schuldvraag aanrijding auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:19

Lekker onderling regelen, kost het je ook geen no claim!
Heb je je adres ook gegeven of alleen je naam en tel.nr?
Anders kun je het nog laten zitten ook, naar de politie zal hij toch niet gaan! Niet zo netjes maar deze pool was kennelijk ook niet helemaal netjes.....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:19

Tabaluga12 schreef:
Zeker wel, schuldschade heeft consequenties voor je no claim ook bij schade aan de tegenpartij

Klopt, maar desondanks zou ik het in dit geval wel via de verzekering doen. Kan je een hele hoop gedoe schelen.

Heb je wel foto's van de schade?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:21

eukje schreef:
Lekker onderling regelen, kost het je ook geen no claim!
Heb je je adres ook gegeven of alleen je naam en tel.nr?
Anders kun je het nog laten zitten ook, naar de politie zal hij toch niet gaan! Niet zo netjes maar deze pool was kennelijk ook niet helemaal netjes.....

Ik zou eerst het schadebedrag maar eens afwachten :D

Maartje1990

Re: schuldvraag aanrijding auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:24

Gezien het een bijzondere verrichting was wat je deed (en dus het overige verkeerd voorrang heeft) lijkt het me inderdaad dat jij de schuldige bent. Ik zou wel gewoon verzekeringspapieren invullen hoor.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:25

djuulsie schreef:
DeniseES schreef:
Kattenbak _O- rare auto heb jij :P

De eerste keer dat ik dat hoorde, moest ik er ook erg om lachen, maar dat zeggen ze allemaal in het oosten des lands :')

Ik kom van origine uit Zuid Holland en bij ons zeiden ze dat ook :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:29

Dat vooruit voor achteruit gaat wist ik uiteraard, maar ik denk dat het in dit geval eigenlijk niet zo simpel ligt, omdat ik vrijwel volledig op de weg stond en dus bijna klaar was.(er pastte geen auto meer achterlangs, en de weg was vrij toen ik achteruit reed)
We hebben ook adressen uitgewisseld, en het klopt dat deze jongen op het gegeven adres woont.
Hij had een nederlands kenteken.
We wachten het schadebedrag af, ik verwacht niet dat deze jongen heel moeilijk gat doen ook al is hij pools.
En mocht hij inderdaad moeilijk gaan doen, dan kunnen we altijd nog andere maatregelen treffen ivm zijn "no police" haha.
Helemaal zuivere koffie zal het niet zijn, maar ik wil niet gelijk van het ergste uitgaan omdat hij toevallig pools is.
Ik reed overigens in de auto van mijn vriend, en die zit niet te wachten op verzekeringswerk ivm zijn no claim.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:32

als je achteruit rijdt ben je ten alle tijden fout.
Alleen inderdaad niet zo slim om geen schadeformulier in te vullen.
politie komt nog niet eens ter plaatste voor zo'n ongeval, dat kun je makkelijk zelf afhandelen
als je het onderling gaat regelen moet je de schade uit eigen zak gaan betalen, als je het via de verzekering laat lopen niet.
geld uit eigen zak kan ie mooi opstrijken en de schade nog niet maken.
dan zou ik ook zeggen, laat maar maken en geef mij de rekening maar, geen rekening dan ook geen geld

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:37

Hoezo Evelyne79, er IS toch schade aangebracht, wat maakt jou dat nou uit of hij de schade laat maken of niet. Er vanuitgaande dat deze jongen niet expres auto's bumpt op parkeerplaatsen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:41

De reden dat ik vroeg of de TS foto's heeft gemaakt van de schade is dat ik ooit een akkefietje heb gehad met iemand die meer schade wilde verhalen dan dat er daadwerkelijk veroorzaakt was door de aanrijding.
Vandaar dat ik dus heel voorzichtig ben geworden, en als iemand dan meteen roept "no police", dan gaan bij mij dus al direct de alarmbellen rinkelen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:42

IKbenEllen schreef:
Hoezo Evelyne79, er IS toch schade aangebracht, wat maakt jou dat nou uit of hij de schade laat maken of niet. Er vanuitgaande dat deze jongen niet expres auto's bumpt op parkeerplaatsen.

