gescheiden moeders die werken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:32

Maar kan je je oppasschema niet wat aanpassen zodat je je kindje ook de nachten thuis hebt? Hoe valt dat te combineren met je werk?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:33

Maar je werkt dus niet 's nachts? Vanwaar dan de keus dat je kleintje twee nachten bij iemand anders slaapt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:33

_Friemel schreef:
benangelique schreef:
Ik begrijp dat je het niet zo breed hebt? Je mag mijn babymee (steco is het merk) voor 20 Euro overnemen. Ik heb inmiddels een bakfiets

Ik heb het eigenlijk helemaal prima, alleen ik kan niet doordeweeks stoppen met werken of minder werken...

Dat is fijn zeg! Geeft ook lucht.
In dat geval zou ik echt kijken hoe je hem zelf kan vervoeren, zodat hij de ochtend/avond/nacht bij jou kan zijn

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:34

lieke2 schreef:
Sorry als het wat te hard overkomt, maar dan nog heb je ervoor gekozen (en dan positief bedoeld hoor :+ ) dus hoor je ook te regelen dat je kind een veilig en vertrouwd thuis heeft, geen gesleep.
Dan moet je dat maar anders regelen
Kan je je kindje niet 's ochtends vroeg naar oma brengen en daarna weer ophalen?

én daar vraag ik nu dus advies over, ik kan niet met het ov hier midden in de stad in de ochtend, is ook 1,5 uur reistijd, niet fijn voor hem ook, fiets is maar 20 minuten.

Mijn ex schoonmoeder heeft geen vervoer, ze kan wel een speciale taxi krijgen voor 2,40 per keer die haar brengt, kan ik dit van haar verlangen dat zij hem dan s'avonds komt brengen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:34

Als er hier ooit kinderen komen (als.... van mij hoeft het eigenlijk niet zo...) dan blijf ik ook gewoon 4 dagen werken, en dan moet hij ook maar minder gaan werken.. Ik studeer niet om huisvrouw te worden :') En als ik wil doorgroeien dan kan ik dat niet door 2 dagen in de week te werken... Eventueel kan ik wel wat thuis werken etc. maar ik zie echt het probleem niet in van een nachtje ergens anders slapen.... En vooral niet als het bij "eigen' mensen is :)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:35

Sorry TS, zie nu ook bovenin staan dat je gescheiden bent :o . Zal het allemaal niet bepaald makkelijk maken.
Is er een goede en duidelijke regeling met de vader vastgesteld?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:36

Wel als je aanbiedt om die 2,40 te vergoeden. Zou om 20 euro gaan. Weet niet hoe breed zij het heeft, maar gezien het ook om haar kleinkind gaat, wil ze het misschien wel samsam doen of zelfs die kosten op zich nemen..?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:37

opzich gaat het maandag/dinsdag bij de oma's wel, echter als hij donderdag avond al word opgehaald door zijn vader en hij is daar het weekend dan is mijn zoontje te lang van mij weg en dan raakt hij dus overstuur.. ik ga sowieso altijd zondags en maandags naar mijn moeder (na mijn werk) zodat ik lekker met hem knuffel maar 5 dagen van mij af is gewoon te veel..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:37

Dat is een blijft gesleep. Lekker je mannetje achterop zetten en zelf brengen en halen. Is voor jou ook fijner en zeer belangrijk voor de hechting. Lees het stuk van iris ook nog eens rustig en praat daar met de vader over. Een kindje met edn hechtingsstoornisc wil je echt niet

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:37

Heb je al wat rondgekeken voor de mogelijkheden op de fiets?

Mmm, ik zou dan idd voor de vergoeding gaan voor oma, maar dan mss alleen in het geval het erg slecht weer is? Ben nogal van je moet voor jezelf kunnen zorgen en zo weinig mogelijk afhankelijk zijn :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:38

_Friemel schreef:
vuurneon schreef:
Het is veilig :j wel de beugel van de maxi cosy omhoog zetten als eventuele valbeugel :)

Bij de fietsenzaak kun je het krijgen, of kijken op marktplaats. Baby mee heet het heel origineel :)

Nu heb ik nog een hele gekke vraag, ik heb een kinderfiets omdat ik zo klein ben, kan hij daar ook op? las ook ergens dat je hem zou kunnen huren, zou helemaal ideaal zijn!

