Waarom zijn mensen zo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:07

Evelijn: Nee hoor, ik had mijn eigen grenzen nooit geleerd omdat er van heel vroeger uit al misbruik van werd gemaakt. Ik wilde ook niet aardig gevonden worden, want ik wist toch wel dat dat niet zou lukken omdat ik zo gewend was om de mislukkeling te zijn. Ik wilde alleen maar met rust gelaten worden en ik had geleerd dat mensen je met rust lieten (uiteindelijk) als je maar gewoon deed wat ze wilden. Dat is heel iets anders als jij zegt :)

Sammy: Ga opschrijven wat je voor jezelf wel en niet wilt. Als iemand iets vraagt zeg je dat je eerst op je papiertje moet kijken en dan kun je nadenken of het over jouw grens gaat of niet en beslissen of je het wel of niet doet. Stop met klakkeloos ja zeggen en bescherm jezelf.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:09

Je helpt iemand pas echt als je er eigenlijk niks voor terug verwacht. Ga je het op de weegschaal leggen dan "help" je dus eigenlijk ook een beetje voor jezelf. Aan de andere kant sommige weten precies waar ze moeten zijn voor hulp. De kunst voor jou is of om het te doen en niks terug verwachten of gewoon een keertje nee zeggen als jij je eigen verwachtingen daarbij niet opzij kan zetten.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 17:09

Love_boyke schreef:
Denk dat je er gewoon bewust op moet letten welke mensen zo met je omgaan. Gaan ze met je om omdat je toevallig al hun zorgen kunt wegnemen, zoals dat je boodschappen voor ze doet, de kinderen betaald of sigaretten haalt? Of gaan ze met je om omdat ze jou als persoon aardig vinden, en er ook andersom voor jou willen zijn. Er wordt snel misbruik van gemaakt. Weeg voor jezelf ook af wáárin je persee wilt hebt, als je blijft helpen. Heeft iemand die sigaretten zo persee nodig, zodat hij/zij minder heeft voor boodschappen? Komen ze alleen bij je aankloppen als ze iets nodig hebben, of ook in tijden dat het beter gaat voor gewoon wat gezelligheid. En, als je ze helpt met deze dingen, help je ze dan door ze geld te geven om die spullen te halen ,of haal je daadwerkelijk die spullen voor je? Een verslaving enz houdt je makkelijk in stand door iemand geld te geven.... weet niet of dat ook speelt bij degene die je helpt? :)

Ja in het begin komt het meestal van 2 kanten, daarna alleen nog van mijn kant en dan krijg ik ineens de bons...( dit gebeurt bij "vriendinnen" ) mensen die ik amper ken en ik help ze dan hoef ik ook geen schouderklopje en duizende bedankjes en hoef ik ook niks terug. Maar als je vriendinnen ben, en dat gebeurt keer op keer verlies ik wel mn vertrouwen.
En het is niet 1 persoon, dit gebeurd vaker met verschillende personen ( die zijn niet verslaafd ) ja aan sigaretten ;) alleen boodschappen doe ik ook wel is. Of ik geef wat er in mijn koelkast staat enzo...maar uiteindelijk hoor je niks meer van ze....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:14

Vertrouw niemand en leef voor jezelf. Dan kunnen ze ook geen messen in je rug steken.

Ik ben iemand die ook keer op keer op keer een mes in de rug heeft gekregen door zo veel mensen, dat ik het vertrouwen volledig kwijt ben. Nu hou ik het bij oppervlakkige contacten hier en daar en laat ik niemand toe in mijn persoonlijke omgeving. Zo heb ik m'n sociale contacten, maar is de kans dat ik word belazerd vrijwel nihil.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:16

Ik ben bang dat je het verkeerde soort mensen aantrekt met je hulpgedrag. De mensen die ik als m'n vrienden beschouw, zouden nooit om m'n geld/eten/spullen vragen en ik zou ze echt moeten dwingen om toch iets aan te nemen. En andersom precies zo. Mensen die ik niet (goed) ken help ik met oversteken of iets uit een rek van de supermarkt halen, niet door ze cadeautjes en geld te geven. Er is niet voor niets zo'n spreekwoord over iemand een vis geven vs. iemand leren vissen :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:20

Mensen zijn zo omdat ze de mogelijkheid krijgen zo te zijn :)
Jij probeert té aardig te zijn (en ja, dat kan!)

