Iphone 4 vraagje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:02

Annabel schreef:
M_hartje_M schreef:
Oke dus de een zegt ja en de ander zegt nee :')

Ik heb dus zo'n simkaartje:

[ Afbeelding ]

Als ik dat binnenste gedeelte eruit breek kan ik hem dan gewoon in de Iphone stoppen?

Die heb ik idd en die had ik ook in de iPhone :j
edit; zonder er uit te breken.

Dus dan zal jij wel een oudere iPhone gehad hebben, vanaf de iPhone 4 kunnen er geen gewone sims meer in.

ElSea

Celiien schreef:
Niet breken, of knippen of naar een gsmparadijs ofzo die t voor je doen :k

Er zitten toch expres van die breek stukjes in :Y)

Siepie

Celiien schreef:
Niet breken, of knippen of naar een gsmparadijs ofzo die t voor je doen :k

waarom niet breken?
bij die dingen waar ze in het midden zitten kun je ze er gewoon uitdrukken :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:02

Oke voor mij gaat het dus geen probleem zijn!

Dan moet ik alleen eventjes gaan vragen of ze een groot formaat simkaart erbij geven :)

En als dat niet mogelijk is dan zeg ik gewoon heel leuk: Goed.. dan blijven we geen klant :) Want dan wilt mn vader graag een sim only abbo bij een andere provider aangezien die vodafone vrij prijzig vind.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:03

Toen ik mijn Iphone 4 binnen kreeg zat het kleine simkaartje in een "doordrukpatroon" in een normale simkaart, ik neem aan dat je die dus gewoon als gewone simkaart kan gebruiken?

Fenrir

Je kan toch gewoon even langs de winkel gaan en een nieuw kaartje halen? Is gratis. Maar miss geven ze die grote er wel bij, met dat doordrukdingetje.

Celiien

Jaa maar bedoelde bij de dingen waarbij dat niet zit :+ oftewel de oude die ze nog hebt :))

En je hebt speciale houdertjes voor kosten nog geen 2,- :)

walfie

Vodafone stuurt geloof ik echt een micro sim die niet te gebruiken is als 'normale' sim. Dit weet ik niet zeker hoor....

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:04

M_hartje_M schreef:
Oke voor mij gaat het dus geen probleem zijn!

Dan moet ik alleen eventjes gaan vragen of ze een groot formaat simkaart erbij geven :)

En als dat niet mogelijk is dan zeg ik gewoon heel leuk: Goed.. dan blijven we geen klant :) Want dan wilt mn vader graag een sim only abbo bij een andere provider aangezien die vodafone vrij prijzig vind.

je vader kan ook als hij een kleine krijgt bij een telefoonwinkel zo'n ding kopen waar hij de kleine in kan doen waardoor die groter is zegmaar, dan past ie ook in andere telefoons waar een gewone sim in moet.
maar ik denk dat ze er geen punt van maken hoor, ik kreeg toen ook zo een nieuwe waar ik bij stond toen mijne kapot geknipt was :j :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:05

Bedankt voor al jullie reacties !

Ik hoop echt dat het mogelijk is dat mijn vader een normale simkaart kan krijgen. Hij krijgt dan ook 100 mb per maand bij zn abbo. Kan die ook eindelijk appen :D

Anoniem

Re: Iphone 4 vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:31

Wat al is gezegd, mocht hij een kleine simkaart krijgen, kun je bij geloof ik iedere telefoonwinkel een soort adapter (zoals ze dat mij hebben verteld) kopen. Daar kun je de kleine simkaart indoen zodat je hem ook in andere telefoons kan duwen. Verder kan jou simkaart inderdaad geknipt worden bij een telefoonwinkel. Moet normaal gesproken geen probleem zijn :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:41

Je kunt ook zon klein simkaartje die je vader bij de iphone krijgt in een telefoon doen die wel een grote nodig heeft. Is alleen wel onhandig.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:01

