Geweerd van het terras vanwege adhd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:24

Als je dat bij mijn zou doen zou ik dat zeer zeker niet waarderen op zn zachts gezegd. Waarom? ik zit daar met een vriendin om gezellig te kletsen dan sta ik er niet op te wachten dat iemand zomaar mee praat. als je de mensen kent, een hoi zou ik prima vinden maar loop dan ook gewoon door. Anders hadden we die persoon wel meegevraagd. Dus ja, ik kan die mensen begrijpen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:26

Sonja schreef:
Nou blijkbaar is het die horecauitbater he die last van je heeft, anders probeert 'ie je niet weg te krijgen ;)
PRAAT met zo iemand. VRAAG wat het probleem is. (en pas je daarna aan...)

Dat heb ik vanmiddag dus al gedaan maar hij kiest voor klanten die nu dus doorlopen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:27

ps: ik ben trouwens juist geen prater , maar er word toch wel achter je rug om gepraat .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:27

Als je net zo chaotisch was in die winkel als dat je in dit topic bent, kan ik heel goed begrijpen dat je geweerd wordt.. Snap er echt geen hout van :=
Maar voor ADHD zijn toch prima pilletjes in de omloop?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:28

Spreek je mensen aan die nog niet eens op het terras zitten?

Weleens geprobeerd te stoppen met dit kletsen? Je weet toch duidelijk dat dit storend is?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:29

cherell0 schreef:
ik voel met je mee :(:) , ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
dit vind ik erg oneerlijk , ik vraag mensen dan ook om het me te vertellen WAT ik verkeerd doe zodat ik daar aan kan werken (zeg het uiteraard niet tegen iedereen die ik tegen kom ) .

maar het blijft een punt , misschien kan je ze wel de hulplijn van sire aanbevelen :P
in principe zijn ze net zo gek als wij , alleen wij kunnen het toegeven :D ;)

Iedereen is gek op zijn eigen manier!! Iedereen doet dingen waarvan andere mensen denken: >;) is die wel helemaal goed?

Wees jezelf!!! Er zijn al zoveel anderen!

Probeer niet teveel te focussen op wat je fout doet, probeer signalen op te vangen.

Probeer je een gesprek aan te knopen, maar is de andere partij kortaf en draait weg: Dan is het jou sein om weg te gaan, en niet door te drammen.

En niet tegen mensen praten die duidelijk in een gesprek zitten!
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 01-07-13 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:30

franka75 schreef:
Sonja schreef:
Nou blijkbaar is het die horecauitbater he die last van je heeft, anders probeert 'ie je niet weg te krijgen ;)
PRAAT met zo iemand. VRAAG wat het probleem is. (en pas je daarna aan...)

Dat heb ik vanmiddag dus al gedaan maar hij kiest voor klanten die nu dus doorlopen

Even 1 stapje terug.
Wat doe jij dan volgens hem, dat klanten doorlopen? Alleen "hoi" zeggen tegen bekenden of mensen die oogcontact met je maken, veroorzaakt dit probleem niet.

WAT is er (volgens hem) gebeurd, dat hij deze maatregel neemt?
Wat voor gedrag heb jij daarvoor vertoond?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:31

cherell0 schreef:
ik voel met je mee :(:) , ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
dit vind ik erg oneerlijk , ik vraag mensen dan ook om het me te vertellen WAT ik verkeerd doe zodat ik daar aan kan werken (zeg het uiteraard niet tegen iedereen die ik tegen kom ) .

maar het blijft een punt , misschien kan je ze wel de hulplijn van sire aanbevelen :P

ja haha dat had ik ook al gezien, ik ga daar maar werken dan kan ik wel praten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:32

Yv_ schreef:
Als je net zo chaotisch was in die winkel als dat je in dit topic bent, kan ik heel goed begrijpen dat je geweerd wordt.. Snap er echt geen hout van :=
Maar voor ADHD zijn toch prima pilletjes in de omloop?