99% van alle mensen voelen zich eigenlijk heel ongemakkelijk als ze door een ander geholpen worden. Ze hebben het idee dat ze (overdreven) dankbaar moeten zijn, dat ze verplicht aardig moeten zijn, dat ze die ander in de toekomst móeten helpen wanneer nodig. Hoe prettig het op dat moment ook is om hulp aan te nemen, naderhand komen dat soort gevoelens opzetten, waardoor mensen niet meer met de 'helper' om willen gaan. Dat gaat vaak helemaal niet bewust: mensen voelen zich er niet prettig meer bij, en blijven dus weg.

Help alleen écht goede vrienden, en alleen als ze er om vragen. Verder niet, of alleen tegen (redelijke) betaling.
Als je je als voetveeg en voedselbank opstelt, is het niet gek dat mensen je ook zo behandelen.

Sammy_xxs

Re: Waarom zijn mensen zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:08

Ok, ik ben dus gewoon een beetje te dom :+
Alleen ik heb zoiets als je vrienden bent, help je elkaar toch?
Door dik en dun, of misschien schat ik vriendschap verkeerd in, dat kan best.
Vnaf mn 15e heb ik eigenlijk niet echt goede vrienden meer gehad. Het zal ook wel aan mij liggen tuurlijk, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd wat ik zelf niet door heb.
Alleen ik wil gewoon aardig doen en vriendelijk. Ben geen slecht persoon, heb domme dingen gedaan maar ben niet slecht. Maar een vriendschap waarbij je niks aan elkaar geeft kan ik me eigenlijk niet voorstellen, is dat dan normaal?

Maar ik heb mn lesje nu ook wel geleerd, ga niet zomaar meer mensen te hulp schieten. ( dat zeg ik nu, zal vast nog wel fouten maken )
Ik ga zowiezo in therapie omdat ik gwn helemaal in knoop met mezelf ben, en dit speelt ook daarin mee.

Bedankt voor de adviezen, sommige misschien een beetje hard maar het klopt wel als ik jullie zo hoor :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:12

Ik geef liefde en respect in een vriendschap :) geen geld, geen cadeau's (behalve op een verjaardag of ik trakteer op een lunch oid) wederzijds vertrouwen in elkaar. Ben ook zeer behulpzaam, maar ik durf wel 'nee' te zeggen :) Wees vooral duidelijk, maar verwacht niets. Dat jij dankbaar bent voor hulp, wil niet zeggen dat een ander het wel is. Ga er ook niet vanuit, dat kan je teleurstelling een beetje beperken.

Een vriendschap moet wel van 2 kanten komen.

Probleem ligt inderdaad niet bij de mensen, maar bij jezelf. Omdat jij jezelf wel kan veranderen, maar de rest van de wereld niet :)

Het is goed om mensen te hulp te schieten (help gerust die oude dame bij de supermarkt om de boodschappen naar de auto te brengen bv), maar doe het wel met gesloten portemonnee en bij mensen waarvan je ook zelf op aan kan.

