faalangst voor afrijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:15

Ik ben ook inmiddels 3 x gezakt, heb ook faalangst. Helaas verloopt mijn theorie in september en is er geen enkele data voor een faalangst examen meer die mogelijk is... ik baal echt enorm, moet dus ook mijn theorie weer opnieuw doen,... ik wens jou in elk geval heel veel succes, ik weet hoe je je voelt..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:16

ALW je instructeur t niet eens is met de uitslag zegt ze er dan.niks van?

Adin

Re: faalangst voor afrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:19

ik ben ook 4x gezakt destijds en heb toen een staatsexamen gedaan, dat ging zoveel relaxter en ik ben toen met vlag en wimpel geslaagd.

Paar jaar geleden moet ik voor mijn E rijbewijs. Gelijk weer die spanning zodra ik bij het CBR binnen liep bah! 1e keer gezakt maar gelukkig de tweede keer ging het prima :)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:22

@lifaya woow dat is pas echt k. lote theorie is zoo naar! maarja wss zit het nu nog wel een beetje in je hoofd!

@jolandaa jaa ze is het er blijkbaar dan wel mee eens maar ze weet hoe ik in de les rij dus wss daarom want in de les gaat het super goed.

@adin oh dat is welll fijn :D ik hoop dat ik niet tot het staatsexamen kom :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:23

LZP -> HTT

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:24

ik heb mijn theorie anderhalf jaar geleden de derde keer gehaald... dus nee, zit niet meer in mijn hoofd :=
Ik ben dus bang dat dat weer een traject van een paar maanden gaat worden gezien de wachttijd ook aardig lang elke keer was... ik baal zo erg dat ik in de randstad woon... als ik nou in de middle of nowere woonde kon ik na 2 weken alweer afrijden :+

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:29

jeetje jaa dat is echt balen, maarja niks aan te doen.
ik denk dat het nu wel beter gaat met theorie nu je het al een x gehaald hebt.

jaa dat probleem met lange wachttijd had ik dit keer ook terwijl ik juist in een gat woon :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:30

unihorses schreef:
Amaryllis schreef:
Anderzijds, het examen is al gereserveerd voor 6 augustus.. Dat kan niet zomaar een faalangst examen worden ;)

kan wel hoor ;)

Nee, want een faalangst examen duurt langer dat het herexamen wat nu voor kd is ingepland.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:36

Amaryllis schreef:
unihorses schreef:

kan wel hoor ;)

Nee, want een faalangst examen duurt langer dat het herexamen wat nu voor kd is ingepland.

het wordt misschien een 2 weken later, maar het kan wel...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:40

hangt er vanaf waar je woont unihorse :) bij mij is de wachttijd voor een faalangst examen 7 weken ofzo...

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:41

ik doe het in harderwijk,
was toevallig deze keer wel hele lange wachttijd

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:49

lifaya schreef:
hangt er vanaf waar je woont unihorse :) bij mij is de wachttijd voor een faalangst examen 7 weken ofzo...

maar tot 6 augustus is ok nog een paar weekjes ;) (2,5 dus dan kom je 4,5 week later uit. )
maar in mijn ogen schiet je niks op met faalangst, en is dat alleen nog maar meer centen trekken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:55

Nee dat kan niet Unihorses. De rijschool moet in overleg met c.b.r het examen laten annuleren (kan dit niet zelf) en moet daarna een nieuw faalangstexamen reserveren. Daarvoor geldt de normale wachttijd, met een maximum van de wettelijk opgelegde 7 weken. Jouw optelsom klopt daarom dus niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:04

Amaryllis schreef:
Nee dat kan niet Unihorses. De rijschool moet in overleg met c.b.r het examen laten annuleren (kan dit niet zelf) en moet daarna een nieuw faalangstexamen reserveren. Daarvoor geldt de normale wachttijd, met een maximum van de wettelijk opgelegde 7 weken. Jouw optelsom klopt daarom dus niet.

en wat klopt er dan niet aan...
weet toch zelf prima dat dit kan... er kan ook 1 van jou rijschool naar voren geschoven worden, op de 6 augustus. tegelijk een faalangst aanvragen, en de latere datum laten annuleren.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:15

Hier een tip van een rij-instructrice zelf DOEN!!!.
Faalangstexamen is geen geld klopperij.
Er zijn maar een paar examinatoren die dit mogen afnemen en dat zijn toch net even andere examinatoren.
Je "kunt" de tijd er voor nemen als je dat nodig hebt want die tijd is er.
Wil je het niet hebben mag je dat ook aangeven.
Er is vaak net iets meer begrip voor een zenuwachtige leerling.
Als je tijdens het rijden denkt , ik heb behoefte aan een kleine pauze dan is deze tijd er.
Doordat voor een faalangstexamen meert tijd staat en minder examinatoren duurt de tijd wat langer voor er plek is.

