Prezi [vraag en antwoord]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:24

Ik ben prezi fan, ik gebruik het eigenlijk altijd als ik een presentatie moet geven op school. Vind het leuk om er mee te klooien, ik heb geen usb meer nodig zolang er maar internet is op school. Ik krijg altijd leuke commentaren en in mijn groepjes vragen ze altijd of ik hen wil uitleggen hoe het moet omdat ze het ook willen leren.
Het is even omschakelen, maar het heeft veel meer en leukere mogelijkheden dan pp.

Even twee voorbeeldjes, de eerste was een stelling voor een betoog. De tweede was een presentatie gericht op mijn stage, daar had ik een 9.6 voor :D Beide heb ik vrijwel geheel zelf in elkaar gezet, met uitzondering van de plaatjes dan.

http://prezi.com/ou_jzcfto7gl/?utm_camp ... edium=copy

http://prezi.com/t4n_kxiabrvn/?utm_camp ... edium=copy

Eileen_

Re: Prezi [vraag en antwoord]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:30

Ik gebruik het ook voor presentaties op school.
Soms nog pp, soms prezi. Afwisseling :D
Op onze school wordt het zeer aangeraden om met prezi te werken, we worden ook wel eens (best vaak eigenlijk) verplicht om een presentatie met prezi te maken.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:18

Ik gebruik Prezi veel voor de lessen die in geef op stage. Voornamelijk de zaakvakken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:44

Prezi's worden op mijn faculteit sporadisch gebruikt. Het gebruik ervan wordt afgeraden, maar niemand zal het je verbieden en je zal er ook niet minder goed voor beoordeeld worden. Ik vind dat het vaak afleidt van de inhoud en dat de structuur van de presentatie wat chaotisch wordt. Ik ben meestal meer bezig met de presentatie volgen dan naar het verhaal te luisteren.

Maar dat sluit dan ook aan op wat Shiloh (geloof ik) zei, dat Prezi's in de academische wereld niet altijd gewaardeerd worden. Je kan daar in een aantal vakgebieden nog beter met een A0 poster aankomen dan met een Prezi :)

Sommige mensen kunnen wel prachtige Prezi presentaties maken waarbij de inhoud goed naar voren komt en waarbij de structuur van de presentatie duidelijk vast staat, maar dat zijn maar de 'lucky few'. Overigens ken ik ook veel mensen die niet lang een Prezi kunnen volgen door alle schuivende beelden, waardoor ze hoofdpijn krijgen. Dat hebben ze ook bij Powerpoint presentaties met overweldigende effecten, maar Prezi's schijnen toch meer te triggeren. Gelukkig heb ik daar zelf geen last van.

Neemt niet weg dat ik de mogelijkheden van Prezi heel leuk vind, en het privé en in mijn werk wel eens gebruikt heb.

Afhankelijk van je doel, je publiek en je boodschap is het steeds een afweging wat de beste presentatievorm is.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:20

Wat handig zon topic!

Vraagje kan je de president alleen maken en bekijken op je iPad? Of kan je hem ook maken op de computer en vervolgens ook afspelen op een computer die bijv. Aangesloten is op een beter (dat kn helaas niet met een iPad)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:42

Handig, autocorrect ;)
Je kunt hem zowel maken als bekijken op Ipad/Computer of maken op computer en bekijken op Ipad enz enz.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:49

Saintelette schreef:
Handig, autocorrect ;)
Je kunt hem zowel maken als bekijken op Ipad/Computer of maken op computer en bekijken op Ipad enz enz.

Zeg dat wel, helemaal op mobiel :')

Oke bedankt, ga ik maar eens wat oefenen, voor school begint!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:47

GQMMS schreef:
Wat handig zon topic!

Vraagje kan je de president alleen maken en bekijken op je iPad? Of kan je hem ook maken op de computer en vervolgens ook afspelen op een computer die bijv. Aangesloten is op een beter (dat kn helaas niet met een iPad)

Je kunt een Prezi het beste maken op een pc of laptop. Zowieso kun je altijd online met Prezi aan de slag. Als je een betaald account hebt kun je gebruik maken van de Prezi Desktop. Al moet ik toegeven dat ik zelf liever online werk.

Je kunt de Prezi vervolgens presenteren via je computer/laptop Ipad of Iphone. Je kunt kleine dingen wijzigingen via je Ipad maar voor grote wijzigingen raad ik toch aan een pc of laptop te gebruiken.

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:44

Handig topic en ik hoop dat jullie mij kunnen redden! Ik ben bezig mijn presentatie in elkaar te zetten, maar niet bekend met Prezi. Toch wilde ik het programma gebruiken, alleen krijg ik nu niet meer dan 8 ''sheets''. Wie o wie weet hoe ik extra sheets kan toevoegen in hetzelfde ontwerp als wat ik nu heb?
Alvast bedankt!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:47

Ik wordt er meestal ontzettend misselijk van..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:49

Laura: je kan een extra frame invoegen. Dit frame kan je dan vullen met tekst enz. Vervolgens moet je daar een extra 'stap' of sheet van maken. Dit doe je door linksboven op de knop: 'Edit path' klikt. Hier kan je dan je nieuwe frame aanklikken, er staat dan vervolgens een nieuw nummertje bij. Dit is dan een extra sheet.

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:07

Helaas zie ik je reactie nu pas Rena, maar onwijs bedankt!