I love my good old Nokia maar ja... die foto's.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:20

Misschien de LG Renoir KC910 ?
Die heeft 8 mp camera en hij is niet zo duur.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 18:59

Misschien moet ik het maar weer even naast me neer leggen. Kan zo ondertussen geen telefoon meer zien en door al mijn gegoogle verschijnen die dingen ook nog overal op mijn scherm. :wow:

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:07

Gebruik anders deze site om even te kijken wat je kan krijgen onder door jou aangegeven eisen. Ik ben bang dat je op een smartphone uitkomt vanwege je camera eisen.
Maar als je regelmatig foto`s maakt is dat wellicht een plus.. vaak heb je dan ook wat meer standen om foto`s te maken (bijv nacht , rode oogjes etc)

http://www.nieuwemobiel.nl/Mobiele-telefoons

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:33

Heej dat is een fijne site zeg! Dankjewel!

Ik ben uiteindelijk hier op uitgekomen: http://www.nieuwemobiel.nl/Samsung-Galaxy-Fame-S6810 naast de Lumia 520 maar deze past beter in mijn broekzak, erg belangrijk voor moi. :j

Helaas toch een smartphone dus, ben idd bang dat ik er niet onderuit kom. Ik ga maar eens op zoek naar wat reviews. Mocht iemand er hier ervaring mee hebben of er verstand van hebben dan hoor ik dat graag natuurlijk. :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:38

ik haalde altijd mijn oudere modelen bij bol.com vandaan. daar al gekeken?
vorig jaar heb ik er nog een simpele nokia weggehaald met 5.0 mp voor nog geen 70 euro. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:32

Bijt je niet teveel vast op pixels. Pixels zegt uiteindelijk namelijk alleen maar iets over hoe groot (lengte breedte) de foto kan worden en zegt echt niet alles over kwaliteit. Je kunt wel 10 mega pixels hebben, maar als de lens verder flut is, heb je nog slechte foto's.

Onienke

Re: I love my good old Nokia maar ja... die foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:39

Mijn oude sony ericson satio had een 12 megapixel camera, maakte mooie foto's, ik weet alleen niet of ze nog te krijgen zijn.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:52

Onienke schreef:
Mijn oude sony ericson satio had een 12 megapixel camera, maakte mooie foto's, ik weet alleen niet of ze nog te krijgen zijn.

En die was vast ook niet onder het 150 euro budget die TS heeft gesteld :+ . Was dat wel zo dan was dat echt een goede koop !

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:56

TS , kijk je trouwens ook rond op Markplaats? Meeste mensen nemen elke 2 jaar een nieuwe telefoon, dus vaak zijn er leuke koopjes te vinden. Ik heb Samsung S2 gezien rond de 150 euro. Daar zit een 8 megapixel camera op. Als die 150 euro zijn, dan is er vast wel iets van jou smaak te vinden onder dat bedrag.

Zag net toevallig op mijn startscherm van marktplaats een Nokia Asha die eerder genoemd werd voor maar €35. Dus vandaar

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:58

Ik kijk zeker op bol.com en ook op marktplaats maar wil geen 150 euro uitgeven aan apparatuur waar geen garantie meer op zit. Het is echt veel geld voor mij (daarom moet ik er ook zo lang over nadenken) en ga dan liever voor zekerheid van nieuw, ook al is het een wat simpeler toestel. Maar....

Ik geloof dat ik iets heb gevonden! http://www.telefoon-wereld.nl/nokia-c3-01-5-silver :D

Had echter bij bol.com ook hele leuke cameraatjes gezien van 16 megapixel voor nog geen 100 euro. http://www.bol.com/nl/l/elektronica/dig ... Products//

Iemand hier toevallig nog verstand van? :o

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:44

IZEP schreef:
Ik geloof dat ik iets heb gevonden! http://www.telefoon-wereld.nl/nokia-c3-01-5-silver :D

Deze heeft mijn moeder! Is op zich een prima ding, alleen het touchscreen reageert vaak traag. Maar volgens mij kun je er best leuke foto's mee maken. :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:50

