Post nl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:07

Belachelijk nu zeggen ze dat ik hetbpakketje morgen pas krijg. Ik ben er helemaal klaar mee, als ik zou staken, wordt ik meteen ontslagen -O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:12

Yv_ schreef:
Dat worden ze toch ook? Ik word ook ontslagen als ik herhaaldelijk dezelfde fout maak en van insiders weet ik dat dat daar ook gebeurd (wij hebben een aantal jaar geleden ook een aantal chauffeurs bij TNT/TPG of hoe het toen nog heette gehad, dus ik ben redelijk bekend met de inns en outs van de chauffeurskant). Als ik 1x een foutje maak, verwacht ik dat ik op mn lazer krijg en dat ik de tijd krijg om het op te lossen. Zo die chauffeurs ook.
Ex-collega van mij was betrapt toen hij een telefoon stal. Direct onslag bij TPG en direct ontslag bij ons. Dat soort dingen kunnen gewoon niet door de beugel. Een pakketje een keertje verkeerd afgooien kan wel.

Het probleem is dat wij gemiddeld niet 200 verschillende klanten op een dag hebben. Oftewel 200 pakketten :). Daarbij is het zo'n groot bedrijf met zoveel werkzaamheden dat er zooooooooo ontzettend veel routes/chauffeurs zijn.

Ik kreeg de indruk dat jij het over geheel PostNL had. Dus geheel PostNL ook ontslaan. Want ze wekken niet echt de indruk aan verbetering te werken imo :)

Wat ik het probleem vind is dat ieder gewoon bedrijf in het geval van PostNL niet meer had bestaan. Als er zoveel klachten en slechte ervaringen zijn, dan lopen klanten weg. Mensen zijn echter bijna veroordeeld tot het gebruik van PostNL, kunnen in de meeste gevallen weinig anders (veel webwinkels gebruiken standaard PostNL bijvoorbeeld). Oneerlijke concurrentie vind ik het dus eigenlijk. NIets voor niets dat je nu vaker tegenkomt dat bedrijven gebruik maken van DHL oid.

Overigens denk ik ook dat de hele bedrijfscultuur bij PostNL niet klopt als mensen denken dat ze het kunnen maken om handtekeningen te vervalsen. Imo zit er dan ook iets fout in die cultuur én in de communicatie van bovenaf. Dat lijkt me trouwens ook strafbaar, handtekeningen vervalsen, of niet?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:12

_Lobke_ schreef:
Belachelijk nu zeggen ze dat ik hetbpakketje morgen pas krijg. Ik ben er helemaal klaar mee, als ik zou staken, wordt ik meteen ontslagen -O-

Dat mag niet ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:14

imd schreef:
Mijn huidige postbode (voor de post alleen) is prima, ik heb telkens een andere pakketbezorger en daar heb ik ook een keer gehad dat ik de brievenbus hoorde klepperen, dus ik naar de deur: briefje. Volgende dag komt die kerel dus ik zei al "gister was ik er ook hoor". "Oh, dan ben je vast in slaap gevallen, kan gebeuren". WAUW wat een lef zeg _O- Echt no way dat ik in slaap gevallen ben, dat weet ik wel 400% zeker :')

Ik wilde bijna vragen of wij dezelfde hadden :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:19

Vrachtwagenchauffeurs staken ook ;).

Imd: Nee, ik denk zelf dat het overgrote probleem vooral communicatie is. Tegen de klant zeggen ze A, tegen ze chauffeur zeggen ze niks. Daardoor kan de chauffeur het niet oplossen en weet hij dus eigenlijk neit van zijn foutje af (nu heb ik het over een simpel iets als bij de verkeerde persoon afleveren bijvoorbeeld, niet over stelen, of andere bewuste "foutjes"). En daardoor wordt de chauffeur erop aangekeken. Daarbij is dat een logische reactie van de klant, want aan de klant wordt beloofd dat het opgelost gaat worden.

Ik kwam toendertijd net kijken in het bedrijf waar ik nu werk, wij hadden nachttransport (dus van hoofdvestiging naar de uitrij-vestigingen rijden) én dagroutes. Geloof me, het is 1 grote grafbende daar.

Het mag geen excuus zijn, maar de postbezorgers werken hard, echt keihard, voor een miezerig loontje.

