Gescout als model, doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 09:34

Shiloh, dankjewel. :) In principe zie ik idd niet zo goed wat er fout kan gaan, want mijn ouders gaan sws mee en we zullen nooit zomaar iets ondertekenen, zullen hen geen geld betalen etc.
Maar dat visitekaartje baart me inderdaad vooral zorgen.

Storm, ja, 't is inderdaad wel vreemd...

F_orumster, natuurlijk, ik ben me er maar al te goed van bewust dat ik niet alles zie wat een volwassene zou zien. Maar het is vooral dat mijn ouders ook geen gevaar zien, terwijl mijn moeder zelf ook model is geweest. Ik ben natuurlijk erg geneigd om hen meteen te vertrouwen. ;)
Ik geef toe dat 13 een heel jonge leeftijd is, maar ik zou ook op mijn 14/15e 'pas' mijn eerste opdrachten krijgen. Het is dus niet zo dat ik nu meteen aan het werk zou gaan (dat is bij de wet verboden).

Sammie, natuurlijk ben ik niet meteen de nieuwe Doutzen Kroes, haha. Ik zou het ook totaal niet leuk vinden om internationaal door te breken, eerlijk gezegd. Als het allemaal echt is, en ik besluit het te doen, en mijn heupen zijn als ik 14 ben nog niet te breed, en ik krijg daadwerkelijk mijn eerste opdracht, dan zie ik wel. Dan is het puur als bijbaantje.

Banjer, nee, we gaan/ ik ga sowieso niet betalen voor een shoot. Maar dankjewel dat je me er nog even op attendeert. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:10

F_Orumster schreef:
Shiloh schreef:
tja, kan verdacht zijn, maar volgens mij heeft TS goed door waar ze op moet letten, en heeft ze 2 oplettende ouders. Zolang je niks zomaar tekent en ook niet gaat betalen voor een portfolio en zo, en op meer van dat soort gevaar signalen let, dan kan het echt geen kwaad om gewoon in gesprek te gaan.

Moet trouwens wel zeggen dat visite kaartje niet bij je hebben ik ook al wel raar vind.

Als je 13 bent heb je nog niet alle levenslessen opgedaan om te weten waarop je moet letten en nog een fikse dosis goedgelovigheid.
TS ik zeg hier niet mee dat je niet slim bent, maar wel naïever dan iemand van 21 die al hier en daar wat ervaringen meer heeft opgedaan.

Elk bedrijf is beginnend geweest, maar de combinatie met een jonge meid van 13 is het toch een beetje spannend...

Maar ze geeft toch zelf al aan zich daar bewust van te zijn! Kunnen we wel duizend keer blijven herhalen dat ze op moet passen, maar die boodschap lijkt me inmiddels toch wel duidelijk.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:18

Toen ik 13 was is een toenmalige vriendin van mij ook gescout op straat. Zij heeft net als wat jouw scout zei pas meerdere opdrachten gedaan vanaf een jaar of 14/15 en loopt nu al een jaar of 5 bijna alle fashion weeks ter wereld elk jaar.

Als je het niet leuk vindt moet je er niet aan beginnen, maar je kan het altijd eens proberen en eerst zien óf je het leuk vindt natuurlijk.

Scouten van 13-jarige meiden is niet zo raar en elk modellenbureau is ooit begonnen, dus bekijk alles goed samen met je ouders en kijk dan wat je ermee doet :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 10:21

@Shiloh, Haha, ik snap heel goed dat jullie dat zo vaak herhalen hoor. Ik ben immers een kind. Ik neem niemand dus iets kwalijk, maar het is inderdaad wel zo dat de boodschap is overgekomen. ;)
Ik houd jullie daarbij niet tegen om het nog duizend keer te benadrukken, maar weet dat het niet echt nodig is.

