Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:06

Nou, fietspaden zijn toch aparte routes in principe? Dan maken we wielrennerspaden :j
Ergens door een bos, waar ze niemand tegen hoeven te komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:08

Vorige week met zo'n kudde wielrenners hier... wat een eikels. Midden in de stad, met zijstraten, stoplichten etc. De eerste van de kudde konden nog makkelijk doorrijden bij een overgang, maar eigenlijk moest de rest stoppen. Wat doen ze, steken gewoon hun hand op en fietsen door! Aso's. DSus ik zet dan pontificaal mijn auto op de overgang, ik had tenslotte groen. En toen werden ze boos, want de helft van de kudde moest ineens wél stoppen voor hun rode licht anders waren ze op mijn auto geknald :D
Ik heb mijn raampje even open gedaan, ze verteld dat ik niet van zulke aso's hou en dat ze dat soort levensgevaarlijke gedrag maar in het bos moeten gaan beoefenen ofzo, niet midden in de stad waar ze andere weggebruikers in gevaar brengen. Ik heb helaas geen reactie af kunnen wachten, want er kwam een auto achter me en die wilde/mag ik natuurlijk niet ophouden onder een groen licht :D

Pattypaard

Ik heb in princiepe helemaal niets tegen wielrenners. Als ze gewoon rekening houden met het verkeer.

Hoe vaak ik me wel niet in moet houden om er niet een 'per ongeluk' een tikje te geven en kijken hoe goed ze domino kunnen ;) :o.
Op de weg naar stal fietsen vaak wielrenners met 4 breed. Het is een weg waar je met een tegenliggende auto al een stukje de berm in moet en de weg is buiten de bebouwde kom. Wielrenners kunnen hard fietsen maar ik kan en mag toch iets harder met mijn bakkie en wil daar ook graag gebruik van maken.
Inhalen is zo onmogelijk en als ze naar me toe gefietst komen vinden ze ook nog dat ik ongeveer volledig de berm in moet omdat hun daar fietsen 8)7.

Of weer eentje die vind dat hij die fietser voor hem best kan inhalen al fietst hij op een gigantisch drukke weg met continue voorbijgaand en tegenliggend verkeer. Waarom zou je je fiets ook niet voor de auto (van het fietspad af) gooien? Ze rijden je toch niet om ver (nee daar kijken we wel voor uit..) en jij hebt weer vrij baan.

Voor de goede orde, ik zou nooit iemand opzettelijk van zijn fiets af rijden, maar zulk gedrag nodigt wel uit om zulke capriolen uit te halen. (Al is zo'n actie nooit goed te praten)

Ode aan de wielrenners die wél aan de kant gaan en op ander verkeer letten. Gelukkig bestaan die toch ook wel.
Zulke mag ik gerust vaker tegen komen +:)+.

meggiemeg

De racefietsers hier zijn wel een stuk erger dan de gewone fietsers.
Wij wonen langs een N weg, daar is geen stoep maar alleen een dubbelfietspad en natuurlijk de rijbaan voor de auto's.
Ik loop dus dagelijks over dat fietspad om naar het bos te gaan met onze honden, moet ongeveer een 500m over dat fietspad. Ik kijk regelmatig achterom of er geen fietsers aan komen. Zie ik ze op tijd dan ga ik keurig aan de kant staan en moeten de honden naast mij gaan zitten. De gewone fietser bedankt eigenlijk altijd en zegt direct daarbij dat de honden zo mooi wachten naast mij. De racefietser(s) dus eigenlijk zelden, ik roep dan altijd achteraan: graag gedaan hoor! de meesten denken even na en dan valt het kwartje wel en bij een enkeling krijg je zelfs een middelvinger!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:09

Rowdine schreef:
bromfiets schreef:
Rowdine: Eens :j Maar er zit een wezenlijk verschil tussen mensen die daadwerkelijk ergens naartoe moeten of mensen die willen ontspannen. De laatste groep is af en toe levensgevaarlijk. Neemt niet weg dat ik me inderdaad erger aan de meeste fietsers, vooral als ik bv anticipeer op een rotonde, netjes stop voor de fietser die er aan komt, fietser die me aankijkt en dan zonder handje uit te steken afslaat waardoor ik dus voor de kat z'n viool gestopt ben. En ja daar erger ik me aan, zeker als je kijkt dat richting aangeven gewoon verplicht is... Ik krijg ook gewoon een boete als ik dat niet doe.

