Trouwen...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Trouwen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:55

Hier hebben we er totaal niets mee :') in oude kleren op maandagochtend gratis en snel... En dan puur voor de praktische dingen.... Dat is iig de planning voor over een paar jaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:00

Ik zie meerwaarde van trouwen niet in. Zodra je een relatie aangaat met iemand, dan weet je gewoon dat je trouw aan elkaar moet zijn. Elkaar respecteren en voor elkaar moet zorgen. Daar hebben die enkele woorden + ring bij trouwen geen invloed op.

Wel zou ik later een feestje willen organiseren voor onze vrienden om samen met ons te vieren dat we gelukkig zijn met elkaar.

En ik wil sowieso niet de achternaam van mijn vriend hebben. Wil niet geassocieerd worden met die heks van een schoonloeder. Heb er al minimaal contact mee. En straks helemaal niet meer :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:01

Ik wil trouwen! *\o/* Ik moet alleen nog een geschikte man zien te vinden :')

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:05

Ik ben getrouwd, met prachtige jurk, fantastische ceremonie en groot feest. Super!
Waarom? Omdat ik van mijn man hou, omdat ik altijd bij hem wil zijn en omdat het voor ons net dat beetje meer toevoegt.
Ook is het fijn dat nu met ons kindje iedereen dezelfde achternaam draagt.
Ik vond het een fantastische dag! Kan nog genieten als ik er weer aan denk. En inmiddels is het alweer 3 jaar geleden. En wij zijn al 11 jaar samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:07

Ik was hiervoor ook van het 'ik ga niet trouwen', 'trouwen is stom' ' trouwen is onzinnig'.
Maarrrrrrrrr met m'n vriend voelt het gewoon goed en hoewel we niet op de zaken vooruit willen lopen heb k al wel een hele mooie jurk gezien :') Dat hele gevoel van trouwen is onnodig en onzin is compleet weg.
Hoef ook geen groot feest later, geen tig gasten, veel te dure bruiloftsband of een veel te duur niet te vreten diner met z'n allen. Maar het voelt nu gewoon goed, dus in de verre toekomst ga ook ik me in zo'n jurk heisen :') De handtekeningen et cetera veranderen inderdaad niks aan de relatie an sich, maar ik ben wel van mening, je trouwt maar 1x in je leven, en dat doe je met degen waar je samen mee hoort. En ik heb mijn persoon wel gevonden dus hoort dat er ook bij. Maar omdat we de rest al zo vlot hebben gedaan, nemen we hiervoor uitgebreid de tijd :Y)
Eerst m'n studie beginnen en afmaken en kijken wat ik daarna op poten wil zetten daarmee. Dan komt de jurk en het taartje wel *\o/*

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:25

Wij gaan trouwen, omdat we het een heel mooi idee vinden om zo'n verbintenis met elkaar aan te gaan. Het voelt een beetje als een stapje dichter naar elkaar toe. We houden ontzettend veel van elkaar en op dit moment willen we echt samen oud worden en daarom gaan we ook trouwen.
Ik hoef ook niet persé een heel groot feest en heel groots trouwen. Daar gaat trouwen helemaal niet om in mijn ogen. Waarom zou ik tig mensen willen uitnodigen? Wat hebben zij er nou mee te maken dat wij gaan trouwen? Het liefste vier ik het dus gewoon met onze familie en echte vrienden. Lekker trouwen, een lekker hapje eten en dan gewoon met een groepje 's avonds blijven hangen in de achtertuin bij mijn schoonouders met een leuk muziekje op. Eventueel met nog wat meer vrienden waar we mee om gaan, maar die niet zo dichtbij ons staan als onze echte vrienden. Zo'n dag moet echt in het teken staan van ons samen. En het moet geen strijd worden bij mensen 'Goh, die hadden maar 100 gasten, wij hebben er 110'. Ik ben van mening dat mensen niet meer goed zien waarom ze willen trouwen, met al die grootse bruiloften.
Maar mijn vriend wilt wel graag een groot feest geven voor al zijn voetbalmaatjes/voetbalelftal, collega's en al dat soort mensen. Dus doen we dat ook wel waarschijnlijk. Maar niet zo groots als sommige mensen doen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:31

Ik wil zoooo graag trouwen. Meisjes droom :=

En nee het hoeft niet mega, maar wel mooi. In ieder geval zoals ik in mijn hoofd heb :=

(oh my lord, ik klink als een bridezilla)

Maar bijvoorbeeld mijn droomtrouwjurk heb ik al gevonden en die is maar €350,-
Dus ik wil het ook absoluut niet duur :n

