Hondenvijver maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liejn

Re: Hondenvijver maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:24

heb ook even foto's gemaakt van hoe het nu is:
Het totaalplaatje
Afbeelding
van dichtbij, het gedeelte dat we willen ombouwen
Afbeelding
vanaf de achterkant
Afbeelding

Het andere gedeelte en de stenen waterval moeten blijven omdat dit de vijver 'zelfzuiverend' maakt.. de pomp staat nu al even niet op omdat de vijver lek is, vandaar dat t water nu zo smerig is..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:31

ipv bij craenenbroek heb je dat op meer plaatsen te koop, denk ook wel bij een intratuin, maar zal stuk duurder zijn
craenebroek is voor ons ook ruim uur rijden, maar met zooooveel dingen goedkoper, accus voor schrikdraad apparaat, tuinmeubelen, tuinslang, echt vanalles, echt eens de moeite waard hoor

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:32

Lynn_Nikita schreef:
ipv bij craenenbroek heb je dat op meer plaatsen te koop, denk ook wel bij een intratuin, maar zal stuk duurder zijn
craenebroek is voor ons ook ruim uur rijden, maar met zooooveel dingen goedkoper, accus voor schrikdraad apparaat, tuinmeubelen, tuinslang, echt vanalles, echt eens de moeite waard hoor

ik ga het zeker in mijn hoofd houden! :)

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:57

Ik gebruik zo'n wasmachine lekbak. 13 euro bij de praxis of een paar euro bij de kringloop. :j

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:58

wanneer je al een (lekkende) vijver hebt vijver hebt. zou je zelf een laagje cement/ beton kunnen smeren en kan je het heel goedkoop houden. heb ik zelf gedaan met een lekkende waterput en koste me totaal 50 euro drie jaar geleden. en dan houd je gewoon de vorm en dergelijke die je nu al hebt en scheelt een hoop werk

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:39

renep schreef:
wanneer je al een (lekkende) vijver hebt vijver hebt. zou je zelf een laagje cement/ beton kunnen smeren en kan je het heel goedkoop houden. heb ik zelf gedaan met een lekkende waterput en koste me totaal 50 euro drie jaar geleden. en dan houd je gewoon de vorm en dergelijke die je nu al hebt en scheelt een hoop werk

hebben we aan zitten denken inderdaad.. maar als je dat goed wilt doen zodat hij niet weer lek slaat doordat de honden er in zitten ben je al zo 500euro kwijt... plan is nu om de ronde vorm aan te houden en gewoon het diepe gedeelte op te hogen.. waar we het dan mee gaan afdekken moeten we nog kijken..