Liefdevolle hobby gezocht zodat ik geen dier wil!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:11

Zooo herkenbaar dit! Toen wij net gingen samenwonen, werd ik ook gék van de stilte :j Er liep wel een tweebener in huis, maar géén beestjes! En aangezien ik dat van jongsafaan gewend was, viel dat niet mee.
Uiteindelijk hebben wij gekozen voor een dwergpapegaai. Een druktemaker, maar wél gezellig. Wij waren echter best vaak thuis; als wij veel weg hadden geweest, had ik een koppeltje vogels gekozen. Dan hebben ze gezelschap aan elkaar!

Wij hebben vroeger ook hamsters gehad. Die sliepen overdag, waren 's nachts aan het spoken en hielden me dan wakker. Ze waren wel tam, maar hebben ook wel eens in m'n vingers gebeten :( Leuke beestjes, maar ze hebben een specifieke aandacht nodig. Het leuke aan de vogel(s) vind ik dat je echt begroet wordt als je thuiskomt.

Succes met je keuze!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 21:13

OMG die slakken :=
En een furby hahah! Het word waarschijnlijk een hamstertje!
Al vind ik het wel zielig voor hoe goedkoop die diertjes op marktplaats staan... pff! Ga wel even zoeken naar een goede fokker :P
Vogeltjes vind ik niet zo leuk, en vind dat ze moeten kunnen vliegen, maar vind ze gewoon eng :P Mijn vriend had ze jaren lang, maar al dat gefladder.. nee niet echt mijn ding haha!

Wat een leuke tips haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:14

Hebben je buren geen hond? Ik ben dol op honden maar heb er zelf geen tijd voor, dus ik leen er regelmatig een of twee van de buren, of zorg er eens voor als zij wegmoeten. Leuk hoor, met de hond wandelen :j

daantjuhhh

Re: Liefdevolle hobby gezocht zodat ik geen dier wil!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:31

Onze hamster is echt super leuk.
Hij is nu bijna 3 jaar.
En hij komt ook echt naar je toe.
Heel vrolijk ding.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:38

Lianne86 schreef:
Hamster kan, zolang ze maar genoeg eten/vers water hebben...

Vissen kunnen (maar die zijn saaier)...

Ik verveel me geen moment met mijn kogelvis. Echter is een aquarium opstarten en onderhouden vele malen duurder dan een hamster in een grote kooi.

em_papillon schreef:
OMG die slakken :=
En een furby hahah! Het word waarschijnlijk een hamstertje!
Al vind ik het wel zielig voor hoe goedkoop die diertjes op marktplaats staan... pff! Ga wel even zoeken naar een goede fokker :P
Vogeltjes vind ik niet zo leuk, en vind dat ze moeten kunnen vliegen, maar vind ze gewoon eng :P Mijn vriend had ze jaren lang, maar al dat gefladder.. nee niet echt mijn ding haha!

Wat een leuke tips haha!

Je kunt ook bij het plaatselijke asiel vragen of zij toevallig hamsters hebben zitten :). Wij hebben ze regelmatig (nu weer twee) en ze gaan ook redelijk snel weg over het algemeen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 13-07-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:38

Heb je ratten al overwogen? Die kunnen ook prima een nachtje alleen thuis blijven :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:44

En met een rat kun je een stuk meer knuffelen eigenlijk.
Nadelen zijn de grotere ruimte die ze nodig hebben en de stank+afval dat ze maken.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:52

Ik vind ratten ook veel leuker dan hamsters. Ze zijn slimmer, als je goed je best doet ook veel tammer te krijgen en door hun grotere maat zijn ze ook wat beter knuffelmateriaal. :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:55

Nachtlampje schreef:
En met een rat kun je een stuk meer knuffelen eigenlijk.
Nadelen zijn de grotere ruimte die ze nodig hebben en de stank+afval dat ze maken.

Als je ze netjes bijhoudt dan valt het met de stank wel mee toch? Wij hebben momenteel ratten (pension) in het asiel en daar ruik ik helemaal niks van/bij.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:58

Een goudhamster is altijd knuffeliger dan een dwerghamster, en ook wat groter, dus minder kwetsbaar :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:59

Hamsters kunnen makkelijk een weekend alleen zijn. Ze hamsteren immers, dus er is altijd ergens voer.
Zolang je maar een groot genoeg waterflesje hebt.
Die van mij vonden het heel leuk om achter de radiator omhoog te klimmen.
Een hamster van een collega logeert hier wel eens en die probeert langs je been omhoog te kruipen voor een snoepje.

