Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Evelijn schreef:Kan je niet gewoon beginnen met aan jezelf werken zonder meteen weg te gaan?
Ben je nu in therapie of niet?
Hoezo heb je het over uitkopen als je anti-kraak woont... heb je dan geen huurcontract? en moet je dan niet over een tijd vertrekken?
Deze verbouwing heeft (ondanks het hoge lowbudget gehalte) toch nog veel geld gekost. Als je kijkt naar de afschrijving zou het verdeelt over de jaren zo'n 500 € per persoon per jaar zijn. Toen we aan dit huis begonnen hadden we natuurlijk nooit gedacht dat de situatie zo snel al weer zou veranderen. Vandaar dat we, van beide kanten, van mening zijn dat er een bedrag moet worden betaald aan de gene die vertrek, te compensatie van de gemaakte kosten. SunNDLM schreef:janouk schreef:Kan je als 20 jarige student úberhaupt wel het huis alleen betalen en dan ook nog de paarden en jezelf onderhouden?
Dat lijkt me onmogelijk, tenminste anders heb je in de tuin een geldboom staan, waar ik graag een stekje van wil. Het uitkopen van je vriend lijkt me dan ook financieel niet mogelijk zonder baan met vast contract.
Dus optie 1 lijkt me onbetaalbaar.
Ik heb hier heel veel geluk mee hoor! Ik woon antikraak en heb nu een huis (woonkeuken/woonkamer/3 slaapkamers) incl. 1 hectare wei, 2 grote loopstallen en 3 binnenboxen. Schuren voor de vrachtwagen (van mama), de trailer en hooi/stro opslag. Hier betaal ik minder voor dan ik in Rotterdam betaalde voor een kamer en een box van 3x3.
Uitkopen kan ik inderdaad niet zelf, mijn ouders zijn bereid dit voor mij te doen. Ik kan het geld dan in termijnen terugbetalen...

(ik had alles op mijn naam staan, maar ik vond het de moeite niet eens waard... Te veel gezeik en gezeur en de paarden die hij moest verzorgen zouden er toch blijven staan). Heb wel even naar de mogelijkheden gekeken... maar het valt tegen. Dat jouw vader er heeft gewerkt etc is niet aan te tonen, mocht hij moeilijk doen...
Maar als je ex echt moeilijk wil doen... dan is het geld van heel de verbouwing + nog een leuk bedrag
(En geloof me.. mensen zijn zo vervelend als het om geld gaat)SunNDLM schreef:Ojajoh schreef:ja ik persoonlijk ben meer voorstander van kiezen voor jezelf. Paarden is een dure luxe....
kan je het niet redden met 2 paarden bijv? of met 1? 5 is natuurlijk erg geldverterend.....
ik zou kiezen voor je zelfstandigheid en je vrijheid...
Van de paarden zal ik even toelichten. Ik heb er zelf 1 waarmee in dressuur. Mijn moeder heeft er 4 waarmee ze 4-span rijd voor de kar. Als ik ga verhuizen in de richting van Dordrecht heb ik 2 opties. 1) paardje meeverhuizen naar een dure stal (i.v.m. eisen als veel weidegang, grote boxen) of 2) paardje bij m'n ouders laten staan en bijv. in het weekend rijden. Mijn moeder heeft echter een probleem wanneer ik verhuis aangezien mennen geen optie is zonder groom, laat staan 4-span. Dan moet je eigenlijk met minimaal 3 mensen zijn. Zodoende zorgt het voor spanningen met mijn ouders, aan de ene kant zeggen ze dat ik voor mezelf moet kiezen maar aan de andere kant betekend dat ook dat ik mijn moeder passie 'in gevaar breng'...
@ Eef_Bam. Hij voelt zich helemaal op zijn plek in dit huis dus wilt hier niet weg... Praten met hem is onmogelijk, zijn standpunt is heel duidelijk. 'Jij hebt besloten dat je niet gelukkig was in onze relatie, dan rot jij maar op'
). SunNDLM schreef:Volgens mij mogen ze ons er niet zonder goede reden uitzetten. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat ze hierin partij gaan trekken, dan zullen ze nog eerder zeggen dat we allebei maar moeten vertrekken.
Waar ik ook al aan heb gedacht was een caravan in de schuur zetten, dan heb ik mijn eigen plekje maar toch de paarden aan huis (en een fatsoenlijke douche).
Rintah schreef:Hij voelt zich helemaal op zijn plek in dit huis dus wilt hier niet weg...
Ik neem aan dat dit voor jou precies hetzelfde is? Dat argument maakt dus geen zak uit omdat die voor jullie beide geld.
zeker als je in omgeving Dordt / Papendrecht gaat wonen, dat is toch niet hartje Rotterdam. En als je een autootje hebt en een stukje wil rijden zou je bijvoorbeeld regio Hoekse Waard kunnen kijken.