Waar kan je in Utrecht leuk buiten zwemmen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar kan je in Utrecht leuk buiten zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:07

Want volgens mij, als je in Tuindorp woont, kruis je overvecht en dan zit je zo bij de Maarssenveenseplassen. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:11

nou, denk dat 35 minuten wel kan kloppen hoor van uit Tuindorp.
De ingang van het zwemgedeelte is al heel dichtbij Maarssen.

Je moet ook eerder over Zuilen fietsen. Dat is denk ik korter.

Maar ik doe dit effe uit mijn hoofd zonder kaartje. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:13

Over Zuilen? Moet je dan niet door het centrum eerst nog? Denk dat via Overvecht en dan de weg door de weilanden het makkelijkste is in ieder geval.

Overigens fiets je wel relatief makkelijk naar Down Under toe vanaf Tuindorp, dat zal een kwartier naar de snelweg (A12) zijn als je een fijn tempo hebt. En dan nog een stukje verder.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:15

Net routenet gechekt,..je moet inderdaad over Overvecht. 22 minuten met de fiets.

Nadeel van de Maarssenveenseplasse vind ik dat het zooooo druk is zodra het mooi weer is.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-07-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:16

Googlemaps neemt alles erg ruim. Als ik met de auto naar mijn ouders ga rij ik er 25 minute over vanaf Houten. Dan rij ik overal de maximale snelheid. Google maps zegt dat ik er 3 kwartier over doe :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:26

Down Under is erg leuk, ben daar laatst nog geweest met een groepje te waterskieën, zwemmen en terrassen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:26

Ik denk ook dat het niet zo heel ver fietsen is eigenlijk. Vanaf tuindorp ga je naar de Eykmanlaan, en dan is het alsmaar rechtdoor (Gageldijk af.)
Je hoeft trouwens niet de ingang bij Maarssen te nemen, aan de kant van Utrecht zit er ook 1 en dan heb je een aantal weitjes. Is ook nog gratis aan die kant.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:40

Ja maar daar ze met de paarden het water in...tenminste...daar deed ik dat.
Heerlijk zo tussen de paardenpoep :')

Weet niet of dat daar nu nog kan hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:45

Niet op dat stuk hoor, op de meeste randen hebben daar van die beschoeiing. De weides op de hoek worden heel veel gebruikt om te liggen. Volgens mij is er ergens in het midden wel een plek waar je evt het water in zou kunnen, daar komt het ruiterpad ook dichter langs het water. En mss aan de achterkant, dat weet ik niet zo goed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:51

Ja die beschoeiing was er 30 jaar geleden ook al. Wij gingen vroeger altijd in zo'n bocht waar je van af de gageldijk erin komt altijd het water in. De beschoeing was daar zo'n 20/30cm hoog denk ik.
Daar stond ook vaak een IJsco wagen.

Kan helemaal veranderd zijn natuurlijk en uiteraard erg off-topic. Maar moest er wel even aan terug denken :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:39

Jans schreef:
Googlemaps neemt alles erg ruim. Als ik met de auto naar mijn ouders ga rij ik er 25 minute over vanaf Houten. Dan rij ik overal de maximale snelheid. Google maps zegt dat ik er 3 kwartier over doe :+

Apart, bij mij klopt Google Maps altijd precies.
(en rij altijd precies of harder dan max. toegestaan := )

Ik weet vanuit Utrecht eigenlijk ook alleen Maarssenveen. Maar vind dat zelf niet zo heel leuk eigenlijk. Vooral belachelijk druk.
Je hebt ook nog de Haarrijnseplas bij Vleuten. Maar dat is denk ik minstens zo ver fietsen vanuit Tuindorp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:13

Denk dat Down Under dan wel dichterbij is dan Haarrijnse inderdaad. Eventueel zouden jullie ook nog naar Houten kunnen fietsen, maar dan is Down Under toch een stuk dichterbij :D

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:20

In t Noorderpark is toch ook genoeg water? Daar ben je zo vanaf tuindorp!

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:20

En anders, zou ik naar de strook in Loosdrecht fietsen! Dat is nog een leuke route om te fietsen ook!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:22

De strook aan de kant van tienhoven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:06

Abbonement op de kikker nemen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:09

We zijn niet geweest :D Werd te laat. Maar binnenkort Den Hommel eens vereren met een bezoekje.

@chikohaa: Noorderpark kan je toch niet zwemmen? Daar zwemmen honden (en ik met m'n paard :P).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:13

Haarrijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:34

Saaams schreef:
Haarrijn?

Dat is ook leuk! Vandaag geweest.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:40

Mloes, ik heb er regelmatig mensen zien zwemmen, maar of t mag??

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:19

Ik zou in Noorderpark niet zwemmen eigenlijk... is meer bedoeld voor honden, of avontuurlijk paard. Maarsseveense plassen zijn prima te fietsen vanaf Tuindorp :) :j

Wel jammer dat Krommerijn dicht is deze zomer vanwege EYOF.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:21

Haarrijn is ook prima te doen vanaf Tuindorp, dichterbij dan de Maarsseveense plassen denk ik! Kom er zelf bijna nooit maar zag wel veel volk terugfietsen toen ik naar stal ging. Down Under ben ik zelf gister nog geweest, heel fijn dat er gras en zand is en gewoon frietkraam etc, nadeel alleen dat je 4 euro entree moet betalen haha

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 10:21

Haarrijn ziet er ook superleuk uit! Alleen volgens maps.google nog bijna 10 minuten verder fietsen dan Maarsseveenseplassen, bijna 35 minuten dus. Ik woon trouwens meer in Tuinwijk, wellicht dat het daarom wat verder is? En wat maps.google zegt over het aantal minuten gaat voor mij vaak wel op hoor. Ik fiets dus vrij langzaam denk ik :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:12

Den Hommel ben ik laatst geweest. Best leuk zwembad en redelijk groot. Er is een glijbaan, bad met stroompje + zo'n soort paddestoel waar water uit spuit en een klein buitenbad waar je kan zitten op van die banken in het water. Peuterbadje, groot wedstrijdzwembad en daarachter nog een bad dat niet heel diep is. En inderdaad een ligweide maar daar ben ik niet opgeweest. Ben er dacht ik 1 a 2 maanden geleden geweest en vond het best leuk voor een keer.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:15

Mloes schreef:
Haarrijn ziet er ook superleuk uit! Alleen volgens maps.google nog bijna 10 minuten verder fietsen dan Maarsseveenseplassen, bijna 35 minuten dus. Ik woon trouwens meer in Tuinwijk, wellicht dat het daarom wat verder is? En wat maps.google zegt over het aantal minuten gaat voor mij vaak wel op hoor. Ik fiets dus vrij langzaam denk ik :D

Wat is nou een half uur/iets langer fietsen? Het is lekker weer, je kan de hele dag of middag er zijn en fiets je weer terug? Half uur lijkt ver, maar is zo gefietst.