7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:43

Winged schreef:
moelly schreef:
Maar het is nu wel vakantie, dammie1. Telt het dan ook als werkdagen?

Nee, JIJ hebt schoolvakantie. De bouwvak begint pas over een week geloof ik. En dan heb je 3 of 4 weken rust.

Bouwvak is idd volgende week en dan 3 weken (regio midden)!

DioxideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:44

moelly schreef:
@Ibonn, 5 uur werken in een supermarkt word je goed moe van :) Verder zit mn hele dag eigenlijk al vol.
Langer blijven liggen doe ik niet(jep is eigen keuze, maar je word echt hondsdol van dat geluid. Het is écht hard).

5 uur werken in een supermarkt moe? :x Ga maar eens 60+ uur per week werken, supermarkt/paarden en daarnaast je huishouden.. Dán wordt je pas moe.

Je dagindeling aanpassen is inderdaad ook een optie. 's Morgens rijden met dit weer bijvoorbeeld, dan kun je 's middags nog vanalles doen of even een uurtje bijslapen. Ik zie dat je 17 bent in je profiel, dus dingen als huishouden runnen zul je niet over na hoeven te denken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:44

Even opgezocht:
Bouwvak 2013
Regio Noord: 22 juli t/m 9 augustus
Regio Midden: 29 juli t/m 16 augustus
Regio Zuid: 15 juli t/m 2 augustus

En als jij op een ander moment vakantie hebt... Klinkt hard, maar is gewoon pech hebben.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:45

moelly schreef:
Rienn schreef:
Dat zal wat worden wanneer je full-time gaat werken. Misschien kun je in de middag nog een uurtje slapen.

Nou, ik ben eigenlijk niet van plan om full-time in een supermarkt te gaan werken.
Ben van plan toch iets anders te gaan doen met mn leven ipv alleen maar chagrijnige en boze mensen te woord te staan die niks, maar dan ook niks willen aannemen ;)
@Dressagefan: Ik ga ze ook niet dwingen om later te beginnen, ik snap ook wel dat dat gewoon niet kan, maar ik vroeg om tips hoe IK ervoor kan zorgen dat IK toch een uurtje langer kan blijven liggen, zonder hondsdol te worden ;)

Volgens mij zit er wat meer frustratie dan alleen het feit dat je niet kunt uitslapen... :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:45

Ben bang dat je er weinig aan kan doen. Jij hebt vakantie, dat is wat anders dan dat het vakantie is. Hier tegenover zijn ze een rij huizen aan het bouwen, dus dagelijks van 7 tot 3 zijn ze druk bezig. Alleen het heien startte tussen 7:15 en 7:30, heel sociaal :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:46

Ik zou er even op af lopen van de week en even vriendelijk interesse tonen in wat ze aan het doen zijn en of ze misschien rekening kunnen
houden met werkzaamheden sochtends. Er zijn immers altijd wel klusjes die minder geluid maken dan een zaagmachine. Echter, dit is zijn werk.
En merendeel van de aannemers begint om 7 - half 8 met werken. Voor de ochtendspits op t werk, voor de avondspits weer thuis, zo is dat nu eenmaal. Zeker in de zomer word daar niet van afgeweken in de vorm van later beginnen, juist omdat het boven op een dak rond het middaguur
niet uit te houden is. En beton storten rond het middaguur ook niet zo handig is.. En zo zijn er genoeg voorbeelden van onhandigheden die aannemers in de zomer tegenkomen.

Het is vakantie, voor jou. Deze mensen hebben geen 'zomervakantie', zij werken gewoon door, alleen met de bouwvak zijn veel aannemers dicht,
echter is dat niet verplicht en zijn er genoeg aannemers die ook in de bouwvak nog verder werken. Dus ja, dat telt ook als werkdagen.

