Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Re: Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:32

als ik dit zo lees denk ik echt bij mezelf; op die leeftijd speelde ik dus wel met poppen en dergelijke dingen! tegenwoordig heeft bijna elk basisschool kind een dure telefoon en bergen make-up op.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:34

Ik speelde op die leeftijd ook nog met barbies, maar ik ging óók naar een coladisco. Kun je niet allebei doen? Is het altijd óf je speelt met poppen óf je vind make up al wel leuk en vooral spannend en vind een cola disco leuk?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:40

Ik vind zo'n ranjaparty geen probleem, als 't maar niet zo'n hormonenorgie wordt met kinderen die zich denken volwassen te gedragen door met z'n allen tegen elkaar aan te gaan schuren. In een paal hangen is misschien lollig, maar ik zou wel rekening houden van het beeld dat de buitenwereld dan van je schetst.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:47

vuurneon schreef:
Pole fitness is een bloedserieuze sport :j
Dat je wat met een paal kloot hoeft niet gelijk te betekenen dat je 'seks' uitschreeuwt. Paar giebelende meisjes die wat klunzen daar vind ik niet schokkend.

Niemand zegt ook dat het schokkend is..
Gewoon... Aandachttrekkerij op die manier. En dan ben je 12 :roll:

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:48

_Micha_ schreef:
Ik speelde op die leeftijd ook nog met barbies, maar ik ging óók naar een coladisco. Kun je niet allebei doen? Is het altijd óf je speelt met poppen óf je vind make up al wel leuk en vooral spannend en vind een cola disco leuk?

natuurlijk kan dat :j mijn voorbeeld is misschien een beetje extreem, maar dat zie je tegenwoordig wel helaas..

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:29

Bij ons had je soos, met tafeltennistafel en banken en een bar ed. Maar ging vanaf m'n 14e hier in het dorp uit. M'n moeder en de moeders van m'n vriendinnen spraken een tijd af dat we thuis moesten zij (1 uur oid) en m'n 3 oudere broers liepen er ook rond (klein zaaltje). Ik vond het altijd leuk en kan me voorstellen dat je wel eens een feestje weleens leuk vind hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:05

NeverGiveUp schreef:
vuurneon schreef:
Pole fitness is een bloedserieuze sport :j
Dat je wat met een paal kloot hoeft niet gelijk te betekenen dat je 'seks' uitschreeuwt. Paar giebelende meisjes die wat klunzen daar vind ik niet schokkend.

Niemand zegt ook dat het schokkend is..
Gewoon... Aandachttrekkerij op die manier. En dan ben je 12 :roll:

Ach niks aandachttrekkerij, die kinderen waren melig. Heerlijk toch, als ze die associaties nog niet maken.

Ik ging vroeger ook naar de coladisco, ben nu 26 en ga nog steeds zoveel mogelijk uit :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:20

Misschien maar aannemen dat het zo ging inderdaad, zonder die associaties dus.
Is niet perse logisch hoor, wat je sommige 12 jarige tegenwoordig ziet doen :=

Ik ga ook zoveel mogelijk uit, dat heeft er toch niks mee te maken :))

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:22

Bij ons heet dit een tienerdisco.
Ging ik vroeger ook heen, niets mis mee.
Ik vind sommige reacties erg overdreven. Voor tieners is het een mooi leermoment.
Dansen en contact maken met leeftijdsgenoten buiten de eigen vrienden kring.
Plus dat ze nu (nog) zonder alcohol plezier kunnen maken.
En ach die paal.. Tsja het zij nog kinderen, laten we er alsjeblieft niet te veel achter zoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:30

NeverGiveUp schreef:
Misschien maar aannemen dat het zo ging inderdaad, zonder die associaties dus.
Is niet perse logisch hoor, wat je sommige 12 jarige tegenwoordig ziet doen :=

Ik ga ook zoveel mogelijk uit, dat heeft er toch niks mee te maken :))

Nee iemand zei dat ts nog veel tijd heeft om uit te gaan, dat haalde ik even subtiel aan :') Ik heb er geen spijt van dat ik zo vroeg al begon met feestjes. Ik ben nooit echt het poppenspeeltype geweest, ik vond poppen vroeger al infantiel en ging veel liever mijn eigen pony.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:35

ik ben rond mn 14 ook met die soos begonnen.
maar bij ons was het ook voor ouderen en die kregen wel alcohol met n bandje.
toevallig kende ik daar veel mensen dus ik vind controles wel belangrijk.
ging alleen naar een soos als ik op sleeptouw werd genomen anders wilde ik niet.

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:35

vuurneon schreef:
Ach niks aandachttrekkerij, die kinderen waren melig. Heerlijk toch, als ze die associaties nog niet maken.

Ik ging vroeger ook naar de coladisco, ben nu 26 en ga nog steeds zoveel mogelijk uit :')

En zo dacht ik er precies ook over. Ik heb er ook niet gelijk een gek beeld bij. Maar ik vind dat soort feestjes ook een leuk initiatief. Lekker dansen, lekker gek doen. Geniet ervan!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 00:46

bibi13 schreef:
vuurneon schreef:

En zo dacht ik er precies ook over. Ik heb er ook niet gelijk een gek beeld bij. Maar ik vind dat soort feestjes ook een leuk initiatief. Lekker dansen, lekker gek doen. Geniet ervan!