Succes met je therapie :) en ja... Door schade en schande wordt men wijs, wel tegen een prijs vaak.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:25

juist door mensen te snel te helpen, help je hen net niet. soms help je mensen meer door hen eens hard op hun bek te laten gaan, want daar zullen ze in de meeste gevallen iets van leren om het daarna te voorkomen.
als jij hen daar constant helpt zullen ze bij het minste aan je deur staan, ze hebben geen geld voor sigaretten? pech moeten ze maar stoppen met roken of hun uitgaven eens goed herbekijken ipv op jouw deur te gaan kloppen.
Door jouw als vangnet te gebruiken kijken ze niet naar hun eigen problemen en lossen ze die ook niet op.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:06

M'n buurvrouw is ook te goed voor andere mensen en vergeet zichzelf daardoor.
Ik denk dat je je misschien wat moet terugtrekken..
Mensen horen je dankbaar te zijn en niet zo achterbaks.. -O-

Edit; andere emoticon.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:08

Sammy_xxs schreef:
Ok, ik ben dus gewoon een beetje te dom :+

Maar ik heb mn lesje nu ook wel geleerd, ga niet zomaar meer mensen te hulp schieten. ( dat zeg ik nu, zal vast nog wel fouten maken )
Ik ga zowiezo in therapie omdat ik gwn helemaal in knoop met mezelf ben, en dit speelt ook daarin mee.

Je bent niet dom :n
Je moet alleen nog veel leren over zelfbescherming, omgaan met manipulators, eigenwaarde etc.
Dat is niet erg, want iedereen heeft zijn eigen "uitdagingen".
Ik denk dat je op de goede weg bent om idd een therapie te kiezen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:14

Volgens mij is mijn reactie niet helemaal nieuw, maar mensen gaan met je om zoals jij met je om laat gaan. Het is goe dom mensen te helpen, maar he gaat te ver als je vanuit eigen goed willen doen altijd maar anderen helpt en op het moment komt dat je daarvoor wat terugverlangt..

Het heeft in die zin wel te maken met eigen grenzen aangeven en het goed willen doen bij anderen denk ik. :j

Dat jij alles voor een ander opzij schuift, betekent nog niet dat deze loyaal aan jouw moet zijn op elk toekomstig moment. Neem de combinatie van zoals eerder genoemd dat mensne op termijn de rol van eeuwig dankbaar moeten uitten uit de weg gaan erbij en je komt een heel eind.

Jouw aandachtspunt is misschien het zoeken naar de middenweg, wat geeft jouw voldoening. Zonder dat jij de grens bereikt van heel veel doen, terwijl je weinig terugkrijgt. Gecombineerd met alert zijn op jouw overijverigheid, hoever ga jij zonder jezelf voorbij te lopen aan hulpwerkzaamheden..? Hou vooral in de gaten of jijzelf daarin niet te ver gaat, dat is geen garantie voor succes. Hoe graag je ook zou willen ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 20:10

vuurneon schreef:
Ik geef liefde en respect in een vriendschap :) geen geld, geen cadeau's (behalve op een verjaardag of ik trakteer op een lunch oid) wederzijds vertrouwen in elkaar. Ben ook zeer behulpzaam, maar ik durf wel 'nee' te zeggen :) Wees vooral duidelijk, maar verwacht niets. Dat jij dankbaar bent voor hulp, wil niet zeggen dat een ander het wel is. Ga er ook niet vanuit, dat kan je teleurstelling een beetje beperken.

Een vriendschap moet wel van 2 kanten komen.

Probleem ligt inderdaad niet bij de mensen, maar bij jezelf. Omdat jij jezelf wel kan veranderen, maar de rest van de wereld niet :)

Het is goed om mensen te hulp te schieten (help gerust die oude dame bij de supermarkt om de boodschappen naar de auto te brengen bv), maar doe het wel met gesloten portemonnee en bij mensen waarvan je ook zelf op aan kan.

Succes met je therapie :) en ja... Door schade en schande wordt men wijs, wel tegen een prijs vaak.

