Hortensia dieven wie kent ze nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:19

Bij ons is laatst een hele plant uit de voortuin geschept. Het gat was niet eens dichtgegooid. Foei foei.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:33

Yup, ik ken het fenomeen ook sinds een jaar... Stelletje idioten lopen er rond. 8)7
Wel een naar idee voor je oma hè, dat ze gewoon achter het huis zijn geweest!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 12:34

NiFallor schreef:
Yup, ik ken het fenomeen ook sinds een jaar... Stelletje idioten lopen er rond. 8)7
Wel een naar idee voor je oma hè, dat ze gewoon achter het huis zijn geweest!

ja ze is altijd zo trots op die hortensia want ze zijn wel erg mooi :)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:38

Het is niet alleen inbraak, het is eveneens diefstal, huisvredebreuk (denk ik) en vandalisme!
Ik zou aangifte doen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:40

Annemiek80 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Hier werd rondom kerst ook altijd vanalles uit de tuin gehaald voor kerst stukjes, zo`n rode kleine balletjes plant die blijkbaar populair is in kerststukjes.

Hulst is dat...

En ik voel me al extreem schuldig als ik 1 lavendelbloempje/knopje pluk uit een enorme plant/struik, omdat ik het zo lekker vind ruiken als je het tussen je handen wrijft :o

... heb nu mijn eigen lavendelplantje btw lol

net even gekeken, skimmia heet dat wat ik bedoelde http://nl.wikipedia.org/wiki/Skimmia

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:43

Lynn_Nikita

Re: Hortensia dieven wie kent ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:44

zijn id dook rode besjes en ook populair bij kersstukjes dus ik begrijp je gedachte wel

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:27

Hier hetzelfde, hier hebben ze de knoppen er uit geknipt -:(- -:(- -:(- -:(-
Dus denk dat ik wel kan gaan fluiten naar een mooi gekleurd bosje dit jaar, en dat te bedenken dat dit nog maar het 2e jaar is dat ik ze heb.
Bij mijn schoonvader hetzelfde en schijnbaar bij nog veel meer uit het dorp hebben ze knoppen gejat....

Mochten ze het volgend jaar weer doen, trek ik de hortensia's eruit, dan maar wat anders erin...belachelijk eigenlijk !

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:28

ik vind dit echt te brutaal voor woorden! word toch maar is tijd voor een pitbull denk ik!!! ~~}>
wat erg dat ze dat zomaar doen!!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:31

Ja dat is het ook.... ik was net zo trots op mijn hortensia's , maar het enige wat er nu staat is een groene plant met niks erin....baal daar echt van !!
Blijft moeilijk hoor van andermans spullen afblijven.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:33

Lianne86 schreef:
Diefstal ja :) Hier hebben de dronken buurjongens eens bij veel mensen de tuin overhoop gehaald (schop en planten uitgegraven etc. Toen ook naar de politie gegaan... Ze moesten het oplossen; niet alle planten overleefden het alleen.... Maar de andere buurman (ook met een lege tuin) is tuinman... Dus die heeft de schade netjes doorgegeven!

Bij ons hadden jongeren in sneeuw nog een jong boompje gejat en daarbij ook nog onze mooie voortuin met een dik pak sneeuw waar niet in mochten lopen omdat het zo mooi was sneeuwvrij gemaakt om daarna de sneeuw op ons huis te gooien.

En bloemen/planten stelen uit andermans tuin, waarom zou je dat doen?
Ik vind het echt niet normaal meer, de wereld vandaag de dag...

[edit] typfouten...

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:34

MyHu schreef:
Lianne86 schreef:
Diefstal ja :) Hier hebben de dronken buurjongens eens bij veel mensen de tuin overhoop gehaald (schop en planten uitgegraven etc. Toen ook naar de politie gegaan... Ze moesten het oplossen; niet alle planten overleefden het alleen.... Maar de andere buurman (ook met een lege tuin) is tuinman... Dus die heeft de schade netjes doorgegeven!

Bij ons hadden jongeren in sneeuw nog een jong boompje gejat en daarbij ook nog onze mooie voortuin met een dik pak sneeuw waar niet in mochten lopen omdat het zo mooi was sneeuwvrij gemaakt om daarna de sneeuw op ons huis te gooien.