Dat gebeurt helaas wel :+ Mensen die expres zich laten aanrijden op een manier dat het de schuld van de ander is en dan geld opstrijken. Daarom altijd schadeformulier invullen. Willen ze dat niet, dan zit er een luchtje aan en dan de politie even bellen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:44

Komt wel vaker voor.. Alsnog een SAF met die jongen invullen en gewoon melden bij de verzekering, bij twijfel bij de hoogte van het schadebedrag schakelen ze een expert in. De schade kun je na de uitkering aan de tegenpartij gewoon terugbetalen aan je verzekering als je niet wil dat het je no claim gaat kosten.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:48

IKbenEllen schreef:

dan zou je het ook gewoon af kunnen handelen met een schadeformulier en via de verzekering laten lopen.
om niet in no claim terug te vallen kun je het aan de verzekering terug betalen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:51

schadeformulier alsnog invullen, je kan altijd laterop beslissen om de schade zelf te betalen als het teveel gevolgen heeft voor je no-claim en een eventuele verhoging van de verzekeringspremie.
Dat hij niet verzekerd is is niet jou probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:10

Wendy schreef:
De reden dat ik vroeg of de TS foto's heeft gemaakt van de schade is dat ik ooit een akkefietje heb gehad met iemand die meer schade wilde verhalen dan dat er daadwerkelijk veroorzaakt was door de aanrijding.
Vandaar dat ik dus heel voorzichtig ben geworden, en als iemand dan meteen roept "no police", dan gaan bij mij dus al direct de alarmbellen rinkelen.

Klopt, laten ze een hele auto uitdeuken als zogenaamd gevolg van die aanrijding.. :j Bij mij waren er ook alarmbellen gaan rinkelen, aan de andere kant heeft TS schuld en als die man bij wijze van akkoord gaat met 100 euro, zou dat voor mij prima zijn.

Kattenbak is ook hier heel normaal :+

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:24

Toch vraag ik me af of ts geheel schuldig is.
Het is zeker zo dat voordat je met een bijzondere verrichting gaat beginnen het andere verkeer voorrang moet verlenen.
Maar ts was al bijna klaar. Dan kunnen andere verkeersdeelnemers ook zien dat ze midden op de weg staat.
Voorrang moet je krijgen en mag je niet nemen.

Een weg van rechts heeft ook voorrang, maar ook daar is het bij schade niet altijd zo dat de persoon die van links kwam schuldig is, dat ligt er ook aan op welke plek de auto is geraakt.
Als de auto van rechts nog gemakkelijk kon stoppen kan die toch als schuldige gezien worden.
Ook daar voorrang moet je krijgen, niet nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:35

little_king schreef:
Toch vraag ik me af of ts geheel schuldig is.
Het is zeker zo dat voordat je met een bijzondere verrichting gaat beginnen het andere verkeer voorrang moet verlenen.
Maar ts was al bijna klaar. Dan kunnen andere verkeersdeelnemers ook zien dat ze midden op de weg staat.
Voorrang moet je krijgen en mag je niet nemen.

Een weg van rechts heeft ook voorrang, maar ook daar is het bij schade niet altijd zo dat de persoon die van links kwam schuldig is, dat ligt er ook aan op welke plek de auto is geraakt.
Als de auto van rechts nog gemakkelijk kon stoppen kan die toch als schuldige gezien worden.
Ook daar voorrang moet je krijgen, niet nemen.

Daar kijken ze niet naar.. Mijn man heeft een aantal van dit soort dingen gehad, de laatste keer had de dame die achter hem langs reed zelfs verklaard (op het schadeformulier) dat ze dacht dat ze er nog wel achter langs kon.
Als je achteruit rijdt en je rijdt hierbij iemand aan, ben je altijd schuldig. Was ze stil gaan staan en was hij toen tegen haar aangereden, dan had hij schuld gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:41

Als ts al bijna helemaal op de weg stond en dan vanachteren aangereden word dan wil ik nog wel eens zien wie er schuld heeft, van andere weggebruikers word ook verwacht dat ze opletten. Als ik iemand achteruit het parkeervak uit zie gaan dan stop ik even om diegene de gelegenheid te geven om weg te rijden.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:45

djuulsie schreef:
Volgens mij ben ik dan de enige die het niet zo noemt... maar ik had er echt nog nooooooooooit van gehoord :')

Hier nog één hoor! En ik kom ook (zoals Ziviaantje) uit Zuid Holland _O- geboren en getogen :P