mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:55

Ik zou gewoon niet zeggen dat je met die salie aan de gang gaat, misschien nog makkelijker?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:55

Jeetje, daar zou ik ook door overdonderd zijn zeg..
Ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat, ik zou als het weer gebeurd eerst dat onzichtbare iets vragen aub te vertrekken.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:56

vergeet ook niet om 'm mee te geven dat hij 'hem' ook zelf mag en kan wegsturen :j

success hoor!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:58

Ik 'zag' vroeger (ik was een jaar of 8) ook iets aan mijn bed nadat mijn oma was overleden. Mijn moeder heeft me toen gezegd dat ik gewoon moest zeggen: 'Ga weg, ik vind het niet fijn' en dat het dan vanzelf weg zou gaan. Dat deed het gelukkig ook.
Maar jouw zoontje heeft al iets geroepen en dat heeft dus kennelijk niet gewerkt..
ik zou idd wat anoeska zegt reinigen met salie (baat t niet dan schaadt het niet, helemaal omdat je zelf ook rare gevoelens hebt in die kamer) en daar vooral je zoontje in betrekken. Zeg tegen hem we gaan het uit je kamer sturen en zorgen dat het niet meer terug komt! Je bent een grote jongen dus dan kan je gewoon weer in je eigen bed slapen. Laat m vooral veel meehelpen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:58

Even off topic: @vanLotje, je boktnaam en je onderschrift: briljant! :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:59

Joolien schreef:
Ik zou gewoon niet zeggen dat je met die salie aan de gang gaat, misschien nog makkelijker?

Dat zou ik ook doen. Ik zou het bij hemzelf brengen als dat hij hem zelf wegstuurt. Dat maakt hem ook voor de toekomst als er weer zoiets gebeurd sterker.
En die salie probeer je dan gewoon zelf. Als 'het' wegblijft, weet je dat het geholpen heeft he :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:59

Misschien kan hij het schilderen, tekenen?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 16:02

eclair98 schreef:
Misschien kan hij het schilderen, tekenen?

nee hij tekent nog niet zo netjes, dan krijg wat door elkaar gekraste lijntjes wat op alles behalve een mens of dier lijkt.
en wil er verder ook niet verder naar vragen, wil hem niet banger maken als hij al is. :(:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:06

vuurneon schreef:
Wat wij doen met de cliënten als ze iets zien; net doen of wij het ook zien en dan naar het 'iets' toegaan, zogenaamd oppakken en naar buiten zetten en zeggen; zo, nu blijf je voorgoed weg!
Werkt fantastisch :)

vuurneon schreef:
hanny_jelke schreef:

ja maar "iets" is vaak een denk beeldige fantasie, dat had ik vroeger ook, mijn vader heeft 2,5 jaar lang elke avond een reuze slang onder mijn bed vandaan moeten halen en uit het raam moeten gooien :+

Ja? Waarom zou je dat niet nu ook kunnen toepassen? Ik heb al kabouters, mannen en zelfs smurfen eruit gewerkt (de een is 'getild' de ander moest ik netjes vragen) Ze gingen allemaal keurig weg :j
En het beste; de cliënt kreeg niet het gevoel dat hij/zij gek was geworden, want hij/zij werd echt geloofd. Gaf een hoop rust.

_O-

Sorry ik zie je serieus al met een smurf in je handen staan (vast gepakt bij nek en broeksband) en het raam uitgooien :+

Maar TS dit zou ik zeker als eerste proberen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:10

Zo sta je dan wel inderdaad (en dan nog zelf bloedserieus blijven). Vooral op de kasten zitten ze graag :Y)
Uit het raam kieper ik ze niet, ze gaan via de deur naar buiten :j

Het is de eenvoudigste en vaak effectiefste manier.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:11

Soms ik denken in plaatjes echt heel erg leuk. Dit was zo'n moment.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:15

Maar als ik het goed begrijp is het nu 1x gebeurt? Ik zou me eerlijk gezegd geen zorgen maken om 1x als hij het vaker ziet kan je een keer iets ondernemen maar als je teveel aandacht aan besteed werkt dat misschien juist contraproductief. Als het nog eens gebeurt zou ik de engerd inderdaad eerst maar eens vriendelijk vragen om weg te gaan/hem eruit zetten en als dat niet helpt kan je nog eens in geesten gaan geloven enzo :Y)

