Wat voor kleding naar een sterrenrestaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Re: Wat voor kleding naar een sterrenrestaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:55

Ik vind die rode goed hoor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:56

Rowdine schreef:
Tuurlijk gaat het personeel daar niets van zeggen.
Ik heb echter ook eens in een situatie gezeten als die je beschrijft, en ik voelde me behoorlijk 'under' in alle aspecten.
Daar smaakt het eten niet minder om, maar als je weg loopt na het eten voel je je toch wel een tikkeltje bescheten.
Niet dat iedereen naar je kijkt, of dat het personeel met een scheel oog je beoordeeld, maar het voelt voor jezelf gewoon niet prettig.

Dat ligt helemaal aan jezelf.

Vorige week nog onverwachts met mijn ouders uit wezen eten, Michelin recommended restaurant, met mijn ouders.
Kwam net bij de tandarts vandaan die wat grotere dingen uit uitgevoerd, halve verdoving in mijn wang, maar idee van mijn ouders, we gaan naar La Mere Anne in Oudendijk. De moeite niet genomen om me om te kleden, had mijn daagse kloffie aan (lees: spijkerbroek) in de auto en gaan. We waren er nog nooit geweest. Maar wat een aanrader!

En wat heb ik lekker gegeten! Mijn vader reed dus een wijntje mocht. Verdoving raakte halverwege uitgewerkt, dat was minder. Maar heb ik me ongemakkelijk gevoeld door mijn daagse outfit? Geen minuut.

Maar goed, het ligt er helemaal aan hoe stevig je in je schoenen staat (en in mijn geval sandalen) :D
Kan me voorstellen dat je je niet gemakkelijk voelt als je voor je gevoel underdressed bent.

En @ ts: in jouw geval zou ik voor het zwarte jurkje gaan. Staat net wat sjieker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 21:58

Ik ken mezelf en ik weet dat ik daar absoluut heel gevoelig voor ga zijn. Als ik dat niet was geweest had ik it topic niet geopend maar gewoon iets uit de kast getrokken wat ik wilde. :o
Gelukkig nog even om er over te denken en eventueel nog te gaan shoppen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:00

Cassidy schreef:
Rowdine schreef:
Tuurlijk gaat het personeel daar niets van zeggen.
Ik heb echter ook eens in een situatie gezeten als die je beschrijft, en ik voelde me behoorlijk 'under' in alle aspecten.
Daar smaakt het eten niet minder om, maar als je weg loopt na het eten voel je je toch wel een tikkeltje bescheten.
Niet dat iedereen naar je kijkt, of dat het personeel met een scheel oog je beoordeeld, maar het voelt voor jezelf gewoon niet prettig.

Dat ligt helemaal aan jezelf.

Vorige week nog onverwachts met mijn ouders uit wezen eten, Michelin recommended restaurant, met mijn ouders.
Kwam net bij de tandarts vandaan die wat grotere dingen uit uitgevoerd, halve verdoving in mijn wang, maar idee van mijn ouders, we gaan naar La Mere Anne in Oudendijk. De moeite niet genomen om me om te kleden, had mijn daagse kloffie aan (lees: spijkerbroek) in de auto en gaan. We waren er nog nooit geweest. Maar wat een aanrader!

En wat heb ik lekker gegeten! Mijn vader reed dus een wijntje mocht. Verdoving raakte halverwege uitgewerkt, dat was minder. Maar heb ik me ongemakkelijk gevoeld door mijn daagse outfit? Geen minuut.

Maar goed, het ligt er helemaal aan hoe stevig je in je schoenen staat (en in mijn geval sandalen) :D
Kan me voorstellen dat je je niet gemakkelijk voelt als je voor je gevoel underdressed bent.

Natuurlijk ligt dat aan jezelf :)
Toen wij in dat betreffende restaurant waren, hadden we alleen een plasticzakje bij ons met wat spulletjes daarin. Kan je het je voorstellen dat het personeel een speciaal bankje gaat halen om je plastic zakje op te zetten? Hahaha, nou ik vond het, ondanks dat ik totaal niet onzeker ben, toch bijzonder onprettig. Ik voelde me, omdat ik underdressed was totaal niet op mijn gemak!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:01

Zwart is veilig. Dus als je dat hebt, trek het aan. Dat rode jurkje vind ik te fifties.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:02

Hoewel het mij een zorg zou zijn hoe ik erbij loop (nou ja, wel verzorgd natuurlijk) vind ik het wel leuk om wat anders aan te doen bij zo'n uitje :j

Je gaat immers niet naar de Mac (al heb ik daar ook wel heel chique gezeten omdat ik gewoon trek had na een bruiloft :D). Ik denk dat het zwarte jurkje, waar je ook al complimenten voor hebt gekregen een zeer goede keuze is. Enne veel plezier! :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-07-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Ik heb er gegeten, paar jaar terug. Ik trakteerde :+ Bedankje voor mijn studie. Volledige pakket, 8 gangen + wijn. Ik in een jurk en hakken, paps volledig in pak+strop. Heb er niemand in een spijkerbroek zien zitten :) Het is niet 'maar' eten, je gaat een avond op hoog niveau culinair genieten en je in de watten laten leggen door fantastisch personeel. Imo past daar geen dagelijkse kloffie bij. De reden dat de bediening daar niets van zegt is omdat ze daar te beleefd voor zijn :) Maar in de hele ambiance vind ik geen kloffie passen. Is het over the top bekakt, streng of heel stug? Welnee :D Maar juist omdat het voor veel mensen wel echt een avond uit is en zich daar ook naar kleden steek je wel af.