Ik heb een Huawei (Android) smartphone die me 1,5 jaar geleden 125 euro heeft gekost (119 euro + verzendkosten; alleen verkopen ze mijn versie niet meer geloof ik..). De camera is goed genoeg voor mij om ff gauw een moment vast te leggen en kan ook filmpjes maken, als het niet te donker is is het prima, erg leuk om bijvoorbeeld filmpjes en foto's te maken van mijn paard in de weide, op wandeling, buitenrit, in de buitenbak enz. :j Of als je ergens bent en je ziet iets grappigs wat je wil vastleggen. Het zijn geen echt mooie foto's die je gaat inlijsten ofzo, maar wel leuk genoeg om op internet te delen vind ik. Maar dus geen enorm detail, kwaliteit of grootte van foto's. Het is dus maar net wat je ermee wil. Als je een goedkope smartphone die te betalen is wil kan ik Huawei iig aanraden, ik ben prima tevreden. Heb ook nog gewoon een oud abonnement met sms/bellen voor een paar euros per maand. Maar ik kan idd nadat mijn oude nokiaatje na jarenlang trouwe service kapot ging ook geen goede niet-smartphone meer vinden en nadat ik een half jaar een ellendig ding van 50 euro had gehad, omdat dat een van de goedkopere niet-smartphones was, heb ik toen toch maar een smartphone gekocht. Geen spijt, ook al gebruik ik geen apps of internet eigenlijk, ik vind het een fijn ding en kan hier ook muziek luisteren veel beter mee dan mijn vorige telefoons, dus hoef ik ook geen aparte mp3 meer mee te zeulen. :)

Succes met het vinden van iets. :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:55

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:56

Dankjewel Mews voor je reactie. Ik twijfel ook nog tussen toch een simpele (Samsung) smartphone of die Nokia of die camera natuurlijk hahaha. Het leven is geen krentenbol. :+

enidan schreef:
IZEP schreef:

Deze heeft mijn moeder! Is op zich een prima ding, alleen het touchscreen reageert vaak traag. Maar volgens mij kun je er best leuke foto's mee maken. :)

Oooooow leuk! Misschien mag je 'm heel even lenen om een testje voor me te doen? :D

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:58

Dankjewel Charlotte, ik ga eens op onderzoek uit.

Edit: niet meer te krijgen helaas... had 8 megapixel!

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:21

IZEP schreef:
Oooooow leuk! Misschien mag je 'm heel even lenen om een testje voor me te doen? :D

Hahaha ik wil 'm best even testen straks! ;)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 00:02

_/-\o_

Ik wacht met spanning... :D

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:51

Hm ik heb hem even getest maar de foto's lijken wel van mindere kwaliteit te zijn dan de foto's die ik maak met mijn mobiel, een Samsung Galaxy Ace 2 (ook 5 mp camera). Ik denk dat als je echt regelmatig de camera wil gebruiken, je beter apart een klein cameraatje kan kopen. Het schermpje van de Nokia is best klein, dus je ziet de foto's ook niet zo goed..

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:19

Oke, heel bedankt voor de moeite Enidan! +:)+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:36

Waarom wil je met je telefoon foto's maken? :+ Ik zou het geld liever investeren in een leuke compact camera en ie heb je tegenwoordig ook in alle soorten.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:02

Leverage schreef:
Waarom wil je met je telefoon foto's maken? :+ Ik zou het geld liever investeren in een leuke compact camera en ie heb je tegenwoordig ook in alle soorten.

Sommige mensen slepen liever met één apparaat. Met name als het niet om professionele doeleinden gaat denk ik. Ik vergeet mijn telefoon wel eens, Ik moet er niet aan denken dat ik voor elke functionaliteit (camera, muziek, bellen etc) een appart apparaat mee moest nemen }:0

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:14

Ik zie in het krantje van de kijkshop de Nokia 206.1 staan wel 'maar' 1,3 mega pixel maar wellicht kan je hem uitproberen en valt het reuze mee

Succes

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:50

karin1985 schreef:
Onienke schreef:

En die was vast ook niet onder het 150 euro budget die TS heeft gesteld :+ . Was dat wel zo dan was dat echt een goede koop !

Alle telefoons dalen toch in waarde? Deze telefoon had ik 3 a 4 jaar geleden!

Wel tweedehands maar misschien kan je hem bekijken: http://www.marktplaats.nl/a/telecommuni ... ousPage=lr

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:58

Hij is wel leuk. Maar ik geloof dat TS liever een nieuwe telefoon wou i.v.m. garantie.
Al zou ik voor €50 euro het risico wel willen nemen. Het heeft wel alles wat TS nodig is.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 12:04

Lootje, dankjewel voor de tip maar dat is helaas echt te weinig.

Nienke, dankjewel voor de link. Ik heb op zich ook 50 euro over voor iets 2e hands maar dan moet ik 'm wel eerst even kunnen zien om te zien of ie het überhaupt nog doet. Mijn vertrouwen in de mens is nu ook weer niet zo groot dat ik zomaar even 50 euro ga overmaken. Ik woon in Limburg dus Drenthe is een beetje ver. ;)

N.a.v. dit topic ga ik waarschijnlijk toch maar voor een cameraatje en die zijn ook vast wel in de buurt te vinden via marktplaats. Veel mensen doen zo'n compactcamera toch weg omdat ze iets beters willen. En anders heb ik genoeg leuke gezien bij bol.com.

Dankjewel allemaal voor het meedenken! +:)+