Pakket staat op afgelevert echter ik was toenn iet thuis en

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:56

Het ligt echt heel erg aan wie er bij je in de buurt bezorgd!! Mensen bij ons in de straat bestellen veel via internet. Waren de afgelopen week veel niet thuis en een van ons toevallig wel. De bezorger gaf het bij ons af en daar werd keurig een briefje in de bus gedaan.
Op 1 pakketje stond 'alleen eigen adres' en dat nam hij keurig weer mee terug.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:57

Jans schreef:
Overigens heeft de eerste beste postbezorger die een pakje van mij zomaar ergens neerlegt buiten een probleem.. :) dan gaat er direct een melding naar postNL en mocht daar niks mee gedaan worden schakel ik rechtsbijstand in.

Echt, geef dan mijn pakje wat per ongeluk thuis komt gewoon aan de buren, ik weet dat die daar geen bezwaar tegen hebben.

Ik heb net dus gebeld. ze maken alleen een melding meer doen ze niet. Zelfs al kan ik bewijzen dat ik om 15.30 bij mijn dochter was om haar op te halen.

De buurman is niet thuis, dus hij heeft het niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:01

Dat komt omdat ze de afgelopen jaren gewoon een ongeorganiseerde paasei zijn daar.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 03-07-13 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:06

Machie schreef:
Jans schreef:
Ik vind het behoorlijk storend als pakketbezorgers een pakje maar ergens neerleggen..

Ik vind het behoorlijk storend dat mensen iets bestellen, een T&T code hebben met een verwachte tijd en gewoon niet thuis zijn.
Doe dan ff briefje op de deur met waar het pakket neergelegd mag worden of wacht tot het er is.

Ik doe trouwens altijd een briefje in de bus als ik het ergens neerleg of bij buren aflever.

Tsja je kunt er niet van uit gaan dat als iemand iets besteld dat iemands baas ook maar zegt ga maar naar huis om je pakket aan te nemen ??
Met hetbriefje ben ik het zeker met je eens.. Maar t zou nog beter zijn dat als men niet thuis is er gewoon een briefje in de bu ligt met het adres van het dichtst bijzijnde post punt ???

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:09

Tat_jana schreef:
Machie schreef:

Ik vind het behoorlijk storend dat mensen iets bestellen, een T&T code hebben met een verwachte tijd en gewoon niet thuis zijn.
Doe dan ff briefje op de deur met waar het pakket neergelegd mag worden of wacht tot het er is.

Ik doe trouwens altijd een briefje in de bus als ik het ergens neerleg of bij buren aflever.

Tsja je kunt er niet van uit gaan dat als iemand iets besteld dat iemands baas ook maar zegt ga maar naar huis om je pakket aan te nemen ??
Met hetbriefje ben ik het zeker met je eens.. Maar t zou nog beter zijn dat als men niet thuis is er gewoon een briefje in de bu ligt met het adres van het dichtst bijzijnde post punt ???

ik werk voor dhl/selektvracht. Gelukkig krijgen wij wel betaald als mensen niet thuis zijn maar postnl = mensen net thuis = 50% van het loon dat je maar krijgt. Dan snap ik wel dat postbodes gewoon ergens dumpen. En nee, daarmee praat ik het niet goed. Ik bestel zelf trouwens ook veel en laat het eigenlijk altijd gelijk naar het postkantoor sturen of naar het dhl punt. Kan ik het afhalen wanneer ik wil en komt niemand voor niks aan de deur.

Ik dacht er trouwens altijd net zo over als jullie hoor. Alleen nu ik er werk is t wel anders. Ik rij veel buitengebied en als ik alle pakketjes mee terug nam waar mensen niet thuis waren raak ik de helft nog niet kwijt.

Ils_K

Re: Pakket staat op afgelevert echter ik was toenn iet thuis en

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:22

Goh toevallig, ik ook.
Zou gister een pakketje krijgen, er staat afgeleverd, en heb niks. De buren ook niet, al gevraagd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:28

Machie schreef:

En nog een reden om niet thuis te zijn, zoals nu bij mij: eerst geeft t & t aan dat het vandaag geleverd gaat worden, en vandaag is het veranderd naar morgen. Het is dat ik mijn kantoor aan huis heb dus mij kan het niks schelen. Maar mensen kunnen niet zomaar vrij nemen en dan zeggen "oh baas, ik neem toch morgen nog maar vrij want de post heeft de leverdatum vandaag veranderd".