Inderdaad, de meeste bedrijven werken met PostNL, maar nu moet ik eerlijk zeggen dat als een webshop de keus geeft tussen GLS, DHL of PostNL, dat ik voor PostNL kies. Misschien omdat ik een fijne bezorger heb, ik weet het niet? DHL is gewoon nóóit op tijd en GLS.. Nou, de vorige bezorger ramde zowat mn huis in elkaar, ik moest me inhouden om hem niet op zn gezicht te timmeren :=. En zulke bezorgers heb ik áltijd bij GLS.

Maar het is ook gewoon een feit: hoe groter het bedrijf, hoe meer mensen en hoe meer foutjes er gemaakt kunnen worden. Kleinere bedrijven krijgen minder klachten omdat ze minder klanten tevreden hoeven houden. Maar dat neemt absoluut niet weg dat er nog héééél veel schort aan PostNL en dat daar zeker aan gewerkt mag worden.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:22

Hier een poos geleden een ring met de haren van mijn pony er in besteld (wat niet goedkoop is) hij is aangetekend naar mij opgestuurd, extra voor betaald, maar wou wel zekerheid. Woonde toen in een huisje waarbij de voordeur aan de achterkant zat. Ik wist wanneer hij zou komen en wist dat ik niet thuis zou zijn. Dus kom thuis en kijk in de brievenbus (zo een groene aan de voorkant van het huis) of het brief je er in zit dat ik hem kan ophalen of dat ze hem de volgende dag komen brengen. Licht mijn pakketje er in. Dit terwijl het een studente woning is en er 4 huisjes waren waar 4 tot 6 mensen per huisje woonde. Was goed boos en klacht ingediend.

En nu zit ik al sinds 18 juni te wachten op een verjaardagskaart van een vriendin van mij. Ze heeft hem zondag 16 juni op de bus gedaan. En die heb ik tot op heden niet ontvangen.

De pakket bezorger die we nu hebben is wel goed. Hij komt eigenlijk altijd in de avond uren. Gisteren kwam hij mijn bankpas brengen en ik was nog net niet thuis. Mijn man wel en die zij het mij toen ik thuis kwam, hij was nog bij de flat aan de overkant en kon hem dus zo bij hem ophalen.

En bij mijn schoonouders komt ook een vaste en die legt de pakjes op de deel (hebben een boerderij) als hij niemand ziet, dit is afgesproken.

Dus er zitten wel goede bezorgers tussen. Maar ik weet dat een kennis van mij die bijstand uitkering krijgt van de gemeente de post moet lopen van post NL (en nee dit is niet haar baan, krijgt er niet voor uitbetaald, ja haar bijstand dan, dit onder het mom van reintergratie, terwijl ze net werkeloos is dus niet lang)

unihorses

Re: Post nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:46

de medewerkers zijn ook geen zuivere soep.... bij mijn tante kwam er een pinpas met de post, en terwijl postbode langs komt komen 5 minuten later 2 mannen aan de deur, voor haar code van nieuwe pinpas en dat ze hem moest geven en blalbalalal oftewel.... iemand bij post nl heeft dit doorgespeelt :n
bovendien, elektronica wordt heel vaak gestollen :( ben je wat kwijt? o, er zat een mobiel in zeker.... en ja, mijn paketjes zijn 2x zoekgeraakt.... en vanuit belgie verstuurd kunnen ze hier in nl niet zoeken want dat kan niet >;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:46

Ik heb gelukkig nooit klachten gehad bij post nl wat betreft pakketjes. Helaas wel met gls, dhl en dpd. Ik merk echter wel dat er veel wisseling is in het personeelsbestand momenteel maar tot nu toe heb ik daar nog geen last van. Alleen ligt mijn straat nu in een ander tijdvak, en laat dat nou net zijn dat ik dan vaak niet thuis ben haha. Maargoed dan proberen ze het nog wel bij mn buren te bezorgen en meestal is er wel iemand thuis die het aan kan nemen :)

Wil dus toch ook even melden dat post nl niet altijd alleen maar drama hoeft te zijn :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:54

Zou het per regio verschillen? Hier in het oosten van de prov. Groningen nog geen klachten :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:58