Wel een kleine waarschuwing: het zijn meesters in ontsnappen.

Ratten zijn inderdaad socialer, maar dat wilde ik juist niet ivm weinig thuis en weinig aandacht.
Daarom had ik ook geen konijnen.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:06

En een konijntje dan?

Ik ga dit jaar ook op mijzelf wonen en zit er aan te denken om een (of twee, want dat blijkt beter) konijntjes in huis te nemen. Heb zelf toen ik jonger was altijd konijntjes gehad en vond het altijd gezellig om met ze op de bank te zitten of ze liepen vrij rond in de woonkamer. Vind de aanwezigheid van een dier een hoop doen :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:09

Een konijn wordt 10 jaar oud met een beetje geluk/pech.
Als je nog niet weet wat je na je studie wilt vind ik dat oneerlijk.
Daarnaast moeten die echt elke dag de benen kunnen strekken.
Misschien dat TS daar tijd voor heeft, maar ik was als student niet bepaald vaak thuis.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:34

Sizzle schreef:
Misschien dat TS daar tijd voor heeft, maar ik was als student niet bepaald vaak thuis.

Ja oké daar heb je een punt. Al vind ik het een rare gedachten om een hamster te nemen met het idee dat hij toch over 3 jaar dood is...
Ik ken genoeg hamsters die de 5 jaar hebben gehaald, en dan... :P

Ik ben student geweest en was echt genoeg thuis om mijn nijntje lekker buiten in de ren rond te laten rennen (of in de woonkamer).
Nu werk ik, heb een paard en nog steeds genoeg vrije tijd voor een konijn. Dat is natuurlijk persoonlijk, hoe je je tijd indeelt. :j

Een konijn vind ik qua knuffelgehalte aantrekkelijker dan een hamster :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:41

Klopt hoor, ik heb zelf mijn hele leven konijnen gehad (nog steeds), maar dus niet in mijn studentenkamer.
Echter is dat natuurlijk heel individueel en dat kan TS het beste zelf inschatten. Ik wist dat ik op stage naar het buitenland zou gaan bijvoorbeeld.
Er zijn ook studenten die een huiskat hebben. Die mag dan op alle kamers komen, maar is wel van iemand die hem daarna ook weer meeneemt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:48

Konijnen zijn daarbij zwaar onderschatte dieren. Bijna alle kinder-konijnen lopen uiteindelijk weg te kwijnen in zo'n hokje in de tuin.
Dingen die veelal gebeuren: babykonijntje wordt gekocht. Allemaal leuk, maar dan komt het in de puberteit. Puberteit? Ja. Lees: springen, ronddraaien en ondertussen pis rondzwieren. Overal kakken.
Stampen, bijten, aanvallen. Niet meer te pakken zijn, moeilijk doen, eenkennig zijn en alleen door "eigen baasje" gevoerd, opgepakt etc willen worden.
Kan een jaar duren, en in dat jaar verdwijnt het konijn over het algemeen naar de achtertuin in een buitenhok waar zo nu en dan wat voer in wordt gestrooid.

Overigens; Konijnen mogen geen sla of kool. En dat krijgen ze vaak maar al te veel als huiskonijn.

Mijn zus heeft een konijn waar ze veel aandacht aan heeft besteed. Nooit trucjes geleerd, maar Melle weet prima dat ze niet op de bank mag, niet onder de bank mag, niet mag pissen in de woonkamer en nergens aan mag knabbelen. Komt als mijn zus haar roept en ligt uren bij mijn zus op de buik te knuffelen en te kriebelen, komt ook vanzelf naar haar toe.