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:38

Ik wilde wel trouwen uit liefde natuurlijk, maar heel dat gedoe, bah daar had ik echt geen zin in. Ik kan me nog heel goed herinnneren dat ik een bepaalde jurk toch heel graag wilde, dus ik het boekje waar de jurk in stond gaan kopen in de supermarkt, wat voeld ik me ongemakkelijk, ik koesterde de vurige hoop dat ik niemand bekends tegen zou komen, wat moest ik dan wel niet uitleggen. :D

En weet je wat, ik heb zo genoten van onze dag, wat een feest, bijna net zo mooi als onze twee dochtertjes die we samen hebben. Nog steeds na 13 jaar gelukkig getrouwd, al is het zeker niet altijd rozegeur en maneschijn, af en toe wel. :o

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:42

Goh, voor mij maakt het eigenlijk niet zo uit. Ligt er ook aan wat mijn vriend zou willen. Als hij nou heel graag zou willen trouwen, prima hoor *D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:54

Mijn aanstaande man (klinkt leuk <<) ) en ik gaan trouwen omdat we veel van elkaar houden en ons leven verder samen willen delen. We voelen beiden een onvoorwaardelijke liefde voor elkaar en willen samen blijven in goede en slechte tijden :+: Dit voelt als een soort extra bezegeling van onze liefde voor elkaar, vind het heel speciaal dat mijn grote liefde met mij wil trouwen. <3
We gaan onze bruiloft precies doen zoals we beiden een perfecte bruiloft voor ogen hebben. :D
We hebben allebei zoiets van, we trouwen maar een keer (als het goed is :+ ), dan moet je het voor je eigen gevoel wel goed doen en er het mooiste van maken :) .
Onze instelling is ook; liever spijt van iets wat je wel gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt.
We hebben inmiddels alles al zo ongeveer geregeld en ik weet zeker dat wij een prachtige dag gaan hebben met mensen om ons heen die dichtbij ons staan en die we er graag bij willen hebben. We hoeven geen mega bruiloft, we geven wel een groot feest omdat we dat willen, maar we nemen geen mensen mee die we er niet bij willen hebben en we doen niet aan morele verplichtingen, en dat voelt heerlijk! :D
Als een ander onze bruiloft niet leuk/mooi zou vinden dan boeit dat ons ook helemaal niets :+ We doen het zoals we het zelf willen en dat heeft een ander maar te respecteren :) .
Vriendlief en ik kunnen allebei niet wachten tot het zo ver is :+:

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:14

Ik ben nu 33 en mijn vriend wordt 38. We zijn al ruim 13 jaar samen en niet getrouwd. Ook geen plannen daarvoor. Toen ik net bij mijn vriend kwam heb ik wel even duidelijk gemaakt dat ik dus niet van plan was om te gaan trouwen, aangezien het hem wel wat leek. Nu is hij het met me eens dat het onnodig is. Ik vind trouwen niet meer van deze tijd. Vroeger moest je wel trouwen, maar tegenwoordig hoeft dat echt niet meer (of je moet gelovig zijn). Ik hoef echt niet te bewijzen dmv een papiertje dat ik van mijn partner hou. Hij weet dat, ik weet dat dus klaar. Wel hebben we een samenlevingscontract. Ook leuk dat je bij de notaris zit en die doodleuk zegt "zo nu zijn jullie toch een beetje getrouwd" >;) not funny! Mensen vragen me wel eens goh zou je dan niet een dag in zo'n mooie jurk willen lopen....eeuuhm ik loop zoiezo nooit in een jurk (doe mij mn jeans maar :P ), en mocht ik het ooit willen dan huur ik er wel eentje voor carnaval :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:45

Ik had ook nooit iets met trouwen, tot ik mijn vriend (nu man) tegen kwam. Met hem wilde ik het dolgraag. Maar hij wilde niet, vond het onzin etc etc. Wekenlang hebben we er discussies over gehad. Uiteindelijk zijn we na een mooie reis door de VS samen op Miami Beach getrouwd en hebben we daarna thuis een feest gegeven. Het was voor ons perfect, we wilden niet de hele dag in de belangstelling staan en de dag zelf heeft ons weinig gekost. Oh en ik mocht mijn jurk 2 keer aan, ook leuk! :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:51

Ik begrijp alleen niet waarom het pas elke dag een feestje is nadat je getrouwd bent?

Zelf weet ik het niet. Ik vind het vooral heel 'oud' klinken om 'mijn man' te moeten zeggen. Mijn vriend klinkt veel vlotter! :D Zou me echt al een oud wijf voelen als ik man zou moeten zeggen tegen mijn vriend. Misschien komt dat later!

