warm) maar blijven maar lekker thuis

las ook iets over zwemmen maar dat zou ik dan nog niet doen hoor, zeker die kleine niet.wilde meer even onder parasol gezellig.. maar dat komt wel als ze ouder is,..
het heeft ook niet zo een prioriteit om oppas te regelen.

mijn kleine komt dagelijks buiten, wandelen of even mee naar de paarden. dus auto/buitenlucht is ze wel gewend..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:36

Fijn dat je een beslissing hebt genomen, en een verstandige in mijn ogen.
Lekker blijven genieten van je baby,en straks kan je nog jaaaren naar het zwembad of zwemplassen.
En de hockey,paardrijlessen enz.