Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

HindaFree schreef:ik ben helaas allergisch voor heel veel soorten... zo als ariel en omo enz. heb dus eigelijk altijd vloeibaar van robijn of neutral. (geen idee of die laatste ook poeder heeft?) overweeg wel om aan de poeder te gaan (makkelijker en in verhouding goedkoper) maar zijn er meer die allergisch zijn? en wat gebruiken jullie?
verootjoo schreef:vuurneon schreef:Nooit vloeibaar wasmiddel in het laatje doen voor de poeder, dat is echt funest voor je machinealtijd in het bolletje of los op de was mikken.
Waarom niet? Dat doe ik altijd, en die wasmachine gaat echt al superlang mee
doe jij het gewooop de was in de trommel?
). Door simpelweg het vloeibare spul in de trommel te doen ipv in het laatje, kun je dat al veel leed (en onnodige vieze was, want vetluis geeft vlekken) voorkomen.vuurneon schreef:verootjoo schreef:Waarom niet? Dat doe ik altijd, en die wasmachine gaat echt al superlang mee
doe jij het gewooop de was in de trommel?
Omdat je aanslag kan krijgen in de buizen en vetluis daardoor (en als je dan de buizen etc schoon moet maken daardoor ga je zowat over je nek van de geur). Door simpelweg het vloeibare spul in de trommel te doen ipv in het laatje, kun je dat al veel leed (en onnodige vieze was, want vetluis geeft vlekken) voorkomen.
En sowieso af en toe met een bakje soda of vaatwastablet de machine laten draaien op 90 graden.
Blijft de machine prima schoon!
verootjoo schreef:ah ok. Daar heb ik geen last van want ik was elke week een kookwas, om de twee maanden met dr beckmann wasmachine reiniger en doe bij elke was calgonpoederBlijft de machine prima schoon!
Maar in de trommel is net zo makkelijk, gooi je die vloeibare zooi dan gewoon zo over de was? Of doe je het in zo'n bolletje?

vuurneon schreef:imd schreef:Vuurneon, hoe doe je dat met soda? Jij zegt bakje, maar dan dus gewoon in het doseerlaatje van de wasmachine?
Nou, ik ben lui en mik er een vaatwastablet in haha. Maar je kan wat los in het bakje doen en wat in de trommel.
) zal ik dat eens gauw doen, kan 'ie wel gebruiken volgensmij
imd schreef:vuurneon"
[quote="imd schreef:Vuurneon, hoe doe je dat met soda? Jij zegt bakje, maar dan dus gewoon in het doseerlaatje van de wasmachine?
Nou, ik ben lui en mik er een vaatwastablet in haha. Maar je kan wat los in het bakje doen en wat in de trommel.
) zal ik dat eens gauw doen, kan 'ie wel gebruiken volgensmij
[/quote]
waar gooi jij het in dan?