Denk dat je het een beetje kan vergelijken met paarden; konijnen in een hokje in de achtertuin zijn grasmaaipaarden waar geen aandacht aan wordt besteed, terwijl je ook heel leuk recreatief met ze bezig kan zijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:59

Yvie_Juudje schreef:
Sizzle schreef:

Ja oké daar heb je een punt. Al vind ik het een rare gedachten om een hamster te nemen met het idee dat hij toch over 3 jaar dood is...
Ik ken genoeg hamsters die de 5 jaar hebben gehaald, en dan... :P

Ik ben student geweest en was echt genoeg thuis om mijn nijntje lekker buiten in de ren rond te laten rennen (of in de woonkamer).
Nu werk ik, heb een paard en nog steeds genoeg vrije tijd voor een konijn. Dat is natuurlijk persoonlijk, hoe je je tijd indeelt. :j

Een konijn vind ik qua knuffelgehalte aantrekkelijker dan een hamster :D

En juist konijnen zijn geen knuffeldieren :D. En moeten altijd samen met een soortgenoot worden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:30

Konijnen kunnen inderdaad niet alleen, worden oud en stinken net zo goed.
Ratten zijn inderdaad sociale beesten die aandacht nodig hebben, maar ik werk full-time, heb een gewoon sociaal leven en dat combineert prima. Ze lopen 's ochtends een uur los op de bank terwijl ik daar aan het make-uppen ben en als ik thuis ben uit m'n werk wordt er even geknuffeld en 's avonds staat de kooi eigenlijk ook altijd open zodat ze de keus hebben om in de kooi te zitten of bij mij.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:47

En een kat ? Ik weet natuurlijk niet hoevaak je thuis bent.
Maar mijn kat die krijgt 1 x per dag voer, en daar doet hij de hele dag mee,
En die is al de blijste ter wereld als die zo nu en dan eens bij me op de bank mag komen liggen
En snachts gaat die mee naar de slaapkamer haha,
Dus echt heel veel tijd kost hij me niet....

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 02:19

Cavia's! 2 cavia's dan, want alleen is zielig.
Één nachtje kun je ze makkelijk alleen laten.
En het zijn echt knuffel diertjes.
Wel op tijd eten geven, hok verschonen en dagelijks even los laten lopen.
Maar echt, caafjes zijn leuk!!!
En ze zijn 's nachts best rustig dus op kamers storen ze niet echt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 04:07

Sizzle schreef:

Dan koop je toch een wat ouder konijntje , zitten er genoeg van in t asiel :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 05:08

Sjors schreef:
Sizzle schreef:

Dan koop je toch een wat ouder konijntje , zitten er genoeg van in t asiel :)

Konijnen hoor je al niet alleen te kopen...
Die hebben het contact van een soortgenoot nodig.
Denk niet dat Ts gelijk de verantwoordelijkheid van twee dieren wil
En die moet inderdaad ook elke dag de benen kunnen strekken, daar gaat ook wel wat tijd in zitten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:32

em_papillon schreef:
_Tara_ schreef:
Een hamster kun je gerust (liever zelfs!) een weekendje thuis laten. Met zo'n beestje heen en weer zeulen is niks. Knuffelen kun je niet met een hamster maar je kunt 'm gerust even uit z'n kooitje halen en ermee op de bank gaan zitten.

Huhh kan je ze een weekend alleen laten? Dat klinkt goed...! Want ik heb een huisgenootje met ratjes die ze vast wel een keer eten wilt geven. Maar wil daar niet van uit gaan..
En nee ik hoef hem ook niet helemaal plat te knuffelen maar als hij al in de buurt kruipt of zit te eten lijkt me al gezellig! En je kan ze wel optillen toch?

Oh joh, als jij het bakje vult op vrijdag, hoeft die in het weekend echt geen eten meer te krijgen hoor! Beest hamstert namelijk alles (duh hamster). Dus als jij er maandag dan weer bent om 't bakje te vullen, is dat geen enkel probleem ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:18

Is een egeltje geen idee? Ik weet niet hoe ze zijn in de verzorging, maar een paar bokkers hebben egeltjes.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:16

Enfin, je zoekt dus eigenlijk een hobby om de tijd aan te besteden die je anders in een dier zou steken.
Misschien kan je gaan tekenen. Dieren tekenen.
Of een cursus fotografie doen en dan dieren fotograferen.
Of iets liefdevols doen buiten dieren om. Vrijwillig gaan wandelen met oude mensen, een buddy project zoeken met een (ex-) dakloze, ga tango dansen voor menselijk contact. Neem een volkstuintje zodat je met je vingers in het groen kan.