Vind het niet kuinnen dat je rij-instructeur/trice het niet eerder heeft gezien dat je deze waarschijnlijk nodig hebt.
En 3 keer op dezelfde punten zakken hhhmmmm. Dat moet zeker een punt zijn om de lessen die volgen er hard aan te werken en kijken waar de knelpunten zitten.
Maaarrr zeg er wel bij dat is de mening die ik gevormd heb vanaf de computer.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:17

unihorses schreef:
Amaryllis schreef:

en wat klopt er dan niet aan...
weet toch zelf prima dat dit kan... er kan ook 1 van jou rijschool naar voren geschoven worden, op de 6 augustus. tegelijk een faalangst aanvragen, en de latere datum laten annuleren.

Latere datum annuleren? Je kan maar 1 reservering tegelijk hebben. Maar goed, te ver offtopic, heeft TS niets aan :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:18

mamavrend schreef:
Er zijn maar een paar examinatoren die dit mogen afnemen en dat zijn toch net even andere examinatoren.
Als je tijdens het rijden denkt , ik heb behoefte aan een kleine pauze dan is deze tijd er.
Doordat voor een faalangstexamen meert tijd staat en minder examinatoren duurt de tijd wat langer voor er plek is.

Vind het niet kuinnen dat je rij-instructeur/trice het niet eerder heeft gezien dat je deze waarschijnlijk nodig hebt.
En 3 keer op dezelfde punten zakken hhhmmmm. Dat moet zeker een punt zijn om de lessen die volgen er hard aan te werken en kijken waar de knelpunten zitten.

ja, want tijdens faalangst Laten ze je zakken omdat je onzeker bent.. nee, blankend vol zelfvertrouwen ga je dat examen in... :roll: en direct alle moeilijke punten in de eerste 10 minuten... 2 x faalangst was een drama... (en begripvol? nee) de 3e x gewoon examen en werd er ineens wel rekening gehouden met eventuele zenuwachtigheid. maar goed, er lopen natuurlijk meerdere faalangstexaminatoren rond , en de een is de ander niet.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:56

mamavrend schreef:

okee, mijn instructrice is zeker een hele goeie! ik snap dat je nu via de computer een raar beeld daarvan vormt.. zelf vind ik het namelijk ook een beetje apart! maar de rijschool is wel echt super en de instructrice ook :) dat wou ik nog wel even zeggen voordat jullie allemaal raar daarover gaan denken :+

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:03

Al eens geprobeerd iets in te nemen waar je rustig van word toevallig? Wel iets natuurlijks waar je mee mag autorijden uiteraard :D

Heeft mij heel erg geholpen in ieder geval, was er wel ruim op tijd mee begonnen ook. Werd er lekker vlak van, iedereen dacht dat ik gezakt was, omdat ik niet gebeld had. Was na mijn rijexamen gewoon weer gaan werken namelijk en dacht dat vertel ik vanavond uit mijn werk wel. (haha)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:06

jaa de laatste x had ik dat gedaan maar ik was zenuwachtiger dan de keren daarvoor haha

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:21

O dat is jammer, dan hielp het bij jou dus duidelijk niet.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 14:23

haha nee heel apart was dat.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 01:57

Faalangst examen werkt echt!

Althans bij mij! Vrijdag vier weken geleden heb ik afgereden met een faal angst examen! Examinator was heel aardig! Ik kreeg voorbeelden te horen met bijvoorbeeld 'wat denk je als de auto uit valt' ik vertellen wat ik dacht en daarna verteld hij wat die echt denkt! Zo kon ik allemaal situaties vragen ! :) Hebben een heerlijk rondje gereden, hij praatte met mijn rij instructeur en voor ik het wist stonden we weer op cbr en was ik geslaagd! *D

Had trouwens ook propranolol geslikt! Hele fijne pilletjes voor hart patiënten maar je bloed druk gaat er niet van omhoog waardoor je beter kan na denken!

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:04

ik had laatst valeriaan geslikt,
maar dat hielp dus totaal niet...

wel fijn dat je geslaagd bent nu :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:06

Valeriaan werkte volgens mijn rij instructeur ook niet ! Mits je een hele pot nam zei die :+

Hopen dat je de volgende keer wel gaat slagen!