Wens je in ieder geval héél veel plezier! Gaan genieten, want oh wat is dat een beleving :D

JuliaMaria

Als ik uit eten ga heb ik negen van de tien keer wel high heels met een jurkje aan. Niemand kijkt me daar raar op aan hoor (júist niet). Als je er mooi uit ziet en je ook zo voelt is het altijd prima toch? Ongeacht of dat in een blauwe, rode of zwarte jurk is.... :)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:03

Trek iets aan wat je man mooi vindt! Jullie vieren tenslotte je huwelijksdag...

Ik heb wel eens in de Librije gegeten en had een knetterrood mantelpakje aan. Kon prima.

Veel plezier!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:03

Iets wat mee rekt als je veel eet.... :=

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:07

Ik zou ook wat nets aantrekken. Vind het rode jurkje erg leuk en met een vestje kan dat prima, en een zwart jurkje is altijd goed.
Ik vind het ook juist de charme van een avondje uit dat als je ergens heen gaat wat speciaal is en je normaal niet doet, je er ook echt helemaal voor gaat om je op te tutten. Kan wat mij betreft ook de pizzeria op de hoek zijn als je normaal nooit uit eten gaat.

Persoonlijk trek ik in ieder geval geen spijkerbroek aan naar een sterrenzaak. Heeft mijn vader er vroeger goed ingestampt haha, die vond het vreselijk als we op witte gympen zijn restaurant (met ster) binnen kwamen lopen. Inmiddels is hij er een stuk minder strikt mee, maar het hoort er voor mij nog steeds wel bij dat je iets meer moeite doet dan je dagelijkse kloffie. Dat is ook wat ik om me heen zie dus ik zou me in spijkerbroek niet eens prettig voelen.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:08

Heel mooi jurkje als je een middag gaat zonnen op een boot, maar naar een restaurant :evaw:
Ik vind de strepen, de ronde witte knopen te speels en kinderlijk overkomen.

Leuk dat jullie daar gaan eten om het eerste huwelijksjaar te vieren! Dan moet je er tiptop uitzien *\o/* Je hebt tenslotte iets te vieren. In mijn ogen mag dat best aangedikt worden.
Heb jij in je kast geen mooi zittende jurk? Wat ik voor mezelf altijd aanhoud als 'kledingeis' zijn;
- geen spijkerbroek, of iets met gebleekt of scheuren erin. Nu is dat voor mij wel makkelijk want dat heb ik geen van drieen in mijn kast hangen.
- jurk/rok iets over mijn knieen.
- schouders bedenkt, dit heb ik geleerd toen ik op vakantie in Dubai was.

Verder haren mooi in model. Zorg ervoor dat het niet in je eten kan komen, of teveel 'zweeft' om je gezicht zodat het een eigen leven leidt. Make up naturel maar wel aanwezig. :j

Verder, have fun en eet smakelijk!
Laatst bijgewerkt door melissa_b op 11-07-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:08

chique, klassiek of netjes maar niet over de top als je het mij vraagt.
Heb toen ik jonger was bij sterrenrestaurant (achter ) gewerkt, en daar zag je ze ook weer niet in een spijkerbroek en tshirtje met grote opdruk komen hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:09

Als het goed is zou dat niet nodig moeten zijn visibreteam ;) maar eerlijk is eerlijk, dat is het laatste wat me nog doet twijfelen over mijn zwarte jurkje met brede riem er overheen. Zo genant als je halverwege je riem een paar gaatjes losser moet doen :')

Berdien: dat gaan wij ook doen, alle 8 de gangen met wijn en daarnaast nog de hotelovernachting inclusief mondvermaakjes, aperitief enz. Dat genieten gaat wel lukken :D mijn man is al aan het ronselen om volgend jaar met 6man te kunnen gaan, want dan kan hij de chefs table reserveren :')

Een pantalon met mooi blousje of mooi effen shirt met mooie hals oid klinkt iig ook nog wel als een optie als ik het zo lees. Heb net mijn man aangeboden om binnenkort nog samen een rondje stad te doen. Enigr voorwaarde van hem was als we begonnen bij de marlies dekkers. Tuurlijk schat :))

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:11

Heet dat zo 'chefs table', die in de kelder bij de keuken? Daar heb ik gezeten, erg leuk bij de keuken.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:12

Nouja, bij een sterren restaurant krijg je inderdaad meestal wel gewoon een gepaste hoeveelheid...