Wat heb je met mijn quote gedaan??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:05

Prima toch, en als je in de paal wilt hangen is dat ook prima.
Mensen hier kunnen wel zeggen dat je het verkeerde signaal afgeeft, maar dat vind ik echt de grootste onzin. Een vrouw met een kort rokje vraagt toch ook niet om verkracht te worden?

Ik ben vroeger ook naar een jeugdsoos geweest, ook naar de disco. En ja, ik had een kort rokje met overknees aan, dat was toen helemaal in. Ik zal er (volgens mijn ouders) er ook best té sexy uit hebben gezien voor mijn leeftijd, maar kom op zeg, dat heet de wereld verkennen in je eigen vertrouwde omgeving en is doodnormaal voor die leeftijd.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:20

Ik ben nu 17 en een paar jaar geleden ben ik ook vaak naar dat soort feesten geweest. Ik vind het idee van een alcoholvrije avond heel goed, maar ik denk dat ouders toch niet doorhebben wat er binnen allemaal gebeurt, en de kinderen zelf zijn zich daar ook niet helemaal bewust van. Toen ik daar kwam, was echt elk meisje bezig om zoveel mogelijk jongens te scoren: uitdagend dansen zodat er misschien wel een jongen je kwam schuren. Daar gingen de jongens dan ook voor: zoveel mogelijk meisjes op één avond. Ik vond het toen zelf super leuk en spannend en we maakten er altijd wedstrijdjes van wie de meeste jongens had. We bedachten dan van tevoren zelfs welke broek het minst pijn zou doen bij hem, ik had namelijk een broek met ritsen op de achterzakken maar dat vonden mijn vriendinnen zielig voor de banketstaaf van de jongen die er eventueel tegenaan zou komen schuren. Ik vind het nu eigenlijk maar een raar idee, op 12- of 13-jarige leeftijd geschuurd worden door al die jongens, gewoon met zijn banketstaaf tegen jou aanrijden. Een bepaalde discotheek is ook gesloten omdat men erachter kwam dat jongens condooms haalden uit de automaat, die omdeden en vervolgens klaar probeerden te komen door tegen een meisje aan te schuren. Toen ik dus echt het besef had wat er daadwerkelijk gebeurt ipv dat je gewoon leuk aan het dansen bent met een jongen, vond ik het eigenlijk wel heel stom dat ik daaraan heb meegedaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:45

*schrikt van bovenstaande post*
Slik, wij durfden nog niet eens te zoenen op die leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:17

Nou ja ik snap de lol wel van in een paal hangen en sletterig dansen, maar.. ik ben 18.
Sorry maar ik snap je echt niet, je bent 12.. oké, willen dansen en gek doen; prima, maar doe dat lekker op een slaapfeestje met een groepje vriendinnen op liedjes van one direction..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:47

Storm schreef:

Hooguit schuifelen op 'I Will always love you' :D
(Al was dat dan weer na jouw tijd haha, Grease bij jou in de soos? )

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:07

Hier hebben ze de teenageparty's in de discotheek. Volgens mij van 7 tot half 11 ofzo, dan moet het jonge grut eruit en het oude grut er in.
Zelf op die leeftijd een paar keer heen geweest. Vond het wel leuk maar niet geweldig. Nu als 20er vind ik die hele toko eigenlijk nog steeds niks aan.
Mijn nichtje van 12 daarentegen vind het helemaal geweldig. Die gaat elke maand heen en danst zich de hele avond suf.
Ik vind het een super manier om kinderen te laten wennen aan het uitgaansleven. Zo leren ze dat je best kunt uitgaan, lol kunt hebben en kan dansen zonder drank te hebben.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:40

vuurneon schreef:
Storm schreef:

Brian Adams met (Everything I do) I do it for you ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:53

bij ons heet het ranjaparty haha vind t wel een goed initiatief om kinderen te leren dat feesten ook zonder alcohol kan :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:48

Storm schreef:
vuurneon schreef:

Brian Adams met (Everything I do) I do it for you ;)

:j

Goed idee vind ik die coladisco. En ook gewoon gezellig, goed voor de sociale vaardigheden enzo.
Dat schuren..:n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:07

Ik speelde toch echt nog met de babyborn en niet met een paal tot mijn 12/13e, erna werden de babyborns vervangen door computer spelletjes en vanaf 15 werd het eens voor de grap 'sexy dansen', en geloof me, ik heb niks gemist in de jaren hiervoor, echt niet :')

Ging zelf ook iedere maand naar de kinderdisco, maar er werd door mijn vrienden wel flink gezopen voor we binnen gingen, ik heb één keer een slok geproefd en ben altijd nuchter gegaan, wederom niks gemist, super geamuseerd.
Waren ook zat meiden die meer makeup droegen dan ik nu doe, sletteriger gekleed zijn dat ik op zomerse feestdagen (korte broek + hakken = no go...) en dan begin ik nog niet over hun manier van dansen, worden zeker gelijk aangenomen als ze ergens op p(r)oef mee draaien *\o/*

Vind het iets van, nahja zwakte, heb het zelf nooit nodig gehad om 'voor de lol' te zuipen, of 'voor de lol' sletterig te doen :Y)

Edit: Hier zag je waar je ook keek wel schurende koppeltjes, bekkende (echt overdreven) stelletjes ... en dan was iedereen onder de 15...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:09

Zo. ik pak weer even popcorn erbij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 01:10

Smakelijk, er zal denk ik niet veel te lezen zijn.