Sommige mensen hebben trouwens wel gewoon een soort semi-wakkere staat waarbij ze echt wakker lijken maar echt niet wakker zijn, maar vaak herinneren ze zich dan achteraf niet zoveel.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 16:19

liedje89 schreef:
Maar als ik het goed begrijp is het nu 1x gebeurt? Ik zou me eerlijk gezegd geen zorgen maken om 1x als hij het vaker ziet kan je een keer iets ondernemen maar als je teveel aandacht aan besteed werkt dat misschien juist contraproductief. Als het nog eens gebeurt zou ik de engerd inderdaad eerst maar eens vriendelijk vragen om weg te gaan/hem eruit zetten en als dat niet helpt kan je nog eens in geesten gaan geloven enzo :Y)

Sommige mensen hebben trouwens wel gewoon een soort semi-wakkere staat waarbij ze echt wakker lijken maar echt niet wakker zijn, maar vaak herinneren ze zich dan achteraf niet zoveel.

vanmorgen zei hij heel beduust er was iemand op mijn kamer he mama, dus denk dat hij wel goed wakker is geweest.
maar goed. ik was vooral heel erg geschrokken van zijn reactie er op, dat ik zo iets had laat ik hem hier maar weg halen, (kan er heel slecht tegen als hij over de zeik gaat)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:20

Ik heb vroeger ook eens iets op mijn kamer gezien. Ik kon toen net praten, ik was een paar jaar oud.. Zelf weet ik er niks meer van, maar ik vroeg aan mijn moeder waarom die drie vrouwen bij mijn bed stonden.. Mijn moeder vroeg me hoe ze er dan uit zagen, en ik zei dat ze wit waren en witte kleding aan hadden.. Mijn moeder kreeg het er nogal benauwd van, want ik was écht niet iemand die zoiets verzon. Toen mijn moeder vroeg wat ze deden zei ik dat ze gewoon daar stonden en naar me lachte. Ik had geen koorts, en was klaarwakker want ik moest net naar bed. Mijn moeder heeft toen gezegd dat het gewoon mijn beschermengeltjes waren :+ En ik ben daarna in slaap gevallen en heb er later nooit meer iets over gezegd. Ik ben er nog steeds niet over uit of dit echt geesten zijn geweest.. maar een andere verklaring heb ik er echt niet voor :=

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:24

ik had als kleiner kindje (jaar of 4) een denkbeeldig vriendje genaamd Meme toen vergat ik hem en toen ik 7 was zat ie opeens in mijn kamer. dus ik schreeuwen kwam mijn moeder en toen zij ze: jamaar wie zit daar dan? dus ik: Meme! en zij: Meme il je even luisteren? Lieke wil nu slapen maar morgen komt ze met je spelen oke? en weg was meme. (vertelde mijn moeder laatst)
over die semi wakkere staat: ik ben een keer (slapend leek alsof ik klaarwakker was) naar benden gelopen en heb verteld aan mijn ouders dat we opweg waren naar frankrijk de auto was kapot en ofzo hem wouden komen maken? dus mijn moeder geeft me een glas water, helemaal leeg gedronken, of ze dan nu de auto wouden komen maken.
Laatst bijgewerkt door liliekska op 10-07-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:26

Je hebt een PB.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:28

Ik heb dit met mijn middelste kind ook gehad, is een heel moeilijk iets aangezien je zelf niks ziet....
Neem je zoontje in elk geval serieus, of je er nou wel of niet van overtuigd bent dat het echt iets is.
Wij hebben destijds het advies gekregen om voor het slapen gaan even de ramen te controleren op zijn kamer, hij zette elke avond playmobiel poppetjes met geweren op de vensterbank zodat die hem konden beschermen.
En elke avond voor het slapen gaan moest hij hardop zeggen: Laat mij met rust.
Ook als hij wakker werd van het een of ander.
Als hij dan wakker werd dan ging ik even bij hem zitten in het donker om hem rustig te krijgen, we keken samen even rond dat er niemand was en hij zei dan nog een keer: Laat mij met rust, en ik zei dan ook een keer laat "naam kind" met rust.
Het heeft bij ons in elk geval geholpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:31

Je kan ook het licht aan doen, en dan moet je zoon zeggen het is goed ga maar naar het licht. Jonge kinderen zien en horen veel, maar het kan heel angstig zijn. Ik hielp een keer een jongen die steeds op school zijn opa en oma op bezoek kreeg. Hij durfde er met niemand over te praten.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:43

Mijn zoon heeft ook een tijdje "iemand" gezien in ons huis. Ik geloof zelf niet zo in geesten maar ik ben wel gaan twijfelen door wat m'n zoon zag. Het begon dat ie zei dat ie een meneer zag bij de badkamer. Heb er niet teveel van gezegd maar m'n zoon heeft daarna nog regelmatig gezegd: mama, die meneer is er ook weer. En altijd op dezelfde plek. Precies de plek waar de vorige eigenaar van ons huis is overleden. Toch wel raar. M'n zoon is nu 4 en de laatste tijd hoor ik hem er nooit meer over. Ik denk dat als er geesten of iets dergelijks bestaan dat kinderen er inderdaad vatbaarder voor zijn. Ik heb er zelf heel luchtig over gedaan en mijn zoon was ook niet bang voor degene die hij "zag".