Bedankt voor je reactie, ja ik moet inderdaad niet veel doen voor een ander en als ik iets doe niks terug verwachten.
Heb vandaag wel veel nagedacht, en misschien doe ik het ook wel om aardig te worden gevonden. Maar het moet wel van 2 kanten komen inderdaad.
Ik had gister wel een hele erge baal moment, mn buren zaten met zn alle ( dus ook andere buren van de flat ) bij mn buurvrouw op de balkon, express hard praten en met zn alle over mij te roddelen. Dat kwets mij gewoon heel erg, heb hun nooit kwaad gedaan. Mja aan de andere kant heb ik zoiets van, Dat moeten volwassenen voorstellen :\ Gewoon erg kinderachtig gedrag.
Ze willen gewoon dat ik uitbarst, dat wilde ik ook graag doen, maar mn vriend heeft het uit mn hoofd gepraat.
Vanaf vandaag let ik niet meer op ze, praat ik niet met ze, en ga ik gewoon lekker elke dag bij mn ouders zitten, tot ik een nieuw huis heb. Hier wil ik gewoon niet blijven wonen ( 2 wone op de zelfde etage, en de andere 2 in het zelfde portiek ) dus ik zal ze dagelijks zien, en dat wil ik niet meer. Dus druk bezig met een andere huis zoeken :)

Ik hoop ook inderdaad dat mn therapie gaat helpen, en dat ik mijn eigen grenzen kan aangeven, want zo is het niet leuk meer.

Verder iedereen bedankt oor de reacties. Ik heb er veel aan!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:34

Al te goed is buurmans gek.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:40

Als jij iedereen helpt gaan ze misbruik van je maken.
Probeer het te beperken.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:43

inochiyo schreef:
juist door mensen te snel te helpen, help je hen net niet. soms help je mensen meer door hen eens hard op hun bek te laten gaan, want daar zullen ze in de meeste gevallen iets van leren om het daarna te voorkomen.
als jij hen daar constant helpt zullen ze bij het minste aan je deur staan, ze hebben geen geld voor sigaretten? pech moeten ze maar stoppen met roken of hun uitgaven eens goed herbekijken ipv op jouw deur te gaan kloppen.
Door jouw als vangnet te gebruiken kijken ze niet naar hun eigen problemen en lossen ze die ook niet op.

Ben ik het wel mee eens. Je zegt dat je zelf in zo'n situatie hebt gezeten en niemand heeft jou geholpen. Blijkbaar heb je er van geleerd en ben je er uit gekomen, ook zonder hulp.
Natuurlijk wil ik niet zeggen dat iemand helpen slecht is, maar misschien kan je beter iemand die geen geld heeft, helpen aan een baan, ipv de persoon direct maar geld te geven. Dat is wel makkelijk voor hen, en leren ze er niks van imo. En blijkbaar, zoals het voor mij klinkt in je verhaal, gaan ze je nog gebruiken ook.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:07

Ga je nou echt verhuizen omdat de buren over je roddelden ?
Ik vind dat jij heel veel verwacht van anderen. Geld, sigaretten, booschappen geven aan mensen die je niet of amper kent ? Ik doe de boodschappen nog niet voor mijn moeder (wilt ze ook niet natuurlijk), laat staan dat ik dat voor een of andere marginale buur zal gaan doen dan.
Volgens mij doe je dit allemaal omdat je eenzaam bent en wanhopig vriendinnen zoekt ook al lijk je dit heel moeilijk te willen toegeven. Ik heb ook een moment in mijn leven gehad waar ik geen vrienden had en zal dus ook op die momenten onbewust negatieve signalen doorgegeven hebben, maar ik heb wel nooit vrienden proberen te lokken met mijn bezittingen. Hoe meer jij vrienden zal zoeken, hoe harder iedereen zal weglopen. Mensen zoeken vrienden waarmee ze eens goed kunnen lachen, die persoonlijkheid heeft en die toch ergens een bepaalde kracht uitstraalt. Dit is onbewust, maar depressieve of hopeloze gevoelens worden opgepikt en werken afstotend. Het is een beetje een vicieuse circel. Leer eerst volledig happy te zijn met jezelf en jouw leven en dan zul je sowieso meer aandacht krijgen van anderen. Zo zit het leven in elkaar. Als je vrienden zoekt is er niemand, maar wees een gelukkig en vrolijk persoon en je krijgt vrienden genoeg. Vrienden kunnen je leven niet beter maken, dat kun je alleen zelf. Probeer je vooral minder zwak op te stellen, want je ruikt bijna naar een prooi :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:07

Ik herken het wel hoor.