Dat durf ik zo niet te zeggen, kun je wel bij de fietsenspeciaalzaak vragen (en als het kan alsnog zo'n ding ergens anders lenen of overnemen :Y) )

secricible

Ik zie dat je 3dgn in de week werkt. Kan je niet met de pappa afspreken dat de kleine die 3 dagen bij hem is? Dan kan de kleine die andere twee dagen gewoon geheel bij jou zijn? Of lees ik nu verkeerd?

lieke2

Maar er is dus geen duidelijke afspraak over wanneer de vader je kindje komt halen? Zou dat ook denk ik gaan regelen. Zeker als het een heel weekend is, dan pas vrijdagochtend, anders is het idd wel erg lang!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:39

Ik zou denk ik ook kijken naar zo'n zitje voor achterop. Desnoods je fiets mee naar de prenatal ofzo waar ze zo'n ding hebben en kijken of het past. En ik zou dekn ik ook met de vader gaan praten want ik denk dat op jonge leeftijd zo'n kindje helemaal niet een weekend weg moet zijn bij zijn moeder. Dan kun je geen zin hebben in een rechtzaak oid maar ik denk dat het belang van je kindje wel voorop staat?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:39

Yv_ schreef:
Wel als je aanbiedt om die 2,40 te vergoeden. Zou om 20 euro gaan. Weet niet hoe breed zij het heeft, maar gezien het ook om haar kleinkind gaat, wil ze het misschien wel samsam doen of zelfs die kosten op zich nemen..?

Nouja het "moet" eigenlijk maar... anders ga ik denk ik toch de keuze maken voor een gastouder bij mijn werk in de buurt, dan is het een kwestie van fietsen en lekker naar huis met zijn 2en..

Zijn vader werkt op de vrachtwagen, ene keer nacht, andere keer dag, andere keer middag, is geen pijl op te zetten... loei irritant dus!

benangelique ik woon in utrecht.

__Marije__

Re: gescheiden moeders die werken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:40

TS ik zou eens kijken op toeslagen.nl, Ik denk met het aantal dagen dat jij werkt dat je ook heel veel terugkrijgt bij een GO of een kdv.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:41

lieke2 schreef:
Maar er is dus geen duidelijke afspraak over wanneer de vader je kindje komt halen? Zou dat ook denk ik gaan regelen. Zeker als het een heel weekend is, dan pas vrijdagochtend, anders is het idd wel erg lang!

Dit heb ik al meerdere malen tegen hem gezegd maar hij zit dus met wisselende diensten, hij gaat niet akkoord met het vrijdag ochtend halen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:41

_Friemel schreef:
Nu werd hij zondag vanuit zijn vader naar mijn moeder gebracht en hij was helemaal van de kaart, ik voel me dus behoorlijk schuldig omdat ik het idee heb dat er teveel met hem gesleept word en dat hij teveel slaap plekken heeft.

Vanaf 6 maanden beginnen ze door te krijgen dat er verschillende personen in hun leven zijn en dat ze met de een een andere band hebben dan met de ander. Ook beginnen ze dan te leren dat deze personen komen en gaan. Het kindje begint ook meer waarde te hechten aan bepaalde personen waarmee hij een sterkere hechtingsrelatie heeft dan met de andere. Het is voor een kindje heel erg belangrijk om zich te kunnen hechten aan 1 of 2 personen die hij ook praktisch dagelijks ziet. Dit duurt tot ongeveer 2-3 jaar, dan is de basis gelegd.

Zoals het schema voor jouw baby er op dit moment uit ziet, heeft het geen 'vaste' verzorger waar hij zich aan kan hechten want het zijn steeds andere personen. Meid, echt hoe meer ik er over gelezen heb, hoe meer ik er van overtuigd geraakt ben dat het voor kindjes zo belangrijk is om die goede basis te hebben.

En misschien kom ik een beetje bot over. Maar het is echt zo in het belang van je zoontje.
Probeer m gewoon zoveel mogelijk thuis te houden.

Mijn zoontje gaat 3 dagen in de week naar de gastouder, 1 weekenddag (vanaf 1 jaar, daarvoor een dagdeel) naar mn ex en door de weeks nog een aantal 'uurtjes' 2 a 3 keer in de week.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:42

__Marije__ schreef:
Ik zou denk ik ook kijken naar zo'n zitje voor achterop. Desnoods je fiets mee naar de prenatal ofzo waar ze zo'n ding hebben en kijken of het past. En ik zou dekn ik ook met de vader gaan praten want ik denk dat op jonge leeftijd zo'n kindje helemaal niet een weekend weg moet zijn bij zijn moeder. Dan kun je geen zin hebben in een rechtzaak oid maar ik denk dat het belang van je kindje wel voorop staat?

Zijn vader heeft nogal last van een betonnen plaat, ik ga hier niet openbaar over uitwijden, daarvoor kan je mij pben, ik heb dit ook al tegen hem gezegd want voor mij is het ook gewoon onmenselijk omdat ik hem zo ontiegelijk mis..

Iris82

Re: gescheiden moeders die werken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:46

Een rechter gaat inderdaad nooit een weekendregeling goedkeuren voor een kind onder de 2 jaar en al helemaal niet zonder broertjes of zusjes.

In het boekje van 'een ouderschapsplan maken' staat echt heel duidelijk per leeftijdsfase uitgelegd wat belangrijk is voor het kindje en wat een prettige regeling is. En dan maakt het nog ene heel groot verschil hoe de communicatie tussen de ouders is.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:48

ik vraag het nog maar een keer..

waarom kunnen de oma's niet bij jou thuis oppassen op je kindje?
en als je ex zo'n betonnen plaat heeft dan zou ik het toch via de rechter spelen.. ik neem aan dat het belang van je kind voor alles staat???