Oké ik heb een iPhone 4, met een micro kaartje, een grote past er niet in, laatst was mijn iPhone kapot en moest dus opgestuurd worden voor reparatie, voor mijn leen toestel had ik toen een grote kaartje nodig, ik heb toen gratis een omhulsel gekregen zodat het micro kaartje gewoon in de telefoon paste. Het omhulsel kun je er gewoon weer afhalen om hem vervolgens weer klein te maken.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:35

Alle iphones van 4 hebben micro sim en de 5 heeft zelfs een nog kleinere! Ik heb zelf een iPhone en Vodafone :) bij je abonnement aanvragen via internet kan je zelf invullen welke simkaart je wil hebben nano sim micro sim of de normale simkaart.

Krijg je er 1 met uitdrukken dus dat normale simkaart lijkt die kan gewoon als je hem niet uitdrukt in een normale telefoon. En anders ff voor de zekerheid bellen maar weet vrijwel zeker.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 07:58

Roosje01 schreef:
tegenwoordig zitten er op de nieuwe simkaarten een uitdruk stukje zodat je dan een kleiner deel heb voor in bijv iphone verder is die gewoon hetzelfde en past dus gewoon in oude toestellen.

ff een foto van internet geplukt om te laten zien wat ik bedoel.
[ Afbeelding ]

Het is heel simpel, in bovenstaande foto, het grootste gaat in de meeste telefoons en tot en met de iPhone 3GS, het middelste formaat gaat in die iPhone 4 en de 4S het kleinste formaat gaat in de iphone 5.

Dus TS, ja, als je dat middelste gedeelte eruit breekt, past die in de iPhone 4. Je vader, gaat waarschijnlijk ook een dergelijk kaartje als jij krijgen en moet hem dan gewoon op het grootste formaat houden. Mocht hij toch automatisch al een kleinere krijgen (wat ik niet verwacht) dan hebben bijna alle telefoon winkels zo'n simkaart houdertje. Soms krijg je die gratis mee en soms moet je daar voor betalen.

Zoals in onderstaande link het bovenste dingetje dus.
http://cdniphone.i-culture.nl/wp-conten ... /sim-2.jpg

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:03

M_hartje_M schreef:
Hoi allemaal!

Vandaag heeft mijn vader een actie in de bus ontvangen van Vodafone. Zijn abonnement verloopt binnenkort en hij kan bij zijn nieuwe abonnement een Iphone 4 krijgen.

Nu is mijn vader echt niet thuis op het gebied van telefoons en is hij net gewend aan zijn huidige telefoon die het nog prima doet.. daarom wilt hij deze graag houden maar toch het abonnement nemen wat Vodafone hem aanbiedt.

Nu is mijn telefoon een beetje kapot (barst in scherm, doet het verder prima) dus vind hij het niet erg als ik de Iphone pak die bij dat abonnement zit.

Ik hoop dat jullie het nog volgen! Dit is namelijk wat wij willen doen, we weten alleen niet of het mogelijk is.

Mijn vader vraagt het abonnement aan. Hij pakt de SIM kaart die erbij zit en die stopt hij in zijn eigen telefoon. De iphone die hij erbij krijgt krijg ik en ik stop mijn huidige simkaart in de Iphone.

Nu heb ik al ergens gelezen dat Iphone's andere simkaartjes hebben als gewone standaard telefoons. Nu weet ik dat ik mijn simkaart gerust kan laten knippen naar een Iphone simkaart. De 'turk' van het telefoonwinkeltje kan dit namelijk.

Nu dat ik dit verhaal een beetje geschetst heb kom ik eigenlijk met de hoofdvraag :')

Als mijn vader het nieuwe abonnement neemt met daarbij de Iphone, krijgt hij dan al een speciaal iphone simkaartje. Of krijg hij een simkaart op normale grote?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Ik kom er op de site geen wijs uit en kan pas over een paar dagen naar de winkel toe.. En om heel eerlijk te zijn ben ik enorm nieuwsgierig omdat ik me toch wel verheug op een nieuwe telefoon :o

Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen :))

Welke provider heb jij? De iphone 4 en 4s hebben inderdaad een microsimkaart zoals je dat noemt en de 5 een nanosimkaart.
Je kan je oude simkaart op maat knippen met een speciale knipper maar als je de chip raakt is je simkaart onbruikbaar.

