Ik zie de app ook echt als gratis smsen en niet als chat. Er wordt vaak zat wat besproken via de app maar ik geef de voorkeur aan irl gesprekken
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Je spreekt met elkaar af, iemand een appje terug sturen kan een uurtje later ook nog wel..
.
Zoveel échte vrienden of vriendinnen heb je niet hoor. Ik heb er welgeteld 4, 4 mensen die ik echt vriendinnen en vriend kan noemen. (naast mijn relatie) Verder heb ik ook goede kennissen en familie uiteraard. In die spirit heb ik laatst eens een opruiming gehouden op facebook, ik ben van 580 'vrienden' naar 138 gegaan. En dat zijn ook de enige mensen waarmee ik goed contact heb, samen met de familie uiteraard, en dat zijn vooral mensen uit Nederland, dus het is vooral om een beetje op de hoogte te blijven. Een soort van decluttering, maar dan van je facebook, is aan te raden, het doet echt goed.
Facebook vind ik er vooral voor om een beetje op de hoogte te blijven van de mensen die niet direct bij je in de buurt wonen, want voor diegenen waar je dagelijks mee om gaat heeft het toch geen nut?
Courses schreef:Hi all,
Normaal ben ik niet zo van de persoonlijke dingen posten of problemen die ik zelf ervaar op het internet zetten want dat gaat internet gebruikers weinig aan, maar dit is een onderwerp waar ik me nu al een geruime tijd aan erger/irriteer, ]
)
Lara_Silver schreef:Mensen moeten vooral eens ophouden iedereen 'vriend of vriendin' te noemen.Zoveel échte vrienden of vriendinnen heb je niet hoor. Ik heb er welgeteld 4, 4 mensen die ik echt vriendinnen en vriend kan noemen. (naast mijn relatie) Verder heb ik ook goede kennissen en familie uiteraard. In die spirit heb ik laatst eens een opruiming gehouden op facebook, ik ben van 580 'vrienden' naar 138 gegaan. En dat zijn ook de enige mensen waarmee ik goed contact heb, samen met de familie uiteraard, en dat zijn vooral mensen uit Nederland, dus het is vooral om een beetje op de hoogte te blijven. Een soort van decluttering, maar dan van je facebook, is aan te raden, het doet echt goed.
Facebook vind ik er vooral voor om een beetje op de hoogte te blijven van de mensen die niet direct bij je in de buurt wonen, want voor diegenen waar je dagelijks mee om gaat heeft het toch geen nut?
!Nu heb je Facebook om te ruzieën,vroeger kreeg je gewoon een Boek in je face
en klaar was de ruzie hahaha
al dan niet telefonisch. We wonen allevier namelijk in een ander gedeelte van het land. Dan is het wel fijn om contact te houden via digitale dingetjes. capopjekop schreef:Ligt het niet gewoon aan de leeftijd? Ik zie facebook en watsapp juist als een verruiming van mijn vriendenkring. Je praat makkelijk bij met mensen die minder bij je staan, omdat de stap kleiner is. Bellen of smsen zou ik dan niet zo snel doen met hen, maar soms is het wel gezellig om even een 'babbeltje' te maken.
Als ik met vriendinnen uit ben dan liggen de telefoons gewoon op de tafel. Als er gebeld word nemen we op, maar anders ligt hij daar gewoon. Als iemand de hele tijd op zijn telefoon zit te kijken dan zeggen we daar gewoon wat van. Dat moet ook kunnen als je bevriend bent. Ruzie maken doe ik sowieso al zelden, dus al helemaal niet op fb oid. Maar ik zie de jongere generatie dat wel doen soms en dat gaat vaak nergens over.

Lara_Silver schreef:Maar waarom? Niet persoonlijk bedoeld. Maar dat begrijp ik dus gewoon niet? Zijn jullie zo bang iets te missen als hij in je tas zit? Ik herken dit dus niet, bij mij zit ie in mijn tas en dan lees ik nog wel eens een smsje wat een halfuur eerder binnen gekomen is. Daarbij, al die telefoons op tafel, als er een glas om gaat zijn ze allemaal de pineut.

Mijn vriendinnen hoeven heus niet meteen een reactie te verwachten op een whatsapp of sms of op Facebook. Dat doe ik wanneer ik daar tijd en zin in heb. Is er echt iets aan de hand dan kunnen ze bellen of langskomen. En dat weten ze ook
Maar ik vind het er altijd heel raar uit zien, mensen die hun telefoon op tafel hebben liggen of ermee in de hand zitten. Dat terwijl ik op mijn iphone ook hele leuke apps heb. Maar die bekijk ik wel als ik alleen ben.