Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rider01 schreef:een huurwoning komen we niet voor in aanmerking om de simpele reden dat we geen fatsoenlijke vaste baan hebben
via marktplaats valt nog wel wat te proberen maar dat is tot nu toe aardig onsuccesvol

Rowdine schreef:chocobroodje schreef:Er zijn meer dan genoeg mensen die hun huis te koop hebben staan en inmiddels al verhuisd zijn waardoor ze dubbele lasten betalen. Je ziet ze steeds vaker te huur staan bij makelaars. Mijn tip is dus: neem contact op met makelaars die kunnen je vast wel verder helpen
Ik denk niet dat je als verhuurder graag een stel studenten in je huis wil hebben, ondanks de dubbele lasten. Zij hebben namelijk geen vast inkomen en zorgen voor een te groot risico voor de verhuurders. Feit is en blijft dat je als verhuurder je huurders er moeilijk uit kan zetten, dat risico zullen we niet snel willen nemen.
chocobroodje schreef:Er zijn speciale regels waarvoor je in aanmerking (als eigenaar van het huis) kunt komen w.b.t. het stoppen van de huur als er iemand je huis dan koopt. Het kan idd niet zomaar maar daar zijn nu (uit nood geboren zeg maar) wel mogelijkheden voor
En nette studenten zijn altijd nog beter dan failliet gaan door dubbele lasten....
lieveli schreef:Rowdine, het gaat nu een beetje offtopic

Rowdine schreef:Ja dat snap ik wel, maar als ze er een bende van maken of de huur niet betalen, kan je ze er niet zomaar uitzetten. Ik bedoel meer dat het financiele risico te groot is, omdat zij geen vast inkomen hebben.
Nette studenten weet je als verhuurder nooit van tevoren. Wellicht raakt 1 van de 2 de bijbaan kwijt, of zelfs allebei. En dan?
Rowdine schreef:lieveli schreef:Rowdine, het gaat nu een beetje offtopic
Wat ik daar dus mee bedoel te zeggen is dat ze denk ik net via de makelaar een woning zullen vinden tenzij een van de ouders garant staat.
Er zal dus naar een andere mogelijkheid moeten worden gezocht, die al in het topic genoemd zijn
Helemaal niet offtopic
lieveli schreef:Rowdine schreef:
Wat ik daar dus mee bedoel te zeggen is dat ze denk ik net via de makelaar een woning zullen vinden tenzij een van de ouders garant staat.
Er zal dus naar een andere mogelijkheid moeten worden gezocht, die al in het topic genoemd zijn
Helemaal niet offtopic
Ze gaf zelf al aan dat ze via de makelaar niets kon vinden omdat ze geen vaste baan hebben![]()
Bovendien zijn er genoeg mensen die wel huren aan studenten, zeker aan een stel en zeker als 1 van de 2 of allebei al wat ouder zijn. Maar dat wordt zoeken op MP denk ik.
ik had een advertentie op bokt gezet dat ik woonruimte zocht, en daar werd op gereageerd!
lieveli schreef:Wat heeft de dag ermee te maken? Ik vind de discussie wel een beetje offtopic omdat het een nietes-welles dingetje wordt en TS gewoon tips wilt
Je hoeft alleen niet overal steeds met offtopic te gooien als het prima ontopic is
(ook niet vandaag dus
)