Sportmasseurs op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Re: Sportmasseurs op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:35

ik heb de opleiding via de bascule gedaan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 02:42

Ik ben sportmasseur voor mensen :D
Al moet ik zeggen dat de laatste keer dat ik iemand fatsoenlijk gemarteld heb, alweer een aantal jaren geleden is..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:31

Sok schreef:
Ik ben sportmasseur voor mensen :D
Al moet ik zeggen dat de laatste keer dat ik iemand fatsoenlijk gemarteld heb, alweer een aantal jaren geleden is..

:')

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:42

nanda1980 schreef:
Hoi, ik meld mij hier ook even. Via marktplaats kwam ik op de site van de NHI. Daar hebben ze 2 opleidingen, ook die van masseur. Deze opleiding kun je naast je werk volgen en het leek mij wel heel interessant. Mijn vraag is dan ook of het een goede opleiding is, kun je er mee uit de voeten of moet je nog veel meer gaan doen? Het is een beginnersopleiding en een vervolgopleiding en het kan gevolgd worden vlak bij mij in de buurt.

En ga je de opleiding volgen bij NHI?

Was even benieuwd :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:29

Via mobiel even kort afmelden, kan ik morgen dit topic terug vinden...

Net als Jibbel ben ik nu ook bij Bascule bezig, en heb net de basis cursus lymfedrainage bij Blauwe Hengst afgerond. Een topic waarin ervaringen gedeeld kunnen worden, en collegas om mensen naar door te verwijzen, vind ik een mooie aanwinst

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:59

...met afmelden bedoel ik dus aanmelden :') Typt toch best lastig, op zo'n klein scherm.

Wat betreft afkraken van een andere therapie/ therapeut; vind ik ook jammer, eerlijk gezegd onprofessioneel, en een gemiste kans. Sportmassage en lymgedrainage zouden heel mooi aan kunnen sluiten bij osteo, en heel mooi ondersteunen bij fysio.
Zelf geef ik mijn klanten een verslag van de sessie, die ze evt een andere therapeut kunnen laten lezen. Tot nu toe wordt dit door de klanten erg gewaardeerd

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:13

Zo kom ook weer even onder mijn steen vandaan, haha.
Wat een super initiatief om een eigen topic te maken om zo ervaringen en tips and tricks met elkaar te delen. Heb trouwens ook de gehele opleiding bij de Bascule gedaan (thuiswedstrijd). Gaat er hier nog iemand naar de seminar "Over de rug van het paard" o.a. gegeven door Hans Arendse?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:11

Nee, wist niet dat dat er aan zat te komen. eens even googelen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:33

Ik las net het topic door, kan er een soort lijstje komen van sportmasseurs in elke regio?
Mag ik vragen wanneer een sportmasseur mogelijk nodig is en wat gemiddeld de tarieven zijn en in wat voor routine er vaak gemasseerd word? Bedoel hoe vaak is het nodig en hoe lang duurt het voor je weer wat kunt met het paard?

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:28

Kijk eens op een van onze site's Gowlan ik denk dat daar veel van je vragen misschien al worden beantwoord. Afhankelijk van de klachten kun je bepalen hoe vaak het nodig is.
Lijstje zou een idee zijn inderdaad als dat hier mag op bokt.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:36

Meld ik me ook maar, ik ben sinds oktober 2012 gediplomeerd paardensportmasseur, in november heb ik weer een bijscholing. Ik heb mijn diploma gehaald bij het Cursuscentrum in Barneveld. Ik doe het nu naast mijn fulltime baan. Mijn website is www.sportpaardmassage.nl en ik zit in regio Rotterdam. Leuk zo'n topic :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:13

Ook ik ben sportmasseur voor paarden. Heb de opleiding bij Massage hippique gevolgd. Daarnaast ben ik afgestudeerd acupressurist voor paarden (bij Alona gevolgd) en humaan sportmasseur. Ik ben werkzaam in het noorden van het land

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:14

Ben je eigenlijk automatisch lid van de VSPN als je je diploma (MH, NHI) haalt of moet je je hier apart voor aanmelden? Vraag dit omdat een kennisje hier nogal interessant over doet, of het iets is dat alleen zij nu behaald heeft.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:32

