Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:11

Zou net zeggen , de oude bewoners zou ik niet bellen :')

:(:) Je had gewoon keihard moeten knallen :P

Maar wat rot dat het zolang doorging :n

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:13

heel vervelend zoiets heb het zelf ook last van, moet van de woningbouw nu alles bij houden en politie bellen! slaap nachts met een bouwvak koptel op, anders slaap ik helemaal niet, ik zou gewoon de politie bellen als je meerder malen aangeeft dat je er last van hebt.!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:15

Ben je er overdag al eens langs geweest? Heb je naast het klagen al contact gehad met die mensen?
Als ik jou was, zou ik daar eens mee beginnen, wanneer je in nuchtere toestand eens op een leuke manier contact maakt met die mensen, dan kun je vak meer begrip verwachten als je gaat klagen. Als je alleen maar gaat klagen, ben je voor hun niets meer dan 'de zeurende buuf'.
Met de wijkagent of andere politie zou ik dus ook nog even wachten, wanneer je de verstandhouding kapot maakt, kan je woongenot enorm bederven.
Succes ermee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:17

Ik hou nu idd ook bij hoe laat en hoe lang ik er last van heb :j
Oordoppen wordt lastig, dan hoor ik de wekker ook niet meer namelijk... En vind het ook te zot dat je in je eigen huis met oordoppen moet gaan slapen.

schoentje: Wil inderdaad van de week even overdag of begin van de avond langsgaan om het bespreekbaar te maken. Toen ik hier kwam klussen en me voorstelde zei ze al dat haar man op zaterdag wel eens muziek wilde draaien, maar ja, had toen geen idee dat het zo laat zou zijn... Ook zei ze toen dat als ik het aangaf dat ik er last van had het zachter zou gaan, maar helaas was dat gisteravond dus niet het geval :\

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:19

Als agent zijnde wil ik je de tip geven om dit, omwille van de verstandhouding, toch niet zo snel al via politie te gaan regelen. Ik weet dat het al een tijdje speelt, maar je verstandhouding is direct om zeep en je moet er nog wel een tijdje blijven wonen. Ik maak heel vaak mee dat ik naar geluidsoverlast meldingen moet. Negen van de tien keer is men zelf nog niet eens aan de deur geweest, terwijl je met hele fatsoenlijke mensen te maken hebt.

Ik vind het goed dat je zelf al hebt aangegeven bij je buren dat je er last van hebt en hoe het anders kan, jammer dat daar NOG geen rekening mee wordt gehouden. Ik zou aanraden om nogmaals langs te gaan (ga op een tijdstip dat er geen bezoek is bij je buren en de muziek nog niet aan staat), geef aan dat je er echt veel last van hebt/ hebt gehad, en vraag of het voortaan anders kan. Geef aan wanneer ze wel de muziek wat harder kunnen zetten en wanneer dit niet kan ivm werktijden/ slaaptijden, etc. En geef vervolgens aan dat, als deze afspraken niet kunnen worden nagekomen, dat je dán naar de politie wilt gaan omdat je dit al zo en zo vaak hebt aangegeven.

Dan heb je een stok achter de deur, ze weten dat je er serieus over bent en er echt last van hebt, en schrikken ze zich niet ineens een hoedje van een agent voor de deur die namens de buurvrouw de stereo mee komt nemen. Het is geen huurhuis begreep ik, van jou ook niet? Dan zit je er namelijk nogal een tijdje en het lijkt me voor alle partijen een stuk prettiger als dat gewoon op een fijne manier kan.

Hopelijk heb je wat aan de tip. Ik snap hoe vervelend de situatie is, ik heb zelf daadwerkelijk boven een Hollands café gewoond en dat was geen pretje :')

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:24

Gewoon tussendoor toch verschillende keren bij die mensen op de koffie gaan, als ze sympathie voor je krijgen, zullen ze je misschien minder tot last willen zijn. Persoonlijk zie ik politie of een wijkagent echt als laatste redmiddel.
Hoe is je woonsituatie als ik vragen mag? Flat, rijtjeshuis? En wat vinden de andere buren ervan?