Als ik dan toch zou besluiten om te gaan trouwen dan wil ik het wel goed doen. Dus dan moet het wel echt een gave dag worden!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:56

Ik snap juist niet waarom er zo tegen trouwen wordt gepleit :+ Ik ben jong getrouwd, ik vind dat bewijs van vastigheid juist ontzettend fijn! Ik ben dan ook lekker ouderwets, als mijn man genoeg inkomen zou hebben zou ik lekker huisvrouw worden :')

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:04

Ik heb jaaaaren gedroomd over mijn droombruiloft. Alleen m'n vriend wou het niet. Mijn ideale bruiloft zou zijn na 5 jaar samen trouwen, mooie jurk, bloemen, wat vrienden en familie, met de koets naar de plek waar we trouwen en mooie foto's laten maken op het strand met m'n pony en hond er bij. Dan lekker op huwelijks reis, en daar zwanger raken van onze liefdesbaby :=

Maar omdat manlief niet wou trouwen, kwam er toch maar een baby.. Toen kwamen we er achter dat het toch een stuk handiger is als je getrouwd bent als je samen een kind hebt. (zijn dingen automatisch goed geregeld enzo) Dus besloten om te trouwen.. Helaas nooit een aanzoek gehad, we zijn op maandag ochtend getrouwd (gratis) op het gemeentehuis toen ik bijna 20 weken zwanger was en zware bekken instabiliteit had.. Na het trouwen een zelfgemaakte foto taart opgehaald bij de Hema, en thuis met onze ouders opgegeten. Daarna ging m'n man trainen, en bleef ik eenzaam en alleen achter. Voelde me echt heeeel zielig :P 's avonds gaven we een feestje voor wat familie en vrienden, ook gewoon simpel. Paar flessen cola/wijn op de eetbar, zelf muffins gemaakt met hartjes er op, en wat chips/nootjes. Een jurk van marktplaats gehaald voor 20 euro, en een beetje laten vermaken zodat m'n buik er in paste. We kozen bewust voor een (extreme) low budget bruiloft omdat we het geld liever uitgaven aan de baby.

Het doet me nogsteeds pijn dat alles op deze manier is gegaan. Alles was zoals ik het allemaal echt nooit gewild heb! Maar ben blij dat ik het feestje wel heb doorgezet (wou m'n man eigenlijk ook niet) anders was het helemaal zo'n sombere bedoeling geweest.. Agg wie weet kunnen we het ooit wel over doen, en krijg ik alsnog m'n aanzoek ;P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:19

Ik wil heel graag trouwen, gelukkig denkt m'n vriend daar hetzelfde over. :D Ik vind het gewoon iets extra's geven aan onze relatie.

We studeren allebei nog en willen wachten tot we allebei werken. M'n vriend wil graag een groot feest en een huwelijksreis en daar is geld voor nodig. Voor mij hoeft het geen enorm feest te zijn, maar wil het wel een onvergetelijke dag laten worden. Snel met z'n 2tjes op maandagochtend zal dus nooit gebeuren. :)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:20

Ik heb mijn vriend vorige week ten huwelijk gevraagd en wij gaan volgend jaar trouwen. Waarom? Omdat we samen verder willen en trouwen daar voor ons gewoon bijhoort. Daarnaast ook uit praktisch oogpunt (zelfde achternaam e.d.).

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:53

Ik had heeeelemaal niks met trouwen, maar ik ben zooo zeker van mijn huidige relatie dat ik niks liever zou willen dan vanaf een zeker moment als man en vrouw verder door het leven te gaan. Ik zou het wel klein willen houden, met alleen mensen die dichtbij ons staan.
+ ik denk dat dat de enige keer zou zijn dat ik mijn vriend in pak zal zien
+ dan krijg ik een heule mooie achternaam

Ik heb alleen één eis en dat is dat hij mij vraagt. Dus wie weet blijft het wel bij dromen :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:00

Ik zit ook met een vraag over trouwen,
natuurlijk is het allemaal super fantastisch, te gek weet ik.

Maar wat maakt trouwen écht gewoon perfect? Als ik naar
serie's kijk waarin een stel getrouwd word, kunnen ze alleen
maar zeggen 'getting married is the best thing that can happen'
'This day is so amazing..'