Ik heb ook altijd geleerd, wie goed doet, wie goed ontmoet.

Ik sta ook altijd voor iedereen klaar en heb ook vaak genoeg in het verleden t mes in mijn rug gekregen hoor op een hele schijnheilige manier...
Of dat je leuk met iemand om ga, je regelmatig op visite kwam of bij de paardjes kwam kijken en ineens hoor je er niets meer van... echt jammer. Mis soms best wel de vriendinnen waar ik leuk mee om ging.

Als je dat een paar x overkomt denk je de volgende keer ook, val maar dood...

Ik ben erg egoistisch geworden.... ik, ik, ik, ik en dan zie ik wel wat er achteraan komt.

Toen ik ziek was heeft ook alles het laten afweten terwijl ik wel altijd voor iedereen klaar stond.
Ik vind het wel goed... ik doe wat ik leuk vind en heb vreselijke lieve meiden om me heen en verder vind ik het wel goed, ga niet meer voor jan en alleman klaar staan.

Ik moet ook mijn eigen broek ophouden en laten zij dat ook maar eens doen.

Dan maar geen eten.. dan maar geen busje om te verhuizen... dan maar het kind op het schoolplein, is hun kind, hun verantwoording...

Leer eens voor jezelf opkomen...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:33

betadine schreef:
Ga je nou echt verhuizen omdat de buren over je roddelden ?
Ik vind dat jij heel veel verwacht van anderen. Geld, sigaretten, booschappen geven aan mensen die je niet of amper kent ? Ik doe de boodschappen nog niet voor mijn moeder (wilt ze ook niet natuurlijk), laat staan dat ik dat voor een of andere marginale buur zal gaan doen dan.
Volgens mij doe je dit allemaal omdat je eenzaam bent en wanhopig vriendinnen zoekt ook al lijk je dit heel moeilijk te willen toegeven. Ik heb ook een moment in mijn leven gehad waar ik geen vrienden had en zal dus ook op die momenten onbewust negatieve signalen doorgegeven hebben, maar ik heb wel nooit vrienden proberen te lokken met mijn bezittingen. Hoe meer jij vrienden zal zoeken, hoe harder iedereen zal weglopen. Mensen zoeken vrienden waarmee ze eens goed kunnen lachen, die persoonlijkheid heeft en die toch ergens een bepaalde kracht uitstraalt. Dit is onbewust, maar depressieve of hopeloze gevoelens worden opgepikt en werken afstotend. Het is een beetje een vicieuse circel. Leer eerst volledig happy te zijn met jezelf en jouw leven en dan zul je sowieso meer aandacht krijgen van anderen. Zo zit het leven in elkaar. Als je vrienden zoekt is er niemand, maar wees een gelukkig en vrolijk persoon en je krijgt vrienden genoeg. Vrienden kunnen je leven niet beter maken, dat kun je alleen zelf. Probeer je vooral minder zwak op te stellen, want je ruikt bijna naar een prooi :+

Ja ik snap dat ik zo overkom, maar ik ben ( deze vrienden die me nu zwaar belazeren ) niet op hun afgestapt, zij wilde graag dat ik bij hun kwam bakkie doen enzo. Zij wilde graag contact met me, en bleven steeds doorvragen van wanneer kommie nou eens.
Uiteindelijk ben ik dan toch op hun verzoek op bezoek gekomen, enja dan klikt het heel erg ( voor mijn gevoel, hun gevoel ook ) en dan ga je heel veel met elkaar om. Het is niet dat ik alles voor iedereen koop zonder dat ik ze ken, tuurlijk gaat er eerst een bouwende vriendschap vooraf. Maar als het eenmaal goed gaat met de vriendschap, sta ik voor je klaar hoe dan ook, en dan ineens keren ze tegen je...?
Wat ik dan verkeerd doe snap ik nie

