Bij wie zijn er WEL stappen ondernomen na aangifte van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:16

Djimmert schreef:
Heb ik ooit ook aan de hand gehad, politie deed niets, ondanks dat wij (meerdere gedupeerden) ip adres konden overleggen ... Helaas pindakaas euro 100,- verdwenen. En dat dan maal 6 ( de toen bekende mede gedupeerde) voor de oplichter een leuke vangst.....

zo word het wel erg makkelijk voor oplichters toch ??

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:22

Ik ben een paar jaar geleden voor 500,- opgelicht via MP. Aangifte gedaan, maar politie zei niks te kunnen doen. Toen ben ik zelf gaan speuren op internet. Adres, telefoon, echte naam... echt, het was zo gevonden. Maar ik ben niet het type dat gaat dreigen. Ik heb haar vriendinnen opgespoord en hen laten weten wat het meisje aan het doen was. Kennelijk is zij toen door haar eigen vrienden aangesproken op haar gedrag, want ik had binnen twee dagen mijn geld terug.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 19:25

EllenB schreef:
Ik ben een paar jaar geleden voor 500,- opgelicht via MP. Aangifte gedaan, maar politie zei niks te kunnen doen. Toen ben ik zelf gaan speuren op internet. Adres, telefoon, echte naam... echt, het was zo gevonden. Maar ik ben niet het type dat gaat dreigen. Ik heb haar vriendinnen opgespoord en hen laten weten wat het meisje aan het doen was. Kennelijk is zij toen door haar eigen vrienden aangesproken op haar gedrag, want ik had binnen twee dagen mijn geld terug.

Sow ! Dat heb je goed gedaan zeg :oo

Helaas is de vrouw die mij op heeft gelicht samen bezig met haar man.. Volgensmij schaamt ze zich er ook totaal niet voor.

EllenB

Re: Bij wie zijn er WEL stappen ondernomen na aangifte van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:34

Mss hebben ze kinderen? Via de school? Familie? Ik was net een pittbull en vond het stiekem zelfs leuk om te doen... En je kunt echt zoveel informatie achterhalen op internet. Bijna bizar...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 19:38

Ja op internet valt echt veel te vinden over iemand

Ik heb mezelf eens gegoogled op rekeningnaam en nummer maar ik kan eigenlijk vrij weinig vinden. Net goed eigenlijk :D

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:40

Diegene waar ik door opgelicht ben bood Rambo dekens aan, niet de goedkoopste dekens maar op de foto' zag het er prima uit. Het contact was ook prettig en kwam goed over. Ik had zelfs een overzicht gemaakt met wat ik allemaal kocht voor het bedrag, daar kreeg ik zelfs nog een aanvulling op dat er nog wat bij hoorde. En hoe ik het verzonden wilde hebben. Volgende contact was dat het klaarstond en daarnaa nooit meer iets gehoord. Er is nog een gedupeerde door zelfde gebruiker en via marktplaats ook neem ik aan. Anders word je niet van beide sites geband.

Kan ook echt geen verdere gegevens vinden via google. Heb voor achternaam en rekeningnummer. En alles komt wel overeen maar verder niets.

Moet eigenlijk nog steeds de rechtsbijstand bellen hoe of wat maar dat komt er ook steeds niet van. Kan het geld goed gebruiken want heb nog steeds geen geld voor nieuwe dekens voor mijn paarden.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:46

als je inderdaad weet hoe, en van de andere kant vind ik het niet kunnen
schending van privacy
maar ja, je ziet wel heb je alle gegevens en dan kunnen ze nog niets doen :S dus dan heb je er alsnog niets aan

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:06

Schending van privacy? Dat moet je je bedenken voordat je allerlei info op internet zet, toch? Ik kon haar stalgenootjes eenvoudig achterhalen hier op Bokt... Even een pb'tje en klaar. Niks geschonden, vind ik.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:07

M_hartje_M schreef:
EllenB schreef:

Sow ! Dat heb je goed gedaan zeg :oo

Helaas is de vrouw die mij op heeft gelicht samen bezig met haar man.. Volgens mij schaamt ze zich er ook totaal niet voor.

Ja volgens mij ken ik die ook.
-knip en nog vele namen meer.
Goede sites dat je denkt dat zit goed.
Die van -knip- is zelfs van een bedrijfsrechercheur, bedoel hoe verzin je het.
Maar goed die goede man is er dus "meebezig" _O- heb hem gesproken klonk heel serieus alleen zijn handschrift die waarschuwde me al
mijn nederlands is niet zuiver maar daar miste echt wat
37,00 voor een ambersidepul helaas
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 05-07-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:08

nee, ik bedoel dat je 'alle' info op internet kunt vinden van diegene als je alleen al een naam in toetst
vind het wel terecht als het inderdaad in dit geval kan, maar dan nog wat wil je er tegen doen
jij hebt dan geluk gehad dat je het via bokt dan hebt kunnen regelen, maar de rest die ook bewijs hebben etc kunnen fluiten naar hun geld, ongeacht of ze alle gegevens hebben, snap je

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:11

Waardoor mijn zaak aan het rollen kwam, was omdat ik via http://www.opgeletopinternet.nl/ hulp heb gekregen hoe achter IP adres etc. te komen
en daar vele anderen vond die door dezelfde zijn opgelicht.
Hun aangiftenummers heb ik bij mijn aangifte doorgegeven aan de politie.