Ik woon naast een cafe/zaal en daar hoort natuurlijk ook wel eens wat geluid bij. Wanneer daar een groot feest is, gebruik ik oordopjes gemaakt van was. Je kunt ze gewoon bij de supermarkt halen en ze werken goed. Misschien iets voor als je ze echt niet op kunt laten houden. ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 12:34

Huizen zijn inderdaad allebei koop, geloof dat hun er ook al een hele tijd wonen. Wil er van de week idd nog even langsgaan om het er bij een bakkie koffie even over te hebben. Als het om half 11 zachter gaat zodat ik kan slapen heb ik er geen problemen mee verder.
Vind het vooral zo jammer dat ze dan om middernacht zegt dat ze het zachter doet en dat ik dan nog tot half 2 wakker lig van de herrie

schoentje: ik woon op de hoek en het zijn dus mijn enige directe buren, het is een rijtjeshuis uit de jaren 20, dus ook nog lekker gehorig

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:39

@Liselot, het is gewoon ronduit asociaal dat ze het dan niet wat zachter zetten, maar dat zal wel gedeeltelijk door de alcohol komen. Zeker heel vervelend omdat het niet een eenmalig iets is, dan is het gewoon een kwestie van een slechte nachtrust en verder niet meer zeuren.
Wat vinden de buren aan de andere kant ervan? Als zij er ook last van hebben, zouden jullie samen een keer met ze kunnen gaan praten.
Verder ben ik het helemaal eens met Snadrem...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:33

Ik zou ook eens naar de andere buren gaan en vragen of zij ook hinder ondervinden. Zo ja, is het inderdaad een idee om eens samen naar de buren te gaan om te praten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:53

Gewoon nog eens aankaarten (probeer er ook geen slakken op te gaan leggen). Ik heb zelf ook een buurman die om kwart over 12 de muziek wel eens keihard aanzet. Ik kan er doorheen slapen gelukkig :)

En anders, als je boxen hebt. Boxen tegen de grenzende muur zetten, volume op 12 en lekker een nachtje ergens anders slapen. Als ze dan de hint nóg niet snappen weet ik het ook niet meer := Bij een kennis van mij kwam de hint gelukkig wel aan bij zijn buren :D Nooit meer last van gehad. :')

De opmerking dat het na 10 uur verboden is is trouwens niet waar. Als er al een tijd aan zit, dan is dat zeker niet al 10 uur 's avonds.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:00

Wat ontzettend vervelend dat je zo´n start maakt in je nieuwe stekkie. Het komt me wel heel bekend voor. Wij hebben vier studenten boven ons wonen en de vorige bewoners gaven aan dat ze er geen last van hadden. Nou, denk dat zij doof waren want wij hebben enorm last van ze (gehad). Elke avond harde muziek, geschreeuw, biertorens die omvallen, etc. Echt ver-schrik-ke-lijk! Uiteindelijk hebben we gepraat, gepraat en gepraat met ze, elke keer aangegeven dat we er last van hadden (hoe zeurderig het ook voelt) en ze zelf laten horen hoe die bas doordreunt. Wat jij zegt, bij de eerste klanken weet je al welk nummer het is. Nu hebben we de afspraak gemaakt dat ze niet elke avond feestjes houden, ze whatsappen wanneer er een feestje is en dat ze tussen 11 en 12 uur de stad in gaan. Werkt nu perfect! :)

Wij hebben er ook vaak aan gedacht om de politie te bellen, maar ben blij dat we dat niet hebben gedaan. We zijn meerdere keren om de tafel gegaan, hebben nu een goede verstandhouding en dan kun je veel fijner met elkaar communiceren en om elkaar denken.

Veel succes! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:06

Ik zou bij zoiets aanbellen zo rond de tijd dat jij naar bed wilt gaan en netjes zeggen dat je er last van hebt en vragen of het zachter kan. Gaat het niet zachter een kwartier later weer aan de deur met de dringende vraag of het zachter kan want je wilt slapen en moet de volgende dag vroeg op.
Geen reactie = politie bellen.

Ik zou daar vrij consequent in zijn. Ik wil het best 2 keer netjes vragen maar bij geen reactie ben ik er wel klaar mee. Op dagen dat ik niet zou hoeven werken oid, zou ik er niet zo'n probleem van maken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 00:04

Nou, heb net toch de politie gebeld....

Vorige week donderdag bij hun wat gedronken en aangekaart dat ik last had van de muziek. Ook duidelijk aangegeven dat als het om half 11 zachter werd gezet ik er niet zo veel moeite mee had.
Vorige week zaterdag ging het volgens mij redelijk. In de avond stond de muziek wel heel hard, maar ben om 11 uur in slaap gevallen, dus gok dat het toch wat zachter stond.
Helaas was het vanavond weer andere koek en heb ik om kwart over 11 de politie gebeld. Een kwartier later stonden ze bij de buren aan de deur en de muziek ging direct zacht.
Jammergenoeg belt de buurman net aan (met een flinke borrel op) dat hij dat niet van mij verwacht had en bla bla. Heb nogmaals aangegeven dat als ze zich gewoon aan de afspraak van half 11 hadden gehouden er niets aan de hand was geweest. Volgens hem had ik gewoon aan de deur moeten komen, maar heb gezegd dat ik geen zin heb om elke week aan te moeten bellen om te zeggen dat ik er last van heb.
Hij reageerde nogal kinderachtig naar mijn idee, hij zei ook dat het tussen hen en mij nu klaar was... nou ja, als ik er maar geen last meer van heb