Ik werk voor selektvracht en ook wij zijn niet klachten vrij hoor. Je kan het niet altijd perfect doen. Al moet ik zeggen dat ik liever via selektvracht/dhl laat bezorgen dan via postNL. postNL belt aan en is al weg voordat ik bij de voordeur kan komen, en ik heb echt maar n klein huisje :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:03

Post NL is een grote paasei. laatst was er bij ons een pakket niet aangekomen, dus wij bellen, werd er verteld dat we ervoor getekend hadden en het dus gewoon bezorgd was, dat wilden wij erg graag zien natuurlijk. Bleek dat de bezorger zelf had getekend namens ons en pakket was pleite. Het stomme alleen was dat hij had ondertekend met een fout in onze achternaam waardoor het natuurlijk compleet ongeloofwaardig was haha. Wij kregen een hoop excuses en blabla en geld voor onze bestelling maarja ik had liever gewoon mijn pakket gehad! Ik neem aan dat diegene ook ontslagen is :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:06

DHL ben ik trouwens altijd erg tevreden over!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:07

Yv_ met je nuanceringen erbij ben ik het eens :P
DHL had ik gister nog, kon de sleutels vd voordeur niet vinden maar meneer belde netjes twee keer aan en wachtte, gelukkig vond ik m'n sleutels toen weer :P

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:51

Heb wel klachten over het 'verzendhuis'. Pakjes wel daar aangeleverd, nooit uitgeleverd. 'Ja, sorry, we zijn het pakje (een dure laptop) kwijtgeraakt, u kont niet voor vergoeding in aanmerking.' grmbl, grmbl

Maar... ik heb geen klachten over de bezorger. Altijd vrolijk, altijd correct en altijd op tijd. Daar hebben we het echt mee getroffen!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:00

Heb ook regelmatig problemen gehad met postnl gehad de grap is alleen dat ik met hun nog de minste problemen had bij hun krijg je je spullen nog als je ff boos word dat is bij sand, van straaten en dhl zeker niet het geval. Vooral met dhl niets dan problemen gehad

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:49

wij juist met DPD. Levering altijd, wel een week, te laat. Heel rare, onbeleefde bezorger, die gewoonlijk niet eens aanbelt en meteen een briefje in de brievenbus aan de straat gooit. Als ik hem toevallig zie, moet ik achter hem aanrennen (voorzover ik dat kan) en roepen, anders is hij weg. Als er getekend moet worden, moet ik mijn handtekening met mijn nagel op zijn display krassen, want 'dat gaat sneller zo'.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:11

Ik had laatst een bezorger die pakketje op kwam halen en dan kun je zo’n tijd aangeven. ’s Avonds dus... Die was pissig omdat ie ’s avonds alleen maar voor mij hier heen moest rijden en hij ook wel eens een vroege avond wilde hebben…

Ga lekker bij je planner zeuren :=

Geen postnl trouwens.

Ook een positieve ervaring. Kreeg een nieuw item toegezonden vanwege stuk gaan oude, maar was in die tussentijd verhuisd. Nu had ik al twee keer bij correspondentie aan het bedrijf aangegeven dat ik verhuisd was, maar toch zonden ze het naar het adres op de eerste order.. Word ik gebeld door de pakketdienst, ik het verhaal uitgelegd en die heeft het voor mij op een adres in mijn nieuwe wp afgegeven. Aan de ene kant best trickie want als het was ’uitgereikt’ zou het moeilijk te traceren zijn geweest. Maar alles is goed gegaan.

Heb wel een boze mail gestuurd naar het bedrijf, maar nooit een reactie op gehad… *zucht*

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:20

wat ik belachelijk vind is hoe er hier (door enkelen) over postbodes word gepraat.
onthoud even dat ze wel door hitte, regen en sneeuw gewoon jullie post komen brengen. en zelfs ook als ze ziek zijn.
elk bedrijf heeft wel eens vertraging ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:24

xZiva_ schreef:
wat ik belachelijk vind is hoe er hier (door enkelen) over postbodes word gepraat.
onthoud even dat ze wel door hitte, regen en sneeuw gewoon jullie post komen brengen. en zelfs ook als ze ziek zijn.
elk bedrijf heeft wel eens vertraging ;)

Voor die postbodes die hun werk goed doen heb ik ook echt heel veel respect hoor! De postbodes die handtekeningen vervalsen, niet eens aanbellen en daar over liegen etc, nee sorry, daar kan ik geen respect voor hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:30

Ik heb ook het idee dat het een beetje regio gebonden is. Zelf wonen we in een klein dorpje en ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de pakketdienst van postNL. Mijn pakketjes komen altijd netjes aan en 9 van de 10 keer ook op de afgesproken dag.