Eens, maar er zijn ook zo veel automobilisten die geen richting aangeven bij een rotonde.

In dit topic worden wielrenners afgebrand, maar andere weggebruikers zijn net zo vaak fout en gevaarlijk bezig. Die worden ook niet op een aparte route gestuurd?

Ik brand niemand af en ik erger me net zo goed aan automobilisten die geen richting aangeven :')

Met fietsers heb ik wel meer "aanvaringen" (dat hebben de fietsers niet door namelijk _O-) Heb eens een dame van +/- 50 aangesproken dat ze haar hand uit moet steken als ze afslaat en toen kreeg ik een middelvinger -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:10

bromfiets schreef:
Rowdine schreef:

Eens, maar er zijn ook zo veel automobilisten die geen richting aangeven bij een rotonde.

In dit topic worden wielrenners afgebrand, maar andere weggebruikers zijn net zo vaak fout en gevaarlijk bezig. Die worden ook niet op een aparte route gestuurd?

Ik brand niemand af en ik erger me net zo goed aan automobilisten die geen richting aangeven :')

Met fietsers heb ik wel meer "aanvaringen" (dat hebben de fietsers niet door namelijk _O-) Heb eens een dame van +/- 50 aangesproken dat ze haar hand uit moet steken als ze afslaat en toen kreeg ik een middelvinger -O-

Ik zeg niet jij, ik zeg in dit topic ;)

vuurneon

Fietser absoluut op het fietspad! Als een fietser alleen fiets, is hij/zij moeilijk te zien op de gewone weg voor auto's. Moet er niet aan denken dat een auto even de fietser over het hoofd zag en even aantikt...

Gemiddelde scholier neemt meer ruimte in op het fietspad, die wielrenners ben je zo kwijt :)

Cioccolato

Wij hebben er trouwens een keer 1 gebeukt. We reden met auto en trailer, eerst 3 keer toeteren. Ze gingen aan de kant maar zodra de auto voorbij was ging de ene weer terug naast de ander, zo tegen onze trailer aan }:0
Echt wel een goed voorbeeld van goed kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:11

GamblersCup schreef:
Vorige week met zo'n kudde wielrenners hier... wat een eikels. Midden in de stad, met zijstraten, stoplichten etc. De eerste van de kudde konden nog makkelijk doorrijden bij een overgang, maar eigenlijk moest de rest stoppen. Wat doen ze, steken gewoon hun hand op en fietsen door! Aso's. DSus ik zet dan pontificaal mijn auto op de overgang, ik had tenslotte groen. En toen werden ze boos, want de helft van de kudde moest ineens wél stoppen voor hun rode licht anders waren ze op mijn auto geknald :D
Ik heb mijn raampje even open gedaan, ze verteld dat ik niet van zulke aso's hou en dat ze dat soort levensgevaarlijke gedrag maar in het bos moeten gaan beoefenen ofzo, niet midden in de stad waar ze andere weggebruikers in gevaar brengen. Ik heb helaas geen reactie af kunnen wachten, want er kwam een auto achter me en die wilde/mag ik natuurlijk niet ophouden onder een groen licht :D

Ik naam aan dat zij naar een route onderweg waren (net zoals ruiters naar een ruiterpad pf naar een bos rijden) Wielrennen midden in de stad is namelijk bijzonder vervelend, ook als wielrenner zijnde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:12