Die heb ik uiteraard , maar de tekst is al aangepast

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:32

Zoals ik begrijp ga je naar een kroeg/bar voor wat gezelligheid en/of aandacht?
Zo te lezen doe je dit alleen en ben je op zoek naar deze aandacht en gezelligheid.
Echter komen de mensen bij deze bar/kroeg voor hun, door hunzelf gecreëerde gezelligheid, niet om een praatje met anderen te maken.
Is het niet een veel beter idee als je op zoek gaat naar een club of vrijwilligerswerk waar mensen wellicht veel sneller een praatje willen maken?
Hier vindt je wellicht sneller sociale contacten en zijn mensen meer open?
Iedere club of vrijwilligersorganisatie zoekt wel mensen die willen helpen!
Het proberen waard!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:34

F_Orumster schreef:

Weleens geprobeerd te stoppen met dit kletsen? Je weet toch duidelijk dat dit storend is?

Ik heb vaak genoeg geprobeerd niet te praten maar dan zit ik mezelf continu in de gaten te houden snap je, oftewel ik zit me enorm in te houden is ook niet leuk.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:35

Als ik het goed begrijp is het ook al de derde plek waar dit gebeurt? Tja, dan zou ik toch eens even nadenken wat er precies fout gaat ;).

Dus wat doe je precies? Beschrijf het eens van stap tot stap (dus vanbinnenkomst tot wegsturen). Want het is nu wel erg onduidelijk wat er gebeurt.

Je gaat alleen begrijp ik? Ga je daar heen voor de gezelligheid? Dan ben je op de verkeerde plek denk ik, want mensen komen daar waarschijnlijk om gezelligheid met elkaar (dus eigen vriendinnen) te hebben. Waarschijnlijk niet om andere vrienden te maken. Dan heb jij je aan te passen :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:36

Maar goed. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen met je moeten praten omdat jij je anders in moet houden. Dat snap ik wel. Ik vind het overdreven dat je zomaar geweerd wordt, maar als je zomaar met andere mensen gaat praten die daar niet van gediend zijn... Ik zou dat zelf ook vervelend vinden als ik daar met vrienden zou zitten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:36

Kitty1985 schreef:
cherell0 schreef:

Iedereen is gek op zijn eigen manier!! Iedereen doet dingen waarvan andere mensen denken: >;) is die wel helemaal goed?

Wees jezelf!!! Er zijn al zoveel anderen!

Probeer niet teveel te focussen op wat je fout doet, probeer signalen op te vangen.

Probeer je een gesprek aan te knopen, maar is de andere partij kortaf en draait weg: Dan is het jou sein om weg te gaan, en niet door te drammen.

En niet tegen mensen praten die duidelijk in een gesprek zitten!

Ja dat probeer ik dus op te vangen en heb echt mn best gedaan en toch ben ik verzocht weg te blijven
Maar je tekst is wel goed, zo is het gewoon.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:37

franka75 schreef:
F_Orumster schreef:

Ik heb vaak genoeg geprobeerd niet te praten maar dan zit ik mezelf continu in de gaten te houden snap je, oftewel ik zit me enorm in te houden is ook niet leuk.

Tja, je moet je eens afvragen waarom je daar komt en waarom andere daar komen. Dat jij het niet leuk vindt om te praten wil niet zeggen dat anderen dan maar moeten accepteren dat jij met hen praat he :). Anderen willen het niet, dus moet jij er mee stoppen. Of je dat nu leuk vindt of niet. En dat het op meerdere plekken gebeurt zegt al genoeg. Men wil het niet: dus stoppen! Ook al vindt jij dat niet leuk. Ga ook eens gezellig met een vriendin naar zo'n plek en gezellig met elkaar kletsen.

