spoed! wat moet ik tegen hem zeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:17

Mousmous schreef:
Gewoon even nieuwsgierig. Waarom heb je eigenlijk zoveel contact met iemand die een vriendin heeft?

mannen en vrouwen toch gewoon goeie vrienden zijn?

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:28

inochiyo schreef:
Mousmous schreef:
Gewoon even nieuwsgierig. Waarom heb je eigenlijk zoveel contact met iemand die een vriendin heeft?

LIKE :D
Ik heb ook vrienden waarmee ik heel veel deel, maar er zit echt geen liefde bij!

@TS, je kunt hem alleen maar sterkte wensen en zeggen dat je er voor hem bent..
Soms hoef je niet eens zoveel te zeggen, en is alleen het aanhoren een een verhaal al genoeg :j

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:59

inochiyo schreef:
Mousmous schreef:

Ik heb maar 1 vriendin de rest zijn mannen en mijn beste vriendschap is ook met een man en wij kunnen elkaar alles vertellen na 10 jaar nog steeds beste vrienden dus ja dat kan :j

TS geef aan dat je aan hem denkt en wens hem sterkte met alles, zeg hem dat als hij er behoefte aan heeft dat hij jou altijd kan bellen smsen enz...
En wat ik deed is regelmatig vragen hoe het gaat zo toont je toch interesse en heeft hij eerder het gevoel dat hij z'n hart kan luchten.
Zet hem op meid!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:03

Wat is haar eigenlijk overkomen?
Ik las vriendin en 2 kinderen?
Had ze een ongeluk gehad of ziekte? Dat kan namelijk veel verschil maken in zijn rouwproces.

_JTM

Re: spoed! wat moet ik tegen hem zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:28

Zou sturen dat je niet weet wat te zeggen maar dat je er voor hem bent en hij je altijd kan bellen oid.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:32

Mousmous schreef:

Waar lees jij dat überhaupt?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:38

Je kan rustig benoemen dat je niet weet wat je moet zeggen, het maakt namelijk helemaal geen reet uit wat je zegt, als je er maar bent. Mooie woorden maken het verlies niet minder, de warmte van vrienden om je heen die er voor je zijn maakt het wel íets makkelijker.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:46

Jeetje wat heftig allemaal! Ik ga mee met bovenstaande reacties. Dat je niet weet wat je moet zeggen, maar dat je er wel bent.

Ik volgde alleen de OP even niet; Is zijn vriendin overleden tijdens de ruzie die hij met zijn vriend had? Of waren dat twee losstaande situaties? (Niet dat het er veel toe doet, want het blijft verschrikkelijk.)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:01

@ ikbenellen

Gewoon in de openingspost.

Daarbij hoef je niet aanvallend te reageren, ik veroordeel niemand, vroeg het me gewoon af.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:03

Dat is niet aanvallend maar misschien moet je de op nog eens goed lezen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:07

hazira schreef:
Ik wil er niet te ver op in gaan, maar z'n vriendin is overleden... en z'n 2 ongeboren kindjes ook.

@ikbenellen: wat is hier niet aan te snappen? Staat in OP.

@TS: wat ontzettend heftig... Ik ga met de rest mee, probeer er, op afstand, voor hem te zijn. Heeft hij voldoende steun aan de familie? (voor zover jij dat kan inschatten?)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:12

gaat het nu over de goede vriend zijn vriendin + kinderen.
of over de viend van de viend ( war hij ruzie mee had ) zijn vriendin en kinderen.
dat vind ik niet 100 % duidelijk in dit verhaal :=

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:16

Mousmous schreef:

Omdat we veel dezelfde interesses hebben.
Ik heb wel eens gevraagd of zij er moeite mee had, maar ze vond het niet erg. Hij heeft meerdere goede vriendinnen dan vrienden.
Ik heb ook meer mannelijke vrienden als vriendinnen. Met mannen omgaan vind ik toch net wat makkelijker soms.

De situatie van die ruzie met een vriend en dit staan los van elkaar.
Het gebeurde toevallig in dezelfde paar dagen..

Verder vertelde hij dat ze zich niet lekker voelde, buikpijn had gisteravond. En opeens een hartstilstand kreeg.
ze was nog zo jong ook ..

Sting schreef:
hazira schreef:
Ik wil er niet te ver op in gaan, maar z'n vriendin is overleden... en z'n 2 ongeboren kindjes ook.

@ikbenellen: wat is hier niet aan te snappen? Staat in OP.

@TS: wat ontzettend heftig... Ik ga met de rest mee, probeer er, op afstand, voor hem te zijn. Heeft hij voldoende steun aan de familie? (voor zover jij dat kan inschatten?)

Hij zegt liever alleen te zijn, dat snap ik ook wel.
Maar ze zijn er wel voor hem.
Vanacht zijn er vrienden van m langsgekomen, die hij even later weer heeft weggestuurd.
Iedereen rouwt op zijn manier..