En die dingen, als het echt zo perfect is, wil ik snel trouwen! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:06

Lieshorses, ik vind het zelf bijzonder dat je die dag de beloften tegenover elkaar uitspreekt dat je altijd voor elkaar zal zorgen in voor en tegenspoed etc. En dat je dan op dat moment een groepje lieve, speciale mensen bij je hebt die je alle geluk van de wereld gunnen en zo blij voor je zijn. Het lijkt me gewoon heel speciaal en mooi om mee te maken dat je gewoon al zo lang naar zoiets toeleeft en dat het dan werkelijkheid wordt, het is echt júllie dag, je kunt doen en laten wat je wilt, iedereen is vrolijk en blij (als het goed is :') ) en de hele sfeer. Dat moet gewoon fantastisch zijn! :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:13

Ik ben op een gratis dag getrouwd, grotendeels vanwege het koophuis en zwangerschap, met vrij normale kleding. Verder intiem geluncht met enkele gasten ( ouders, zus.broer en aanhang en opa`s oma`s)
Ik zou nu achteraf een mooie jurk wel mooi gevonden hebben en had toch graag wat vrienden uitgenodigd, maar een groot feest met 200 man en dito kosten, nee hoor, daar bedankt ik voor

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:49

Hier nu een ruime 3 weken vrouw van.

Wij hadden beide zoiets van ja we willen samen nog 80 jaar verder en dat mag de hele wereld weten :) het veranderd absoluut niks maar oh het was zo speciaal <3

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:17

Ik droomde als klein meisje al van een mega bruiloft, een supergrote Sissi jurk en een taart van 22 verdiepingen.
Maar ja, als je bindingsangst hebt wordt het feit dat je dan óók voor de rest van je leven aan iemand "vastzit" toch een grote huppel om te nemen. Heeft me dan ook 2 keer een relatie gekost (hij wilde meer en ik wilde niks), de relatie daarna is er nooit sprake geweest van trouwen. En toen kwam ik iemand tegen, werden vrienden (zijn 2 jaar gewoon bevriend geweest), vrienden werden verliefd en ja.... na 3 weken ging hij op zijn knieën en vroeg me ten huwelijk. En ik zei JA! Zo zeker was ik van deze man en mijn gevoelens voor hem.
Uiteindelijk heeft het toch nog bijna 3 jaar geduurd en de directe aanleiding om het toen te doen is nu 8 jaar en huppelt vrolijk door het leven. De zwangerschap verliep niet helemaal zoals het moet en op aanraden van de gyn zijn we "de ongeboren vrucht" gaan erkennen. Tijdens dat gesprek vroeg de ambtenaar waarom we eigenlijk niet gingen trouwen, was veel praktischer en ze kon zien hoe gelukkig wij waren... en eigenlijk had ze daar ook gelijk in. Dus meteen aangetekend, toen de familie ingelicht, en op 3 weken tijd een jurk, pak, ringen, feestje, kortom de hele santekraam geregeld.
Ik was 37 weken zwanger en eigenlijk moest ik opgenomen worden, maar met de belofte om elke dag op controle te komen en vanuit de BABS de toezegging dat, mocht ik opgenomen worden voor de trouwdatum, er gewoon op het ziekenhuis getrouwd zou worden, heb ik het thuis mogen afwachten. Was wel spannend, want elke dag kon de mededeling komen dat ik moest blijven. Dus de dag van ons huwelijk met knikkende knieën naar het zkh, samen met mijn schoonzusje. En ik mocht gelukkig weer gaan.
We hebben een super dag gehad. Mijn man kwam me bij mijn zus ophalen, we zijn getrouwd in de Prinsenkamer op het stadhuis en hebben daarna een klein maar heel gezellig etentje/feestje gehad met familie en vrienden bij mijn zus thuis. De ochtend erna kregen we van stal een champagne-ontbijtje :D
Dus niet de mega grote bruiloft waar ik van droomde, maar wel zoals wij het wilden. Een superdag die, ondanks voornamelijk om het praktische, ik niet had willen missen. God, wat hou ik van die man <3

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:24

Goof schreef:
Trouwen vind ik echt geen enkele toegevoegde waarde voor je relatie hebben.
Daarbij kan ik van de kosten van trouwen/ bruiloft een fantastisch mooie reis maken. Liever dat dan opgedoft in en smetteloze jurk glimlachen en sociaal doen de hele dag :+

Idd..

Lekker gaan touren met z'n tweeën.

Veel vrouwen willen ook trouwen omdat ze er als klein meisje van droomden of graag zo'n jurk aanwillen.
Gelukkig heb ik daar geen last van en ben niet iemand met een trouw-wens, dan moet ik wel écht gek op de ander zijn.
En dan liefst klein houden en dan lekker reizen oid.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:28

Het hele instituut huwelijk staat mij persoonlijk vooral om principiële redenen erg tegen. Ik denk, en hoop dan ook nooit te zullen trouwen.
Daarnaast vind ik het trouwen zelf weinig toevoegen. Ik ben al ruim 7 jaar gelukkig samen met mijn grote liefde en we weten precies wat we aan elkaar hebben. Daar heb ik geen contract voor nodig.
Als er over een tijdje kindertjes en/of een koophuis komen zullen we om praktische redenen wel alles laten vastleggen in een samenlevingscontract of voor geregistreerd partnerschap gaan.