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:45

Zou ook salie branden en betrek wel je zoontje er in. Mijn zoon (nu 7) had een soldaat op zijn kamer. Tja wist niet of het fantasie was of waar. Maar hij beschreef de kleding (was 3 jaar oud) precies als een soldaat van engelse leger van WO2 . Heb hem gezegd, laat hem zijn verhaal doen als hij wil praten. Heeft hij gedaan, verhaal was heel lang en dat verzint een kind van 3 jaar niet. Hij ziet hem nog af en toe en zegt dan, ik ben moe wil slapen zwaait en hij gaat weer. EN soms praat hij nog met hem. Hij ziet zijn overleden opa ook nog weleens. Hij heeft ook een naar persoon wel eens gehad maar zijn opa had die weggestuurd zei hij. TJa fantasie? oid voor mij is het wel duidelijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:45

Dat je zoontje wakker zou zijn omdat hij een glas water drinkt en helder praat, wil nog niet zeggen dat hij wakker is.
Ik (23 jaar) zie dingen in mijn slaap, ik maak mijn vriend dan wakker en heb dan een echt gesprek met hem. Mijn vriend vraagt dan wat er is, dan antwoord ik, dan zegt hij "Pff lieverd, leg je neer en ga gewoon slapen, je ziet weer dingen", dan word ik vaak boos op hem en zeg ik dat hij mij niet serieus neemt en dat ik het beu ben enz... Volgens mijn vriend praat ik erg duidelijk en lijkt het niet alsof ik droom. Het vreemdste is dat ik mij het gesprek 's morgens vaak wél herinner, en ik herinner mij ook nog duidelijk wat ik precies zag (vaak zijn het spinnen, maar ook verschillende mensen in onze kamer).

Ik kan het niet verklaren, ik ben immers geen kind meer, het is iets heel vreemd en soms ook wel angstaanjagend. Gelukkig heeft mijn vriend zich erbij neergelegd en accepteert hij gewoon dat hij 's nachts in paniek kan wakker geschud worden :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:52

:+
Maar ik was nog helemaal niet aan t slapen toen ik de 'vrouwen' zag, mijn moeder was me net aan t instoppen, dus een droom kan het niet altijd verklaren.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:52

Van dit soort verhalen krijg ik altijd de kriebels :brr:
Mijn broertje heeft wel eens gehad dat hij bij heet eten vroeg: mama, mag mijn vriendje ook wat te eten? waarop mijn moeder antwoorde welk vriendje? Me broertje: Kijk hij staat daar, zien jullie hem dan niet?! waar hij daarna een heel persoon kon beschrijven, en ik later een foto terug keek van mezelf waarop ik een wazig beeld zag staan en er echt een jongetje in zag (wat hij beschreef) ik ben er verder niet verder op ingegaan. Maar altijd als ik op mijn broertje zijn kamer kom krijg ik altijd zo'n kil koud gevoel, echt vreselijk!
Kan bijgeloof zijn, of niet. Maar wij hebben hier niks mee gedaan, je zou inderdaad zo'n paranormaal persoon kunnen laten komen, die vraagt of de geest (als dat zo is) weggaat , en daarna je hele huis reinigt ;)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:53

Dobel schreef:
mijn broertje had dit in positieve zin: hij had altijd een vriend 'henk' die voor ons onzichtbaar was maar voor hem niet. Hij speelde ermee, moest mee aan tafel eten enzovoort enzovoort. Als mijn moeder vroeg of die eens een vriendje mee nam om te spelen was het altijd heel nuchter 'henk is er toch??'. Best raar maar we zijn er toen gewoon in mee gegaan, Henk mocht eens per week 'meeeten' en hij is eroverheen gegroeid. Wel is hij nu 14 en als die een naam moet bedenken voor een spelletje of als ik een veulen heb is het nog altijd: Henk. Misschien een positief verhaal van maken, het iets een naam geven en zeggen dat het iets zorgt dat hem niet overkomt en dat hij zo goed kan slapen ofzo?

Wow.. wij hadden ook een Henk xd maar toen waren we heel erg klein. Henk was bij ons een oudere man, met een hoed op die in het hoekje van de kamer ging staan en mijn vader heeft hem zelfs een keer gezien. Toen we ouder werden verdween hij en nu komen we helemaal niet meer tegen. Jammer :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:29

Je kan het beste professionele hulp hierbij inschakelen... www.zentinel.nl :)