11 urige werkdag, drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:03

Nee eigenlijk niet. Schoenen cao. Maar ik heb er weinig problemen mee. Enige wat ik een probleem vind is dat ik in de ochtend vroeg weg moet en s'avonds laat pas terug ben en mijn kids niet zie. Maar ja, dat hoort erbij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:04

Ik heb ook gewerkt bij een bedrijf waar ik zelfs diensten draaide van twaalf uur ( of langer,als het soms nog wel eens uitliep). En dan meerdere dagen per week. Dat was flink afzien. Zeker als je 10 dagen achter elkaar moet werken ( dit is dus gewoon legaal als je minimaal vanaf een dinsdag begint). Overigens had ik natuurlijk niet al die 10 dagen zulke lange diensten.

Gezellig was het bijna altijd wel, was een bedrijf met veel sfeer.
Laatst bijgewerkt door Lous op 04-07-13 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:05

moonfish13 schreef:
Suusie22 schreef:
11 uur valt best mee, tijdens mijn buitenlandse stage had ik dat ik soms 18 uur per dag maakte omdat ze tijdelijk personeelstekort hadden en er veeeeeeeel werk was.

Oooh heel logisch dat 11 uur dus best mee valt. Niet dus..
Ik werk nu door omstandigheden helemaal niet dus ik zou me er ook zorgen om maken.
Vooral omdat er weer een zooitje van maken simpel is, en het oplossen minder simpel dus.

Ts, waak voor je eigen gezondheid.
Kijk of het gaat en gaat het niet trek op tijd aan de bel.
Dit soort opmerkingen kan ik dus helemaal niets mee, die zijn duidelijk nooit ziek geweest.

Hiervoor moest je me ook geen 11 uur laten werken trouwens, maar het was lichamelijk erg intensief.

Ja dat is het juiste advies. Trek op tijd aan de bel :-)

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:06

Ik werk ook in een winkel, en als er een nieuwe winkel geopend wordt maken we met een groep collega's zo'n winkel klaar voor opening. Dan ben je een week van huis en werk je die week dagen van 8:00 tot 20:00 en soms wel langer. En dat overleven we allemaal en het is vaak nog gezellig ook! Dus dit gaat jou ook wel lukken! Ga ervoor, niet mopperen gewoon lekker werken +:)+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:06

Je mag natuurlijk ook zelf je werk opzeggen in je proeftijd dus mocht het niet bevallen en werkt het niet? Kies voor jezelf

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:09

Weet je wat het vooral is?
Een lichaam kan heel lang door en op overleven, maar als het lampje uit gaat ben je ver van huis hoor met een burn-out of erger.
Ik snap die instelling dus totaaaaaal niet, net zolang doorgaan tot je er bij neervalt ''omdat iedereen dat kan/doet''..
Ieder individu is anders, en waak voor je gezondheid. Je baas zie je toch niet als je het alsnog niet blijkt te trekken.
Voor je baas ben je een nummertje, next!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:09

vuurneon schreef:
Je mag natuurlijk ook zelf je werk opzeggen in je proeftijd dus mocht het niet bevallen en werkt het niet? Kies voor jezelf

Inderdaad en kies je een ander baantje waar je deze dagen niet maakt :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:10

Ik snap helemaal in wat voor parket je zit. Probeer het voor een keer uit maar als het echt niet gaat zal je dit aan moeten geven. Wat niet gaat, dat gaat niet en je eigen gezondheid is nog altijd het belangrijkste.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:12

moonfish13 schreef:
Weet je wat het vooral is?
Een lichaam kan heel lang door en op overleven, maar als het lampje uit gaat ben je ver van huis hoor met een burn-out of erger.
Ik snap die instelling dus totaaaaaal niet, net zolang doorgaan tot je er bij neervalt ''omdat iedereen dat kan/doet''..
Ieder individu is anders, en waak voor je gezondheid. Je baas zie je toch niet als je het alsnog niet blijkt te trekken.
Voor je baas ben je een nummertje, next!

