Geen ruzie meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jimbo

Re: Geen ruzie meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:19

Ga naar de dokter, die ben je echt niet tot last want die krijgt goed betaald voor wat hij voor je doet. zo ook de psycholoog. Laat je niet zomaar afschepen, je hebt een probleem en daar moet een oplossing voor komen.
Ik weet verder niet of er ook speciale instanties voor zijn, maar hulp zoeken is zeker gewenst bij jou situatie.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:29

Jeetje meid, wat ontzettend naar. :( En vreselijk knap dat je dit opschrijft!!

Ook ik herken dit helaas. Als enig kind kreeg ik de volle laag, vooral van mijn vader, over hoe vervelend, naar, rot etc mijn moeder wel niet was. Terwijl mijn moeder altijd zo haar best deed. Bij mijn vader was het de alcohol die hem tot allerlei hele vervelende situaties leidde, en uiteindelijk zijn mijn ouders dan ook gescheiden - voornamelijk omdat ik het uiteindelijk voor mijn moeder (die weerloos was) heb opgenomen.

Het is zo moeilijk als je tussen twee vuren zit, want het voelt (in ieder geval bij mij) alsof je nooit, maar dan ook nooit de juiste beslissing kan nemen; en alsof je ouders je voor een keuze stellen - of ze dit nu bewust of onbewust doen (nogmaals, zo voelde het bij mij, ten minste).
En tja, het is heel logisch dat omdat zij JOU tot last zijn, jij dan het gevoel krijgt dat jij anderen tot last bent, omdat dat het gevoel is wat je associeert omdat jouw moeder bij jou over je vader klaagt.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar dat is het gevoel wat ik krijg.

Ik ben overigens psychologe van origine, en ik kan je zeggen dat dat is waar wij voor gestudeerd hebben: Om mensen te helpen. Je bent dus niemand tot last als je naar een maatschappelijk werker of je huisarts gaat. Dat is een keuze die mensen die die opleiding hebben gedaan, zelf hebben gemaakt.

Overigens, mijn PB staat open. Als je advies nodig hebt, je verhaal kwijt wil of hulp nodig hebt bij het maken van keuzes, ben je me ZEKER NIET tot last. Je bent welkom. :-)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:39

Als ik jouw verhaal lees, dan lijkt het wel of beide ouders heel ongelukkig zijn, zowel met elkaar als in de huidige situatie. Ze zien kennelijk alleen nog maar elkaars negatieve punten en willen elkaar eigenlijk alleen maar kwetsen. je moeder probeert haar gelijk te halen bij jou (en zoekt steun) wat natuurlijk hartstikke fout is, want dan zou jij partij moeten kiezen... en beide partijen zijn jouw ouders.

Als je kunt is het misschien een idee om die hulpverlener van je ouders te benaderen. Ze zullen dat dan wel niet leuk vinden, maar het zou voor hen toch ook een signaal moeten zijn dat het echt foutloopt allemaal en dat ze het enige waar ze wel van houden - jou - ermee beschadigen.
Dat je moeder niet erg geïnteresseerd lijkt in jou is waarschijnlijk omdat ze te veel met zichzelf bezig is en als ik het zo hoor, vermoed ik dat ook zij depressief is, alleen uit ze het anders.

Dat jij hier zwaar onder lijdt is logisch. Als er verder geen oplossing komt, kun je dan niet voor een tijdje bij iemand anders intrekken? Een oma, tante of vriendin?

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 22:17

Even een update.

Het gaat een stuk beter in de zin van dat ik mezelf niet heel erg rot voel. Tuurlijk heb ik nog wel eens mijn momentjes maar het is niet continue. Ook heb ik de laatste 3dagen mezelf geen pijn meer gedaan en dat voelt ergens raar maar ergens ook weer heel fijn. Nu ik ook wat beter slaap wordt ik uitgerust wakker.

Dit allemaal door dat ik nu met iemand kan praten op mijn tempo. Een soort therapie maar dan anders :)

Iedereen bedankt voor de steun en hulp.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:24

Blijf dit volhouden hoe moeilijk het ook is, kinderen zijn altijd de dupe als de ouders er een puinhoop van maken. Probeer echt voor jezelf op te komen en bijt maar van je af, soms worden ouders nog wel eens wakker als één van de kinderen vraagt of ze aub willen gaan scheiden want ze zien vaak niet wat ze hun kids aandoen.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:07

Fijn dat het al iets beter gaat! Hopelijk kan je met dit mooie weer even je gedachten leeg maken en lekker genieten!

Anoniem289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:10

Weer een update.

Het gaat helaas de andere kant op van goed. Ik weet wel, hoeveel meer ik ook ging praten hoe slechter het werd.
Over een paar weken begint de school weer, ik zie er erg tegen op. Hoe ga ik dat doen?? Zoveel leren als ik er met mijn hoofd niet bij ben?

Mijn ouders maken ook continue ruzie en zijn vaak aan het drammen dat ik moet leren voor van alles. Ik werk nu elke dag van de vakantie en in het weekend ben ik vrij. Gelukkig houd ik dat wel vol, maar straks met school en werken hoe ga ik dat doen??
Ook heb ik geen controle meer over mijn emotie's, ik word boos op alles en iedereen, en alles en iedereen is stom.
Ik had er al geen controle meer, dat kleine beetje wat ik wel had is nu ook weg.
Huilen doe ik niet, alleen maar boos zijn.. Noem het maar woedend zijn.
Woedend op mezelf, ik kan geen controle houden over mijn lichaam en geest dus dat uit zich weer in mezelf pijn doen.

*zucht* Sorry voor deze negatieve update. Het ging zo goed, maar nu zie ik het allemaal even somber in.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:33

Ik heb t even doorgelezen en het enige dat ik kan zeggen is: wat zijn jouw ouders een stelletje rotkinderen bij elkaar zeg!
Zij zijn volwassen en zouden dit als volwassenen op moeten lossen. Dan zouden ze allang uit elkaar zijn, dat zou beter zijn voor iedereen. dan wordt je vader weer positiever, jij bent uit die neerwaartse spiraal en je moeder kan ook weer eens wat zinnigs gaan doen met dr leven ipv alles doorsluizen naar jou.
Het is prima dat je moeder n keer met jou bespreekt wat haar frustreerd maar bezig blijven? dat is gedrag dat een 7jarig kind vertoond over het klasgenootje dat haar steeds aan haar haar trekt.
Onzin zeg.
Als ik jou was geweest had ik een keer onder zoon gesprek tussen je ouders aan de keukentafel naar ze toe gelopen en een zeer intellectuele preek gegeven waar ze u tegen zeggen. over het feit dat ze functioneren als n stel kinderen die elkaars lolly afpakken en dat ze eens hun ballen bij elkaar moeten rapen om dit gewoon op te lossen en dat ze beter aqf zijn zonder elkaar. Ik zou alles opsommen waar ik gefrustreerd van ben. en waag he tniet je mond open te trekken voor ik klaar ben.

Zoiets had ik ervan gemaakt. ze trekken jou mee de afgrond in.