Ze nemen altijd voorrang, steken geen hand uit, je mag volop in de remmen want ze steken zo de weg over ook al heb je als automobilist voorrang.
Geven je op het fietspad geen cm ruimte, snijden je af, blijven met zn 3en naast mekaar fietsen en als ik niet aan de kant ga met fiets (lees; nog verder naar rechts bijna de berm in) dan krijg ik een grote bek en lelijke gebaren.
Met mijn pony rijd ik altijd in de berm, maar zomers neem ik expres een lange dressuurzweep mee om de wielrenners aan de kant te dwingen. Heb vaak genoeg gehad dat ze met het stuur langs mijn been/beugel gingen, nou dan maar een zweep mee krijgen ze lekker een zwieperd in het gezicht.
Asovolk.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:12

Eigenlijk zijn we het gewoon vooral eens Rowdine :P

Trailers en fietsers zijn meestal geen goede combi idd :=

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:13

Gewoon op t fietspad hoor. Maar dan niet in peloton gaan fietsen, levensgevaarlijk!

Richting aangeven, fietsbel monteren en gebruiken (dus niet ineens zonder waarschuwing langs sjezen) goed om je heen kijken, de verkeersregels kennen en toepassen en gewoon een beetje respect voor je elkaar. Klaar!

Vriendjelief houdt van racefietsen (doet ie netjes hoor, zoekt rustige routes uit en gaat pas echt trappen als ie de bebouwde kom uit is).
Hij irriteerd zich mateloos aan:
- auto's die nog éven snel afslaan terwijl hij eraan komt en dan dus vol in de ankers moet om niet op die motorkap te belanden,
- mensen die gewoon niet aan de kant gaan en na 3 bellen en een 'Hallo!' Beginnen te schelden.
- mensen die de verkeersregels niet kennen bijvoorbeeld: die roepen ik kom van rechts hoor! Terwijl hij op een voorrangsweg rijd en er dus haaientanden voor hun neus staan..
- Menners die uiterst links rijde en daar ook blijven rijden. (Vriendje zegt iets van HEUUU tegen t paard en rijdt er dan rustig langs).

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:15

pas nog een ernstig ongeluk gezien. in limburg word je gek van de wielrenners, die bergaf, naast elkaar, op de verkeerde weghelft naar beneden wheelen. ik hield mn hart vast bij elke bocht, als de dood dat ze op onze auto zouden knallen (was een toertocht ).
toen deden er 2 dat op het verkeerde moment. bergaf, met zn 2en, verkeerde weghelft in een onoverzichtelijke bocht. en toen kopten ze een tractor.afgevoerd met de traumahelicopter, en er stonden van die uitlijningen /omtrekken op het wegdek.
had voorkomen kunnen worden..
die vele ongelukken met wielrenners, is geen toeval.
dus ik erger me niet aan dat ene middelvingertje van een gewone fietser, of een auto die geen richting aangeeft. heeft wat minder impact als een ongeluk, of bijna ongeluk van een troep verkeers-onbegaafden.

ohh-en de meeste racefietsen hebben geen bel ;)
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 16-07-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:16

Hier laatst ook op fietspad buiten de bebouwde kom.. Ik loop helemaal langs de berm, hond ver in het gras... Komt een "peloton" tegemoet .. Al schreeuwend, gaaaa aaaaan de kant!!!! en houdt die hond bij je!

Dus ik roep terug ik loop al helemaal aan de kant en hond is al ver in de berm... Wil er nog 1 wat roepen die kijkt achterom, gaat ie zo op zn plaatje... en doordat hij ging gingen er wel 7-8 van die groep :') Ben maar doorgelopen kon mn lachen niet onderdrukken :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:17

XxJustinexX schreef:
Goh, hoe zou het nou kunnen dat ze voorang nemen? Ze gaan een stuk harder dan de doorsnee fietser.
En wat dat aangaat zijn de meeste gewone fietsers ook niet allemaal zuiver hoor! Dik met ze 3e of 4e het hele fietspad gebruiken, en als je dan een aantal keer belt dan gewoon niet luisteren, nee dat is fijn! En dan nog boos worden of schrikken als je ze dan maar gewoon besluit in te halen, je hebt ze gewaarschuwd, eigen schuld als je ervan schrikt, had je maar eerder aan de kant moeten gaan.

