Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ik stapte het volgende restaurant/café binnen. Nooit om werk verlegen gezeten. Bij sommigen heb ik dus letterlijk maar 1 avond gewerkt, bij anderen ben ik jaren blijven werken. Er zitten echt goeden tussen.Mandy_89 schreef:Verder heb ik daar ook al eens te horen gekregen dat omdat ik dus 23 ben en duurder dan de rest ik ook meer werk moest kunnen verrichten als de rest. (de anderen zijn tussen de 15 en 22 jaar)

Shadow0 schreef:Als de werkgever zoveel druk legt op werknemers dat ze het werk niet goed kunnen uitvoeren, en daar ook niets aan willen veranderen als je dat aangeeft, is ziek het logische gevolg. En trouwens ook werkelijk het effect dat zo'n situatie op iemand heeft: je wordt er lichamelijk ziek van. (En hoe langer je dat negeert en doorloopt, hoe ernstiger die gevolgen kunnen zijn.)
De collega's horen de rotzooi niet op te ruimen, dat hoort de werkgever te doen. Dat hij/zij dat afwentelt op de werknemers ipv behoorlijke vervanging te regelen is de fout van de werkgever en niet van de TS.
RusselNuwell schreef:Vervanging als jij je op de morgen dat je moet werken ziek meld? Good luck with that. Dat is geluk of pech hebben, en meestal is het pech. En dan kan een werkgever niet anders dan de oliebol verdelen over de andere werknemers, en met een beetje eerlijkheid ook nog zichzelf.