Ik werk er zelf ook als postbode. Er gebeurd weleens dat je per ongeluk wat in de verkeerde bus stopt als je aandacht even verslapt, maar over het algemeen scoort onze vestiging erg goed. Als mensen met klachten bij me komen dan geef ik die ook altijd door (ik werk voornamelijk zaterdags). Toch jammer dat de slechte (pakket)bezorgers heel postnl een slechte naam bezorgen. Het merendeel van de bezorgers doet gewoon wel goed zijn best om goed werk af te leveren.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:31

Iedereen gaat elke dag naar zijn werk, er zijn meer mensen die buiten werken, maar dan mag er toch wel commentaar geleverd worden? Ik vind dat geen verschil maken, je kiest voor zo'n baan of niet. Als het niet goed gaat, mag dat toch wel gezegd worden? Tuurlijk zijn er ook veel goede postbodes.

Vind zelf dat ze steeds makkelijker worden. Pakketjes worden overal achtergelaten, wij wonen buitenaf, je wilt niet weten waar de pakjes soms liggen.. Of in de bus gepropt een doosje, dat de bus barst.. Handtekeningen plaatsen ze hier 9 van de 10 keer zelf. 1 gehad die wilde de poort iedere keer niet door, bleef voor aan de weg staan, als ik haar dan niet zag zwaaien, reed ze weer weg, want stel je voor dat er een hond op het erf zou lopen (loopt hier helemaal niet een hond los buiten) etc. Pakjes buiten in de regen voor de deur gedropt. Buren al een tijd een pakje in huis, maar ik geen briefje in de bus.. Moeten we dan alles maar normaal vinden? Soms bestel je iets voor best veel geld, ik vind dat er respectvol mee omgegaan mag worden. Heb eens geprobeerd te klagen, maar bedrijf waar je besteld stuurt je naar de post en de post naar het bedrijf.

Onze dagelijkse postbode vind het altijd nodig een stukje in onze tuin te rijden, dan draait het makkelijker, heb het al eens aan haar aangegeven, maar wordt genegeerd, mijn man plaatst binnenkort paaltjes... Nou, nu weer ff goede berichten over onze post graag :o
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 27-06-13 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:33

Commentaar mag zeker MightyMike. Het is alleen jammer dat in zulke topics bijna alleen mensen posten met negatieve ervaringen (paar positieve daar gelaten). Als je zo'n topic leest dan lijkt het wel of het hele bedrijf voor geen meter presteert. En dat is dan toch te negatief.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:37

Er wordt hier toch alleen ‘slecht’ gepraat over postbodes die het blijkbaar over zichzelf uitroepen? Handtekeningen vervalsen moet je niet doen, pakketjes over de schutting gooien of in de regen zetten of in kliko’s leggen al helemaal niet!

Postnl (en andere bedrijven) roepen het ook wel een beetje over zichzelf af op deze manier. Als je ziet hoe fout bepaalde regels zijn… Betaald worden naar het aantal pakketjes dat je hebt aflevert bijv. Dan roep je dit soort gedrag bij mensen af.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:44

Sammie schreef:
Postnl (en andere bedrijven) roepen het ook wel een beetje over zichzelf af op deze manier. Als je ziet hoe fout bepaalde regels zijn… Betaald worden naar het aantal pakketjes dat je hebt aflevert bijv. Dan roep je dit soort gedrag bij mensen af.

Dat is inderdaad de basis waar het imo fout gaat, de bedrijfscultuur die ik bedoelde. Het is soms wel heel begrijpelijk, maar het getuigd niet van veel 'plichtsbesef'..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:56

Qua pakket bezorger hebben wij een hele fijne.
Weet ook precies bij welke buren er wel iets afgegeven mag worden en bij welke niet.
Houd zich daar ook netjes aan, maakt vaak even een praatje enz.

Qua brievenbus post merk ik wel dat er veel kwijt raakt tegenwoordig.

En als je ergens over belt naar post nl ligt het altijd aan de afzender......