Niks aan te doen, even doorheen bijten. En van 11 tot 7 moet inderdaad toch wel genoeg zijn? Ik dacht ook meteen aan 'wat als je fulltime gaat werken' als je het nu al niet 'red' als je maar 5 uurtjes op een dag in de super werkt met deze uren slaap. Want ja, ik vind persoonlijk de super niet zeer inspannend werk..
Laatst bijgewerkt door Loiz op 17-07-13 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

DRESSAGEFAN

Je kan altijd even lief vragen of er 's ochtends minder gehorige klussen kunnen worden gedaan, al is de kans groot dat dat gezien de voortgang van de werken niet echt mogelijk is. En anders toch de oordoppen/raam dicht/kamer aan de andere kant van het huis. :-)

Rienn

moelly schreef:
Rienn schreef:
Dat zal wat worden wanneer je full-time gaat werken. Misschien kun je in de middag nog een uurtje slapen.

Nou, ik ben eigenlijk niet van plan om full-time in een supermarkt te gaan werken.
Ben van plan toch iets anders te gaan doen met mn leven ipv alleen maar chagrijnige en boze mensen te woord te staan die niks, maar dan ook niks willen aannemen ;)
@Dressagefan: Ik ga ze ook niet dwingen om later te beginnen, ik snap ook wel dat dat gewoon niet kan, maar ik vroeg om tips hoe IK ervoor kan zorgen dat IK toch een uurtje langer kan blijven liggen, zonder hondsdol te worden ;)

Ik heb het over full-time werken, wat je gaat doet, dat zal mij niets uitmaken. ;-)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:48

Kom op hoor. Vijf uur werken, moet lukken toch? (Ik werk ook in een supermarkt, maar maak dagen van 'gewoon' 8-9 uur).

Dat jij vakantie hebt, wil niet zeggen dat de rest ook vakantie heeft he ;). Vraag even hoe lang het duurt. Dan weet je waar je aan toe bent. Ja vervelend, maar ook niet meer dan dat. Klussen moet ook gebeuren.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:48

Mensen, even serieus. Hebben jullie de OP wel gelezen of zijn jullie allemaal lekker aan het aanvallen?
In mijn OP staat duidelijk dat ik om tips vraag zodat IK ervoor kan zorgen dat IK morgen een uurtje langer kan slapen.
Prima dat je je mening geeft, maar ik vind het een beetje overdreven om te gaan discussiëren of ik me aanstel of niet(ik geef alleen aan dat ik het erg vervelend vind dat ik al 2x in mn bed door elkaar wordt geschud door dat lawaai), of die mensen nu wel of niet eerder of later moeten beginnen, of ik wel of niet blij moet zijn, wanneer de bouwvak nu wel of niet begint, of het nu wel of niet vakantie is..

Prima dat ik jullie wat gespreksstof heb gegeven, maar het is niet waar ik om vraag.
Ik vroeg om tips, heb je die niet, kun je het eerlijk zeggen :)

Alvast bedankt!

Yv_

Re: 7 uur begint het klussen onder mijn raam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:50

Koop oordoppen :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:51

Yv_ schreef:
Koop oordoppen :j

Dankjewel, ik heb oordoppen inderdaad al geprobeerd, maar zal nog eens een poging wagen :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:52

Of zoek tijdelijk ander onderdak, ver van de verbouwing vandaan. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:53

Op de dagen dat je vroeg thuis bent direct gaan slapen?
(Bouwvak begint over 3 dagen... Dus nog 2 keer wakker worden door werklui. Even kiezen op elkaar)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:55

:))

Zijn al zat tips gegeven.

Koop oordoppen
Doe je raam dicht
Ga in de middag nog even een uurtje slapen, zodat je uitgerust naar je werk kunt gaan.
Ga wanneer je thuis komt direct slapen, zodat je toch voldoende nachtrust krijgt.