Op die manier wordt een zaak veel groter en is er meer kans dat er wat gedaan wordt.

Als je dat nog niet hebt gedaan; check het even op die site. Wie weet zijn er vele anderen opgelicht en kun je op deze manier samenkomen / waarschuwen (zodat anderen die het rekeningnummer googlen misschien wel een bericht van jou lezen dat je bent opgelicht door die persoon)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:23

bello2005 schreef:
nee, ik bedoel dat je 'alle' info op internet kunt vinden van diegene als je alleen al een naam in toetst
vind het wel terecht als het inderdaad in dit geval kan, maar dan nog wat wil je er tegen doen
jij hebt dan geluk gehad dat je het via bokt dan hebt kunnen regelen, maar de rest die ook bewijs hebben etc kunnen fluiten naar hun geld, ongeacht of ze alle gegevens hebben, snap je

De politie heeft mij destijds gezegd dat ze bij veel aangiftes wel degelijk iets doen... Maar ik weet niet of je dan ook werkelijk je geld terug krijgt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:50

Ik heb eens een te maken gehad met oplichting om een paar schoenen, ging om 50 euro volgens mij.
Inderdaad aangifte gedaan, alles goed duidelijk mee gegeven, kopieen van alle emails etc.

Het heeft denk ik een jaar geduurd maar de politie Haaglanden belde mij 1x per maand ongeveer hoe de status was. Er waren meer zaken tegen hem en de politie was er dus wel mee bezig. Uiteindelijk is hij volgens mij gearresteerd en ik heb na een jaar het geld dus ook terug gekregen van die persoon :)

Het kan dus wel!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:57

De niet belangrijke zaken hebben werkelijk geen enkele prioriteit bij het OM. Wij zijn in 2011 slachtoffer geworden van diefstal van onze boot welke 2 weken later terug is gevonden bij een hennepkwekerij. Wij kregen afgelopen week een brief van het OM dat ze ons proces verbaal in behandeling hebben genomen. Dus ik denk dat je met internet oplichting nog heeeel veel geduld moet gaan hebben en dat je er misschien ooit nog wat van gaat horen. Bewaar in ieder geval je mailtjes goed!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:11

Mijn vader heeft een motor gekocht via internet, wat natuurlijk stom is, maargoed het gebeurde. €7000 kwijt. Denk maar niet dat er iemand (la police) zin heeft werk van te maken. Het was ook nog in het buitenland...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 21:52

antje_vip schreef:
Mijn vader heeft een motor gekocht via internet, wat natuurlijk stom is, maargoed het gebeurde. €7000 kwijt. Denk maar niet dat er iemand (la police) zin heeft werk van te maken. Het was ook nog in het buitenland...

Het is ook wel heel erg dom een motor te kopen via internet inderdaad... Maar ik vind dat ook dat de politie iets mag doen aan een bedrag van 7000 euro

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 04:58

Wat wil je dat de politie er aan doet dan ?
Het is harstikke moeilijk om zoiets uit te zoeken... Ze zijn er heus wel mee bezig, maar het is gewoon ontzettend moeilijk om een daadwerkelijke verdachte erbij te zoeken. Er worden zo ontzettend veel aangiftes gedaan, dat niet alles opgelost kan worden.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:46

Moderatoropmerking:
Bij deze zet ik het topic weer open.
Het is begrijpelijk dat dit onderwerp frustratie bij jullie oplevert. Toch zou ik jullie willen vragen om namen achterwege te laten, het bespreken van Bokkers is nog altijd niet toegestaan, of ze nu geband zijn of niet. Alvast bedankt!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:54

M_hartje_M schreef:
antje_vip schreef:

Het is ook wel heel erg dom een motor te kopen via internet inderdaad... Maar ik vind dat ook dat de politie iets mag doen aan een bedrag van 7000 euro

Ach het kan hoor mijn broer verkoopt veel militair spul (tot auto's of baileybrug aan toe) via internet en over heel europa.
dat gaat echt niet voor een dubbeltje.
Dus ook dat moet kunnen maar ook daar heb je oplichters tussen zitten helaas.
Je weet het gewoon niet altijd klaar.
Sommige zijn ook gewoon echt heel goed (ben zelf een heel paard kwijt geraakt aan AS Stables ( misschien gezien op tros-opgelicht?))
Echt je kan niet het hele leven doorlopen en iedereen van oplichting verdenking maar probeer inderdaad dingen te kontroleren.