Bij een wok of argentijns gril restaurand (500gram biefstuk) ben je heel blij als je iets aan hebt dat meerekt :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:13

secricible schreef:
Als het goed is zou dat niet nodig moeten zijn visibreteam ;) maar eerlijk is eerlijk, dat is het laatste wat me nog doet twijfelen over mijn zwarte jurkje met brede riem er overheen. Zo genant als je halverwege je riem een paar gaatjes losser moet doen :')

Berdien: dat gaan wij ook doen, alle 8 de gangen met wijn en daarnaast nog de hotelovernachting inclusief mondvermaakjes, aperitief enz. Dat genieten gaat wel lukken :D mijn man is al aan het ronselen om volgend jaar met 6man te kunnen gaan, want dan kan hij de chefs table reserveren :')

Een pantalon met mooi blousje of mooi effen shirt met mooie hals oid klinkt iig ook nog wel als een optie als ik het zo lees. Heb net mijn man aangeboden om binnenkort nog samen een rondje stad te doen. Enigr voorwaarde van hem was als we begonnen bij de marlies dekkers. Tuurlijk schat :))

Volgens mij sluit de librije in december....

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:13

Trek iets aan waar je je prettig in voelt. Qua kleding valt het er mee hoor, naast ons zat een vrouw met een lange trui met legging er onder. Niet da je dat aan moet doen hoor, dat was wel erg casual. Ik was netjes in zwarte broek, pumps en colbertje. Helemaal prima.
Gefeliciteerd trouwens!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:15

Ik heb ook een keer in de Librije gegeten.
Had zelf een zwarte jurk aan.
Maar ik heb van alles voorbij zien komen, tot een poloshirt met spijkerbroek aan toe (dat was dan wel een man).

De rode jurk kan prima hoor! Zeker als hij al een herinnering aan je huwelijk heeft, zou ik lekker voor die gaan!

Ik vond het wijnarrangement heerlijk, ik moest alleen een vliso-trap op in onze bed&breakfast, daar heeft vriendlief mij maar naar boven geduwd :')

Veel plezier, wij hebben echt genoten daar, onze ogen uitgekeken en vooral ook heel erg genoten van alle bijzondere gerechten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:16

Ooooeehhh heerlijk! Die mondvermaakjes :9 Nou ja, alles is goddelijk lekker. Wij hadden geen hotelovernachting, ouders wonen in Zwolle. Paps en ik gingen na al die wijn (en champagne als aperitief :D ) wel zingend naar huis, ondanks dat we ook goed water erbij hebben gedronken. Wat een avond :D
Oh en neem je camera mee! Vinden ze helemaal niet erg en zo heb je altijd een toffe herinnering.

Afbeelding

Ah, paps had geen strop maar verder dus wel in het net :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:17

Ik zou voor een zwart jurkje gaan.
Dan zit je altijd safe.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:18

Liezel1 schreef:
secricible schreef:

Volgens mij sluit de librije in december....

Nee, dat is oud sluis, het andere 3-sterrenrestaurant van nederland.

Chefs table is idd de tafel in de keuken. Ik dacht dat je daarvoor gevraagd moest worden, maar toen stuurde hij deze week een mailtje dat je daar gewoon kan reserveren, dus die is voor volgend jaar, anders hadden we idd volgend jaar naar oud sluis willen gaan als het zou bevallen, maar dat valt dus af.

Berdien: camera gaat zeker mee! Ouders zijn alw at meer ervaren met sterrenrestaurants en die gaven die tip al idd. Qua kleding kwamen ze niet verder als : maakt niet uti, dus daar had ik weinig aan... Jij hebt ook nog een oud glas wijn staan terwijl de nieuwe er al is, dat heb ik dus ook altijd,hihi.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:19

Tja.. Vind een jurk zonder schouderbedekking toch niet kunnen in een restaurant. Lijkt net alsof aan een terrasje aan het strand zit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:22

Ja joh, ze zijn echt niet kinderachtig met de wijn daar. Hik :D
Afbeelding

Ah het is zo leuk. Ik ga eens een reden bedenken om er nog een keer heen te gaan :))

Melissa, het was hoogzomer en bloedheet. Dan ga ik een avond lang zitten smoren in iets met bedekte schouders als ik een nette jurk heb. Vind de jurk van TS ook zeker niet te bloot. Therese liet bijna meer bloot zien in haar mantelpakje ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:24

Ik vind het blote persoonlijk ook nog wel meevallen... Die waarschuwing over de wijn heb ik idd ook gehad. Als hij leeg is, wordt hij bijgeschonken. Ik ben als de dood om ladderzat weg te gaan, ik kan absoluut slecht tegen alcohol...

Afgelopen week heb ik het boek eten, drinken en slapen gelezen, waarin ronald giphart meeloopt met sergio(oud sluis) en johnnie. Ik heb in een deuk gelachen en er nog veel meer zin in gekregen. Volgens mij is hij echt een onwijs leuke man.