Denk idd niet dat je blij bent als je ziek en uitgeblust en depressief thuis komt te zitten :-( been there, done that :-(

Daarbij ik denk dat ts zelf goed kan aanvoelen wanneer het teveel is. En zal ze dit ook zelf moeten aangeven. Zowel wanneer het niet gaat, en waarom.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:12

Als je 8-9 uur aan kan dan is 11 uur maar een klein stapje verder toch? Die twee uurtjes zijn zo om, neem op tijd pauze, neem wat lekkers te eten mee en vooral jezelf niet aanpraten dat je het niet kunt, zal je zien dat het een makkie is :) En denk alvast aan je bankrekening aan het eind van de zomer :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:15

LZP -> STW

44Myrthe44

Re: 11 urige werkdag, drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:28

Pfooeee.. 11 uur is wel heel erg lang hoor!
Ik heb (helaas) wel eens dagen van 12 uur moeten maken. Het is te overleven. Maar in mijn geval ging het toch niet goed. Ik heb het volgehouden, maar werd gewoon helemaal ziek (misselijk en licht in mijn hoofd) van het lange staan. Een keer ben ik na het werken zelfs thuis flauwgevallen omdat ik zo licht in mijn hoofd was. Heb toen een hersenschudding gekregen omdat ik met mijn hoofd tegen te hoek van de tafel ben gevallen, en kon toen 3 dagen niet werken. Dus mijn advies is: probeer het, maar geef het aan als het eigenlijk niet meer gaat of als je het gevoel hebt dat je gaat flauwvallen (ik weet niet of je de hele tijd moet staan zoals ik, of ook kan zitten). Dus niet bij jezelf denken dat je je aanstelt want dan kan het dus echt misgaan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:33

Ik snap het probleem niet?
Ik doe standaard nachten van gemiddeld 11 uur of het valt eens voor dat ik 12 uur werk.
Hier in België is er zelfs een afdeling waar ze alleen maar diensten van 12 uur kennen.
Dus niet miepen en ervoor gaan!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:39

Als je er gewoon niet te veel bij nadenkt lukt het prima. Ik maakte regelmatig dagen van 14 uur, 5 dagen per week en dan mocht ik de weekenden ook op komen draven, soms een paar weken achter elkaar en ik leef nogsteeds.. Leuk is anders, maar 11 uur per dag voor een vakantiebaan, zie ik het probleem niet van. Zou het gewoon proberen en als het echt niks voor je is iets anders zoeken en dan ontslag nemen.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:47

Maar mensen, ik denk dat het met een depressie geheel anders ligt. Zoiets put je helemaal uiten dan zijn 11 uurtjes wél veel. Iedereen is anders, iedereen voelt zich anders dus volgensmij kan niemand echt zeggen dat 11 uurtjes makkelijk te doen zijn voor anderen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:50

Dominique_96 schreef:
Maar mensen, ik denk dat het met een depressie geheel anders ligt. Zoiets put je helemaal uiten dan zijn 11 uurtjes wél veel. Iedereen is anders, iedereen voelt zich anders dus volgensmij kan niemand echt zeggen dat 11 uurtjes makkelijk te doen zijn voor anderen.

Maar die depressie is er toch niet ineens? Akkoord dat het anders ligt, maar dat wist TS toch op voorhand?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:51

Armaris schreef:
Dominique_96 schreef:

Maar die depressie is er toch niet ineens? Akkoord dat het anders ligt, maar dat wist TS toch op voorhand?

Dat klopt ja, dus moet ze even kijken hoe het gaat en als het niet bevalt kijken naar een andere baan met minder werkuren. Ik ben het alleen niet geheel eens met mensen die zeggen dat het 'maar' 11 uurtjes werken is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:00

Dat is een pittige dag morgen. In ieder geval succes al denk ik niet dat je het nog leest voor morgen.
Maar goed de ene is daar beter tegen bestand als een ander. Heb ook weleens lange dagen gemaakt en zolang ik dan gewoon bezig bleef niets aan de hand, maar als ik dan ging zitten dan kon ik ter plekke omvallen. Ik krijg dan echt zo'n dip, die gaat wel over met een half uur maar toch.
Gaat het niet dan gaat het niet tja ik weet niet of ze je daardoor direct zouden ontslaan dat ligt ook een beetje aan hoe je verder bent in je werk denk ik. Goed werkvolk vinden is vrij lastig dus als je verder goed inzet en ze tevreden zijn over je werk dan doen ze misschien niet zo moeilijk en willen ze er best rekening mee houden. Maar je moet voor jezelf kiezen als je ontslaan omdat je het niet aan kan dan is het maar zo. Het is "maar" werk je gezondheid is veel belangrijker.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:03