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:14

Jammer Liselot, helaas hebben wij hetzelfde verhaal met jonge stellen die feestjes vieren in de flat achter ons. Laten nu ook alle slaapkamers nog aan die kant zitten. Laatst een boel herrie gehad daar tot half 2 terwijl mijn moeder om 8 uur alweer weg moest. Een grote mond als je vraagt of het rustiger kan, waterballonnen om je oren gesmeten krijgen. Vriendjes die ons aan de deur wel even opzoeken om te vertellen dat het heel normaal is als je last van geluid hebt als je in de binnenstad woont (ja, dat hoef je ons niet te vertellen we wonen hier al 25 jaar maar zo erg hebben we nog nooit meegemaakt). En de politie, die maakt een melding in hun systeem als je belt. het zijn ongeveer 20 woningen, dat zijn 40 mensen als ze er met z'n 2en wonen. Reken maar uit hoeveel verjaardagen je dan hebt, bijna elk weekend :P en bij mooi weer zitten ze op het balkon...

Het is natuurlijk wel verschrikkelijk balen nu je er net zit. Vooral omdat er ook nog zo verschrikkelijk kinderachtig om gedaan wordt. Gelukkig komt de politie voor jouw geval wel en kun je nu lekker slapen. Alleen natuurlijk grote kans dat ze het volgende week net zo hard weer doen, al is het alleen maar om jou te pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:16

Heel vervelend.. wij wonen hier al 20 jaar en hebben ook al 20 jaar lang last van harde muziek, en dan is het geen normale muziek maar muziek met kk dit kk dat..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 00:18

pfff, dat is ook een lekker verhaal Lotte!

Ik hoop dat ze het nu gesnapt hebben, muziek is nu iig zacht dus kan eindelijk slapen. Al heb ik nu zoveel adrenaline in mijn lijf van dat gesprek aan de deur dat ik nog wel ff wakker lig

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:20

Liselot schreef:
Ik woon nu 4 weken in mijn huis en dit is de vierde maal op een rij dat er op zaterdgavond harde muziek wordt gedraaid bij de buren.
Vorige week heb ik al om half 12 aangebeld om te vragen of het zachter kon en toen ging het volume gelukkig wat omlaag.
Vanavond is het echter weer feest, het lijkt wel of ik naast een NL talige kroeg woon (ja het is nog geheime zender ook). Net weer naar buiten gelopen en trof de buurvrouw op de stoep. Ze zei dat ze daar elke zaterdagavond tot een uur of 12 aan het draaien zijn en er is ook altijd visite. Ze zei ook nog dat ze niet wist wanneer ik nou wel of niet moest werken (wat er imo niets mee te maken heeft) en of ze het nou wel of niet hard konden zetten. Heb maar gezegd dat ik wisselende diensten draai, moet wel regelmatig in het weekend werken dus opzich niets aan gelogen. Ook nog gezegd dat ik het overdag en s'avonds geen probleem vond, maar of het dan iig om half 11 een stuk zachter kon zodat ik ook gewoon van mijn nachtrust kan genieten. Nu 10 minuten later staat het helaas nog niets zachter, heb er dus een hard hoofd in of ze er rekening mee zullen gaan houden...
Iemand een idee wat ik hier nog meer aan kan doen? Heb echt geen zin om elke zaterdag tot in de nacht in de herrie te zitten

ik weet precies wat je mee maakt,, hier is de geluidsoverlast weg qua muziek... maar niet qua honden gejank.. heeerlijk zo'n buren.
huur je ? ga dan eens na of hun ook huren van de zelfde woningvereniging.. het daar ook even aankaarten.

succes ermee

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:22

Geniet van je nachtrust zometeen ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:24

Volgende week zet jij om zondagochtend om 6:30 eens de muziek aan ;).

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:27

en heeel hard,,, met de boxen naar hun muur gericht... eens kijken idd of hun dat gezellig vinden ?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 00:28

zo kinderachtig ben ik niet :P

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:29

ja oke,,, maar hoe had je het zelf in gedachte ?

als mijn hondje deed blaffen liet ik haar ook blaffen,,
bij ons wilt de huurbaas er niets tegen doen, dus ja wat moet je anders?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 00:32

Graag even al mijn reacties lezen bello, dan weet je ook wat er inmiddels speelt ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:38

ik heb alles gelezen
morgen weet hij er tenslotte niets meer van dat hij bij je aan de deur is geweest met zijn zatte kop..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 00:39

hahaha, dat hoop ik dan maar.

Wil het er eigenlijk nog wel een keer met ze over hebben, dat ze ook begrijpen waarom ik de politie heb gebeld en niet wéér aan de deur ben gekomen.
Net was hij helaas niet voor rede vatbaar