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:49

Je zult sowieso een ouderschapsplan moeten maken.

Dit is namelijk verplicht.

Hierin moet komen te staan onder andere de omgangsregeling, de alimentatie, de communicatie en nog wat meer.

Dit kan via mediation (gezamelijk) of advocaten (allebei apart).
Mediation kan bij iemand die daarvoor opgeleid is maar dat kan echt een varieteit aan personen zijn (advocaten, psychologen, notarissen).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:51

Toch denk ik dat het geen kwaad kan zolang er maar een ritme is overal...

Ik geloof niet zo in heel erg in dat hechten.... Ik ben half bij opa en oma opgegroeid.. ik kon eerder opa zeggen dan pappa en mamma (terwijl mijn ouders er gewoon altijd waren hoor :') mams ging mee naar opa en oma omdat paps wilde slapen... (zijn schuld dat ik huilde :')) Ik ging het meest met opa om... en mjah... zie niet in wat daaraan "verkeerd" was?

En ik ben er echt van overtuigd dat een vast ritme en vaste mensen het gewoon zijn... of dat er nu 2 zijn of 4 moet in mijn ogen niet uitmaken... Zo had ik ook nog bij een oudtante een bedje :') zij kon geen kinderen krijgen en vond het super leuk als wij langskwamen, dus daar was ik vaak ook nog 1 dag... (mams kon dan boodschappen doen en alles...) Dus mjah... Kan ik zeggen dat ik iets gemist heb? Nee... Had het ook niet anders willen doen...

En in veel opzichten zou ik een man willen zijn zeg :') ik blijf het belachelijk vinden dat de eerste jaren de vrouw voor het kind moet "opdraaien" als het mis gaat... :S (niet stom bedoeld... maar waarom moet een kind per se meer bij de moeder zijn en niet bij de vader? Blijf dat krom vinden... Komt misschien ook omdat ik echt een pappa's kindje ben :'))

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:51

Oke hoe ziet dit er uit:

Maandag ochtend: op de fiets naar oma en s'avonds weer mee terug op de fiets met mama (mijn moeder woont om de hoek bij mijn werk)
Dinsdag ochtend: schoonmoeder halen met de taxi ik in de avond ophalen met het openbaar vervoer of de fiets (denk dat dat net een slag te ver is) dan is hij eigenlijk gewoon alle nachten bij mij en zal hij mij s'ochtends zien.

Om de week bij zijn vader, indien hij het weekend bij zijn vader is dan pas vrijdag ochtend ophalen.

Dit ziet er denk ik beter uit?

Iris: ik kan daar verder openbaar niet over uitwijden, ik ben het met je eens hoor daar niet van!
Kan je mij per pb meer vertellen over hoe ik dingen moet regelen?

Adner, omdat ik samenwoon met mijn broer tot ik zelf een huis heb... zijn vader woont nog in het huis..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:54

Lianne86 schreef:
Toch denk ik dat het geen kwaad kan zolang er maar een ritme is overal...

Ik geloof niet zo in heel erg in dat hechten.... Ik ben half bij opa en oma opgegroeid.. ik kon eerder opa zeggen dan pappa en mamma (terwijl mijn ouders er gewoon altijd waren hoor :') mams ging mee naar opa en oma omdat paps wilde slapen... (zijn schuld dat ik huilde :')) Ik ging het meest met opa om... en mjah... zie niet in wat daaraan "verkeerd" was?

En ik ben er echt van overtuigd dat een vast ritme en vaste mensen het gewoon zijn... of dat er nu 2 zijn of 4 moet in mijn ogen niet uitmaken... Zo had ik ook nog bij een oudtante een bedje :') zij kon geen kinderen krijgen en vond het super leuk als wij langskwamen, dus daar was ik vaak ook nog 1 dag... (mams kon dan boodschappen doen en alles...) Dus mjah... Kan ik zeggen dat ik iets gemist heb? Nee... Had het ook niet anders willen doen...

En in veel opzichten zou ik een man willen zijn zeg :') ik blijf het belachelijk vinden dat de eerste jaren de vrouw voor het kind moet "opdraaien" als het mis gaat... :S (niet stom bedoeld... maar waarom moet een kind per se meer bij de moeder zijn en niet bij de vader? Blijf dat krom vinden... Komt misschien ook omdat ik echt een pappa's kindje ben :'))

Je gelooft niet zo in 'dat hechten'? Gelukkig zijn er wijze mensen die die uitgebreide onderzoeken gedaan hebben.
Net zoiets als: ik geloof niet in (noem willekeurige ziekte).

En nog grotere onzin (excuse my French) die onderste alinea. Je moet er niet voor opdraaien, je WIL ervoor opdraaien. Want je bent zn moeder. En een kind hoeft helemaal niet perse meer bij de moeder dan bij de vader, maar een baby vormt een sterkere hechtingsrelatie met zn moeder dan met zn vader. Dat is nou eenmaal zo.