Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:29

Ik ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend, een Canadees. Ik vlieg elke paar maanden op en neer. Hij is hier ook 2 keer geweest maar hij vindt Nederland niks :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:07

Alwiene schreef:
Ik ben al ongeveer 10 jaar gelukkig samen met mijn vriendin die maar liefst 32 jaar ouder is dan ik :)

Even nieuwsgierig; Jij bent 28, dat maakt jouw partner 60??

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:17

wat leuk al die verhalen!
ik lees graag mee :D

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:33

Goof schreef:
Alwiene schreef:
Ik ben al ongeveer 10 jaar gelukkig samen met mijn vriendin die maar liefst 32 jaar ouder is dan ik :)

Peter jan rens?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:40

:))

Dan zou het wel Pieternella Janna Rens zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:13

Eerlijk? Ik ben blij dat mijn moeder gelukkig is, ook al is mijn stiefpa zelfs te jong om mijn vader te kunnen zijn. Hoewel het enorm gebotst heeft vroeger tussen ons heeft het me wel een open visie gegeven op bepaalde vlakken. Zo veroordeel ik ook geen relaties als er geen van de partners tekort gedaan wordt. Elk kiest voor zijn geluk en vult zelf in hoe en wat.
Als ik dat niet had meegemaakt, dan was ik (volgens mezelf) een redelijk kortzichtig mens geworden en had ik mijn huidige relatie ook niet kunnen bolwerken. Want daarvoor moet je wel open-minded voor zijn.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:50

missje schreef:

Peter jan rens?[/quote]

Ik ben bijna 30 en mijn partner is ook 62. Gaat al 5 jaar goed.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:29

leestmee schreef:
missje schreef:

Peter jan rens?

Ik ben bijna 30 en mijn partner is ook 62. Gaat al 5 jaar goed.[/quote]

had me opa kunnen zijn := zou het zelf nooit doen 30 jaar verschil ondanks dat mijn vriend 9 jaar ouder is.
Maar als het goed gaat ...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:34

Ik vraag me oprecht af hoe die lichamelijke aantrekkingskracht dan werkt.
Ik ben 33 en als ik kijk naar mensen van 60 a 62 zijn dat de mensen in de leeftijd van mijn ouders. Ik zal nooit enige aantrekkingskracht voelen voor iemand van die leeftijd, eerder een afkeer (lichamelijk gezien dan he ;)).
Ik vind het echt bijzonder dat dit soort relaties werken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:53

Dat gevoel heb ik dus ook. Dat je met je eigen vader/moeder en/of leeftijdsgenoten daarvan mee rond loopt. Daarnaast lijkt het mij ook een minpunt dat over 10 jaar de oudste persoon al begint te kwakkelen en bejaard begint te worden en dat je zelf nog ‘bruist’ van het leven.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:03

Ik zie mezelf ook nooit aan de hand van iemand die dertig jaar ouder is lopen. Maar aan de andere kant denk ik dan, diegene die dat dus wel hebben, hebben zij nooit datzelfde gevoel gehad?Altijd zo'n open mind gehad en verliefd geweest op veel oudere mannen? Misschien riepen ze ooit ook dat ze het nooooit zouden willen, totdat je dan natuurlijk juist die éne persoon tegen komt...

Mijn vriend is trouwens acht jaar ouder. Vind ikzelf nog "sociaal acceptabel"(als in daar fronsen de mensen niet te fel van als je het zegt). En die zit al te klagen dat hij aan de jaren van aftakeling begonnen is _O- . "wacht maar tot we acht jaar verder zijn, dan weet je pas wat wat ik bedoel!" :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:09

De laatste reacties geven wel aan dat 'onmogelijke' relaties vaker onmogelijk worden gemaakt door de omgeving dan door de personen in de relatie zelf. :roll:

Mijn vriend is 18 jaar ouder, scheelt niet veel in leeftijd met mijn ouders. Ik vind hem aantrekkelijk hoor. :D Nog ouder zou ik me ook kunnen voorstellen, tegen bv. Bruce Springsteen zou ik geen nee zeggen. Aantrekkingskracht zit niet alleen in het fysieke, hoewel daar bij mijn vriend ook niks mis mee is. ;)
En of hij eerder bejaard/kwakkelig wordt zien we dan wel weer... Voor hetzelfde geld word ik straks doodgereden door een enthousiaste Audi. Dat vind ik zo'n drogreden. Niemand kan ik de toekomst kijken, dus als je het nu fijn hebt met een minder vanzelfsprekende partner (voor de buitenwereld) moet dat nooit een reden zijn om het maar niet te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:13

RedPassion schreef:
De laatste reacties geven wel aan dat 'onmogelijke' relaties vaker onmogelijk worden gemaakt door de omgeving dan door de personen in de relatie zelf. :roll:

Denk dat dat sowieso waar is ja.