En wat de racefietsers betreft, merendeel mag inderdaad wel eens een cursus hoe kan ik sociaal zijn tegenover andere weggebruikers :')

Maar het komt echt niet vaan een kant, want ik mijn beleving is het zowel onder de racers , als onder de gewone fietser even erg!

Maar niet dan auto's en daar nemen ze met regelmaat ook voorrang op (of ze die hebben, of niet lijkt hen weinig uit te maken.)
Racen met de auto mag niet op de openbare weg dus wat mij betreft mag het wielrennen op de openbare weg ook verboden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:18

Babsiej schreef:
Hier laatst ook op fietspad buiten de bebouwde kom.. Ik loop helemaal langs de berm, hond ver in het gras... Komt een "peloton" tegemoet .. Al schreeuwend, gaaaa aaaaan de kant!!!! en houdt die hond bij je!

Dus ik roep terug ik loop al helemaal aan de kant en hond is al ver in de berm... Wil er nog 1 wat roepen die kijkt achterom, gaat ie zo op zn plaatje... en doordat hij ging gingen er wel 7-8 van die groep :') Ben maar doorgelopen kon mn lachen niet onderdrukken :o

Nou over aso gesproken }:0
Weet je hoe hard je kan vallen en hoe snel je een sleutelbeen breekt als wielrenner.
Dan kan je hun aso noemen maar als je zelf niet eens je lach kan onderdrukken als er een 8 vallen ben je net zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:18

Ayasha schreef:
XxJustinexX schreef:
Goh, hoe zou het nou kunnen dat ze voorang nemen? Ze gaan een stuk harder dan de doorsnee fietser.
En wat dat aangaat zijn de meeste gewone fietsers ook niet allemaal zuiver hoor! Dik met ze 3e of 4e het hele fietspad gebruiken, en als je dan een aantal keer belt dan gewoon niet luisteren, nee dat is fijn! En dan nog boos worden of schrikken als je ze dan maar gewoon besluit in te halen, je hebt ze gewaarschuwd, eigen schuld als je ervan schrikt, had je maar eerder aan de kant moeten gaan.

En wat de racefietsers betreft, merendeel mag inderdaad wel eens een cursus hoe kan ik sociaal zijn tegenover andere weggebruikers :')

Maar het komt echt niet vaan een kant, want ik mijn beleving is het zowel onder de racers , als onder de gewone fietser even erg!

Maar niet dan auto's en daar nemen ze met regelmaat ook voorrang op (of ze die hebben, of niet lijkt hen weinig uit te maken.)
Racen met de auto mag niet op de openbare weg dus wat mij betreft mag het wielrennen op de openbare weg ook verboden worden.

Net of wielrenners altijd hard racen? Hahhahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:19

Rowdine schreef:
Babsiej schreef:

Weet je hoe hard je kan vallen en hoe snel je een sleutelbeen breekt als wielrenner.
Dan kan je hun aso noemen maar als je zelf niet eens je lach kan onderdrukken als er een 8 vallen ben je net zo erg.

Iets met eigen schuld, dikke bult?
Moeten ze maar niet zo aso fietsen en overal voorang op nemen en denken dat ze God zelf zijn, breken ze ook minder snel wat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-13 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Citaat:
..zoekt rustige routes uit en gaat pas echt trappen als ie de bebouwde kom uit is

Even heel aso alleen dit stukje eruit gepakt om algemeen op in te haken.

Ik woon in het buitengebied waar het het geliefd is door alle fietsers.
De wegen zijn hier zo smal dat je niet met 2 auto's kunt passeren zonder met je rechter wiel in de berm te gaan.