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:33

GamblersCup schreef:
Machie schreef:

En nog een reden om niet thuis te zijn, zoals nu bij mij: eerst geeft t & t aan dat het vandaag geleverd gaat worden, en vandaag is het veranderd naar morgen. Het is dat ik mijn kantoor aan huis heb dus mij kan het niks schelen. Maar mensen kunnen niet zomaar vrij nemen en dan zeggen "oh baas, ik neem toch morgen nog maar vrij want de post heeft de leverdatum vandaag veranderd".

Laat het dan op kantoor leveren ;)
Doen trouwens steeds meer mensen. Ik kom geregeld op kantoren omdat men het daar wil laten leveren :)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:39

Machie: ik kreeg de mail pas op de dag zelf. Tja als je dan aan net werk bent, kun je moeilijk iets wijzigen.

En van gister kreeg ik de mail pas toen die al afgeleverd had moeten zijn. Kom ik thuis niks.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 17:43

Bij mij kreeg ik geen mail. zelf vanmorgen gekeken en er stond nog niks. en vanmiddag stond hij tussen 14.00 en 20.00 en om 15.24 dus op afgeleverd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:01

Ligt het niet ergens in de schuur, container of een of andere vreemde plek?
Ik heb het al een aantal keer gehad en dan idd geen briefje id bus nee zoek het maar uit.
De keer id container vond ik wel wat erg.. Had ik daar nou niet gekeken was hij waarschijnlijk zo langs de weg gezet en dus weg gegooid :\

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:07

In de container vind ik het ook echt niet kunnen, ligt je pakketje daar als grofvuil

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 18:11

Tja heb al het hele terrein afgezocht

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:14

Machie schreef:
Jans schreef:
Ik vind het behoorlijk storend als pakketbezorgers een pakje maar ergens neerleggen..

Welkom inbrekers!!!!

Bedoel je hebt niet altijd de optie om te kiezen wanneer iets bezorgd kan worden.
En ik werk echt 38 uur pw, dus soms is dat niet makkelijk!

De meeste dingen laat ik op de zaak bezorgen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:18

Bij ons hebben ze een keer op de vensterbank tegen het raam gezet. Ik weet niet eens hoelang het ding daar gelegen heeft want ik kijk nooit uit dat raam en het is bij een inham in de gevel dus bij het passeren zie je het ook niet.
Ook al wel eens een pakket onder de brievenbus (staat buiten het erf aan de doorgaande weg voor het gemak van de postbodes) gegooid, puur geluk dat niemand het heeft meegegrist.

Op het werk bezorgen mag niet iedereen heb ik eerder al eens op Bokt gelezen, sommige werkgevers zijn daar niet blij mee.

Ik ben zelf thuismoeder maar ik moet toch echt zorgen dat de kinderen op school en van school raken en ook de beesten moeten verzorgd en gereden. Ik heb echt niet altijd tijd om een heel dagdeel in huis te blijven.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:26

Machie schreef:
[Ik vind het behoorlijk storend dat mensen iets bestellen, een T&T code hebben met een verwachte tijd en gewoon niet thuis zijn.

Dan moeten ze ook wel om de betreffende tijd komen, vorige week nog bezorgtijd tussen 13 en 16.30 uur. Prima top, dan is er iemand thuis dus laat maar komen.
Uiteindelijke levertijd 21.30uur!!!!!

En jij denkt dat we tot sint juttumus thuis blijven? Tijdsbestek was niet gewijzigd op mijnpakket.nl.

Heb het ook wel eens gehad dat er een pakje aan een buurman was gegeven die vervolgens lekker op vakantie ging. Ook geen briefje in de bus gedaan door TNT dus heeft weken gekost voor ik wist op welk nr het afgegeven was. En vervolgens weken voor ik eindelijk mijn pakje had (6 weken later).
Of dat ze het gewoon voor de deur leggen, ook zo fijn.

