Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nanda1980 schreef:Hoi, ik meld mij hier ook even. Via marktplaats kwam ik op de site van de NHI. Daar hebben ze 2 opleidingen, ook die van masseur. Deze opleiding kun je naast je werk volgen en het leek mij wel heel interessant. Mijn vraag is dan ook of het een goede opleiding is, kun je er mee uit de voeten of moet je nog veel meer gaan doen? Het is een beginnersopleiding en een vervolgopleiding en het kan gevolgd worden vlak bij mij in de buurt.
Typt toch best lastig, op zo'n klein scherm.
laziezo schreef:Ik meld me ook aan! Ik ben zelf ook sportmasseur voor de paarden! Leuk idee om een topic. Hierover te starten!
En ook sluit ik mij aan bij jullie dat de meeste eigenaren het liefst binnen. 1 massage al een wonder verwachten.. Maar hoe meer er over bekend word, hoe meer het zal gaan werken!
Ik volg!,
Voor het oog doe je bar weinig, aangezien je dan op de eerste milimeters van de huid werkt. Het enige directe resultaat dat je kán krijgen, is een paard dat geheel ontspant (serieus; afgelopen weekend viel paard zowat om toen ze tijdens de sessie haar voorbeen wilde krabben
) de rest is pas na meerdere sessies zichtbaar. En daarnaast is lymfedrainage voor paarden een redelijk nieuw begrip in nederlands paardenwereld. Ik vind het een heel mooie techniek, maar dit 'verkopen' is wel een uitdaging