Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Choiix schreef:Met 30 jaar schadevrij val je niet dermate terug in je schadevrije jaren dat dit gevaar voor je noclaim oplevert, maak je hier geen zorgen omHet is wel zo dat je dan dit verzekeringsjaar niet nóg een schade moet claimen, want dan kost het je wel extra
Dit jaar loopt dacht ik nog tot 30 april 2014.
Tieneke schreef:Vjestagirl, betaalt iedereen bij jou dan ook evenveel premie, ongeacht leeftijd/jaar van behalen rijbewijs? Dus enkel afhankelijk van de auto...?
akp schreef:heel erg bedankt allemaal, zo zie ik het een beetje minder somber in.Het is mijn moeder haar auto en hij staat ook op haar naam. Ze is niet all risk verzekerd. Ik heb met een nat doekje de kras aan de zijkant van onze auto 'weg gepoetst' het was niet tot nauwelijks meer zichtbaar. Ik zal morgen de verzekering bellen en vragen of ze terug zal vallen in de verzekering als ik dit door hun laat regelen. Pff zie er wel tegen op om het aan mijn moeder te vertellen maar het moet maar. Wat betreft de schuld, ze heeft op het schadepapier geschreven dat ik aansprakelijk ben en heb hier mijn handtekening onder gezet. Dus ik heb er al voor getekend dat het mijn schuld was. Voor mijn gevoel nam ik de bocht ruim zat maar het was gewoon een heel smal straatje en het ging ook zo snel dat ik het niet eens 100 procent zeker weet. Kan ook best dat ik echt de binnenbocht nam. Bedankt allemaal voor jullie opbeurende woorden, ben niet de enige brokken piloot dus.
Tieneke schreef:De verzekering kan moeilijk gaan doen als ze er achter komen dat jij achter het stuur zat en dat niet bij hen werd aangegeven. Was de verzekering op de hoogte dat jij met die auto rijdt? Anders zou ik nog 2 keer nadenken vooraleer die zelf te contacteren. Ik zou het geen kwelling maken en nu aan je ouders vertellen.
Avelienvd schreef:Kan wel uitmaken, veel mensen proberen namelijk te frauderen met auto's op naam van een bepaald iemand met veel schadevrije jaren bijvoorbeeld.
Of een auto die voor een jongere niet te verzekeren.
Er is een reden dat je soms meer premie moet betalen als risicofactor of dat je een auto niet kunt verzekeren.
En dan rijdt er een jonger iemand in, die dus eigenlijk niet in bepaalde auto hoort.
Dan licht je dus eigenlijk je verzekering op.
Kan dus zzeker consequenties voor uitbetaling hebben
Choiix schreef:Met 30 jaar schadevrij val je niet dermate terug in je schadevrije jaren dat dit gevaar voor je noclaim oplevert, maak je hier geen zorgen omHet is wel zo dat je dan dit verzekeringsjaar niet nóg een schade moet claimen, want dan kost het je wel extra
Overigens, brokken rijden hoort erbij als je net je rijbewijs hebt. Je mag nu namelijk rijden, je moet het nu alleen écht leren. Klinkt nu heel raar maar over een jaar of 2 snap je wat ik bedoel (en over 20 jaar snap je het weer opnieuw, etc)
daantjuhhh schreef:Choiix schreef:[b][u]
@Tabaluga12
Ook dat is niet waar.
Als je hem gewoon een keer leent dan is het geen probleem.
Maar zou TS de regelmatige bestuurder worden en een schade krijgen dan heb je wel een probleem.
wendyenbram schreef:daantjuhhh schreef:
@Tabaluga12
Ook dat is niet waar.
Maar zou TS de regelmatige bestuurder worden en een schade krijgen dan heb je wel een probleem.
Is dat zo? Ik rijdt al jaren in een auto die niet op mijn naam verzekerd staat. Mijn man heeft de hoogste no claim korting en vandaar dat beide auto`s op zijn naam staan verzekerd. Nu zouden we dus problemen krijgen als er een ongeluk gebeurd met mij als rijdende? vooral als blijkt dat ik altijd gebruik maak van deze auto en mijn man er misschien 2 keer per maand in rijd?
daantjuhhh schreef:Choiix schreef:Met 30 jaar schadevrij val je niet dermate terug in je schadevrije jaren dat dit gevaar voor je noclaim oplevert, maak je hier geen zorgen omHet is wel zo dat je dan dit verzekeringsjaar niet nóg een schade moet claimen, want dan kost het je wel extra
Overigens, brokken rijden hoort erbij als je net je rijbewijs hebt. Je mag nu namelijk rijden, je moet het nu alleen écht leren. Klinkt nu heel raar maar over een jaar of 2 snap je wat ik bedoel (en over 20 jaar snap je het weer opnieuw, etc)
Dit is dus dikke onzin.
Ja op dit moment val je terug naar de laagste trede met de hoogste no-claim.
Bij de verzekeringsmaatschappij waar ik werkte val je dus terug naar 8 jaar met 80% noclaim.
En heb je dus geen consequentie in de premie.
Maar stel het jaar erop heb je nog een schade dan val je terug in je noclaim en krijg je een hogere premie.
Heb je dus nu een schade van bijv 200euro zou ik hem terug betalen aan de verzekering (dit kan ook)
Dan val je niet in je noclaim terug.
Stel je hebt nu een schade van 200 euro je claimt hem.
Volgend jaar heb je een schade van 5000 euro.
Die 5000 kun je veel moeilijker zelf terug betalen en je zakt dan naar 5 jaar noclaim.
Dus dat is wel iets waar je bij na moet denken.
Bij een kleine schade zou ik hem zelf betalen.
Bij een grote schade niet.
@Tabaluga12
Ook dat is niet waar.
[/quote]Citaat:Is dat zo? Ik rijdt al jaren in een auto die niet op mijn naam verzekerd staat. Mijn man heeft de hoogste no claim korting en vandaar dat beide auto`s op zijn naam staan verzekerd. Nu zouden we dus problemen krijgen als er een ongeluk gebeurd met mij als rijdende? vooral als blijkt dat ik altijd gebruik maak van deze auto en mijn man er misschien 2 keer per maand in rijd?