Maar hoe moet ik het nou zien? Je stoort mensen in hun gesprek? Je bemoeit je ermee? Hoe moet ik het zien? Wat zeg je? Waar heb je het over?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:38

Mensen naar een cafe/ bar gaan meestal met zijn twee of meer. Ik krijg het vermoeden dat jij in je eentje gaat en daardoor bewust op zoek gaat naar aanspraak, kletsen met andere mensen. Maar realiseer je dat eigenlijk niemand van het publiek op zoek is naar aanspraak van buitenaf.

Klinkt een beetje raar, maar als jij zo hard op zoek bent naar aanspraak/ praatpartners e.d. Overweeg eens een single-cafe oid :)

Samiyah

Als het zo ver gaat dat gasten zoveel last hebben van jou dat ze niet meer komen (en de eigenaar van het cafe(?) daardoor inkomsten misloopt) zou ik daar ook wat van zeggen... Of is de man een bekende van je? (sorry snap je verhaal nog niet helemaal)

savieralover

als ik dit goed begrijp val jij mensen dus lastig als zij gewoon rustig op een terrasje wat zitten te drinken? sorry maar ik zou ook niet bepaald blij zijn als er iemand ergens verder op zit en zich met mijn gesprek gaat bemoeien en dan maakt het me geen bal uit dat ze ADHD hebben...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:40

Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:40

savieralover schreef:
als ik dit goed begrijp val jij mensen dus lastig als zij gewoon rustig op een terrasje wat zitten te drinken? sorry maar ik zou ook niet bepaald blij zijn als er iemand ergens verder op zit en zich met mijn gesprek gaat bemoeien en dan maakt het me geen bal uit dat ze ADHD hebben...

Sterker nog, ik vind het ADHD hebben ook geen excuus :). Klinkt hard, maar jij (ts) moet je gewoon aanpassen. Mond houden dus. Als mensen met je willen praten, spreken ze je zelf wel aan. En voordat mensen echt gaan klagen, moet je je best wel irritant (in de ogen van de anderen) gedragen. Mensen klagen echt niet zomaar.

Klinkt hard, maar het is wel heel erg makkelijk om de schuld in andermans schoenen te schuiven of zelf te schuilen achter je ADHD.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:41

franka75 schreef:
Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.

Maar de bezoekers zitten daar duidelijk niet op te wachten...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:41

Bienotje schreef:
Mensen naar een cafe/ bar gaan meestal met zijn twee of meer. Ik krijg het vermoeden dat jij in je eentje gaat en daardoor bewust op zoek gaat naar aanspraak, kletsen met andere mensen. Maar realiseer je dat eigenlijk niemand van het publiek op zoek is naar aanspraak van buitenaf.

Klinkt een beetje raar, maar als jij zo hard op zoek bent naar aanspraak/ praatpartners e.d. Overweeg eens een single-cafe oid :)

Hoi dat zou ik kunnen doen maar ik heb een vriend en die werkt overdag dus misschien niet heel handig maar ik begrijp je idee absoluut.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 22:42

zap schreef:
franka75 schreef:

Maar de bezoekers zitten daar duidelijk niet op te wachten...

Nee duidelijk maar dat is voor iemand die graag praat heeel erg moeilijk.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:42

Blijkbaar ben je te opdringerig. Misschien eens opletten wat voor non verbale signalen mensen geven, niet iedereen zal zeggen dat ze liever weer verder willlen praten met hun eigen gezelschap.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:42

Ik zag ergens een reactie voorbij komen met dat als je zo druk en chaotisch bent als dat je typt en reageert kan ik dat best begrijpen dat je geweigerd word of dat mensen klagen. Het is niet zomaar. :n Ik zou er ook absoluut niet van gediend zijn maar dit wel eerst aan jou persoonlijk vragen, als daarop niet gereageerd word (gepast) dan zou ik ook naar het personeel stappen.

Dat ja ADHD hebt kun jij niks aan doen, maar tóch moet je je kunnen aanpassen. Dat is voor jou nog 50x moeilijker dan iemand van ons maar toch moet je het proberen om enigszins te kunnen functioneren in deze maatschappij. Het zal niet alleen positief voor jou uitpakken maar ook voor andere mensen.