Ergens door een bos, waar ze niemand tegen hoeven te komen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.Rowdine schreef:bromfiets schreef:Rowdine: EensMaar er zit een wezenlijk verschil tussen mensen die daadwerkelijk ergens naartoe moeten of mensen die willen ontspannen. De laatste groep is af en toe levensgevaarlijk. Neemt niet weg dat ik me inderdaad erger aan de meeste fietsers, vooral als ik bv anticipeer op een rotonde, netjes stop voor de fietser die er aan komt, fietser die me aankijkt en dan zonder handje uit te steken afslaat waardoor ik dus voor de kat z'n viool gestopt ben. En ja daar erger ik me aan, zeker als je kijkt dat richting aangeven gewoon verplicht is... Ik krijg ook gewoon een boete als ik dat niet doe.
Eens, maar er zijn ook zo veel automobilisten die geen richting aangeven bij een rotonde.
In dit topic worden wielrenners afgebrand, maar andere weggebruikers zijn net zo vaak fout en gevaarlijk bezig. Die worden ook niet op een aparte route gestuurd?

) Heb eens een dame van +/- 50 aangesproken dat ze haar hand uit moet steken als ze afslaat en toen kreeg ik een middelvinger
bromfiets schreef:Rowdine schreef:
Eens, maar er zijn ook zo veel automobilisten die geen richting aangeven bij een rotonde.
In dit topic worden wielrenners afgebrand, maar andere weggebruikers zijn net zo vaak fout en gevaarlijk bezig. Die worden ook niet op een aparte route gestuurd?
Ik brand niemand af en ik erger me net zo goed aan automobilisten die geen richting aangeven
Met fietsers heb ik wel meer "aanvaringen" (dat hebben de fietsers niet door namelijk) Heb eens een dame van +/- 50 aangesproken dat ze haar hand uit moet steken als ze afslaat en toen kreeg ik een middelvinger
GamblersCup schreef:Vorige week met zo'n kudde wielrenners hier... wat een eikels. Midden in de stad, met zijstraten, stoplichten etc. De eerste van de kudde konden nog makkelijk doorrijden bij een overgang, maar eigenlijk moest de rest stoppen. Wat doen ze, steken gewoon hun hand op en fietsen door! Aso's. DSus ik zet dan pontificaal mijn auto op de overgang, ik had tenslotte groen. En toen werden ze boos, want de helft van de kudde moest ineens wél stoppen voor hun rode licht anders waren ze op mijn auto geknald![]()
Ik heb mijn raampje even open gedaan, ze verteld dat ik niet van zulke aso's hou en dat ze dat soort levensgevaarlijke gedrag maar in het bos moeten gaan beoefenen ofzo, niet midden in de stad waar ze andere weggebruikers in gevaar brengen. Ik heb helaas geen reactie af kunnen wachten, want er kwam een auto achter me en die wilde/mag ik natuurlijk niet ophouden onder een groen licht
Ben maar doorgelopen kon mn lachen niet onderdrukken
XxJustinexX schreef:Goh, hoe zou het nou kunnen dat ze voorang nemen? Ze gaan een stuk harder dan de doorsnee fietser.
En wat dat aangaat zijn de meeste gewone fietsers ook niet allemaal zuiver hoor! Dik met ze 3e of 4e het hele fietspad gebruiken, en als je dan een aantal keer belt dan gewoon niet luisteren, nee dat is fijn! En dan nog boos worden of schrikken als je ze dan maar gewoon besluit in te halen, je hebt ze gewaarschuwd, eigen schuld als je ervan schrikt, had je maar eerder aan de kant moeten gaan.
En wat de racefietsers betreft, merendeel mag inderdaad wel eens een cursus hoe kan ik sociaal zijn tegenover andere weggebruikers![]()
Maar het komt echt niet vaan een kant, want ik mijn beleving is het zowel onder de racers , als onder de gewone fietser even erg!
Babsiej schreef:Hier laatst ook op fietspad buiten de bebouwde kom.. Ik loop helemaal langs de berm, hond ver in het gras... Komt een "peloton" tegemoet .. Al schreeuwend, gaaaa aaaaan de kant!!!! en houdt die hond bij je!
Dus ik roep terug ik loop al helemaal aan de kant en hond is al ver in de berm... Wil er nog 1 wat roepen die kijkt achterom, gaat ie zo op zn plaatje... en doordat hij ging gingen er wel 7-8 van die groepBen maar doorgelopen kon mn lachen niet onderdrukken
Ayasha schreef:XxJustinexX schreef:Goh, hoe zou het nou kunnen dat ze voorang nemen? Ze gaan een stuk harder dan de doorsnee fietser.
En wat dat aangaat zijn de meeste gewone fietsers ook niet allemaal zuiver hoor! Dik met ze 3e of 4e het hele fietspad gebruiken, en als je dan een aantal keer belt dan gewoon niet luisteren, nee dat is fijn! En dan nog boos worden of schrikken als je ze dan maar gewoon besluit in te halen, je hebt ze gewaarschuwd, eigen schuld als je ervan schrikt, had je maar eerder aan de kant moeten gaan.
En wat de racefietsers betreft, merendeel mag inderdaad wel eens een cursus hoe kan ik sociaal zijn tegenover andere weggebruikers![]()
Maar het komt echt niet vaan een kant, want ik mijn beleving is het zowel onder de racers , als onder de gewone fietser even erg!
Maar niet dan auto's en daar nemen ze met regelmaat ook voorrang op (of ze die hebben, of niet lijkt hen weinig uit te maken.)
Racen met de auto mag niet op de openbare weg dus wat mij betreft mag het wielrennen op de openbare weg ook verboden worden.
Rowdine schreef:Babsiej schreef:Hier laatst ook op fietspad buiten de bebouwde kom.. Ik loop helemaal langs de berm, hond ver in het gras... Komt een "peloton" tegemoet .. Al schreeuwend, gaaaa aaaaan de kant!!!! en houdt die hond bij je!
Dus ik roep terug ik loop al helemaal aan de kant en hond is al ver in de berm... Wil er nog 1 wat roepen die kijkt achterom, gaat ie zo op zn plaatje... en doordat hij ging gingen er wel 7-8 van die groepBen maar doorgelopen kon mn lachen niet onderdrukken
Nou over aso gesproken![]()
Weet je hoe hard je kan vallen en hoe snel je een sleutelbeen breekt als wielrenner.
Dan kan je hun aso noemen maar als je zelf niet eens je lach kan onderdrukken als er een 8 vallen ben je net zo erg.

Citaat:..zoekt rustige routes uit en gaat pas echt trappen als ie de bebouwde kom uit is
Rowdine schreef:Babsiej schreef:Hier laatst ook op fietspad buiten de bebouwde kom.. Ik loop helemaal langs de berm, hond ver in het gras... Komt een "peloton" tegemoet .. Al schreeuwend, gaaaa aaaaan de kant!!!! en houdt die hond bij je!
Weet je hoe hard je kan vallen en hoe snel je een sleutelbeen breekt als wielrenner.
Dan kan je hun aso noemen maar als je zelf niet eens je lach kan onderdrukken als er een 8 vallen ben je net zo erg.
Rowdine schreef:Ik naam aan dat zij naar een route onderweg waren (net zoals ruiters naar een ruiterpad pf naar een bos rijden) Wielrennen midden in de stad is namelijk bijzonder vervelend, ook als wielrenner zijnde!
Carolaaxxxx schreef:Rowdine schreef:
Nee niet waar, het is gewoon lekker hun eigen schuld. Laat ze alles maar breken met die val. Moeten ze maar niet achterom willen roepen