Als je naar de winkel gaat met je oude simkaart en je vraagt een microsimkaart en een simwissel dan kunnen ze dat daar vast voor je uitvoeren.

Indien je Vodafone hebt kan ik dat ook voor je doen maar ik ben maandag pas weer op kantoor.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 10:36

Ik heb helaas zelf T Mobile!

Ik heb gelukkig vanmiddag vrij dus ga ik dan meteen even langs bij de vodafone winkel !

Mhhh.. nooit gedacht dat ik een IPhone zou kopen :+ ik ben al zo handig met het slopen van beeldschermen dus ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:38

M_hartje_M schreef:
Ik heb helaas zelf T Mobile!

Ik heb gelukkig vanmiddag vrij dus ga ik dan meteen even langs bij de vodafone winkel !

Mhhh.. nooit gedacht dat ik een IPhone zou kopen :+ ik ben al zo handig met het slopen van beeldschermen dus ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden

Leuk hoesje er om heen en niks aan de hand! Mijne is al zoooo vaak gevallen dat ik hem angstig oppak dat ik denk nu is hij stuk en dan is er niks loos :') *klopt af*
voor mij nooit meer wat anders :))

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:39

__Lauraa schreef:
Vanaf een iphone 4 moet er inderdaad een micro sim in. In iphone 3gs en de modellen daarvoor kan een gewone. Ga NOOIT in je simkaart knippen! Je kunt gewoon je provider bellen of er naar toe gaan en vragen om een micro sim en die krijg je gewoon gratis :j
Als je in je simkaart gaat knippen en het mislukt kun je een paar dagen niet bellen tot je de nieuwe hebt (ervaring O:) )

Ik moest voor een nieuwe gewoon 25 euro betalen hoor. Ik heb hem dus laten knippen onder het mom van we zien wel, die 25 euro kan ik altijd nog gaan uitgeven. En het is prima verlopen hier. Alles doet het zoals het hoort

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 10:39

Ja ik wil graag zo'n hoesje met een foto van mn paardje erop. Of is zo'n flipcase beter?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:42

Ik heb een BookBook, super handig en ziet er nog leuk uit ook.. Ik vergeet altijd mijn portemonnee mee te nemen en mijn telefoon absoluut niet en heb zo altijd alles bij me :D Hij heeft denk ik ook behoorlijk wat barsten gered wanneer ie viel :))

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:45

cool ding Nicole. Ik ben alleen altijd bank dat mijn bankpassen beschadigen als de telefoon afgaat zo dicht bij mijn pasjes.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 10:49

Ziet er heel handig uit! Daar zou ik mijn OV in kunnen stoppen :) Want zo is mn vorige ov geeindigt doordat ik hem altijd los in mijn hand en er volgens op ben gaan zitten :')

Afbeelding

:')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:36

Shiloh schreef:
cool ding Nicole. Ik ben alleen altijd bank dat mijn bankpassen beschadigen als de telefoon afgaat zo dicht bij mijn pasjes.

Niks geen last van en geloof me mijn telefoon gaat zakelijk behoorlijk veel af :') al mijn pasjes zowel prive als zakelijk doen het gelukkig gewoon nog en heb het hoesje toch echt al 1.5 jaar.
OV kaart heb ik er ook tijdje in gehad super makkelijk! ik heb nu mijn rijbewijs erin zo vergeet ik hem nooit :Y) Voordeel van leer is dat hoe langer je het gebruikt het mooier word :)
Gewoon via EBAY halen kost hij ook nog eens stuk minder

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:41

goed om te horen, wellicht voor de toekomst. Momenteel doe ik het mijn zelfgemaakte/met ipad matchende hoesje waar ook een pasje in kan :P

Afbeelding