Ik vind wel dat bovenstaande bokkers vooral gelukkig moeten zijn met iemand van in de 60, maar ik mag daarentegen ook uitspreken dat ik zelf eerder een lichamelijke afkeer van iemand in die leeftijd zou hebben dan aantrekkingskracht.
Daarbij vind ik aantrekkingskracht, lichamelijk dus, wel degelijk zeer zeer belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:17

Tuurlijk mag je dat aangeven. :j Maar soms wordt het gebracht alsof je niet helemaal wijs bent als je een relatie met zo'n leeftijdsverschil hebt, dat kan best kwetsend zijn.

Ik vind fysieke aantrekkingskracht ook belangrijk hoor. :D Maar aantrekkingskracht is voor mij wel een combi van het fysieke plaatje, karakter en uitstraling. Schijnbaar val ik niet op 'puppy's', ik kan me dan weer moeilijk voorstellen dat ik een relatie met iemand van mijn eigen leeftijd zou hebben (altijd oudere vriendjes gehad). Ik vind veel mannen ook mooier worden naarmate ze ouder worden, dus mijn vriend heeft geluk. :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:20

Hier ook wel een redelijk onmogelijke relatie. Mijn vriend is 18 jaar ouder en was in den beginne mijn leraar := Hij moest natuurlijk niks van mij hebben, maar ik heb volgehouden en nu hebben we (wel met een aantal tussenpozen) ongeveer 12 jaar "iets".

We wonen ook niet bij elkaar, hij in Den Haag, ik in Brabant. Het is de bedoeling dat we ooit gaan samenwonen, maar vriendlief is wars (of eigenlijk panisch) van alles wat naar burgerlijkheid neigt. Hij heeft ook altijd geweigerd om onze relatie een relatie te noemen, voor hem was het "verezelding". Maar goed, het proces waar hij in zit gaat erg langzaam, maar ik blijf hoop houden :D

Fysieke aantrekkingskracht heb ik ook zeker met hem, maar ik heb het ook met mannen en vrouwen met een groter leeftijdsverschil gehad :j Het kan dus zeker, ik kan me bv weer niet voorstellen dat ik met een jonger iemand thuis zou komen :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:24

Geen idee waarom ik dit topic heb aangeklikt want ik heb zelf een stabiele relatie met mijn vriend van 1 jaar jonger. Maar wat een bijzondere verhalen hier zeg. Ik blijf meelezen hooor :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:26

RedPassion schreef:
Tuurlijk mag je dat aangeven. :j Maar soms wordt het gebracht alsof je niet helemaal wijs bent als je een relatie met zo'n leeftijdsverschil hebt, dat kan best kwetsend zijn.

Daarom gaf ik ook aan dat ik oprecht benieuwd ben naar iemand's motivatie om een relatie met zo'n groot verschil aan te gaan en hoe dat dan zit met lichamelijke aantrekkingskracht ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:31

Interessant om te lezen. Heb het zelf bij een vriendin meegemaakt. Het leeftijdsverschil was 10 of 11 jaar. Zij was toentertijd geloof ik 16. En ja, ook ik heb mijn twijfels uitgesproken. Ik, en veel andere vrienden, vonden het zo vreemd. En dan heb je het over 'nog maar' 10 jaar. Ik ben er later op terug gekomen. Het was een erg goede jongen.

Maar ik kan me het dan nooit zo goed van de jongen voorstellen. Het meisje is zoveel jonger.. hoe kun je daar op vallen dacht ik altijd.
Helaas is dat nu over, maar ze hebben ook zo ontzettend veel mee gemaakt.. Vind het knap dat ze zo ver gekomen zijn en die jongen is ook heel goed voor haar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:53

Er zijn genoeg vrouwen die er jonger uitzien dan hun werkelijke leeftijd, en dat heb je ook met een aantal mannen. Ik moet zeggen, ben er 29 maar ik kan ook genieten van het uitzicht van een mooie, verzorgde man van 45 bijvoorbeeld. Collega van me is ergens rond de 50, haar man ook maar jeetje, je zou het hem echt niet geven. Hij ziet er eerder een vroege 40-er uit en de paar grijze haren die hij heeft geven hem net zo'n extra uitstraling. In dat opzicht kan ik wel geloven dat je fysiek aangetrokken wordt tot iemand.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:59

Alwiene schreef:

Wauw dat is veel verschil in geboortejaren ;)
Niet vervelend bedoeld, maar krijgen jullie niet veel negatieve opmerkingen? Ik bedoel het leven als (Ho)Le(Bi) lijkt mij al enorm vervelend in bepaalde situaties, en dan vooral je best veel verschilt kwa leeftijd? Dus waarschijnlijk ook kwa uiterlijke veranderingen? Ik heb net even in je profiel gespiekt en daar las ik dat je 28 bent, dan is jouw vriendin 50. Nogmaals puur uit interesse. :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:42

