Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eukje schreef:Lekker onderling regelen, kost het je ook geen no claim!
Heb je je adres ook gegeven of alleen je naam en tel.nr?
Anders kun je het nog laten zitten ook, naar de politie zal hij toch niet gaan! Niet zo netjes maar deze pool was kennelijk ook niet helemaal netjes.....
IKbenEllen schreef:Hoezo Evelyne79, er IS toch schade aangebracht, wat maakt jou dat nou uit of hij de schade laat maken of niet. Er vanuitgaande dat deze jongen niet expres auto's bumpt op parkeerplaatsen.
Mensen die expres zich laten aanrijden op een manier dat het de schuld van de ander is en dan geld opstrijken. Daarom altijd schadeformulier invullen. Willen ze dat niet, dan zit er een luchtje aan en dan de politie even bellen. IKbenEllen schreef:Hoezo Evelyne79, er IS toch schade aangebracht, wat maakt jou dat nou uit of hij de schade laat maken of niet. Er vanuitgaande dat deze jongen niet expres auto's bumpt op parkeerplaatsen.
Wendy schreef:De reden dat ik vroeg of de TS foto's heeft gemaakt van de schade is dat ik ooit een akkefietje heb gehad met iemand die meer schade wilde verhalen dan dat er daadwerkelijk veroorzaakt was door de aanrijding.
Vandaar dat ik dus heel voorzichtig ben geworden, en als iemand dan meteen roept "no police", dan gaan bij mij dus al direct de alarmbellen rinkelen.
Bij mij waren er ook alarmbellen gaan rinkelen, aan de andere kant heeft TS schuld en als die man bij wijze van akkoord gaat met 100 euro, zou dat voor mij prima zijn.

little_king schreef:Toch vraag ik me af of ts geheel schuldig is.
Het is zeker zo dat voordat je met een bijzondere verrichting gaat beginnen het andere verkeer voorrang moet verlenen.
Maar ts was al bijna klaar. Dan kunnen andere verkeersdeelnemers ook zien dat ze midden op de weg staat.
Voorrang moet je krijgen en mag je niet nemen.
Een weg van rechts heeft ook voorrang, maar ook daar is het bij schade niet altijd zo dat de persoon die van links kwam schuldig is, dat ligt er ook aan op welke plek de auto is geraakt.
Als de auto van rechts nog gemakkelijk kon stoppen kan die toch als schuldige gezien worden.
Ook daar voorrang moet je krijgen, niet nemen.