En verhuizen wilde ik al lang, maar had er geen haast mee, nu dit allemaal gebeurd, ja dan wil ik graag weggeaan. Voor mn eigen bescherming, ik weet dat ik ineens kan uitbarsten, en dan ben ik de banketstaaf. Hun niet zij vinden het geweldig. Zo zitten ze nu ook steeds rare dingen te doen enzo, dus ik voel me niet meer op mn gemak. Dus ja verhuizen door mn buren ja dat ga ik zeker doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:39

Tja, als jij een bank was dan was je allang failliet, stoppen met geld geven, daar krijg je geen respect door, kweek je alleen parasieten mee. Mensen/vrienden vinden je aardig zolang je schuift, stop met schuiven en kijk wie er dan overblijven, dat zijn vrienden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:41

@ Mando, ja ik moet me ook zo opstellen inderdaad, maar dat is best moeilijk als je niet zo ben.
Maar ik heb ervan geleerd, en ga nu mezelf ook anders opstellen.
Zowiezo eerst mijn gezinnetje, de rest tja...dat zie ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:01

Je klinkt als een echte "Redder" tenminste dat wat je schrijft komt overeen met het gedrag van een Redder.

De redder is erg betrokken bij zijn medemensen en investeert veel tijd en energie in hen. Hij beleeft zichzelf over het algemeen als competent en is ook optimistisch over de mogelijkheden van anderen. Heeft veel geduld met mensen die problematisch functioneren. Valkuilen: niet meer aan eigen behoeftes toekomen. Als de energie die in anderen gestoken is niets oplevert, uiteindelijk verbitterd en cynisch worden. De redder kan dan veranderen in een aanklager of een slachtoffer.

Kop op meid! aardig willen zijn? Prima maar verwacht gewoon niets terug, hoe minder je terug verwacht hoe minder je teleurgesteld raakt.
Dit is iets waar je in kunt groeien.
Natuurlijk is het rauw als mensen uiteindelijk jou laten zitten maar bedenk dan dat ze jou aardig persoon niet waard zijn en ga verder.
Gaande weg leer je veel over mensen in je eigen levenswandel en zie je dat mensen allemaal wel een bepaald gebrek hebben, niemand is perfect en iedereen maakt wel fouten.
Maken steeds dezelfde mensen de zelfde puinhoop steek er dan niet teveel energie in en dat betekend dan niet dat je ze dan moet gaan negeren.........
Nee je kunt ze gerust gedag zeggen met een glimlach maar dat is het dan ook.
Verder zou ik je niet dom noemen eerder naïef.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:37

Juist door zo weinig grenzen te hebben, alles maar weg te geven en je zo "kwetsbaar" te maken door aan te geven dat je daar niet tegen kan ben je het ultieme slachtoffer voor dit soort dingen... ;) Sorry maar je roept het over jezelf heen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:48

Ja ik snap het wel nu ja :) Dat het aan mij ligt...
Ik ga zowiezo in therapie, hopelijk dat het wel helpt.
Wil mezelf ook wel echt veranderen, weer een keer blij in het leven zijn :D
En inderdaad als ik gelukkig ben met mezelf, zullen er vast wel uiteindelijk goede vriendschappen ontstaan, maar ik moet eerst mezelf accepteren en gelukkig zijn met mezelf

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:02

Sammy_xxs schreef:
Ik wil even wat van me afschrijven.

Ik ben een erg behulpzaam persoon, en ik lieg nooit.
Ik zeg altijd waar het op staat en ben vriendlijk ( al zeg ik het zelf ;) )

Nu ben ik waarschijnlijk gewoon veel te dom, of zijn mensen echt zo?