Het gaat over de jongen met wie ik veel app.
ZIJN vriendin is overleden..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:20

het is gewoon voor heel veel mensen moeilijk om het juiste te kunnen zeggen, ook voor mij. maar inderdaad zoals veel mensen hierboven zeggen; het beste wat je kan doen is een luisterend oor wezen, zijn de meeste erg dankbaar voor.
in zo'n situatie kun je niet zoveel doen en zeggen, en dat is frustrerend.. en zeker helemaal als je veel contact hebt via facebook en watsapp, dan wil je wel wat zeggen maar weet niet wat en als je niet reageert voelt het voor jezelf alsof je geen luisterend oor wilt wezen.
zoals eerder is gezegd; zeg dat je eigenlijk niet weet wat je moet zeggen maar dat je hem steunt en dat hij je altijd mag mailen of watsappen als hij iets kwijt wil. dat je een luisterend oor bent.

en even een andere reactie: vrouwen kunnen en mogen gewoon vrienden hebben ook al heeft die jongen een vriendin. helemaal niks mis mee. ik heb ook meer jongens als vrienden, ze zijn tenminste wat relaxder als de vrouwen en lopen niet zo te roddelen over een ander (uiteraard zijn er veel vrouwen die dat niet doen).

heel veel sterkte toegewenst!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:27

Blij dat je begrijpt wat ik bedoel, gewoon interesse.

Maar wat een trieste situatie. Als je niet weet wat je moet zeggen kan je dat natuurlijk ook gewoon aangeven. In ieder geval sterkte.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:36

Ik las heel de op anders, zijn vriendin is dus van de week overleden???
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 17-07-13 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:40

hazira schreef:
Mousmous schreef:

Omdat we veel dezelfde interesses hebben.
Ik heb wel eens gevraagd of zij er moeite mee had, maar ze vond het niet erg. Hij heeft meerdere goede vriendinnen dan vrienden.
Ik heb ook meer mannelijke vrienden als vriendinnen. Met mannen omgaan vind ik toch net wat makkelijker soms.

De situatie van die ruzie met een vriend en dit staan los van elkaar.
Het gebeurde toevallig in dezelfde paar dagen..

Verder vertelde hij dat ze zich niet lekker voelde, buikpijn had gisteravond. En opeens een hartstilstand kreeg.
ze was nog zo jong ook .

Het gaat over de jongen met wie ik veel app.
ZIJN vriendin is overleden..

Ok het is mij nu duidelijk. Het is verschrikkelijk dat jouw vriend zijn vriendin en daarmee ook zijn kindjes is verloren. Wat heftig en oneerlijk. Geef hem de tijd en ruimte om dit te bevatten. Blijf appen, vragen hoe het gaat, of je iets kan doen, en dat je er bent. Hij zal er 9 van de 10 keer geen gebruik van maken. Maar het belangrijke is dat hij dan die ene keer weet dat de deur bij jou openstaat.

Heel veel sterkte. Jij voelt je denk ik ook machteloos nu. Y;(

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:40

IKbenEllen schreef:
Nou zal ik wel achterlijk zijn maar ik lees dat zijn vriendin overleden is. Dan heeft hij nu toch geen partner.

Ja dat staat er. Zijn partner en ongeboren kinderen zijn overleden. Dat is toch verschrikkelijk! Het zal je maar gebeuren, in een klap alles kwijt.... ;(

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:42

Ik heb mijn post gewijzigd, zou je bovenstaand bericht willen verwijderen? Ik las de op heel anders.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:44

ik ook , ik moest 3 keer lezen en het was nog niet duidelijk,
vandaar ik het ook even heb gevraagd :D
''z'n'' kan terugslaan op de vriend én op de vriend van vriend :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:52

Ok, sorry, maar mijn bullshitalarm gaat af.

Zijn jonge vriendin die in verwachting is van een tweeling krijgt eerst buikpijn, vervolgens een hartstilstand en tijdens het reanimeren antwoordt hij via de app naar jou? Sorry TS. Geloof je dit echt??

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:56

ik heb eerlijkgezegd ook de twijfels , vooral omdat hij tijdens het reanimeren appt
mij lijkt niet dat je dan gaat kijken ooo , van wie heb ik een appje :=

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:02

romyloverrr schreef:
ik heb eerlijkgezegd ook de twijfels , vooral omdat hij tijdens het reanimeren appt
mij lijkt niet dat je dan gaat kijken ooo , van wie heb ik een appje :=

Mensen doen hele rare dingen in stressvolle situaties...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:22

romyloverrr schreef:
ik ook , ik moest 3 keer lezen en het was nog niet duidelijk,
vandaar ik het ook even heb gevraagd :D
''z'n'' kan terugslaan op de vriend én op de vriend van vriend :j

Juist, daar ging ik ook de fout in.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:24

Ik heb er ook zware twijfels bij maar het is aan ts om te bepalen hoe de vork in de steel zit.