@Ine23, Jouw reactie verwoordt eigenlijk hoe ik er zelf ook tegenaan keek/kijk, ik denk dat ik het inderdaad best eens kan proberen. Misschien vind ik het best leuk.
Dankjewel voor je reactie! :)

Sammie

Re: Gescout als model, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:24

Als je het probeert kom je er vanzelf achter of je het leuk vindt of niet. :)

Dan kun je altijd nog.. nee toch liever niet zeggen :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:24

Persoonlijk zou ik op gesprek gaan samen met je ouders en dan even afwachten. Misschien een opdracht doen en kijken of je het wat vind :) Afhaken kan altijd nog en voor nu is het misschien een leuke bijverdienste!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:19

Shiloh schreef:
Maar ze geeft toch zelf al aan zich daar bewust van te zijn! Kunnen we wel duizend keer blijven herhalen dat ze op moet passen, maar die boodschap lijkt me inmiddels toch wel duidelijk.

Uhm... ik zei het nog maar op de 1e pagina van dit topic hoor, als het nu de 14e pagina was dan hoeft het inderdaad niet meer.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:11

Je komt op mij heel verstandig over, en als je samen met je ouders (waarvan een moeder met ervaring) heen gaat moet het goed komen lijkt me. Ik zou het gewoon aannemen, en in elk geval de eerste opdrachten afwachten. Misschien denk je er volgend jaar wel heel anders over, of vind je het na een paar keer juist wel heel leuk!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:14

Op gesprek kan je altijd gaan (met je ouders erbij!!). Maar om je even uit de droom te helpen: je wordt echt niet rijk van dat soort kleine opdrachtjes hoor.. Vriendin van me is 3e geworden bij The Face en ondanks dat ze het afgelopen jaar leuke opdrachten heeft gehad moet ze ernaast nog steeds bij een restaurant werken om genoeg op d'r rekening te hebben staan.. ;)

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 16:35

Dankjulliewel voor de reacties, nogmaals! :)
Ik denk dat ik het misschien inderdaad best kan proberen. Ik moet het er nog wel even over hebben met mijn moeder, zij lijkt nu juist te suggereren dat ik het niet moet doen... *zucht*

xTammyy, haha nee natuurlijk wordt ik er niet rijk van. :P Ik zou het ook sowieso niet willen/kunnen doen als beroep. Het is meer als extraatje, en het geld dat ik dan verdien is mooi meegenomen. :)

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:18

Om jullie even op de hoogte te houden. Na een belletje lijkt het bureau niet nep te zijn, dit zijn ze: http://www.elvismodels.com/
En ik heb het er nog even met mijn moeder over gehad en we gaan het gewoon proberen. :) Later kan ik altijd nog 'nee' zeggen. We weten nog niet wanneer ik precies op gesprek ga, met geluk kan het nog binnen 2 weken. Anders wordt het over 2 maanden.
Dankjulliewel voor het meedenken en de snelle reacties! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:19

Succes :D

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:20

Dankjewel! Ik ben benieuwd. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:12

Nou TS, Ik denk niet dat jij in 7 sloten tegelijk loopt.

Je hebt de belangrijkste punten voorzien:
A: Nooit betalen voor een shoot.
B: Je ouders gaan met je mee!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:56

Hoe was het :) ?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:06

De site ziet er betrouwbaar uit als ik het zo vluchtig zie :) Kan weinig negatiefs vinden op Google.

Succes TS! Ben benieuwd.

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 18:31

Ja het lijkt echt betrouwbaar. We hebben ze uitgebreid aan de lijn gehad en het voelt goed. Ik mag ook later altijd nog terugkrabbelen. :)
Dinsdag gaan we erheen, en er worden dan meteen foto's gemaakt.

EDIT: Gewoon foto's zodat ze me in hun bestand kunnen zetten. ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:38

Ik volg :D

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:41

haha dat is het bureau van een jeugdvriend van me die ik laatst na lange tijd weer tegenkwam! wat leuk!!
doe idd niets waar je je niet goed bij voelt, maar weet wel dat dit iig een bureau is die wel aardig opdrachten hebben.

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 09:36

eclair, leuk! :D

rosita, haha wat toevallig! :) Doe ik, en ik was er idd achter grkomen dat (de meeste van) hun opdrachten niet mis zijn.