[edit] typfouten...

tjaa als het al bloemen zijn, deinzen ze nergens meer voor terug >;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:35

Annemiek80 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
net even gekeken, skimmia heet dat wat ik bedoelde http://nl.wikipedia.org/wiki/Skimmia

ah ik dacht dat je dit bedoelde:
[ Afbeelding ]

Skimmia en hierboven gebruiken wij ook voor ons kerststukje, maar niet uit andermans tuinen!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:35

Vereentjex schreef:
MyHu schreef:

[edit] typfouten...

tjaa als het al bloemen zijn, deinzen ze nergens meer voor terug >;)

Wat bedoel je?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:38

MyHu schreef:

[edit] typfouten...

tjaa als het al bloemen zijn, deinzen ze nergens meer voor terug >;)[/quote]

Wat bedoel je?[/quote]

dat ze zelfs voor bloemen gaan stelen, dus tot alles in staat zijn..helaas :(

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:43

Oh, ja, dat bedoel ik. Waar gaat het heen mensen :(

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:04

Ik heb laatst nog een vrouw betrapt terwijl ze met haar handen onze mooie, bloeiende Sering naar beneden trok, op zoek naar mooie bloemen om eruit te halen. :D
Wij hebben nogal een lange oprit achter met aan het einde een mooie, heerlijk geurende Sering.
Ik zag haar al staan vanaf een afstandje want ik kwam net weer terug met de hondjes van een wandeling.
Ook toen ik dichterbij kwam hield ze niet op, dus ik ging naast haar staan en zei: "Mooie Sering hebben wij hè?" <<)
Ze wist zich even geen houding te geven en stamelde "Ja, maar ik keek alleen maar hoor..." en fietste weg.
Tuurlijk joh, ik kijk ook altijd met mijn handjes... :Y)

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:46

Bij mijn ouders worden de hortensia's al jaren afgeknipt. Ook midden achter het huis, maakt ze allemaal niks uit :n

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:00

Bij ons knippen ze ook altijd de hortensia's af. Ze komen vaak een paar keer terug. Wel in de tijd dat ze gesnoeid moeten worden, dus dat scheelt. Tot nu toe groeien ze altijd prima weer aan en bloeien ze prachtig.
Desalniettemin vind ik het echt idioot dat mensen daarvoor 's nachts je tuin in lopen. Ik ben wel erg benieuwd wie het nou zijn... Als ze eens overdag zouden komen 8-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:13

Achterlijk gedoe.
Ik ken iemand die zag hoe een buurtgenootje haar bloemen uit haar tuin jatte en vervolgens wraak nam.
Die is dus met een vaas s'nachts naar buiten gegaan, heeft de ruitenwissers van haar auto er af gebroken en in een vaas op de motorkap van haar auto gezet. :D :') _/-\o_

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:14

Hier zijn ook wel eens bloemen geknipt. Hoe verzin je het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:14

ze mogen onze hortensia's wel jatten, ik vind ze zo lelijk. :')

(Nee maar heel erg asociaal inderdaad.. maar, liever mijn bloemen gejat uit m'n achtertuin dan dat ze in je huis zijn geweest..)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:15

Loetie84 schreef:
... onkruid nemen ze dan weer niet mee uit mijn tuin -O-

:')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:22

:oo :oo Hortensia's roken :oo :oo

Serieus... _O- _O- _O-
Raap me op!!

_O- _O- _O-

Ik heb een magnolia in mijn voortuin staan, die in het voorjaar prachtig bloeit. Mensen komen serieus echt weer ik het waar vandaan en gaan ín mijn tuin staan (voor mn raam enzo :') ) om foto's te maken van die boom.. Mensen lopen terug om foto's te maken van die boom.. Mensen roepen andere mensen om met een groepje te gaan wijzen naar die boom :').
Daar erger ik me al kapot aan. Dit voorjaar een paar keer een aansteker naar het raam gegooid: te grappig om te zien hoe ze schrikken en dan ineens beseffen dat ze op mijn "terrein" (wel een hele 20m2 := ) staan en vervolgens bijna hun poten breken om zo snel mogelijk weg te wezen _O-.
Maar... Volgend jaar wil ik ook hortensia's.. Vrees dat ik een hamer ga gooien als ik zie dat ze willen afknippen :=. Of de honden van mn ouders vaak op visite ga nemen :=
Kijk, een bloemetje ergens uit plukken vind ik prima, maar HELE hortensia's kaal knippen? En dan om serieus op te roken :')? Neuhh.. zoek maar een ander huisje..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:36

Naaaaah wat ik hier lees :oo Jeetje! Wat wonen mijn ouders dan in een brave buurt want wij hebben dat nog nooit meegemaakt.

Wel zijn de planten van mijn broertje al een paar keer gejat, maar dat zijn van die planten die er om bekend staan dat je ze op kan roken. Ouders staan dus ook steeds 1 of 2 planten toe want ze worden toch gejat voor hij er wat mee kan doen:') _O-

Wel vaak van die koters die op het talut achter onze tuin de narcissen plukken. Zijn niet van ons maar van de gemeente. Maar dan nog, blijf toch met je tengels van die bloemen af. Vooral omdat je ze een paar meter verder in de sloot ziet drijven, dan zijn ze er weer zat van. Rare mentaliteit hebben mensen tegenwoordig.