Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
cherell0 schreef:ik voel met je mee, ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
dit vind ik erg oneerlijk , ik vraag mensen dan ook om het me te vertellen WAT ik verkeerd doe zodat ik daar aan kan werken (zeg het uiteraard niet tegen iedereen die ik tegen kom ) .
maar het blijft een punt , misschien kan je ze wel de hulplijn van sire aanbevelen![]()
in principe zijn ze net zo gek als wij , alleen wij kunnen het toegeven![]()
is die wel helemaal goed?franka75 schreef:Sonja schreef:Nou blijkbaar is het die horecauitbater he die last van je heeft, anders probeert 'ie je niet weg te krijgen
PRAAT met zo iemand. VRAAG wat het probleem is. (en pas je daarna aan...)
Dat heb ik vanmiddag dus al gedaan maar hij kiest voor klanten die nu dus doorlopen
cherell0 schreef:ik voel met je mee, ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
dit vind ik erg oneerlijk , ik vraag mensen dan ook om het me te vertellen WAT ik verkeerd doe zodat ik daar aan kan werken (zeg het uiteraard niet tegen iedereen die ik tegen kom ) .
maar het blijft een punt , misschien kan je ze wel de hulplijn van sire aanbevelen![]()
F_Orumster schreef:Spreek je mensen aan die nog niet eens op het terras zitten?
Weleens geprobeerd te stoppen met dit kletsen? Je weet toch duidelijk dat dit storend is?
.
Kitty1985 schreef:cherell0 schreef:ik voel met je mee, ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
Iedereen is gek op zijn eigen manier!! Iedereen doet dingen waarvan andere mensen denken:is die wel helemaal goed?
Wees jezelf!!! Er zijn al zoveel anderen!
Probeer niet teveel te focussen op wat je fout doet, probeer signalen op te vangen.
Probeer je een gesprek aan te knopen, maar is de andere partij kortaf en draait weg: Dan is het jou sein om weg te gaan, en niet door te drammen.
En niet tegen mensen praten die duidelijk in een gesprek zitten!
franka75 schreef:F_Orumster schreef:Spreek je mensen aan die nog niet eens op het terras zitten?
Weleens geprobeerd te stoppen met dit kletsen? Je weet toch duidelijk dat dit storend is?
Ik heb vaak genoeg geprobeerd niet te praten maar dan zit ik mezelf continu in de gaten te houden snap je, oftewel ik zit me enorm in te houden is ook niet leuk.
. Anderen willen het niet, dus moet jij er mee stoppen. Of je dat nu leuk vindt of niet. En dat het op meerdere plekken gebeurt zegt al genoeg. Men wil het niet: dus stoppen! Ook al vindt jij dat niet leuk. Ga ook eens gezellig met een vriendin naar zo'n plek en gezellig met elkaar kletsen.
savieralover schreef:als ik dit goed begrijp val jij mensen dus lastig als zij gewoon rustig op een terrasje wat zitten te drinken? sorry maar ik zou ook niet bepaald blij zijn als er iemand ergens verder op zit en zich met mijn gesprek gaat bemoeien en dan maakt het me geen bal uit dat ze ADHD hebben...
. Klinkt hard, maar jij (ts) moet je gewoon aanpassen. Mond houden dus. Als mensen met je willen praten, spreken ze je zelf wel aan. En voordat mensen echt gaan klagen, moet je je best wel irritant (in de ogen van de anderen) gedragen. Mensen klagen echt niet zomaar. franka75 schreef:Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.
Bienotje schreef:Mensen naar een cafe/ bar gaan meestal met zijn twee of meer. Ik krijg het vermoeden dat jij in je eentje gaat en daardoor bewust op zoek gaat naar aanspraak, kletsen met andere mensen. Maar realiseer je dat eigenlijk niemand van het publiek op zoek is naar aanspraak van buitenaf.
Klinkt een beetje raar, maar als jij zo hard op zoek bent naar aanspraak/ praatpartners e.d. Overweeg eens een single-cafe oid
zap schreef:franka75 schreef:Ehm ik denk dat er nog wel meer bij komt kijken , ik heb ook wel eens gevraagd of ik daar vrijwilliger mocht worden. Enja ik praat wel veel. Ik doe wel de bingo in het bejaardenhuis aan elkaar praten dan mag het wel uiteraard. en ik ben gewoon heel erg open heb geen geheimen voor niemand.
Maar de bezoekers zitten daar duidelijk niet op te wachten...
Ik zou er ook absoluut niet van gediend zijn maar dit wel eerst aan jou persoonlijk vragen, als daarop niet gereageerd word (gepast) dan zou ik ook naar het personeel stappen.