Mocht je er niet uit komen met TNT en de verzender heeft schriftelijk geklaagd bij PostNL dan kunnen jullie hier een klacht indienen: http://degeschillencommissie.nl/over-on ... /2394/post

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 18:27

Hartelijk dank. de verzender gaat vrijdag een klacht indienen dan hebben we nog 2 dagen om te hopen dat het pakje komt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:31

Machie schreef:
Jans schreef:

Dan moeten ze de tijdvakken maar kleiner maken. Ik had laatst een tijdvak van negen uur, en ik snap dat iemand die werkt of kinderene heeft niet even negen uur binnen kan gaan zitten wachten op een pakketje.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:59

Hebben wij pas ook gehad met een laptop.. stond op bezorgd maar is nooit bezorgd. Moeten nu inderdaad een formulier invullen dan krijgen we de kosten terug of alsnog een nieuwe laptop. Heel irritant..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:02

Voortaan maar naar een kialapunt laten bezorgen of een postkantoor? zeker als je niet altijd thuis bent, scheelt een hoop frustratie bij de pakketbezorgers.

Of gewoon bij niemand thuis aangetroffen, briefje waarop staat dat het naar een postkantoor is gebracht, klaar en dan kan je het daar weer afhalen.

Maar dan moeten ze wel netjes een briefje achterlaten voor de bestellers.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:21

Onze tnt pakket meneer,is Super aardig. Wij hebben een vaste bezorger en zijn erg blij met deze man.
ik gun hem zijn geld van harte, daarom ook liever op ons eigen adres dan op werk adres.

hij heeft een mobiel nr van ons en weet dat onze pakketjes bij ieder binnen het portiek bezorgd mogen worden.
in de winter kan hij een kopje koffie voor onderweg erg waarderen en in de zomer is hij erg blij met een (water)ijsje voor onderweg. Wij hebben ook altijd briefjes in de bus.
gls vind ik een vervelende verzender. De winkel waar wij dat op kunnen halen is een takje end weg en lastig te bereiken

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:51

als het pakketje ergens zo maar is 'gedumpt' zou ik een klacht indienen.
wij hadden laatst ook serieus problemen met de post, hebben we een klacht in gediend en toen was het meteen verholpen
gelukkig!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:53

Jans schreef:

En voor het zelfde geld word het door een voorbij gangen gejat.. We hebben wel eens een klacht ingediend daar over. Grapjassen meende het paketje gewoon op de deurmat te leggen waar iedereen het kan zien vanaf de weg. :?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:06

Ik snap het ook gewoon niet, Omdat we maar 2 bezorgers hebben.
! oer Hollandse nuchtere jongen welke het pakje nog wel eens in de kast zet onder de carport. en een wat schuchtere donkere jongen welke bang is voor de hond. misschien heeft hij het pakje op afgeleverd gezet en per ongeluk weer mee genomen. Als dat zo is dan komt hij morgen hoop ik weer mee. Indien het een vakantiekracht of nieuwe medewerker is, dan ken ik hem/haar nog niet.

OPGELOST... Hij moest ook nog naar buren verderop en heeft het daar achter gelaten. En heeft geen briefje achter gelaten omdat deze buren eigenlijk snel zouden brengen. Bij hun is er wat tussen gekomen en daarom werd het nu pas gebracht. Gelukkig... heb de hele middag en begin avond gezocht en van alles zitten te bedenken. Maar gelukkig de kids kunnen nu fijn dvd kijken en ik ben geen 95 euro armer. (jawel ben ik wel, maar nu heb ik er wat voor en anders niks)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:10

Machie schreef:
Laat het dan op kantoor leveren ;)
Doen trouwens steeds meer mensen. Ik kom geregeld op kantoren omdat men het daar wil laten leveren :)

Dat mag bij een heleboel bedrijven niet. Waar ik voorheen gewerkt heb, werd het afgelopen jaar verboden. Bedrijf van 400 mensen, daar werden elke dag 200 privé pakketten geleverd, waar personeel dus mee bezig was. En wat dus geld kost.