En ga zo maar door.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:56

Ik snap je helemaal, TS! Ik had dat vorige week, maar gelukkig duurde dat 2 dagen. Ik kan dan ook echt niet blijven liggen, laat staan verder slapen. En ik kan er vooral stikchagrijnig van worden :+
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan gewoon om 7 uur op te staan dan. En het positief te bekijken, het is mooi weer dus kan je langer van je dag genieten :D
Ik slaap sowieso altijd 's middags nog, anders kom ik de dag niet door, maar vorige week ging ik 's middags wat extra slapen.
Anders nog eventjes vragen hoe lang ze nog nodig denken te hebben, dan kan je je daarop instellen :)

Mars

Ik vind ook wel dat je overdrijft TS.
Je werkt vijf uurtjes en je kunt slapen van 11 tot 7, kom op als je straks een echte fulltime baan hebt dan zal dat nog zwaar gaan worden voor je. In de flat waar ik woon zijn ze aan de achterkant de straten al twee weken aan het doen met openbreken, stenen leggen, trillen etc. En aan de voorkant wordt de gevel gedaan met zagen/boren/etc en die starten ook rond 7 uur. Niet leuk voor mij als ik uit wil slapen, maar die mensen doen ook gewoon hun werk en ik leef nu eenmaal niet alleen op de wereld.
En ik vind het met deze temperaturen fijn voor de mannen dat ze vroeg kunnen starten met hun zware werk. Er zijn ergere dingen hoor ;) Als dat uurtje slaap zo belangrijk voor je is koop je een paar stevige oordoppen of je gaat overdag nog een uur slapen.

DewiRox

Ik denk dat je echt niet alleen tips wil, maar ook gewoon even wilde klagen. Voor zover ik me kan bedenken zijn er geen andere tips dan oordoppen of ergens anders gaan logeren, vandaar ook dat je nu dit soort reacties krijgt waarschijnlijk.

Lynn_Nikita

Winged schreef:
moelly schreef:

Nee, JIJ hebt schoolvakantie. De bouwvak begint pas over een week geloof ik. En dan heb je 3 of 4 weken rust.

Bouwvak is idd volgende week en dan 3 weken (regio midden)![/quote]

bouwvak is nu, week 29 30 en 31, tenminste bij ons

je wilt tips, of koop oordoppen, ga uit logeren of wen gewoon aan het volwassen leven
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-07-13 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:58

En als je de omgeving niet kan veranderen, verander je houding. Zie het als een prachtige kans dat je om 7 uur op bent! Geniet van de ochtend en flirt met de (hopelijk woest aantrekkelijke) bouwvakkers, you go girl!

ja ja, ik weet het, wel erg optimistisch allemaal, maar wie niet waagt..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:58

Maak er gebruik van met de warme weer.
Lekker vroeg op (zo vroeg is 7 uur niet eens) dan is het nog niet zo warm. Fijn om dan al klusjes in huis te doen of de paarden te rijden.
Draai je gedachtegang om naar het negatieve van nu, naar het positieve van lekker op tijd al veel gedaan hebben.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:59

Hoe laat sta je normaal buiten je vakantie op?
Zal lekker worden dat die mensen een oplossing moeten gaan zoeken omdat jij een uurtje langer wil slapen!!

Je vakantie duurt minimaal 6 weken, dus nadat de klussers klaar zijn heb jij nog zat weken om het in te halen!

Winged

Lynn_Nikita schreef:
bouwvak is nu, week 29 30 en 31, tenminste bij ons

Winged schreef:
Even opgezocht:
Bouwvak 2013
Regio Noord: 22 juli t/m 9 augustus
Regio Midden: 29 juli t/m 16 augustus
Regio Zuid: 15 juli t/m 2 augustus

En als jij op een ander moment vakantie hebt... Klinkt hard, maar is gewoon pech hebben.

:)

DewiRox

Bouwvak is niet overal nu. Ligt vaak ook gewoon aan het bedrijf zelf, bij het bedrijf van mijn vader hebben ze niet eens allemaal tegelijk bouwvak omdat er teveel klussen zijn die af moeten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:00

DewiRox schreef:
Bouwvak is niet overal nu. Ligt vaak ook gewoon aan het bedrijf zelf, bij het bedrijf van mijn vader hebben ze niet eens allemaal tegelijk bouwvak omdat er teveel klussen zijn die af moeten.

Dan hebben z eniet tegelijk vakantie, maar bouwvak is landelijk bepaald welke weken dat zijn
Mijn man kan ook gewoon 1 week doorwerken, maar betekend niet dat er geen bouwvak is