Ik denk dat er een heel verschil zit tussen miepen en je grenzen kennen. En eigenlijk komt het er op neer dat je het spannend vind om zo een lange dag te werken. Aangezien je aangeeft wel te gaan werken is het misschien een idee om bij je leidinggevende aan te geven dat je zin hebt om te werken maar het ook spannend vind of je aan het einde van de dag fris en fruitig bent? Iedergeval verkapt aangeven dat het je bezighoudt zonder zeurderig over te komen.

Daarnaast maak ik zelf met regelmaat lange dagen en juist op die momenten probeer ik regelmatig en gezond te eten. Scheelt een hoop bij mij.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:04

ik werk bij rederij doeksen op de ms vlieland en werk van 08:30-22:00 EN SOMS TOT 22:30
ik vind het normaal haha weet niet anders en zondag moet ik tot en met dinsdag deze tijden werken dan ga ik ook niet naar huis maar blijf ik op de boot slapen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:05

Ik draaide ook weleens dagen van 9.00 tot 21.00 en in drukkere tijden meerdere dagen per week. Bovendien was het verplicht een half uur van tevoren aanwezig te zijn en na 21.00 nog opruimen en aanvullen.
Voordeel is dat je van die 11 uur ook 2 uur pauze hebt als het goed is. Tenminste, dat was bij ons toen wel zo. Het was 15-30-15-60 min pauze 4x per dag. Dat is echt wel te doen, zeket als je lekker bezig bent.
Het is ook grotendeels een knop omzetten en je erop instellen. Hoe meer je er van te voren tegenop ziet, hoe zwaarder het je ook gaat vallen. Zie het als een uitdaging, ff lekker 11 uur knallen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:17

Ik heb een beetje moeite met de posts die in feite zeggen: Niet aanstellen en gaan met die banaan.
TS is depressief, zit in een opbouwtraject neem ik aan (TS?) en dan is een elfurige werkdag gewoon echt lang. Zoals Moonfish ook zegt, als TS hervalt zal ze haar baas echt niet zien, dus werk is echt niet de moeite waard om je kapot op te werken.
Als incident zou ik proberen om ism de therapeut dit als een uitdaging te zien, als het een structurele dienst is, zou ik naar wat anders omkijken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 05:49

Op de cattle station waar ik werkte in australie maakte je 7 dagen per week 14 tot 16 uur per dag. Je kreeg geen dag vrij. Dat is pas zwaar haha. Probeer gewoon de 11 uurtjes te werken en als het echt niet gaat werk de dag af en ga een gesprek aan op je werk of het mogelijk is dat dit niet nog een keer voorkomt. Je legt gewoon eerlijk uit waarom het niet kan. Eerlijkheid duurt het langst. Ze hebben niks aan je als je straks kapot moe bent en helemaal niks meer kunt doen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 06:11

Je moet het inderdaad gaan proberen. Gewoon alleen al voor jezelf. Kan je dit?
Ik werk altijd van 7 tot 7, en vertrek pas om 8 u. Heel normaal vind ik. Maar je zou er aan moeten wennen.
Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt, half 5 beginnen, half 10 klaar. 17 uur dus. Maar dat was gewoon niet te doen. Helemaal naar de kl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 06:42

sallandval schreef:
Waarom verwacht je dat je het niet vol gaat houden? Zo krijg je vanzelf een self fulfilling prophecy. Als je gelooft dat je het kunt kun je het ook! Wie weet valt het allemaal reuze mee, werk je lekker en is de dag om voordat je het weet. Geen horloge om of telefoon mee, niet op de klok kijken en af en toe even zitten/leunen als het rustig is. Zodra je thuis komt lekker helemaal niets meer van jezelf verwachten; dan mag je lekker welverdiend niksen.

Als je één dag in de week meer uren maakt maak je de rest van de week minder uren en kun je uitrusten, terwijl je toch genoeg verdient!

Oftewel, niet zo miepen en gewoon werken :D
Ik zie het probleem niet echt hoor. Er is niets mis mee om eens iets vermoeiends te doen. Went vanzelf.