Char_elle schreef:chocobroodje schreef:Maar een 17-jarige kan geen winkel opstarten /afsluiten voor een dagMag volgens de wet iig al niet en denk zomaar dat er heul weinig werkgevers zijn die zoiets zouden toevertrouwen aan een 17jarige.
Nee 17-jarige misschien niet, maar vanaf 18 jaar mag dat wel. Ik doe dat ook al vanaf mijn 19e. Of het verantwoord is is een ander verhaal, maar het mag wel.
En daarbij, er mag zoveel niet. In 'mijn' supermarkt gebeurde op het laatst ook van alles wat niet mocht hoor. Kinderen van nét 14 laten vakkenvullen terwijl ze z.g.n. waren aangenomen voor de schoonmaak (want dat mocht blijkbaar wel), 15-jarigen in de avond laten werken onder het mom van 'we schrijven op dat je van 3 tot 7 werkt en dan werk je gewoon van 6 tot 10'. Tsja...
Mag volgens de wet iig al niet en denk zomaar dat er heul weinig werkgevers zijn die zoiets zouden toevertrouwen aan een 17jarige.
Dacht echt dat dit aantal uren per dag lager lag.
Wel behoor je het avond eten vergoed te krijgen tot een bepaald bedrag en heb je recht op (ik meen maar het is alweer even geleden
) 2 uur pauze door de dag heen verdeeld.
(oftewel dat noem ik altijd mijn boodschappentijd
)
Als je er recht op hebt dan heb je er recht op