RedPassion schreef:

Mijn vriend is 18 jaar ouder, scheelt niet veel in leeftijd met mijn ouders. Ik vind hem aantrekkelijk hoor. :D Nog ouder zou ik me ook kunnen voorstellen, tegen bv. Bruce Springsteen zou ik geen nee zeggen. Aantrekkingskracht zit niet alleen in het fysieke, hoewel daar bij mijn vriend ook niks mis mee is. ;)
En of hij eerder bejaard/kwakkelig wordt zien we dan wel weer... Voor hetzelfde geld word ik straks doodgereden door een enthousiaste Audi. Dat vind ik zo'n drogreden. Niemand kan ik de toekomst kijken, dus als je het nu fijn hebt met een minder vanzelfsprekende partner (voor de buitenwereld) moet dat nooit een reden zijn om het maar niet te doen.

Wat een mooi berichtje, ik sluit mij hier volledig bij aan :) al hebben wij een leeftijdsverschil van 13 jaar.

Het is ons overigens nooit echt moeilijk gemaakt. Mensen die ons kennen, weten dat het goed zit, en mensen die ons niet kennen, zien vaak niet eens dat er een leeftijdsverschil is :P Mijn vriend is er dus ook zo één die er jonger uitziet. Het enige waar ik wel eens tegenaan loop, is dat mensen mij (al dan niet expres/direct/bewust) soort van beschuldigen bij hem te zijn vanwege het geld. Niet dat ze dat dan letterlijk zeggen, maar dan maken ze een opmerking in de trant van 'goh, hij heeft dan zeker wel een lekker inkomen' of 'goh nee ik snap het dat jullie daar en daar wonen, want hij heeft natuurlijk een goede baan'. En dat terwijl ik alles behalve materialistisch ben en werkelijk nooit iets uitgeef buiten de dagelijkse kosten, behalve dan aan mijn paard, waar ik hard voor werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:56

VogeltjeM: Je bent niet de enige die dat soort dingen te horen krijgt. Mijn vriend is even oud (eigenlijk paar maanden jonger haha) maar verdient door zijn job heel goed. De meeste partners van zijn collega's zijn huisvrouw met kids, dikke Audi voor de deur en kast van een huis. Dat beeld krijgen de meesten ook voor ogen als er ergens zijn beroep ter sprake komt. Als ze horen dat ik opnieuw hogeschool doe sinds september 2012 en 2 paarden + 2 shetters heb, dan krijg ik erg vaak een afkeurende blik. Terwijl ik die opleiding doe dankzij mijn werkgever, mijn loon gewoon doorbetaald krijg en vriendlief geen cent uitgeeft aan mijn hobby.
En ja, ik voel me na 2 jaar nog steeds slecht als ik eens moet afhaken omdat mijn budget op is en hij dan spontaan voor mij gaat meebetalen, gewoon omdat ie mij erbij wil hebben.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:05

Herkenbaar Varekaj :)

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:12

bromfiets schreef:
Hier ook wel een redelijk onmogelijke relatie. Mijn vriend is 18 jaar ouder en was in den beginne mijn leraar := Hij moest natuurlijk niks van mij hebben, maar ik heb volgehouden en nu hebben we (wel met een aantal tussenpozen) ongeveer 12 jaar "iets".

We wonen ook niet bij elkaar, hij in Den Haag, ik in Brabant. Het is de bedoeling dat we ooit gaan samenwonen, maar vriendlief is wars (of eigenlijk panisch) van alles wat naar burgerlijkheid neigt. Hij heeft ook altijd geweigerd om onze relatie een relatie te noemen, voor hem was het "verezelding". Maar goed, het proces waar hij in zit gaat erg langzaam, maar ik blijf hoop houden :D

Fysieke aantrekkingskracht heb ik ook zeker met hem, maar ik heb het ook met mannen en vrouwen met een groter leeftijdsverschil gehad :j Het kan dus zeker, ik kan me bv weer niet voorstellen dat ik met een jonger iemand thuis zou komen :+

Dat lijkt me eerlijk gezegd honderd keer moeilijker dan welk leeftijdsverschil dan ook...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:25

FirebirdM: Moeilijk zeker :j Dat was ook de reden dat het een aantal keer uit is gegaan, zodra ik te dichtbij kom met m'n huisje-boompje-beestje gaat zijn muur omhoog en stoot hij me af. Daar rende ik letterlijk gillend door weg...

Aan de andere kant is hij een van de weinige, zo niet de enige, die me onvoorwaardelijk accepteert en bij hem kan ik écht mezelf zijn. De liefde is er niet voor niks, we kunnen met elkaar lachen, huilen, lol maken, maar ook serieuze gesprekken voeren (zolang het maar niet over gevoel gaat :=). En ik kom hoe dan ook steeds weer bij hem uit :)