Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Wat ik zou doen? Relatie beeindigen. Ik ben ook niet van de kinderen, en daar moet je echt voor willen gaan. En als het er dan ook nog eens van een ander zijn... Een complete no-go.
Is het echt echt echt de ware Jacob, dan nóg zou ik nú de boel on hold zetten en wachten tot de hele scheidingsellende over is, en dan kijken hoe het gaat. Maar zoals het nu gaat, tussen twee vuren zitten, je hebt sowieso geen schijn van kans eigenlijk, en dan kan je maar beter nu (eventueel tijdelijk) de stekker er uit trekken. Maar blijf er niet tussen zitten, komt niets goeds van denk ik.
Ragdollcat schreef:Ibbel schreef:Wat ik zou doen? Relatie beeindigen. Ik ben ook niet van de kinderen, en daar moet je echt voor willen gaan. En als het er dan ook nog eens van een ander zijn... Een complete no-go.
Is het echt echt echt de ware Jacob, dan nóg zou ik nú de boel on hold zetten en wachten tot de hele scheidingsellende over is, en dan kijken hoe het gaat. Maar zoals het nu gaat, tussen twee vuren zitten, je hebt sowieso geen schijn van kans eigenlijk, en dan kan je maar beter nu (eventueel tijdelijk) de stekker er uit trekken. Maar blijf er niet tussen zitten, komt niets goeds van denk ik.
Ook ik ben niet van de kinderen, godzijdank mijn vriend ook niet.
Ik zou echt niet als je niet van de kinderen bent je leven opzijzetten voor de kinderen van een ander.
Ik zou pas gaan kijken hoe het gaat als hij zijn leven volledig weer op orde heeft.
Maar niet zoals het nu is, straks moet je ook voor deze kids gaan zorgen, zeker als hij werkloos raakt en geen huis meer heeft.
Is dat wat je wilt?
Rocamor schreef:Als jij de kinderen kunt accepteren en er voor open kunt staan, en je staat erachter, kun je juist nu die stabiele factor zijn in het leven van de kinderen. Juist omdat je de kinderen kunt laten zien, dat het tussen volwassenen niet alleen vechten is.
Maar hoe de ex daarop reageert is koffiedik kijken, maar ik vermoed dat ze je niet met open armen ontvangt. Omdat jij als andere vrouw een deel van hun leven zal zijn.
IZEP schreef:Kun je goed met de kinderen opschieten?
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een relatie niet zal standhouden als je echt niet met de kinderen door één deur kunt, al is de liefde nog zo sterk. En ik ben wél een echte kindervriend, heb er ook altijd mee gewerkt en kan normaal gesproken met elk kind overweg. Nu had het kind van mijn ex wel een aantal pittige gedragsstoornissen en uiteindelijk heeft het me doen knakken en heb ik het opgegeven. Hoe veel ik ook van mijn partner hield. Liefde overwint dus niet alles.

Maar het is toch wel heel goed dat je aan hun welzijn denkt en je in ze wilt inleven, dat lijkt mij een heel goed teken pmarena schreef:Het zou er wat mij betreft aan liggen hoe hij hier zelf in staat
Is hij alleen maar bezig met zijn eigen behoeftes en het vaderschap zeg maar, of is hij ook nog een leuke vriend met oog voor jouw behoeftes, waar je ondanks alles dat er speelt, toch een leuke, gezonde relatie mee kunt hebben? Wat wil hij, met jou?
Citaat:Het spreekt overigens al heel erg in je voordeel dat jij bewust bezig bent met het welzijn van de kinderen
Wellicht komt het je voor een deel ook wel makkelijk uit dat je ze dan nog niet hoeft te ontmoetenMaar het is toch wel heel goed dat je aan hun welzijn denkt en je in ze wilt inleven, dat lijkt mij een heel goed teken

pmarena schreef:Dat je er zo in staat geeft mij het gevoel dat het met de kinderen wel goed kan komen, als zowel zij als hun vader ook een beetje welwillend erin stappen en iedereen begrip voor elkaars situatie opbrengt, denk ik dat je er inderdaad best in kunt groeien als het zo wordt dat ze toch een deel van jullie huishouden uit gaan maken
Vandaar dat ik denk dat het punt van de kinderen op zich nu niet zo'n issue is, je moet wat dat betreft gewoon maar afwachten hoe het gaat lopen, dat zie je tegen die tijd dan wel weer.
Ik zou me vooral zorgen maken om het nu en de komende tijd... in hoeverre mag je steun aan de ander (die door een moeilijke periode gaat) ten koste gaan van je eigen gevoelens en behoeftes laten gaan.... ik vind dat een HELE moeilijke![]()
Eigenlijk is het aan de ene partner om zich even weg te cijferen ten gunste van de ander die het erg moeilijk heeft, maar aan diegene die het moeilijk heeft is het dan weer om ondanks alles toch niet over de behoeftes van de ander heen te walsen.... als dat even vergeten wordt of even niet kan door de ernst van de omstandigheden dan kun je daar best begrip voor opbrengen, maar bij zulke situaties ben ik altijd bang dat het risico enorm groot is dat het een glijdende schaal is... en het begin van en on-omkeerbaar proces van ongelijkwaardigheid in de relatie waarin het normal wordt dat de behoeftes van de ene voor gaan
Ziviaantje schreef:Mocht je echt je soulmate hebben gevonden ga dan voor een LAT relatie. Als je geen kinderen wilt hebben ga je je niet gelukkig voelen in een relatie met een co-ouderschap en een konkelende ex. Mijn vriend heeft een kind, maar die woont bij haar moeder en komt regelmatig (en andersom hij naar haar toe). Ik heb ook geen kinderwens en ik moet er niet aan denken dat ze echt de helft van de tijd bij ons zou wonen. Ze is een puber, dus ook dat is nog eens extra moeilijk
. Volgens mij ben je zoekende naar de rol die je moet aannemen en begint dit door de antwoorden en tips hier wel wat meer vorm te krijgen. Of heb ik het helemaal mis? Kan natuurlijk ook.
. 

Ziviaantje schreef:Mocht je echt je soulmate hebben gevonden ga dan voor een LAT relatie. Als je geen kinderen wilt hebben ga je je niet gelukkig voelen in een relatie met een co-ouderschap en een konkelende ex.
spotless schreef:Hoe moeilijk ook, ik denk dat je vriend eens moet gaan bedenken of een co-ouderschap haalbaar en in het belang van de kinderen is. Het zou zo maar kunnen dat co-ouderschap de situatie voor de kinderen alleen maar moeilijker maakt omdat er zoveel contact moet zijn tussen beide ouders en dus gelegenheid te over om ruzie te zoeken voor de moeder. E.e.a. hangt denk ik ook af van hoe oud de kinderen zijn.
zonnebloem18 schreef:Het lijkt misschien ongerelateerd maar ik begrijp dat ze nu al 2 jaar uit elkaar zijn en dus in scheiding liggen.
Loopt dat een beetje is er een mediator of advocaten en ligt er al een ouderschapsplan.
Zeker een ouderschapsplan zal er voor zorgen dat de ex niet meer zo kan dreigen wat in dat plan ligt precies vast wat de afspraken zijn.
En als dit allemaal nog niet geregeld is waarom niet.
Je zou verwachten dat dit na 2 jaar toch wel rond zou moeten zijn.