En waar heb je hier last van,
De oude van dagen die menen dat als ze een gezellig fiets tochtje hebben ze met 2 naast elkaar moeten fietsen en ze zeker niet achter elkaar hoeven. Want dan kunnen ze niet meer kletsen.

De wielrenners die ook menen dat de weg van hun is. En geen enkele regel voor hen van toepassing is.
Deze hebben daarbij ook nog eens een grote bek, als je niet met je paard of de auto binnen 1 seconde de berm, eigenlijk nog liever de sloot, induikt.

spicegirl

en net alsof ze rustig rijden ? :roll: >;)
als je hard rijd, kun je hard vallen. en zeker als je geen enkele regel in acht neemt. geen medelij mee ..
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 16-07-13 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:20

Rowdine schreef:
Babsiej schreef:

Nee niet waar, het is gewoon lekker hun eigen schuld. Laat ze alles maar breken met die val. Moeten ze maar niet achterom willen roepen :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:20

Rowdine schreef:
Ik naam aan dat zij naar een route onderweg waren (net zoals ruiters naar een ruiterpad pf naar een bos rijden) Wielrennen midden in de stad is namelijk bijzonder vervelend, ook als wielrenner zijnde!

Dat mag jij aannemen, mij zal het aan m'n reet roesten of ze onderweg waren naar een route. Je hebt je aan de regels te houden en het zo veilig mogelijk te houden voor iedereen, of je nou naar die route op weg bent of niet.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:21

alle fietsers moeten op het fietspad en zeker niet op de rijbaan. ik heb niet zo voorzien op die wielerterroristen. ze permiteren zich alles en houden geen rekening met andere weg gebruikers. vooral toen die ene keer met de koets was gaan rijden en dat iemand het leuk vond om mn zweep vast te nemen en mn paard doodleuk een keiharde klets kreeg.
of die ene keer dat een groepje het normaal vond om op een 90km/uur baan plots over te steken, heb toen vol in de remmen moeten gaan en ik zat op 1 meter meter na niet in die groep met mn auto, hadden ze nog het lef om te roepen dat ik te dicht tegen hen reed.
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 16-07-13 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:21

Prima hoor, die wielrenners. Maar als je persé in de stad of een druk gebied wil fietsen (of er door heen moet fietsen om op een betere locatie te komen) pas je dan een beetje aan en ga niet al op volle snelheid fietsen.. Hoe vaak het wel niet gebeurd dat ze voorrang nemen omdat ze door de hoge snelheid niet willen (kunnen?) remmen, ze voorrang nemen waar ze dat helemaal niet hebben vanwege die reden. Ik had er pas geleden 1 bijna op mijn motorkap, hij fietste door rood licht want ik had groen. Werd hij boos op mij want hij kon niet remmen beweerde hij. Ja prima, maar je weet dat je een stoplicht nadert. gewoon vaart minderen zodat je kan remmen dus dat moet ik toch ook met mijn auto? Of fiets als ik zelf aan het fietsen ben.

Ik vind dat wielrenners gewoon op de fietspaden horen verder, hoef ze niet op de openbare weg. Maar alle fietsers, dus gewone en wielrenners (en andere weggebruikers), moeten zich gewoon aan elkaar aanpassen en rekening met elkaar houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:22

Carolaaxxxx schreef:
Rowdine schreef:

Nee niet waar, het is gewoon lekker hun eigen schuld. Laat ze alles maar breken met die val. Moeten ze maar niet achterom willen roepen :D

Wat is nee niet waar?
Hoe kan je nou ooit lachen als iemand hard valt? Laat ze alles maar breken?
Okeeeeeeeeee dus als jij een beetje dom met je paard op het midden van de weg rijdt, met nog 2 pony;s naast je en een auto kan er niet door, en toetert, jij roept ga en de kant en pleurt van je paard af. Moet je dan ook alles maar breken?