VSPN is volgens mij voor iedereen die sportmassage heeft gevolgd en zich daarbij wil aansluiten (en daarvoor dik wil betalen).
De bascule werkt bijv. weer met hun eigen kwaliteitsregister (www.paardenmassagenederland.nl), waar je gewoon in blijft staan zolang je je bijscholingen maar volgt. En massage hippique heeft licenties.
Dus of het echt heel interessant is..ik zie de meerwaarde er (nog) niet van eerlijk gezegd.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:18

Daar moet je je apart voor aanmelden inerdaad

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:36

Je moet je inderdaad aanmelden bij de VSPN om lid te worden. Je betaalt jaarlijks lidmaatschap van €100,00. Daarnaast wordt er verwacht dat je jaarlijks punten haalt voor bijscholing.
Om enige kwaliteitskenmerk mee te geven zijn er een beperkt aantal opleidingen die toegang geven en moeten er twee toelatingstesten worden gedaan. De een theoretisch, de ander in de praktijk.
Zelf ben ik bij hen aangesloten om zowel contact te hebben met andere masseurs, maar ook omdat ik in de praktijk merkte dat mensen moeilijk je niveau kunnen inschatten. Er houden zich zoveel mensen bezig met het welzijn van paarden, hoe weet je wie wat voor achtergrond heeft en wat zegt dat over kwaliteit. Aangesloten zijn bij een beroepsvereniging met bepaalde eisen, kan dan wat houvast geven.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:15

Ik heb al eerder aangegeven waarom ik niet bij de VSPN ga, daar ben ik bij gebleven.
Na de vakantie ook maar eens begonnen aan een site, ga proberen naast mijn studie (universitair, massage heb ik al gehaald) toch maar alvast aan de slag te gaan, doe nu mijn eigen paarden en wat paardjes van vrienden en wil graag wat meer paarden in handen krijgen :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:32

Ik weet nog niet of ik bij VSPN aanmeldt, aangezien ik ook bij Blauwe Hengst al in een register kom, en zo ook bij de Bascule wanneer ik volgend jaar de examens haal. Voor beiden ben ik al verplicht bijscholing te volgen. Vind ik helemaal niet verkeerd, maar om dan ook nog eens in VSPN een hoop geld te steken gaat hem niet worden met mijn budget; er staan nog 2 opleidingen op mijn verlanglijstje

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:23

Ik meld me ook aan! Ik ben zelf ook sportmasseur voor de paarden! Leuk idee om een topic. Hierover te starten!

En ook sluit ik mij aan bij jullie dat de meeste eigenaren het liefst binnen. 1 massage al een wonder verwachten.. Maar hoe meer er over bekend word, hoe meer het zal gaan werken!

Ik volg!,

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:30

Welkom laziezo!

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 16:56

lien_87 schreef:
Welkom laziezo!

:D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:40

laziezo schreef:
Ik meld me ook aan! Ik ben zelf ook sportmasseur voor de paarden! Leuk idee om een topic. Hierover te starten!

En ook sluit ik mij aan bij jullie dat de meeste eigenaren het liefst binnen. 1 massage al een wonder verwachten.. Maar hoe meer er over bekend word, hoe meer het zal gaan werken!

Ik volg!,

Wordt een nog grotere uitdaging als je met lymfedrainage aan de slag gaat :P Voor het oog doe je bar weinig, aangezien je dan op de eerste milimeters van de huid werkt. Het enige directe resultaat dat je kán krijgen, is een paard dat geheel ontspant (serieus; afgelopen weekend viel paard zowat om toen ze tijdens de sessie haar voorbeen wilde krabben :(:) ) de rest is pas na meerdere sessies zichtbaar. En daarnaast is lymfedrainage voor paarden een redelijk nieuw begrip in nederlands paardenwereld. Ik vind het een heel mooie techniek, maar dit 'verkopen' is wel een uitdaging

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:50

:wave:

Ik ben humaan sportmasseur via de ngs en paardensport masseur aangesloten bij de vpsn en sta in het a register van cursuscentrum barneveld.
Dit doe ik naast mijn baan als teamleider in een algemeen ziekenhuis. Ben nu een jaar bezig.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:51

Lymfedrainage is ook nog iets wat ik wil gaan doen!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:56

Ik zie dat jij acupressuur doet; dat staat bij mij nog op het verlanglijstje :)

@ fliam; als teamleider moet je toch al een drukke werkweek hebben...hoe combineer jij dit? Je aanpak van massage voor mens en paard in 1 aanbieding vind ik wel een heel leuke; genoeg lichamelijke problemen van het paard worden veroorzaakt door een ruiter met lichamelijke problemen