Ik help graag mensen, ik woon in een grote flat waar veel mensen hun eigen problemen hebben. Ik weet niet hoe, maar op de een of andere manier komen ze uiteindelijk terrecht bij mij.
Ik help ze dan graag, hoewel ik echt weinig vertrouwen heb in mensen ( dat zeg ik ook altijd tegen iedereen, dus als ik met je omga zeg ik al eigenlijk van te voren dat ze gewoon altijd eerlijk moeten zijn, en niet achter mn rug om banketstaaf of scheinheilig doen) daar kan ik gewoon erg slecht tegen omdat ik dus echt NIET zo ben. En als mensen dat bij mij wel doen, kan ik daar zo boos om worden, dat ik echt wil gaan slaan ( heb ik ook wel gedaan, pas geleden nog en in mn " jongere jaren" )

Maar waarom doen mensen dat altijd? Ik help ze, praat niet achter hun rug om. Ze kunnen met alles bij me terecht ik geef wat ik kan geven. Willen ze geld krijgen ze dat. Hebben ze sigaretten nodig geef ik dat ook, spullen benzine, neem hun kinderen mee naar uitjes ( betalen wij dan ook ) noem het maar op.
Als ik het kan missen mag je het van me hebben, vraag het niet eens terug.
Kan er gewoon niet tegen, dat je uiteindelijk gewoon een mes in je rug krijg, dan of ineens kijken ze niet meer naar je om.
Of je hoort weer dan ze vet over je hebben geroddeld, of ze waarderen gewoon niet wat je voor ze heb gedaan. Ze belazeren en liegen tegen je...Waarom gebeurt dit constant bij ons?
Mijn vriend is hetzelfde hij helpt ook graag mensen als ze het nodig hebben, ook hij is zo vaak belazerd...

Ben ik dan echt dom? Schat ik iedereen verkeerd in? Moet ik mensen gewoon niet helpen ?
Ga ik te snel van het goede van een mens uit?

Als wij een keer een probleem hebben, nou dan is niemand er.... zijn we dan te goed voor de mede mens?
Ik weet het niet meer. Dit schaad mij gewoon heel erg, keer op keer gebeurd dit.
Ik kan het gewoon niet geloven, vandaag heb ik ook weer een meid in de flat geholpen, ze had geen eten, geld haar huis ziet er niet uit, ze heeft amper kleren voor dr kids.
Ik heb dr vandaag laminaat gegeven wat wij niet meer gebruikte, heb dr gister boodschappen gegeven, vandaag oook speelgoed en kleren voor dr kinderen uit gezocht.
Tot nu toe hoor ik geen slechte dingen, maar krijg ik nou straks weer een mes in mn rug?

Mijn ouders hadden al tegen mij gezegd doe dat niet meer, niet meer andere mensen helpen.
Maar ik kan het niet laten om mensen te helpen, want ik blijf er aan denken, dan help ik ze toch en ja hoor mes in mn rug...

Ik hoop dat deze meid het wel echt waardeerd, ik hoef geen beste vriendinnen te worden ( die heb ik niet wil ik ook niet meer ) maar een beetje wardering kan geen kwaad toch?

Nou respect als je dit helemaal heb gelezen, ik moest dit gewoon echt even van me afschrijven, denk er de hele dag aan... ;(

het klopt niet wat je zegt.

ik help mensen graag maar vertrouw ze niet.
als je de mens niet vertrouwd laat je ze ook niet in je huis.
je weet tenslotte niet wie je voor je hebt staan.

de mensheid is schijnheilig en achterbaks, welcome to the world

ik ben ook eerlijk maar daar kunnen ze nooit tegen omdat ik mijn mening vertel.
toch zijn er genoeg die mijn mening vragen.

je laat je gewoon misbruiken, je geeft geld aan mensen die je niet vertrouwd ??? hoezo dubbelzinnig
ik bedoel ik heb ook geld nodig, krijg ik het ook ?
ik heb iedere week een volle tank benzine nodig, geef je het me even ??

van iedereen krijg je een mes in de rug,,
je hebt erg weinig levens ervaringen zoals ik je hoor praten

je zegt:
Ga ik te snel van het goede van een mens uit?

kan toch niet ??? want je vertrouwd de mens niet.

sorry, maar je moet eens wakker worden...

succes ermee